GÄ till innehÄll

Sparven som trodde han var en drake 🐉

Sparvöga

Recommended Posts

• 3 weeks later...

Jahopp.

Inte supertaggad pÄ att uppdatera av nÄgon anledning. Ibland kÀnns det kul att skriva dagbok, ibland inte. Kommer garanterat en lockdown snart igen med tÀta uppdateringar osv, men tills dess fÄr det bli lite sporadiskt uppdaterande.

SÀtter mina mÄl och det rullar pÄ fint bÄde med dem och pokerresultaten. TrÀnar 3 ggr i veckan i snitt, kÀkar helt ok (mer fuskande Àn vanligt, kanske för att det Àr höst och lite depp?) och fÄr in mina timmar vid borden.

Upp en bit över 100k sek i sep och oktober har börjat starkt. Upp ca 600k för Äret och det Àr jag helt klart nöjd med, med tanke pÄ att man har heltidsjobb, barn Ä grejer. 

Varit uppe blanmd drakarna ett par gÄnger under Äret (5/10$+) men blivit vingklippt varje gÄng. 90% av all profit pÄ midstakes. Man Àr vÀl inte bÀttre helt enkelt. Men det Àr ok. Poker Àr en hobby och sÄ lÀnge det Àr kul att ta in ny kunskap och utvecklas sÄ hoppas jag kunna hÀnga med i svÀngarna och hÄlla mig kvar pÄ banan ett tag till. Och ja, jag kommer ta mig upp bland drakarna nÀr vingarna kÀnns starka och nÀbben vass, Àven i fortsÀttningen. För skoj för att lÄta bli. 

• Like 11
LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra webbplatser

Den 2022-10-15 kl 08:12, sÀger Sparvöga :

Jahopp.

Inte supertaggad pÄ att uppdatera av nÄgon anledning. Ibland kÀnns det kul att skriva dagbok, ibland inte. Kommer garanterat en lockdown snart igen med tÀta uppdateringar osv, men tills dess fÄr det bli lite sporadiskt uppdaterande.

SÀtter mina mÄl och det rullar pÄ fint bÄde med dem och pokerresultaten. TrÀnar 3 ggr i veckan i snitt, kÀkar helt ok (mer fuskande Àn vanligt, kanske för att det Àr höst och lite depp?) och fÄr in mina timmar vid borden.

Upp en bit över 100k sek i sep och oktober har börjat starkt. Upp ca 600k för Äret och det Àr jag helt klart nöjd med, med tanke pÄ att man har heltidsjobb, barn Ä grejer. 

Varit uppe blanmd drakarna ett par gÄnger under Äret (5/10$+) men blivit vingklippt varje gÄng. 90% av all profit pÄ midstakes. Man Àr vÀl inte bÀttre helt enkelt. Men det Àr ok. Poker Àr en hobby och sÄ lÀnge det Àr kul att ta in ny kunskap och utvecklas sÄ hoppas jag kunna hÀnga med i svÀngarna och hÄlla mig kvar pÄ banan ett tag till. Och ja, jag kommer ta mig upp bland drakarna nÀr vingarna kÀnns starka och nÀbben vass, Àven i fortsÀttningen. För skoj för att lÄta bli. 

King! Vad jobbar du med?

LĂ€nk till kommentar

37 minuter sedan, sÀger Sparvöga :

FörsÀljningschef pÄ ett större bolag inom retail. Men Àr nog snart klar dÀr. Kan bli endast poker ett tag för att dra ner pÄ tempot lite.

Du fĂ„r komma och konsulta som sĂ€ljchef hos oss om du kör nĂ„got pro bono? 😍 

LĂ€nk till kommentar

8 timmar sedan, sÀger fritjof :

Du fĂ„r komma och konsulta som sĂ€ljchef hos oss om du kör nĂ„got pro bono? 😍 

Tack för förtroendet. Pro Bono sÀtter jag gÀrna klorna i, men inte nu. Det Àr alldels för tjockt i skallen och i kalendern. Som sagt sÄ vet jag inte ens om jag vill/orkar/kÀnner mig motiverad att vara kvar dÀr jag Àr idag och jag om jag ens vill fortsÀtta inom branchen.

LĂ€nk till kommentar

20 minuter sedan, sÀger Sparvöga :

Tack för förtroendet. Pro Bono sÀtter jag gÀrna klorna i, men inte nu. Det Àr alldels för tjockt i skallen och i kalendern. Som sagt sÄ vet jag inte ens om jag vill/orkar/kÀnner mig motiverad att vara kvar dÀr jag Àr idag och jag om jag ens vill fortsÀtta inom branchen.

FörstĂ„r till fullo. SlĂ€ngde mest ut det som ett skĂ€mt för trodde aldrig du skulle vara inte intresserad av gratisjobb 🙂 Hoppas det löser sig med ditt jobb! Jag röstar sĂ€g upp om du kan o kör poker + nĂ„got annat eventuellt. 

• Like 1
LĂ€nk till kommentar

5 timmar sedan, sÀger fritjof :

FörstĂ„r till fullo. SlĂ€ngde mest ut det som ett skĂ€mt för trodde aldrig du skulle vara inte intresserad av gratisjobb 🙂 Hoppas det löser sig med ditt jobb! Jag röstar sĂ€g upp om du kan o kör poker + nĂ„got annat eventuellt. 

Pengar Àr viktigt men inte allt. Jag har mÄnga gÄnger fÄtt mycket tillbaka av att göra grejer utan ersÀttning, om jag utgÄr frÄn ett egoistiskt perspektiv. Hade nog aldrig kommit "sÄ hÀr lÄngt" om jag inte gjort mer Àn jag fÄtt betalt för i egentligen samtliga jobb innan detta. Men det tar pÄ krafterna. 

Tack för pushen. Jag ska fortsÀtta vÀnda och vrida lite! :)

LĂ€nk till kommentar

3 timmar sedan, sÀger UnitOperations :

Fina resultat!

Är det primĂ€rt Unibet som gĂ€ller? Kan tĂ€nka mig att NL400 poolen Ă€r trevlig dĂ€r mtp att det Ă€r högsta nivĂ„n(?) pĂ„ sidan. 

Ja, det Àr vÀl 60-65% Unibet 400 skulle jag gissa. Sen Party, Stars, 888, Svs och live resten, Nl200-nl1k$ motsvarande. NÄgon app hÀr och dÀr men inte mkt. 

• Like 2
LĂ€nk till kommentar

• 3 weeks later...

Sparven flög bland drakarna i helgen!

Idag slickar han sÄren och vÀntar pÄ att vingarna ska vÀxa ut igen. Blodigt vÀrre. Men det Àr nÄt visst med att spela högt (Nl2k$). Varje tass kÀnns som man spelar pÄ bubblan i en turre. En 3b och pulsen gÄr upp. För att inte tala om en stor riverbluff. DÄ mÄste man stÀlla sig upp. Det blir lite som pokern var nÀr man började med den. Nytt och spÀnnande. 

Nya tag i veckan! Dock pÄ normala nivÄer. DÀr en 3 bet kÀnns som... ingenting. :(

• Like 3
  • Sad 1
LĂ€nk till kommentar

• 2 weeks later...

Tjo hej! 

Sparven flyger stadigt ovanför trÀdtopparna och cashen rullar in. Jag börjar mer och mer bli sugen pÄ att spotta ut frÄgan om tjÀnstledighet till min chef. Typ hela -23. Tror faktiskt inte det Àr omöjligt att det blir ett OK. 

Googlat runt lite och kikat för- och nackdelar men inget som direkt förvÄnat mig av den information jag kommit över. 

- Jag vinner hyfsat stadigt och har en ok winrate över de 250k nÀvar jag fÄtt in i Är. 

- Jag gillar utveckling och brinner för ny kunskap. Tror dÀrmed jag kan tÀvla vidare pÄ de nivÄer jag Àr idag, minst. 

- Jag har en buffert om det skiter sig. 

Tar gÀrna emot tips/tankar/varningar/pepp/annat som kan fÄ mig att bromsa eller gasa. KNske nÄgon med erfarenhet av just tjÀnstledighet? Just nu Àr det 70/30 att testa vingarna fullt ut nÀsta Är. SlÄr det över till 80/20 sÄ kör jag. 

• Like 2
LĂ€nk till kommentar

- MINI LOCKDOWN - 

* Idag torsdag

* 3 000 nÀvar

* Unibet NL400 

* Uppdaterar var 500:e hand för att det Àr kul och hÄller mig i luften

Lugn dag pÄ jobbet (peppar peppar) och endast ett par smÄplaner under dagen sÄ tÀnker att jag passar pÄ att ge vingarna ett ordentligt trÀningspass idag. Startar nu vid 9 och sen kör jag pÄ tills jag somnar, med pauser för Àrenden, lunch, middag, lite friskare luft osv. Brukar hÄlla 200-250 hÀnder/tim sÄ kommer krÀvas sina timmar. Och att det Àr action vid borden, vilket inte alltid Àr sjÀlvklart. Men tagget finns och redbullen Àr kall sÄ bara lÀmna boet och upp och kriga. 

• Like 6
LĂ€nk till kommentar

12 timmar sedan, sÀger Sparvöga :

Tjo hej! 

Sparven flyger stadigt ovanför trÀdtopparna och cashen rullar in. Jag börjar mer och mer bli sugen pÄ att spotta ut frÄgan om tjÀnstledighet till min chef. Typ hela -23. Tror faktiskt inte det Àr omöjligt att det blir ett OK. 

Googlat runt lite och kikat för- och nackdelar men inget som direkt förvÄnat mig av den information jag kommit över. 

- Jag vinner hyfsat stadigt och har en ok winrate över de 250k nÀvar jag fÄtt in i Är. 

- Jag gillar utveckling och brinner för ny kunskap. Tror dÀrmed jag kan tÀvla vidare pÄ de nivÄer jag Àr idag, minst. 

Tar gÀrna emot tips/tankar/varningar/pepp/annat som kan fÄ mig att bromsa eller gasa. KNske nÄgon med erfarenhet av just tjÀnstledighet? Just nu Àr det 70/30 att testa vingarna fullt ut nÀsta Är. SlÄr det över till 80/20 sÄ kör jag. 

LÄter som om du har det vÀl förspÀnt för att ta ett skott pÄ heltiden. Den viktiga frÄgan att stÀlla sig Àr vÀl bara om det hÀr Àr vad du verkligen vill göra. SÄ lÀnge du Àr pÄ det klara med det sÄ Àr det bara att köra imo. Jag tycker inte det finns nÄgonting som slÄr det hÀr livet, jag styr allting sjÀlv, lever livet pÄ mina villkor och tar ansvar för mitt eget liv. 

Rekar att ha en plan för upplÀgg med rutiner, allt frÄn trÀning, teori, spel osv.

• Like 2
LĂ€nk till kommentar

1 timme sedan, sÀger Zanka :

LÄter som om du har det vÀl förspÀnt för att ta ett skott pÄ heltiden. Den viktiga frÄgan att stÀlla sig Àr vÀl bara om det hÀr Àr vad du verkligen vill göra. SÄ lÀnge du Àr pÄ det klara med det sÄ Àr det bara att köra imo. Jag tycker inte det finns nÄgonting som slÄr det hÀr livet, jag styr allting sjÀlv, lever livet pÄ mina villkor och tar ansvar för mitt eget liv. 

Rekar att ha en plan för upplÀgg med rutiner, allt frÄn trÀning, teori, spel osv.

!00% vad jag verkligen vill göra. DÀr ligger det inga frÄgetecken och skvalpar. Mer att man har kids och grejer. KonskvenstÀnket blir trots allt lite mer osjÀlviskt dÄ. Men svÄrt att se att det ska skita sig helt.

Grattis till ditt val och utfall! đŸ’«Â 

Givetvis ska det bli strukturerat om jag vÀl kör. Bara det att fÄ mer tid för trÀningen Àr en morot i sig. 

LĂ€nk till kommentar

15 timmar sedan, sÀger Sparvöga :

Tjo hej! 

Vad nickar du pÄ stars/svs? 

Till frÄgan sÄ vet jag inte hur ditt irl-yrke fungerar men lÄter som du Àr relativt framgÄngsrik. Jag tror det Àr vÀrt att fundera pÄ vad en vill Ästadkomma med pokern, vilka nivÄer du har tÀnkt spela, hur mÄnga hÀnder och om det inkluderar livestopp eller turrar.

KÀnns inte som att normen Àr att folk som gÄr frÄn deltid till heltidsgrind brukar fungera superbra, men jag kanske Àr biased över liten sample size. 

LĂ€nk till kommentar

5 timmar sedan, sÀger brusig1 :

Vad nickar du pÄ stars/svs? 

Till frÄgan sÄ vet jag inte hur ditt irl-yrke fungerar men lÄter som du Àr relativt framgÄngsrik. Jag tror det Àr vÀrt att fundera pÄ vad en vill Ästadkomma med pokern, vilka nivÄer du har tÀnkt spela, hur mÄnga hÀnder och om det inkluderar livestopp eller turrar.

KÀnns inte som att normen Àr att folk som gÄr frÄn deltid till heltidsgrind brukar fungera superbra, men jag kanske Àr biased över liten sample size. 

Med all respekt för din nyfikenhet sÄ behÄller jag vissa delar för mig sjÀlv tillsvidare. Vi har dock inte mötts vad jag kan se i min databas. Mitt sample pÄ bÄde svs och Stars Àr knappt 30k nÀvar ihop. Kan hÀnda att jag outar mig mer framöver, inte bara vad gÀller nick dÄ. Tycker sjÀlv dagböcker som Àr mer personliga Àr intressantare men det har aldrig varit mitt syfte att ta denna db dit frÄn början. 

FrÀmsta syftet med att gÄ heltid Àr egentligen för att fÄ mer tid till annat. Har andra hobbys vid sidan om (musik bland annat) som jag kommer fÄ mer tid för. Det ihop med möjligheten att vÀlja sina perioder sjÀlv dÄ man vill köra hÄrt eller mjukt vad gÀller jobbande + mer tid för kidsen Àr nÄgra argument som vÀger tungt pÄ fördelssidan. 

För att inte kapa banden helt till min nuvarande arbetsgivare sÄ ska jag försöka fÄ tjÀnstledigt ett Är. Starta bolag osv. Sen fÄr pokern agera inkomstkÀlla till en början och förhoppningsvis kan musiken fÄ lite fÀste. Men den branchen Àr 100 gÄnger tuffare Àn pokern, det vill jag lova. Dock mer meningsfull enligt mig, vilket jag vÀrderar högt. 

Snittar jag 40-50k/mÄn Àr jag nöjd. DÄ kan jag lÀgga undan för bÄde pension och semester. Inga livestopp eller liknande tror jag. Inget sug efter det. 

Kanske lÄter naivt och kaxigt men jag Àr ganska övertygad om att jag kan hoppa pÄ ett ganska bra jobb om ett Är om det skulle vara sÄ att det visar sig att heltidsgrind/musikbolag inte var min grej. 

• Like 1
LĂ€nk till kommentar

6 timmar sedan, sÀger Sparvöga :

500/3000 hÀnder

Dröjde ett tag, men tillslut kom det igÄng. Fick blanda in lite 200 för ens ha minsta chans att kunna nÄ 3k. Dags för nÀsta femhundring. Hörs snart igen. *Kvitter kvitter*

image.png

Ett telelefonsamtal, sen vara det bara att gÄ ner för landning efter endast 750 vingslag. Jobbet kallade och akuta grejer var tvugna att lösas. Klar precis. SÄ bara att glömma 3k. Nu kör jag sÄ lÀnge jag orkar ikvÀll.

LĂ€nk till kommentar