Gå till innehåll

Sparven som trodde han var en drake ?


Sparvöga

Recommended Posts

Att starta bolag och satsa på att förverkliga en sådan dröm ser nog ungefär 100x bättre ut på pappret än att ta paus för att spela kort så det låter inte som att nersidan är så jättetung?

En närstående som är attraktiv i sin bransch har för övrigt inte haft några problem med att ha haft 8-12 mån mellan uppdragen ett flertal gånger. Han har kunnat fortsätta rida en fin karriär med exponentiell löneutveckling efter uppehållen. Ledigheterna har varit dels pga att han vill hjälpa sin fru som har en autoimmun sjukdom som blossar upp i perioder (för att han vill, inte för att det behövs), och vid något tillfälle för att han jobbat 60-80h veckor utan semester flera år i sträck och känt sig mogen för en paus.

Lol sample och en person som sticker ut som extrem arbetsmyra för investerarna i sin bransch men ett exempel likväl. 

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger Bryggkaffe :

Att starta bolag och satsa på att förverkliga en sådan dröm ser nog ungefär 100x bättre ut på pappret än att ta paus för att spela kort så det låter inte som att nersidan är så jättetung?

En närstående som är attraktiv i sin bransch har för övrigt inte haft några problem med att ha haft 8-12 mån mellan uppdragen ett flertal gånger. Han har kunnat fortsätta rida en fin karriär med exponentiell löneutveckling efter uppehållen. Ledigheterna har varit dels pga att han vill hjälpa sin fru som har en autoimmun sjukdom som blossar upp i perioder (för att han vill, inte för att det behövs), och vid något tillfälle för att han jobbat 60-80h veckor utan semester flera år i sträck och känt sig mogen för en paus.

Lol sample och en person som sticker ut som extrem arbetsmyra för investerarna i sin bransch men ett exempel likväl. 

Ja, det är uppstarten av bolaget som kommer ha som grund för både ansökan om tjänstledighet, till förskola osv. Pokern kommer det satsas på men egentligen inte märkbart mer tid än nu. Mer kvalitativ tid dock (mer speltimmar där jag är utvilad) och vill jag ta en veckas lockdown så kan jag göra det. Den friheten är icke att ta lätt på. 

Jag är också känd som en arbetsmyra i min branch och har aldrig någonsin sökt ett jobb själv i princip (förutim mina första när jag var typ 18) utan alltid blivit huntad och nästan kunnat välja det jag är mest sugen på genom min karriär.  Härjat inom retail, restaurang och fastighetsbranchen. Har exakt noll utbilning också förutom gymnasiet men mitt nuvarande cv är nog så pass starkt att jag tror mig kunna få ett bra jobb även om jag skulle vara borta ett par år för att testa bolag. Har dessutom ett gäng luckor i cv:t där jag spelat poker på heltid. Alltid varit tydlig med det i intervjuer och det har alltid tyckts vara till min fördel. Alla blir nyfikna och tycker det verkar svinballt. Om någon nu funderar på att dölja sina pokerår i ett cv så tycker jag verkligen inte ni ska det - transparans och ärlighet rakt igenom. På det sättet får man också jobbet på rätt grunder, vilket gör det lättare för en själv i slutändan. 

Kom ifrån ämnet lite här nu hehe. 

Jag har i princip bestämt mig. Känns i hela kroppen. 

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, säger Sparvöga :

Ja, det är uppstarten av bolaget som kommer ha som grund för både ansökan om tjänstledighet, till förskola osv. Pokern kommer det satsas på men egentligen inte märkbart mer tid än nu. Mer kvalitativ tid dock (mer speltimmar där jag är utvilad) och vill jag ta en veckas lockdown så kan jag göra det. Den friheten är icke att ta lätt på. 

Jag är också känd som en arbetsmyra i min branch och har aldrig någonsin sökt ett jobb själv i princip (förutim mina första när jag var typ 18) utan alltid blivit huntad och nästan kunnat välja det jag är mest sugen på genom min karriär.  Härjat inom retail, restaurang och fastighetsbranchen. Har exakt noll utbilning också förutom gymnasiet men mitt nuvarande cv är nog så pass starkt att jag tror mig kunna få ett bra jobb även om jag skulle vara borta ett par år för att testa bolag. Har dessutom ett gäng luckor i cv:t där jag spelat poker på heltid. Alltid varit tydlig med det i intervjuer och det har alltid tyckts vara till min fördel. Alla blir nyfikna och tycker det verkar svinballt. Om någon nu funderar på att dölja sina pokerår i ett cv så tycker jag verkligen inte ni ska det - transparans och ärlighet rakt igenom. På det sättet får man också jobbet på rätt grunder, vilket gör det lättare för en själv i slutändan. 

Kom ifrån ämnet lite här nu hehe. 

Jag har i princip bestämt mig. Känns i hela kroppen. 

Jag ska inte vara den som är den, men vad innebär det i praktiken? barnen kan vara på förskolan lika länge som när du arbetar då?

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

34 minuter sedan, säger pokerspelarn1 :

Jag ska inte vara den som är den, men vad innebär det i praktiken? barnen kan vara på förskolan lika länge som när du arbetar då?

 

mvh

Är inte 100% insatt ännu men går man bara hemma och spela poker och inte har något "vanligt " jobb på papperet (eller studerrar, är sjukskriven m.m) så har man inte rätt att ha sitt barn på förskolan innan de nått en viss ålder (typ 3?) om jag fattat det rätt. Då räknas man som ledig och att man därmed kan ta hand om sitt barn själv. 

Har jag ett bolag registerat, som jag är ansälld i, så är det grönt ljus. och det är ju faktiskt så att jag inte kommer sitta hemma och kolla Netflix medans kidsen är i skolan (eller jo, kanske ibland, men det gör jag nu också) så moraliskt sätt kommer det inte kännas eller vara fel, trots att jag drar in några nävar poker "på arbetstid". För mig är poker lika mkett hobbyarbete, som musiken. Samhället ser på det ite annorlunda bara. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

44 minuter sedan, säger Sparvöga :

Är inte 100% insatt ännu men går man bara hemma och spela poker och inte har något "vanligt " jobb på papperet (eller studerrar, är sjukskriven m.m) så har man inte rätt att ha sitt barn på förskolan innan de nått en viss ålder (typ 3?) om jag fattat det rätt. Då räknas man som ledig och att man därmed kan ta hand om sitt barn själv. 

Har jag ett bolag registerat, som jag är ansälld i, så är det grönt ljus. och det är ju faktiskt så att jag inte kommer sitta hemma och kolla Netflix medans kidsen är i skolan (eller jo, kanske ibland, men det gör jag nu också) så moraliskt sätt kommer det inte kännas eller vara fel, trots att jag drar in några nävar poker "på arbetstid". För mig är poker lika mkett hobbyarbete, som musiken. Samhället ser på det ite annorlunda bara. 

Haha, du behöver absolut inte försvara din handling, det var inte så jag menade överhuvudtaget, var mest nyfiken på hur det funkar då jag vet att en kompis tog tjänstledigt ett halvår för att göra annat, men sågs på som arbetslös vilket gjorde att ungarna blev hemma, nog hade han tänkt ha dem hemma, men inte exakt hela dagarna.

Du föds inte i skuld, och har därmed ingen skyldighet i någon form nu heller, även om "samhället" tycker viceversa... just sayin' ;)

Redigerad av pokerspelarn1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, säger pokerspelarn1 :

Haha, du behöver absolut inte försvara din handling, det var inte så jag menade överhuvudtaget, var mest nyfiken på hur det funkar då jag vet att en kompis tog tjänstledigt ett halvår för att göra annat, men sågs på som arbetslös vilket gjorde att ungarna blev hemma, nog hade han tänkt ha dem hemma, men inte exakt hela dagarna.

Du föds inte i skuld, och har därmed ingen skyldighet i någon form nu heller, även om "samhället" tycker viceversa... just sayin' ;)

Nej nej, var absolut inte meningen att låta som att jag gick i försvar. Ville bara bygga bakgrund och hur tankarna går för att förklara. :)

Startade han bolag? Isf blir det intressant. Då kanske de vill veta hur mkt tid man lägger ner på sitt bolag? Hur kan dem kontrollera det? Jag kommer trots allt jobba heltid, precis som nu. Dock räknar jag inte med en enda krona in i bolaget musikvägen förrän efter några måander (eller mer tid än så). All inkomst kommer komma från pokern. Men vad jag förstår så är det inte ens ekonomi som spelar roll vad gäller rätren till förskola, utan endast sysselsättninsgrad. 

"Du föds inte i skuld, och har därmed ingen skyldighet i någon form nu heller, även om "samhället" tycker viceversa... just sayin' ;)"

Absolut, så är det. Dock kan det vara avgörande hur beslutandet blir, vad andra tycker och tänker. Så att ha koll på vad gemene man/samhället tycker tror jag är väldigt viktigt i sammanhanget. Helst skulle jag bara vilja säga att jag spelar poker 50% och skriver musik 50% till alla nästa år, men att vara helt öppen med vad gör tilla alla utåt har jag märkt gjort mer skada än nytta, i tidigare situationer.  Finnas alltid en dåre/avudnsjuk/deppig som kan kontakta förkolan och säga "att minsann så spela Sparven inte bara musik, han spelar kortspel också, har hans barn verkligen rätt att gå här på fs då??" och sedan är det igång och man måste lägga ner tid på att övertyga/försvara osv. Enklare att bara dansa efter normen ibland, även om man tycker den är helt skev. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, säger brusig1 :

Om man inte vill outa nick eller postar händer och ist skriver om sitt jobb/träning/diet/familj fattar jag inte varför man har en pokerdagbok på ett pokerforum. 

Intressant. Jag började skriva dagboken på dietforum.nu. Efter ungefär 50 inlägg kom det en kock-endboss och undrade varför jag skrev där när jag mest skrev om poker och träning. Tänkte att han blev lite besviken för att jag några inlägg tidigare vägrat ge ut ett recept. Men sagt och gjort så flyttade jag hit. Vill ju inte göra någon illa till mods.

Någon som har erfarenhet av familjeforum.nu? 

  • Haha 9
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hello, 

Oerhört svårt att hitta driv atm. Gäller det mesta. Träningen lider, kosten därefter och då blir också liret halvmediokert, både vad gäller volym och kvalité. Moment 22. 

Skyller på mörkret och kylan. Men tycker inte det argumentet håller. Kanske borde gjort som mina polare och flugit med söderut. 

 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

D3-vitamin ihop med K2 under kokosolja, i kombination med CBDolja som är CBG- dominant, utöver magnesiumglycinat (kvalitetsgrejer, letar du på apoteket är det bara å lägga ner) till kvälls, sen kan du försöka hitta en vinterdepression.

 

(nu sa jag förmodligen något väldigt kontroversiellt)

Redigerad av pokerspelarn1
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

55 minuter sedan, säger pokerspelarn1 :

D3-vitamin ihop med K2 under kokosolja, i kombination med CBDolja som är CBG- dominant, utöver magnesiumglycinat (kvalitetsgrejer, letar du på apoteket är det bara å lägga ner) till kvälls, sen kan du försöka hitta en vinterdepression.

 

(nu sa jag förmodligen något väldigt kontroversiellt)

Om något så är det väl den motsatta åsikten som är kontroversiell i dagsläget.

Kostnaden för en årskonsumption av nootropics > ens bankrulle är definitivt normen bland bro-psykiatriker och biohackers. 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2022-11-22 kl 22:04, säger pokerspelarn1 :

D3-vitamin ihop med K2 under kokosolja, i kombination med CBDolja som är CBG- dominant, utöver magnesiumglycinat (kvalitetsgrejer, letar du på apoteket är det bara å lägga ner) till kvälls, sen kan du försöka hitta en vinterdepression.

 

(nu sa jag förmodligen något väldigt kontroversiellt)

Webb-fisk som jag är, vart hittar jag dessa grejer? PM går bra. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 timmar sedan, säger pseudonymous :

Hur får man ner händer från Unibet?

edit: nvm

 

12 timmar sedan, säger pokerspelarn1 :

Tell me, jag undrar också men antar att det är manuellt.

Yes, knackar manuellt i Google kalkyl från handhistoriken. Lite tidskrävande och segt emellanåt men graf e ju kul. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Tjolahopp!

Inga direkta förpliktelser idag = Minilockdown!

Siktar på 9 timmar. Ska iväg ikväll så blir endast flygtid i ljus. Lite standby vad gäller jobbet under tiden. Ev något mail som måste besvaras. 

Räknar med täta uppdateringar. Redbullen utbytt mot vita monstret.  Ger den lika bra vingar? Svaret har vi ikväll. 

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev inte så supertätt mellan uppdateringarna... Mer jobb än jag hoppats på och ville maximera tiden vid borden. 

Landade på 8 timmars spel trots allt. Helt klart nöjd med. Upp 706€. 1859 tassar. NL400.

Monstret gled ner men vetifasiken... Redbull sockefri godare. Och vingarna växte bara någon cm. 3,5 av 5 drakar blir slutbetyget. 

image.thumb.png.4a7595ea5056fbff6ad6c045d586077d.png

Ha det gott vänner och fiender!

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

LOCKDOWN WEEKEND!

Hej vänner och fiender! Long time, no update.

Dags för ännu en lockdown. Fre-sön denna gång. Måååånga timmar. Unibet Nl200-400 mestadels. 

Testade på att streama lite i början av veckan och tanken är att livesända HELA min lockdown på Twitch. Så gillar man sånt och tycker det är kul att se en fågel käka asfalt och ibland få till ett och annat drak-spel så är man välkommen att kika in. 

Start 16:00 idag. Slut runt midnatt på söndag.

Ta hand om era vingar!

https://www.twitch.tv/banana_splitpot

  • Like 9
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...