GÄ till innehÄll

Sparven som trodde han var en drake 🐉

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Efter den lilla lockdownen i lördags sĂ„ fick jag mersmak pĂ„ det hĂ€r med att vara lite mer aktiv pĂ„ pf igen. Är lite utan en periodare sĂ„ tagget och suget jag har idag kan vara gummi och spykĂ€nsla om en mĂ„nad men det fĂ„r visa sig - just nu Ă€r kĂ€nslan att jag ska spela en hel del poker och uppdatera en hel del i denna lilla dagbok. 

Jag spelar i dagslĂ€get Texas midstakes. Varit upp och nosat ovanför molnen men blivit uppĂ€ten sĂ„ hĂ„ller mig borta frĂ„n de nivĂ„erna tills jag Ă€r bĂ€ttre rustad. Jag har en förmĂ„ga att tro jag Ă€r bĂ€ttre Ă€n vad jag Ă€r, vilket gjort att jag kraschlandat ett gĂ€ng gĂ„nger. Har samtidigt en förmĂ„ga att aldrig ge mig sĂ„ sista asfaltsbiten Ă€r nog inte tuggad heller.. Eller sĂ„ Ă€r den det och jag flyger bland drakarna om ett halvĂ„r. Don't Call It A Dream Call It A Plan. Min plan Ă€r att fĂ„ in mer volym Ă€n jag trott, nöta mer sims Ă€n jag gjort och dricka redbull tills vingarna skuggar halva Nangijala. Sen kan Katla, LinusLove, och Doyle Brunson slĂ€nga sig i berget - för hĂ€r kommer Sparven, redo att ta över som vĂ€rldens endboss och bjuda hela pokerforum pĂ„ skumpa!Â đŸ„‚

Ok, dags att vakna.

Första sessionen 22:00 ikvÀll.

Redigerad av Sparvöga
  • Like 12
LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra webbplatser

Session 1: +399 €

HĂ€nder: 507

Speltid: 2,5 timma

Hör och hĂ€pna, en bra start. Mot stjĂ€rnorna! 😊

Bluffade bort ett par stackar mot spelare som stÀngt av fold-funktionen sÄ det kan man vÀl ta med sig. Annars varken sjukhus, Sibirien eller Bolt utan ganska mellanmjölk. FÄr se om det hÀnder nÄt skoj imorgon. DÄ ska det klickas igen. Natti.

9 maj.png

LĂ€nk till kommentar

HÀr Àr blufarna mot de utan kastknapp. I teorilandet Àr nog bÄda OK men i den verkliga vÀrlden Àr de is, med tanke pÄ hur lÀtt (och snabbt) de synade lol. 

Jag Àr dÄ Galantis20. (Sorry för den omysiga HH-grafiken men Unibet verkar köra miljövÀnligt och spara in pÄ fÀrg, mellanrum osv)

57315295_Bluff1.thumb.png.940ab3ff81cb03c101cedd122bed80ed.png311827098_Bluff2.thumb.png.2dba60b92e8eca1adcca0f5796552801.png

BÄda kanske Àr punt Àven mot folk som kan folda nÀr man kollar dem igen...

FÄr höra med Pio imorn.

LĂ€nk till kommentar

Postad (redigerade)

Strax dags för dagbokens andra session. Först en kommentar pÄ hÀnderna ovan: Nej. 

Förhoppningsvis bÀttre spelsinne idag och förhoppningsvis lite fler registrerade nÀvar Àn igÄr. DÀrmed ser dagens mÄl ut enligt följande: 1. LÀmna kvar ÀventyrsbluffsÀcken pÄ marken   2. Lira minst 600 hÀnder.

DĂ„ lyfter vi!

Redigerad av Sparvöga
LĂ€nk till kommentar

39 minuter sedan, sÀger afghan_balla :

Vad gav PIO för svar? Inte för jag spelar holdem men blev nyfiken!!

Behövs vÀi ingen Solver för att veta att detta Àr dÄligt spelat, speciellt hand 2. Sen spelar det heller ingen roll om Fi borde lÀgga sig. Han kanske inte ens vet vad som pÄgÄr. Man kan aldrig vara mer Àn en nivÄ högre Àn sin motstÄndare tankemÀssigt.

LĂ€nk till kommentar

59 minuter sedan, sÀger Lobo :

Behövs vÀi ingen Solver för att veta att detta Àr dÄligt spelat, speciellt hand 2. Sen spelar det heller ingen roll om Fi borde lÀgga sig. Han kanske inte ens vet vad som pÄgÄr. Man kan aldrig vara mer Àn en nivÄ högre Àn sin motstÄndare tankemÀssigt.

SÄ om PIO skulle tycka att det Àr ett bra spel, tycker du dÄ fortfarande att det Àr ett dÄligt spel? Tycker det Àr intressant pÄ samma sÀtt som att se 3600 elo schackbots spela, det Àr kuriosa. Man kanske inte förstÄr vad dom gör men det Àr fascinerande att försöka klura kring det ÀndÄ.

LĂ€nk till kommentar

2 timmar sedan, sÀger afghan_balla :

SÄ om PIO skulle tycka att det Àr ett bra spel, tycker du dÄ fortfarande att det Àr ett dÄligt spel?

Ja, sÀger solvern att hand 2 Àr bra spelad hade jag lÀmnat in en reklamation.

LĂ€nk till kommentar

4 timmar sedan, sÀger afghan_balla :

Vad gav PIO för svar? Inte för jag spelar holdem men blev nyfiken!!

3 timmar sedan, sÀger Lobo :

2 timmar sedan, sÀger afghan_balla :

SÄ om PIO skulle tycka att det Àr ett bra spel, tycker du dÄ fortfarande att det Àr ett dÄligt spel? Tycker det Àr intressant pÄ samma sÀtt som att se 3600 elo schackbots spela, det Àr kuriosa. Man kanske inte förstÄr vad dom gör men det Àr fascinerande att försöka klura kring det ÀndÄ.

7 minuter sedan, sÀger Lobo :

Ja, sÀger solvern att hand 2 Àr bra spelad hade jag lÀmnat in en reklamation.

Den gav mig knappt nÄgot svar dÄ det var sÄ galet fÄ kombos kvar med de linjerna jag hade tagit. LÄgfrekvens pÄ varje gata i princip och pÄ river kunde man bara se fragment av vad som Äterstod av rangerna haha. Oavsett sÄ kan vi kalla det punt och dÄligt spel. Inte minst slöseri pÄ mental energi. Hade kanske orkat 50 hÀnder till om jag bara skitit i dessa tvÄ spel. BÀttre att fokusera pÄ och solva spots som Äterkommer ofta osv. 

LĂ€nk till kommentar

Postad (redigerade)

Session 2: +1554 € (Tot 1953 €)

HÀnder: 718 (1224)

Speltid: 2,5 timma (5,25)

Hej startadagboksrungood! 

Ibland faller korten som snö pÄ julafton. Lyckas man dÄ dessutom undvika att trassla in sig i massa konstiga situationer sÄ blir resultatet oförskÀmt gulligt.

10 maj.png

Redigerad av Sparvöga
  • Like 6
LĂ€nk till kommentar

Tjena, ikvÀll tÀnker jag att jag ska ut pÄ en lite lÀngre flygtur. Redbullen Àr slut med min polare Mr MoccaMaster har trollat fram en kanna svart guld sÄ vingarna har potential att ta mig lÄngt ÀndÄ och ducka felkörningar. HÄller mig strax under molnen bland 400-fienderna och siktar pÄ seger. 

MÄl session 3: 1500 hÀnder 

• Like 3
LĂ€nk till kommentar

Postad (redigerade)

Session 3: +3563 € (Tot 5516)

HĂ€nder: 1065 (2289)

Speltid: 3,5 (8,75)

Jag undrar vad som var i den dÀr kaffekannan egentligen för det var nÀstan löjligt vad man fick flyga. Missade mÄlet men tangerade nog rekord i antal inköp pÄ en session. Allt klaffade och alla kort man ropade in landade. MÀrkligt hur det kan va. GÀller att komma ihÄg sessions som dessa nÀr allt Àr mörkt och asfalt.

Dundertrött sÄ lÀgger mig i boet. Mer rimligt mÄl imorgon. Har ju trots allt ett heltidsjobb som ska skötas och sömn Àr viktigt har jag lÀst nÄgonstans. 

11 maj.png

Redigerad av Sparvöga
  • Like 8
LĂ€nk till kommentar

19 timmar sedan, sÀger Sparvöga :

Jag undrar vad som var i den dÀr kaffekannan egentligen för det var nÀstan löjligt vad man fick flyga. Missade mÄlet men tangerade nog rekord i antal inköp pÄ en session. Allt klaffade och alla kort man ropade in landade. MÀrkligt hur det kan va. GÀller att komma ihÄg sessions som dessa nÀr allt Àr mörkt och asfalt.

Du lÄg alltsÄ pÄ 84bb/100 pÄ 1065 hÀnder pÄ senaste sessionen. Om ett standard resultat skulle vara 10bb/100 pÄ enbart NL400 hos Unibet. DÄ mÄste du ha sprungit riktigt bra för du ligger i alla fall utanför de 95 procentiga konfidensintervallerna med god marginal.

• Like 1
LĂ€nk till kommentar

3 minuter sedan, sÀger Lobo :

Du lÄg alltsÄ pÄ 84bb/100 pÄ 1065 hÀnder pÄ senaste sessionen. Om ett standard resultat skulle vara 10bb/100 pÄ enbart NL400 hos Unibet. DÄ mÄste du ha sprungit riktigt bra för du ligger i alla fall utanför de 95 procentiga konfidensintervallerna med god marginal.

95% innebĂ€r alltsĂ„ att man kan springa Ă€nnu bĂ€ttre!? Hur fasiken ska det gĂ„r till... 😅

LĂ€nk till kommentar

HÀr kommer ett fiskigt erkÀnnande: KÀnde av en hel del winning-tilt efter sessionen igÄr. Som stannade kvar under dagen idag. Började svÀva ivÀg i tankar och drömmar. "TÀnk om det inte bara var varians utan man faktiskt blivit ganska bra?" "Om man har 10bb/100 och spelar 300-400 hÀnder i timman, dÄ kan jag ju för sjutton göra en mille per Är vid sidan om jobbet!" TÀnk om man inte ens skulle jobba... sÀga upp sig och spela pÄ heltid? DÄ kanske man kan göra 2 miljoner."

Fiskigt mentalgame. Men kÀndes lite som man vann en jackpot igÄr. Gick sÄ fort ocksÄ. 

Men... "Det gÀller att inte bli för lÄg av förluster eller för hög av vinster" som nÄgon gammal hockeylegend sa. Klokhet som jag försöker ta med mig. 

Största utmaningen idag blir att nollstÀlla och vara ödmjuk. PÄ tal om hockey sÄ tror jag en game 7 kan göra susen som uppvÀrmning.  Sen siktar vi pÄ 1000 vÀlspelade hÀnder. Beredd pÄ det vÀrsta, det bÀsta och allt dÀremellan.

• Like 2
LĂ€nk till kommentar

22 timmar sedan, sÀger Sparvöga :

Dundertrött sÄ lÀgger mig i boet. Mer rimligt mÄl imorgon. Har ju trots allt ett heltidsjobb som ska skötas och sömn Àr viktigt har jag lÀst nÄgonstans. 

11 maj.png

Snygga resultat! GÄr det att ladda ner hÀnderna efter sessionen eller hur fÄr du in dom?

• Like 1
LĂ€nk till kommentar

1 timme sedan, sÀger ölkaka :

Snygga resultat! GÄr det att ladda ner hÀnderna efter sessionen eller hur fÄr du in dom?

Inte vad jag vet. Jag sitter och trackar allt manuellt i ett google kalkylark. SÀkert sinnessjukt. Jag kÀnner mig sÄ naken utan en graf bara.  Men samtidigt tar det ju en del tid och fokus frÄn spelet pÄ att sitta och knacka in allt sÄ vet i sjutton om jag pallar sÄ lÀnge till. Dagens session exempelvis knackade jag bara halvvÀgs, sen gav jag upp och la till ett bord istÀllet.  

SÄhÀr ser arket ut: (fyller bara i de gröna och röda sen löser sig resten sjÀlv). Tycker sÄdant hÀr Àr ganska kul. Haha sjuk man e. 

tracking.thumb.png.6f27c937aee7aad82325c13937331190.png

• Like 2
LĂ€nk till kommentar

Session 4: +754 € (Tot 6270)

HÀnder: 765 (3054)

Speltid: 2 (10,75)

Ingen graf att visa idag eftersom jag inte orkade knacka (se inlÀgg ovan) men flygturen blev lyckad och spelet kÀndes riktigt stabilt och fint. 

Kommer ta lite helgledigt nu och syssla med annat. Hörs helt enkelt nÀr det spelas kort nÀsta gÄng. 

• Like 3
LĂ€nk till kommentar

13 timmar sedan, sÀger ölkaka :

Kanske gÄr med ett makro och typ en VBA lösning.

• Like 1
LĂ€nk till kommentar

11 timmar sedan, sÀger Lobo :

Kanske gÄr med ett makro och typ en VBA lösning.

LÄter intressant. FrÄgan Àr om det funkar med Kalkylar? Betydligt mer begrÀnsat Àn Excel. 

Lust att utveckla för en som inte förstÄr hur det skulle gÄ till?

LĂ€nk till kommentar

14 timmar sedan, sÀger Sparvöga :

LÄter intressant. FrÄgan Àr om det funkar med Kalkylar? Betydligt mer begrÀnsat Àn Excel. 

Lust att utveckla för en som inte förstÄr hur det skulle gÄ till?

Du fÄr se till att spara handhistoriken pÄ hÄrddisken. Sen kan du via VBA skapa ett makro som hÀmtar hem datan till ditt kalkylblad i Excel. Sen fÄr man rÀtta till det efter behag. Du Àr ju förmodligen inte intresserad av all data. Du vill fÄ in det i rÀtt celler mm. SÄ det blir kanske en del knep och knÄp med if-satser, loopar etc.

Ett tips kan i alla fall vara att frÄga pÄ http://www.excelforum.se/
Christian Àr duktig pÄ VBA. Jag vet inte hur duktig du Àr pÄ att koda, och hur mycket som behövs göras för att det ska bli perfekt. Men det verkar inte helt för invecklat. Men det gÄr Àven att lösa pÄ konsultbasis, tror jag.

LĂ€nk till kommentar

Postad (redigerade)
9 timmar sedan, sÀger Lobo :

Du fÄr se till att spara handhistoriken pÄ hÄrddisken. Sen kan du via VBA skapa ett makro som hÀmtar hem datan till ditt kalkylblad i Excel. Sen fÄr man rÀtta till det efter behag. Du Àr ju förmodligen inte intresserad av all data. Du vill fÄ in det i rÀtt celler mm. SÄ det blir kanske en del knep och knÄp med if-satser, loopar etc.

Ett tips kan i alla fall vara att frÄga pÄ http://www.excelforum.se/
Christian Àr duktig pÄ VBA. Jag vet inte hur duktig du Àr pÄ att koda, och hur mycket som behövs göras för att det ska bli perfekt. Men det verkar inte helt för invecklat. Men det gÄr Àven att lösa pÄ konsultbasis, tror jag.

Om handhistoriken ska finnas pÄ datorn Àr det inte bÀttre att konverta den till typ ett pokerstars format eller nÄt? DÄ kan ju hm2 o sÄnt lÀsa in det. Problemet Àr vÀl att fÄ handhistoriken frÄn klienten

Redigerad av ölkaka
LĂ€nk till kommentar

18 timmar sedan, sÀger ölkaka :

Om handhistoriken ska finnas pÄ datorn Àr det inte bÀttre att konverta den till typ ett pokerstars format eller nÄt? DÄ kan ju hm2 o sÄnt lÀsa in det. Problemet Àr vÀl att fÄ handhistoriken frÄn klienten

NÀr jag tittade pÄ handhistoriken i en textfil frÄn Pokerstar var dÀr mycket data bara frÄn en hand. Sparven beskrev att han bara anvÀnder 4 kolumner, vinster och förluster. Den informationen fanns inte i filen. DÄ fÄr man leta efter nÄgot unikt för varje hand, exempevis hur mycket man hade före och efter handen. Det spricker nog om man auto topp-fyller för varje hand. Vill man Àven ha med hÄlkorten i fÀrger kan man lösa det genom villkorstyrd formatering. Nu vet jag inte hur historiken ser ut hos Unibet. De har kanske bÀttre data för detta. 

LĂ€nk till kommentar