Gå till innehåll

NLT - Trn, POKERFORUM.nu LIVE 2004.2, post-game!


QoS

Recommended Posts

  • Svars 51
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fin klubb, fräscha toalletter, snygg tjej i baren/kiosken och en härlig stäming.

 

Men en sak fattades mina AA och KK vart va dom när dom behövdes?

 

Fick köra några av mina special-trix AQo mot Aks jag hittar en Q :D

senare får J2o ska stjäla blinden får en syn av big blind flopp 9 6 4 jag säller in han synar på A 10 jag hittar en 2:a på turn och dubblar upp :D men som alla vet tar turen slut :( är short stack ställer in med A7o får en syn av A7s han hittar färgen på turn och tunering är slut för min del.

 

Men det var en rolig tunering och ser redan framemot nästa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för en mycket bra turnering! Var första gången för mig live så jag var lite nervös, men (som någon skrev innan i denna tråd) de andra spelarna runt borden var mycket toleranta och mycket sjyssta när man hade några "dumma" frågor angående t.ex. dealningen. Längtar redan tills nästa turnering, då jag förhoppningsvis kan vara kvar lite längre :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan bara hålla med , tack för en schysst turnering i kanon lokaler blev glatt överraskad över hur fräscha lokalerna var dock om det var lite dåligt med luft i det inre rummet :D men då kunde man ju iaf skylla svettningarna på värmen istället för att skylta med en dålig hand ;D

Tack åxå till spelarna på vårat 1:a bord som var rutinerade spelare Kenta , Janne .

ni hjälpte oss med all etikettregler osv på ett mycket trevligt sätt . kan inte tänka mig ett bättre sätt/ställe att göra sin LIVE premiär på.

och folk verkade hålla humöret bra under kontroll och höll en hög stämning vid borden. så jag kommer iaf absolut att återkomma.

CashGamen efteråt var riktigt roliga åxå och vi på 1-2 bordet i hörnet hade det roligt och triggade varandra på en bra nivå ,med mycket loos play och en hel del crazu bets för att inte tala om alla Crazy calls ;P

K 3o Allin 4 st Callar ... K 3 träffar och vinner 250 :D

klart roligaste potten

// Nicklas

 

Ps MoonKenny , helt fel ute i flush läsningen där :D DS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar, tackar! :)

 

Var jäkligt kul att så många var med och att det blev så mycket aktivitet efteråt också. :)

 

mushu, Ola kommer med mer information inom kort, men det är prel. satt som sista helgen i Oktober.

 

Sen har jag delat av tråden lite,

Visar handen på All-in innan rundan är slut?

Posta din LIVE turneringsrapport här!

och så har vi

POKERFORUM.nu LIVE resultatlista?

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Info om kryssningen kommer upp om en vecka typ på min hemsida.

 

Jag vill tacka alla spelare som kom och hade roligt, för det verkar ni haft. Det är tack vare er som vi kan arrangera sådana roliga tävlingar.

 

Det är mycket mycket lättare att arrangera en tävling för 128 relativa nybörjare än för 50 rutinerade - ni sitter ner när ni ska, ni håller tyst när jag vill prata och ni är bra på alla sätt och vis!

 

/Ola

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är mycket mycket lättare att arrangera en tävling för 128 relativa nybörjare än för 50 rutinerade - ni sitter ner när ni ska, ni håller tyst när jag vill prata och ni är bra på alla sätt och vis!

Jag tror att Ola var dagisfröken i ett tidigare liv. ;)

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack QoS, Stefan och Ola för en mkt trevlig turnering!

 

Jag satt hela turneringen vid bord M, och det bordet måste ha varit turneringens tajtaste bord. När halva startfältet var ute, hade bara en åkt ut från vårt bord. Och denne hade ersatts av en rätt liten stack, så det fanns bara 29000 marker i spel vid vårt bord medan snittet för övriga sju bord då var över 50000... Inte så kul för någon av oss. Blinds:en var i det läget 200/400 så alla vid vårt bord var alltså shortstacked samtidigt. :)

 

Tur att det var ett trevligt bord i alla fall!!! :D

 

Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stort plus till att Klubben höll öppet till dagen efter. Det hjälpte oss som inte hade någonstans att ta vägen efter att sista tåget gått (tidigare än jag trodde) :)

Lyckligtvis kunde jag spela tillbaka lite pengar över internet igen under natten. Visserligen nickade jag till lite då och då, även om det inte var lika illa som för killen som sov genom hela sin tournament på Stars :lol:

 

En stämningshöjare var självklart även den otroligt fina servitrisen. Måste vara med under nästa LIVE också.

Lätt värt dubbla husavgiften om så krävs 8)

 

I övrigt vill jag skicka mitt medlidande till mannen vid vårt bord ( K ) som åkte ut först av alla i en All In-situation, med KK mot AA.

 

Tack till alla arrangörer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förresten, kul att lejonparten av prispengarna gick till icke-stockholmare - vi hade många riktigt långväga gäster så det är extra roligt att några av dessa får lön för mödan!

 

Är ni nöjda med prisstrukturen? Jag plattade till den lite jämfört med förra gången (då var plats 10-18 lika mycket värda, nu ökade det med några hundralappar. Sistapriset gav dryga startaviften tillbaks, förstaplatsen strax under 12.000).

 

Alltid lite svårt att veta hur man skall göra priserna - är det en mörkpokertävling med gamla gubbar så vill dom ha ett stort rejält förstapris. Vid en forumtävling vill jag att så många som möjligt och rimligt skall få pris, och att det ändå är ett hyfsat belopp till de tre första (12, 8 och 5 typ).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även jag måste förstås tacka för en fantastiskt kul dag/kväll/natt :)

 

Andra liven för mig men denna gången blev det lite cash-lir också.

Förra gången blev jag förvånad av hur stort det är på Klubben. Denna

gången hittade jag in till det bakre rummet (med projekorn) det var

alltså ÄNNU större än jag trodde :)

 

Forsätter min platsklättring nästa gång så kommer jag iaf ITM! iofs, inte om

jag limpar med på A4s och sen callar en all-in... gah! men jag var trött och

hade en begynnande huvudvärk då. Kände lite: "fuggit! går det så går det"

 

cash-gamet efter var också rätt kul, även om det slaskades bort en del

pengar. Det finns en liten chans att vi vann tävlingen:

"ljudrikaste bordet"

och iaf en finalplats på

"mest burkar runt bordet"

haha, men kul var det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...