Gå till innehåll

Ingen utbetalning från pokerstars på 3 år.


Recommended Posts

Jag har spelat på poker flera gånger, vunnit och förlorat. För 3 år sen vann jag 1.7 miljoner på en turnering. Det har skicka mejl ang id, körkort bankuppgifter osv. Har svarat på allt och gett dom allt dom vill ha. Ändå låser dom inte upp kontot eller skickar mina pengar. Jag vet inte vad jag ska göra mer... Har ni tips ? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill ha vettiga svar så får du nog skriva lite utförligare hur problemet uppstått. Vad säger PokerStars om varför de inte vill betala ut pengarna?

Sådana här trådar slutar nästan alltid med att det visar sig att spelaren gjort någet den inte borde t.ex. skapat kontot som minderårig i en förälders namn eller att en kompis spelat på kontot. Varför tror du att de inte betalat?

Redigerad av fiddegogogo
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger Folke Rosvall :

Hur kommer det sej att pokerbolagen krånglar till det både för sej själva och för spelarna genom att kräva kopia på pass och allt vad det kan vara? Vore inte det allra enklaste att automatiskt betala ut vinsten till det visakortsnummer varifrån insatsen en gång drogs? Finns det några nackdelar?

Som MJ och fidde skriver så brukar det i sådana här fall komma fram att den som skriver inte har rent mjöl i påsen.

Att det tagit 3 år tycker jag också starkt tyder på att något inte står rätt till här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, säger Denver :

Det är mitt konto, mitt kort, mina pengar. Jag är 28 år, aldrig haft problem med pokerstars, men när jag vann 1.7 milj så fick jag ett mejl där det skrev att det ska undersöka kontot och att det kan tyda på penningtvätt? 

Ledsen, men det här är inte ens "bra trollat". Att vinna pengar i en TURnering tyder på penningtvätt. Jo visst. Fortsätt du med trollandet, men i dont buy it ( har obv inte ens varit nära).

 

Jag kanske tror en hel del om PokerStars, men att de skulle vara gravt förståndshandikappade är inte en av sakerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2022-03-17 kl 11:23, säger Denver :

Det är mitt konto, mitt kort, mina pengar. Jag är 28 år, aldrig haft problem med pokerstars, men när jag vann 1.7 milj så fick jag ett mejl där det skrev att det ska undersöka kontot och att det kan tyda på penningtvätt? 

Om du gav lite mer detaljerad information om problemet kanske du skulle få lite mer vettiga svar.

1. Var det 1,7 miljoner SEK du vann?
2. Vann du pengarna på pokerstars.se efter att de fått sin svenska licens?
3. Vad var inköpet till turneringen? Hade du omsatt stora belopp tidigare på siten?
4. Skrev de uttryckligen att de låste kontot p g a misstanke om penningtvätt och att du måste gå igenom en utökad KYC och SoW innan kontot kan låsas upp?

I podden https://tiltad.podbean.com/e/33-veckans-gast-mikael-thuritz/ berättar en svensk pokerspelare om när han fick en turneringsvinst på 1,3 miljoner USD konfiskerad på Pokerstars p g a att han inte spelat på sitt eget poker-konto. Fallet togs tydligen vidare till en rättegång där de förlorade mot Pokerstars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Den 2022-03-16 kl 10:37, säger Denver :

Jag har spelat på poker flera gånger, vunnit och förlorat. För 3 år sen vann jag 1.7 miljoner på en turnering. Det har skicka mejl ang id, körkort bankuppgifter osv. Har svarat på allt och gett dom allt dom vill ha. Ändå låser dom inte upp kontot eller skickar mina pengar. Jag vet inte vad jag ska göra mer... Har ni tips ? 

Hur går det här då, har du vänt dig till Flashback?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Inget har ändrats. Det går runt frågan och säger att jag ska skicka massor av dokument, vilket jag har gjort. Tar ungefär 1 månad innan jag får svar från deras support. När jag skriver till deras live  support så får jag samma svar från alla dom "ditt ärende är under utredning, vänta på svar från våra team som tar hand om ditt ärende" När jag väl får mejl så svarar det inte ens på vart mina pengar är eller varför det inte har skickat mina pengar på flera år. Det svarar oftast med kan du skicka ett dokument på din bank som jag har gjort nu 10 gånger. Vad ska jag göra ? 

Redigerad av Denver
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...