Gå till innehåll

Party Poker: Utbetalningsstruktur på olika "series" 2 dagars event


Recommended Posts

Party har en variant som är vanlig i deras "series" som går till enligt följande

 

Det spelas ett gäng dag 1 och för att komma till dag 2 behöver man bli top 15% och då avbryts spelet för dagen. Jag har spelat några av dessa de senaste månaderna och har gått till dag 2 några gånger. Har inte kollat så noga på Utbetalningsstrukturen, men vet att det i någon turnering var problem med utbetalningarna och turneringen fick pausas.

 

Kollade av nyfikenhet i lobbyn på en turnering jag inte spelade och måste säga att jag blev konfunderad. Det var typ 350 spelare inkvalade till dag 2 och runt 60 priser. Visst 350 spelare och 60 priser är inget konstigt dessa dagar, men när man tänker att dessa 350 spelare är 15% av inköpen, blir det lite märkligt. Över 2000 spelare har alltså deltagit och det är 60 priser, med mincash 15 inköp.

Är dessa turneringars dag 1 bara att se som en satellit till en större turnering? Det mest vanliga är ju annars att man ser dag 1 som en del av samma turnering och kör en mer standard utbetalningsstruktur med typ 10-15% får betalt.

 

Eller har jag missförstått något? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...