Gå till innehåll

Any two cards


Folke Rosvall

Recommended Posts

2 timmar sedan, säger killerwolf2 :

Nej

Det hela handlar kanske om: Vad är viktigast i poker, korten eller positionen?

Traditionellt har man alltid flyttat fram big blind ett steg utan att bry sej om knappen, men var det inte så att Poker Stars för några år sedan började med att i stället flytta fram knappen ett steg utan att bry sej om var big blind hamnar? Positionen ansågs tydligen viktigare än principen att alla skulle betala lika mycket blinds per varv.

Tja, vad är viktigast i poker, korten eller positionen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är inte detta svaret på din fråga, men kan vara intressant att ta del av ändå. När jag har räknat så har 32o minst chans av alla händer mot en slumpmässig hand vid en all-in. Sitter du på knappen med 32o, så har du cirka 20 % mot två slumpmässiga händer. Oddset för syn är 1,5:1 eller 40 %. Sitter du istället i small blind vs big blind ser det annorlunda ut. Då har du 32 % chans mot en slumpmässig hand. Ditt odds för syn är 3:1 eller 25 %.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Lobo :

När jag har räknat så har 32o minst chans av alla händer mot en slumpmässig hand vid en all-in. Sitter du på knappen med 32o, så har du cirka 20 % mot två slumpmässiga händer. Oddset för syn är 1,5:1 eller 40 %. Sitter du istället i small blind vs big blind ser det annorlunda ut. Då har du 32 % chans mot en slumpmässig hand. Ditt odds för syn är 3:1 eller 25 %.

Tack för siffrorna. Ja att 32o är i underläge är ju klart. Vid showdown ska man ha tur för att vinna.

Men dom som säger att man alltid ska spela any two cards menar nog att positionen innebär en mycket stor fördel. Man agerar ju sist i varje runda efter floppen. Frågan är dock om det är värt att spela 32o och liknande händer. Jag gör det aldrig. Jag spelar bara goda händer, även på knappen. Men jag kanske är för försiktig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger Folke Rosvall :

Tack för siffrorna. Ja att 32o är i underläge är ju klart. Vid showdown ska man ha tur för att vinna.

Men dom som säger att man alltid ska spela any two cards menar nog att positionen innebär en mycket stor fördel. Man agerar ju sist i varje runda efter floppen. Frågan är dock om det är värt att spela 32o och liknande händer. Jag gör det aldrig. Jag spelar bara goda händer, även på knappen. Men jag kanske är för försiktig.

Bara så du vet Folke, de som spelar 32o gör det inte alltid för att gå till showdown. Såg man bra exempel på i WSOP ME 2021 och den kallas hädanefter för " The Dirty Diaper". 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26 minuter sedan, säger MJ :

Bara så du vet Folke, de som spelar 32o gör det inte alltid för att gå till showdown.

Ja det förstår jag. Man vill utnyttja fördelen av att agera sist och försöka betta bort motståndaren.

27 minuter sedan, säger MJ :

Såg man bra exempel på i WSOP ME 2021 och den kallas hädanefter för " The Dirty Diaper". 

Jag hade inte sett den här videon förut. Knappen hade verkligen tur att det kom ett ess på floppen som skrämde bort KK. Ett bra exempel på att en aggresiv spelare kan vinna med 32o.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...