Gå till innehåll

Hammars Road to glory


Hammar98

Recommended Posts

Hej alla, jag är en 20 årig kille och upptäckte pokerforum när Zanka gjorde sin challenge och har lurkat runt lite på sidan sedan dess. Var då än keff "reg" å har sedan dess iaf blivit lite bättre och målet är att fortsätta utveckla spelet å klättra upp mot de högre nivåerna. Har sedan nyår nästan exklusivt spelat 1/2 på Svs med rätt fina resultat(har nog sprungit över EV).image.thumb.png.4c03f528ff7f6f0f9da8658558bbb88e.png

Är rätt nöjd med det jag gjort för att förbättras "off table" genom att kolla videos på när bättre spelare spelar å reflekter över hur det spelar, samt markera händer som jag spelat å kolla vad pio tycker osv. Men har tänkt att jag nu ska börja grinda betydligt mer(40-50 k händer per månad) samt fortsätta utvecklas "off table".  Kommer även börja mixa in 2/4 och 2.5/5 när jag nått 20k profit på 1/2 och "Målet"  är väll att sedan vinna 50k där innan jag börjar lira 5/10.

Dagboken kommer nog främst handla om poker men kan väll berätta lite om mig själv också är som sagt 20 år och pluggar just nu spanska på Stockholm universitet å mina intressen är väll rätt standard för en kille i min ålder (kolla fotboll,gå på gym å lira tv spel.)

Tanken med dagboken är att sätta mer klara mål med pokern å kanske också komma lite i kontakt med poker communityn då jag inte har irl kompisar som är särskilt intresserade av poker. Kommer uppdatera dagboken varje måndag med föregående veckas resultat samt sätta mål för kommande vecka. Men utöver de veckliga målen som jag kommer sätta har jag följande mål  som ska nås innan 01/01/2023.

-Uppdatera dagboken varje vecka under 2022 

- Lira 500k händer på SVS

- Bli en vinnande reg på 5/10 

Om någon har några frågor så är det bara att fråga på ?

 

  • Like 10
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger UnitOperations :

Kul med lite nytt blod på forumet! Ser lovande ut att döma av grafen och hur du formulerar dina mål! 
 

Hur länge har du spelat poker? Bra utveckling ifall du inte var vinnande för några månader sen :) 

glgl

Tack så mycket för visat intresse, upptäckte poker för typ 3 år sen när jag började lira med fakepengar på någon app med kompisarna under gymnasielektionerna. Tyckte det verkade som ett roligt spel å hittade snabbt till Doug Polks youtube kanal å satte därefter in någon hundring på pokerstars å började lira där av och till samtidigt som jag kollade rätt mycket poker både på twitch och youtube.

  image.thumb.png.ed1cceeab9127702371f1d291c1562c2.png

image.thumb.png.ed5ef5ed396646d61295354e46a06756.png

Om jag kommer ihåg rätt köpte jag pokertracker rätt snabbt så det här är typ första 270k händerna jag lirade för pengar, bytte sedan till SVS där jag la in det 10k av de 15k jag hade "tjänat" på sportsbetting bonusar, där vann jag rätt snabbt 50 buyins på 1/2 å fick upp rullen till 20k å började lira 2/4 och 2.5/5 väll där tror jag kom upp till 25k innan jag torskade runt 30 buyins å rullen var på 15k och poker var inte lika kul när man förlorade =). Tog en paus med att spela men forsatte följa pokern på yt å twitch. I december blev jag sugen på att lira igen å satte in lite pengar på 888 där det gick rätt bra. image.thumb.png.528e64620a927b66fff4a49644728844.pngimage.thumb.png.2949ab4ca7c4e89ae3c5d0518334d9a1.png

Visste nog att SVS var bästa valet egentligen pågrund av den låga raken och minst lika softa poolen så bytte tillbaks ditt någon vecka in i januari. Har nog över min "karriär" varit slight above breakeven tack vare donationer av recs medan jag varit -ev mot de flesta regsen. Men nu är målet att faktist bli en bra pokerspelare och kunna vara ev+ mot det flesta regsen och inte bara vinna för att någon rec inte vill folda 55 pre 200bb deep.

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger Cyklop :

Kul med lite nya unga friska krafter i detta gamla tynande poker-forum.

Vad säger du om att hjälpa till med att starta upp Svenska Spelkunders Riksorganisation och arbeta med förbättringsförslagen i tråden https://pokerforum.nu/topic/68484-svenska-spelkunders-riskorganisation/ ?

 

Låter som en intressant idé med en riksorganisation och håller med i punkterna du presenterade, kommer följa tråden även fast jag är rätt synisk till förändring då min read är att de som tar besluten gör de som ser bäst utåt och inte det som faktiskt är optimal för de involverade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, säger brusig1 :

Av något ocd-skäl känner jag mig absolut tvungen att fråga, varför har du 98 i ditt namn? Främst för att det känns missledande att en skulle kunna tro du var född då.

Du verkar ha en sund inställning i övrigt, lycka till! 

När jag var liten så frågade folk alltid vad ens favorit nummer var och mitt svar var alltid 98 av någon konstig anledning (säkert för att känna mig speciell) sen när man fick välja nummer på tröjan i fotbolls laget som knatte valde jag 98 och var nog en av få med numret på tröjan tills skorna las upp på hyllan.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måndags uppdatering nummer 1

image.thumb.png.3903913f584b11b405ca8e1359f8ef1a.png

(grafen sen månadskiftet)

För att börja med det positiva så är jag rätt nöjd med volymen jag spelat och även att jag markerat händer jag lirat för att kolla på dem efter sessionen. På den negativa sidan så känns det som det spenderats för lite timmar i labbet (speciellt under helgen) och att jag under många sessioner över helgen gått in i någon autopilot mode. Även fast jag tror jag är ev+ på dem här stakesen när jag autopilotar så är jag ju mer vinnande när jag spelar mitt A game, men utöver det blir jag inte en bättre pokerspelare utav att autopilota och poker är mycket roligare när man är fokuserad. Är inte säker på vad det beror på att jag går in i mitt autopilot mode. Några teorier jag har är att jag inte är van att lira denna volym alternativ att jag lyssnar på musik under grinden eller så kanske det inte är en coincidence att jag lirade på autopilot just de dagarna jag inte studerade poker. Oavsett så är ett av veckomålen att inte autopilota och lämna borden direkt om jag känner att jag gör det.

image.thumb.png.741cba35f298762e276f825bc14a97e5.png

Såhär ser resultaten ut under året och kommer nog främst lira 1/2 veckan ut men kan komma att lira lite 2/4 om omständigheterna är rätta, blir dock ingen poker idag då det ska skrivas spanska uppsats. Fokuset när det gäller studierna kommer ligga på preflop då jag har fått itag på både solved ranges för både 100bb och 200bb och det känns som den lättaste och kanske viktigaste leaken att fixa.  

Veckans mål

-10k händer

- minst 1h pokerplugg varje dag fokus preflop 

-Identifera vad som gör att jag autopilotar och lämna borden när jag märker att jag autopilotar.

- Fortsätt markera händer för att kolla på efter sessionen

Kul med all positiv respons ? och bara att fråga på ni undrar något.

 

 

 

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Måndagsuppdatering nummer 2

image.thumb.png.5aaf7bfb04191013c6e7f23d004aa296.png

Resultat på SVS sen senaste måndag, känns som jag sprungit rätt dåligt och inte kunnat lägga in volymen jag velat. Veckomålet var som sagt 10k händer men känns inte som ens eget fel att det inte nåddes då SVS klienten ständigt började krascha på lördag kväll/eftermiddag och trots att jag försökte lira vid 3 olika tillfällen under söndag kunde jag inte få in mer 100 händer. 

På den positiva sidan så har jag studerat poker varje dag och kommit i kontakt med en kille med liknande poker mål och planen är att studera en hel del tillsammans. Testa även bet365s klient när jag inte kunde lira SVS under söndagen och hade lite nyttkonto rungood. Planen är att lira 50nl där veckan ut då jag inte alls är sugen på att lira på SVS där jag inte vågar öppna ett nytt bord då det känns som det finns en 20% chans att klienten kraschar. För att sedan nästa måndag utvärdera om jag vill fortsätta lira där eller om SVS börjar funka för mig igen. Hade även inget problem med autopilota den här veckan och ett mål är att det ska fortsätta så, samt trycka en del volym då det spontant känns mycket enklare att trycka volym på bet365.image.thumb.png.bd5e6dbbe81ee29509d76f8ae3b69bbd.png

Förra veckans mål

-10k händer =(

- Minst 1h pokerplugg varje dag fokus preflop ?

-Identifera vad som gör att jag autopilotar och lämna borden när jag märker att jag autopilotar. ?

- Fortsätt markera händer för att kolla på efter sessionen ?

Veckans mål

 -12k händer 

- Studera poker fokuserat under 1h minst 6 dagar denna vecka

-Fortsätta med att inte autopilota och lämna borden om jag märker att jag autopilotar

- Fortsätt markera händer för att kolla på efter sessionen

 

 

image.png

Redigerad av Hammar98
  • Like 5
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Måndagsupptadering nummer 3

 Förra veckans mål

 -12k händer =(

- Studera poker fokuserat under 1h minst 6 dagar denna vecka =/

-Fortsätta med att inte autopilota och lämna borden om jag märker att jag autopilotar ?

- Fortsätt markera händer för att kolla på efter sessionen ?

Rätt dålig poker vecka, sprungit dåligt, gjort rätt många misstag på borden samt inte fått in bra volym. Finns några ursäkter jag kan dra till avsaknaden av volym då det dels blev mer universitetsarbete än jag trodde det skulle bli samt att jag även fått lite problem med bet365 klienten. Med det sagt är det nog mest på grund av lathet och avsaknaden av rutin som jag inte lirat och pluggat poker tillräckligt.

Lirat i stort sätt exskulsivt 50nl och blev -6 buyins och känns rätt jobbigt att betala typ 10bb/100 rake men tror jag är ev+ och tanken till nästa vecka är att lira 50nl på bet365 samt att återvända till svs om deras klient låter mig.

När det kommer till pokerstuderandet är det lite oklart om jag nådde mina mål då jag defintivt studerat  +6h om man räknar att kolla videos och gå igenom egna händer som studerande, med det sagt så är planen att till nästa vecka att studera lite mer konkreta "spots".  Sätter upp veckomålen imorgon men tanken är iallafall att poker studerandet och spelandet ska bli mer planerat där jag redan vet när jag ska lira och plugga och vilket spot jag ska studera.

 

image.thumb.png.25c5798d5014f5090f3c324ebcef54a9.png

image.thumb.png.12152573f20a46913558cc7c8cf1f121.png

 

 

image.png

Redigerad av Hammar98
  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Veckomål

-10k händer

- lira en morgon session varje dag

- Studera fokuserat 10h utspritt under minst 6 dagar och tanken är att fokuserat på mer specifika spots

Ska testa en ny "studiemetod" skriver om metoden i nästa veckas updatering om jag känner att det är en metod jag kommer fortsätta med.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag visserligen  bara 888poker och SvS att jämföra med. Men upplever att värdet är så sjukt mycket bättre på SvS. Rekommenderar starkt att spela där ( om du får klienten att fungera). 
 

Tycker det är värt det trots den miserabla klienten. Finns gott om fisk och även rätt många sunkiga REGs ( mig själv inkluderad). 
 

 

Lycka till och kämpa på!

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, säger f0rtress :

Nu har jag visserligen  bara 888poker och SvS att jämföra med. Men upplever att värdet är så sjukt mycket bättre på SvS. Rekommenderar starkt att spela där ( om du får klienten att fungera). 
 

Tycker det är värt det trots den miserabla klienten. Finns gott om fisk och även rätt många sunkiga REGs ( mig själv inkluderad). 
 

 

Lycka till och kämpa på!

Lirade SvS både idag och igår och klienten fungerade fint för mig och om det fortsätter så är tanken definitivt att lägga en hel del av min volym där, med det sagt så kommer jag nog fortsätta lira lite 50nl på bet365. Och alla vi regs som lirar på den här nivån oavsett sida är väll rätt sunkiga på olika sätt, med det sagt vet jag inte din nick på svs så kan tyvär inte kommentera om jag anser dig som en "sunkig reg" eller inte =).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte riktigt måndag men här är måndagsuppdatering nummer 4

Svs Fungerade för mig fram tills torsdag då klienten började krascha igen när jag öppnade bord, så har lirat mest på bet365, blev totalt 9k händer och + 2 buyins å 6 ev buyins på bet365 och lite plus på svs. 

förra veckans mål

-10k händer =/

- lira en morgon session varje dag =(

- Studera fokuserat 10h utspritt under minst 6 dagar och tanken är att fokuserat på mer specifika spot ?

När det kommer till veckomålen så ger jag mig själv halvgodkänt på volymmålet då den mindre volymen delvis kom som en konsekvens av strul med svs klienten. Tanken med att lira en morgon session varje dag var nog bra då tanken var att med rutin skulle det bli lättare att lira volym å studera, och fungerade även i praktiken fram till torsdag då lite halvtaskiga beslut ledde till att dygnsrytmen ställdes om. På den positiva sidan så har det varit en av mina effektivaste veckor när det kommer till att studera poker och är en bättre pokerspelare idag än för 7 dagar sen vilket ändå är det viktigaste atm.

image.thumb.png.e42d1065cd3458ba8597ea7a3fe5ea83.png

image.thumb.png.2d5a60ab983f0f130d798d46441c1a0e.png

Blir inga veckomål då det är lite mer att göra i skolan atm men tanken är istället att vid månadskiftet sätta månadsmål och forsätta plugga lite poker tillsdess.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2022-03-07 kl 11:52, säger Hammar98 :

För att börja med det positiva så är jag rätt nöjd med volymen jag spelat och även att jag markerat händer jag lirat för att kolla på dem efter sessionen. På den negativa sidan så känns det som det spenderats för lite timmar i labbet (speciellt under helgen) och att jag under många sessioner över helgen gått in i någon autopilot mode. Även fast jag tror jag är ev+ på dem här stakesen när jag autopilotar så är jag ju mer vinnande när jag spelar mitt A game, men utöver det blir jag inte en bättre pokerspelare utav att autopilota och poker är mycket roligare när man är fokuserad. Är inte säker på vad det beror på att jag går in i mitt autopilot mode. Några teorier jag har är att jag inte är van att lira denna volym alternativ att jag lyssnar på musik under grinden eller så kanske det inte är en coincidence att jag lirade på autopilot just de dagarna jag inte studerade poker. Oavsett så är ett av veckomålen att inte autopilota och lämna borden direkt om jag känner att jag gör det.

Tycker detta är ett intressant ämne. James Sweeney tar upp det i denna video och ger dessutom tips för att försöka undvika det. Personligen tror jag även att det kan handla om enkla saker som att röra på sig när man inte spelar. Tränade människor syresätter helt enkelt sig bättre för att kunna genomföra långa pass, så lat är ingen bra egenskap när det gäller poker, även om det givetvis är inviduellt. 

Jag tror som Sweeney säger i videon att det mer eller mindre händer alla. Har kommit på mig många gånger själv att auto-pilota, och har också skrivet det som en anteckning i approachen.


 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, säger Lobo :

Tycker detta är ett intressant ämne. James Sweeney tar upp det i denna video och ger dessutom tips för att försöka undvika det. Personligen tror jag även att det kan handla om enkla saker som att röra på sig när man inte spelar. Tränade människor syresätter helt enkelt sig bättre för att kunna genomföra långa pass, så lat är ingen bra egenskap när det gäller poker, även om det givetvis är inviduellt. 

Jag tror som Sweeney säger i videon att det mer eller mindre händer alla. Har kommit på mig många gånger själv att auto-pilota, och har också skrivet det som en anteckning i approachen.


 

Tack för video rekommendation, har själv några gånger på senaste tiden testa att prata högt om mina beslut i typ 10 minuter efter jag märkt att jag inte spelat mitt A game, inte gjort det tillräckligt många gånger för att kunna säga om det funkar för mig men kommer definitivt fortsätta att testa strategin. Håller även med att leva ett sunt liv med stabil kost, regelbunden träning och bra sömn hjälper med att hålla sig fokuserad när man spelar samt pluggar poker.

 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
6 timmar sedan, säger BennyGuldfot :

En motsatt frågeställning. Om du spelar dåligt på autopilot kanske det är din grundstrategi som inte håller upp tillräckligt?

 

Har väldigt många hål när det kommer till mitt pokerspelande och mitt A game är säkert sämre än många bra spelares C game, med det sagt så kan jag säkert lira autopilot och ha en helt ok winrate på SvS 1/2 (om klienten fungerar) men min winrate är säkert högre när jag lirar fokuserat och jag tror att jag blir en bättre spelare av att att lira fokuserat och försöka tänka på vad man "ska" göra i ett visst spot och sen markera händerna där jag är osäker för att kolla på dem efter sessionen, medans om jag bara autopilotar för att grinda ut en liten winrate förbättras jag nog inte.

Redigerad av Hammar98
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2022-03-31 kl 07:27, säger Hammar98 :

Tack för video rekommendation, har själv några gånger på senaste tiden testa att prata högt om mina beslut i typ 10 minuter efter jag märkt att jag inte spelat mitt A game, inte gjort det tillräckligt många gånger för att kunna säga om det funkar för mig men kommer definitivt fortsätta att testa strategin. Håller även med att leva ett sunt liv med stabil kost, regelbunden träning och bra sömn hjälper med att hålla sig fokuserad när man spelar samt pluggar poker.

 

För egen del har att prata högt med mig själv hjälpt mitt spel väldigt mycket. Oavsett hur ”konversationen” går så landar jag oftast i bättre beslut än om jag autoklickar ? 

Ska bli intressant att följa om det påskyndar din utveckling

 

Edit: Om en har tendenser att ge bort ett par hundra bb / session med anledning av ofokuserat spel /  autopilot  så blir det väldigt stor skillnad när man summerar dagen. 

Redigerad av f0rtress
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...