Gå till innehåll

Cashback för svenska spelare


Recommended Posts

Hallå där!

Jag försöker hitta nya sajter att spela på efter svs nya regleringar. Vet någon om det finns några rakeback eller cashback alternativ överhuvudtaget för svenska spelare i dagsläget? Har inte varit särskilt insatt i internationella pokersidor på många år och hade uppfattningen om att rakeback var generellt otillgängligt även för icke-svenska spelare men så verkar inte fallet? Tips på lösningar och hur ni har gått till väga skulle uppskattas.

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, säger javadheterman :

Hallå där!

Jag försöker hitta nya sajter att spela på efter svs nya regleringar. Vet någon om det finns några rakeback eller cashback alternativ överhuvudtaget för svenska spelare i dagsläget? Har inte varit särskilt insatt i internationella pokersidor på många år och hade uppfattningen om att rakeback var generellt otillgängligt även för icke-svenska spelare men så verkar inte fallet? Tips på lösningar och hur ni har gått till väga skulle uppskattas.

Tack på förhand!

Rakeback är big no-no för alla sidor som innehar den svenska licensen. Om du önskar rakeback så är det svarta marknaden som gäller, men där har du andra problem som exempelvis att få ut sina pengar över huvud taget. Samt att om du får ut pengarna så är de skattepliktiga: https://www.skatteverket.se/privat/skatter/arbeteochinkomst/inkomster/kopforsaljningochspelpainternet/deklareraspelvinster.4.65fc817e1077c25b8328000675.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar! Vet du hur det fungerar om man flyttar, t. ex inom EU. Räcker det med att vara skriven i ett annat land för att ta del av cashbacken många sidor erbjuder eller är det själva nationaliteten som är problemet? Och om man då skapar konton med cashback från utlandet, kan jag då rent teoretiskt ;) flytta tillbaka till Sverige och spela med VPN tro?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger javadheterman :

Tack för svar! Vet du hur det fungerar om man flyttar, t. ex inom EU. Räcker det med att vara skriven i ett annat land för att ta del av cashbacken många sidor erbjuder eller är det själva nationaliteten som är problemet? Och om man då skapar konton med cashback från utlandet, kan jag då rent teoretiskt ;) flytta tillbaka till Sverige och spela med VPN tro?

Osäker hur det funkar rent juridiskt, men jag kunde spela från Malta utan problem under förutsättning att jag kunde bevisa att jag bodde där, vilket jag då också kunde. Har inte använt de kontona sedan jag kom hem till Sverige, då alla sidor inte godkänt att spela på ett maltesiskt konto från Sverige.

Gällande att spela med VPN så är det säkert möjligt, men de flesta spelsidor har i sina Terms and Conditions att spel från VPN är strikt förbjudet. Och jag har sett både det ena och det andra fallet där folk blivit ertappade med att spela från VPN och fått alla tillgångar konfiskerade av sidan. Så det är inget jag hade rekommenderat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...