Gå till innehåll

Funderar starta pokerförening


Recommended Posts

Hej! jag och vänner funderar starta en förening, en poker förening med slutet sällskap som träffas 1-2 ggr i veckan och 1-2 helger i månaden. Det som finns är medlems register, samtliga skall betala en liten medlemsavgift 6 månader i stöten. Allmänheten kommer inte få tillträde bara registrerade medlemmar som är med ofta. 
Vi är som en stor familj, alla känner alla i väldigt många år, Vi kommer ha en begränsad krets av personer som har ett gemensamt intresse i förening. Vi spelar på bestämda datum och klockslag, exempel vis ca tider 17.00-22.00 eller 18.00-23.00.

Det kommer se ut på ett liknande sett angående prisutdelning med antal inköp:
0-10 = 40%, 2nd 35%, 3rd 25%.
0-20 = 1st 45%, 2nd 35%, 3rd 20%.
21-30 = 1st 45%, 2nd 25%, 3rd 20%, 4th 10%.


Det kommer aldrig överstiga med 50%, kommer ligga 45% som max!
Det enda vi inte har är lokal men vi jobbar på att leta!
Min fråga lyder nu Ni som har en pokerförening eller klubb hur gjorde ni och vad är det som krävs? vad fattas?
mvh tobbe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
  • 1 year later...

Hej,

Ny här i forumet i hopp om att hitta fler folk som vill spela poker och har vägarna förbi Bengtsfors i Dalsland ibland :).

 

Jag driver en oregistrerad ideell förening. Dvs inget org-nummer. Jag har en "hittepå" stryrelse med några vänner som är med o spelar men det är i stort sett endast jag som styr och sköter allt. Vi tar en medlemsavgift på 50kr/år. Register finns på alla medlemmar samt kassa från avgift. Vi har ingen egen lokal men möjlighet att låna ett källarplan ostört där jag sätter upp 4-5 bord och styr upp allt som krävs för att en skön turnering på 6-10 timmar ska kunna spelas samt cashgame bredvid. Nu senast hyr vi folkparken för 500kr/dygn och har stor tillgång till köksutrustning och plats för många fler bord, men saknar folk till att fylla platsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns inget direkt krav på att en förening ska registreras så vida det inte är en näringsverksamhet. Vi kör en medlemskapskassa där hela kassan är sidosatt åt föreningen i form av inköp av kortlekar och betala hyror. Överskott går  till bountys.

Jag driver en liten kiosk under turneringar men där är omsättningen på under 500kr.

Vi kör kanske 4-8ggr per år endast. Ganska stora turneringar sett till inköp. Oftast 300kr(rebuy+addon) till 700kr(freezeout)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...