Gå till innehåll

Utveckla en fisk

f0rtress
 Share

Recommended Posts

14 timmar sedan, säger Tiburtius :

Upp till 2/4 ska det vara skapligt drag alltid.

Ha i åtanke att max-inköp på Svs är 200BB, så det kommer därmed spela lite högre därmed.

Jag flyttade över 1000 kr till svenska spel idag. 

Snabb reflektion efter att ha provspelat 1 timme på 1-2:

•Upplever klienten som väldigt oskön

•svårt att kolla handhistorik?

• Vid all in ser man inte händerna först efter river

• Kan man inte välja auto refill när man går under inköp?

Sen är inköpet 200BB, här tänker jag spontant att jag kommer fortsätta köpa in mig för 100BB då jag ändå inte klarar av att anpassa mitt spel till djupare stackar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger f0rtress :

Jag flyttade över 1000 kr till svenska spel idag. 

Snabb reflektion efter att ha provspelat 1 timme på 1-2:

•Upplever klienten som väldigt oskön

•svårt att kolla handhistorik?

• Vid all in ser man inte händerna först efter river

• Kan man inte välja auto refill när man går under inköp?

Sen är inköpet 200BB, här tänker jag spontant att jag kommer fortsätta köpa in mig för 100BB då jag ändå inte klarar av att anpassa mitt spel till djupare stackar

Ja, klienten är fruktansvärd. Otroligt ostabil och buggig. Svenska spel har knappast valt att spendera pengarna på en ordentlig klient.

Handhistorikerna är knepiga att läsa av, men du kan ladda in de i efterhand i Pokertracker så kan du läsa av de enklare.

Gällande all-in så följer Svenska spel regeln om att den som var senast aggressiv visar först, till skillnad från exempelvis Pokerstars där händerna visas ner direkt som vid en turnering. (Samt att man inte kan se händer som muckats vid showdown)

Och nej, ingen möjlighet till auto-refill vad jag vet (Spela lagom...) men efter ett tag kommer det bli second-nature att trycka på rebuy-knappen.

Tror också att det är smart av dig att köra 100BB till en början då det är det stackdjupet du är van med. Sen kanske du vill börja kika på att studera spel med djupare stackar om du har för plan att fortsätta lira på Svs.

• Like 1
Länk till kommentar

35 minuter sedan, säger Tiburtius :

Ja, klienten är fruktansvärd. Otroligt ostabil och buggig. Svenska spel har knappast valt att spendera pengarna på en ordentlig klient.

Handhistorikerna är knepiga att läsa av, men du kan ladda in de i efterhand i Pokertracker så kan du läsa av de enklare.

Gällande all-in så följer Svenska spel regeln om att den som var senast aggressiv visar först, till skillnad från exempelvis Pokerstars där händerna visas ner direkt som vid en turnering. (Samt att man inte kan se händer som muckats vid showdown)

Och nej, ingen möjlighet till auto-refill vad jag vet (Spela lagom...) men efter ett tag kommer det bli second-nature att trycka på rebuy-knappen.

Tror också att det är smart av dig att köra 100BB till en början då det är det stackdjupet du är van med. Sen kanske du vill börja kika på att studera spel med djupare stackar om du har för plan att fortsätta lira på Svs.

Tack för engagerat svar! 
Nu jag bara spelar en gång, men  det är ju svårt att göra noteringar på spelare när du inte kan enkelt gå tillbaks och kolla händerna som spelats. 

Noterade för övrigt att det finns anonyma bord också. Är det någon skillnad kvalitetsmässigt mellan dom? 

Länk till kommentar

8 minuter sedan, säger f0rtress :

Tack för engagerat svar! 
Nu jag bara spelar en gång, men  det är ju svårt att göra noteringar på spelare när du inte kan enkelt gå tillbaks och kolla händerna som spelats. 

Noterade för övrigt att det finns anonyma bord också. Är det någon skillnad kvalitetsmässigt mellan dom? 

Inte spelat tillräckligt mycket på anonyma bord för att ge en ordentlig bedömning, men av den lilla erfarenhet jag har av de är kvaliteten på spelet rätt likvärdigt samma stake på icke-anonyma.

Personligen föredrar jag att veta vem jag spelar mot, då det hjälper dig med HUD-stats, anteckningar, och whatnot. Samt att om borden är anonyma finns det också en större risk att folk samarbetar jämfört om de sitter med sina nick öppet. (Då är det lättare att se vilka tjommar som alltid sitter vid samma bord) Samt att jag inte litar alls på att Svs gör något som helst ordentligt arbete för att motverka fusk vid borden.

Redigerad av Tiburtius
Länk till kommentar

1 minut sedan, säger Tiburtius :

Inte spelat tillräckligt mycket på anonyma bord för att ge en ordentlig bedömning, men av den lilla erfarenhet jag har av de är kvaliteten på spelet rätt likvärdigt samma stake på icke-anonyma.

Personligen föredrar jag att veta vem jag spelar mot, då det hjälper dig med HUD-stats, anteckningar, och whatnot. Samt att om borden är anonyma finns det också en större risk att folk samarbetar jämfört om de sitter med sina nick öppet. (Då är det lättare att se vilka tjommar som alltid sitter vid samma bord)

Okej! Du menar att det går att köra med pokertracker även på SvS? Får googla :)

Sido notering: Väldigt positivt överraskad över  klimatet här på PF. Får mycket bra feedback.

Var lite tveksam innan jag började skriva ( tog bort alla andra sociala medier för ngr år sedan pga klimatet ), men  här verkar ju folk goa! 

Länk till kommentar

1 timme sedan, säger f0rtress :

Min erfarenhet är att det är mycket lättare att gå plus på anonyma bord. När motspelarna inte vet vem jag är så känner dom inte min spelstil. Jag har helt slutat spela på "vanliga" bord och kommer förmodligen aldrig att återvända dit.

Länk till kommentar

2 timmar sedan, säger Folke Rosvall :

Min erfarenhet är att det är mycket lättare att gå plus på anonyma bord. När motspelarna inte vet vem jag är så känner dom inte min spelstil. Jag har helt slutat spela på "vanliga" bord och kommer förmodligen aldrig att återvända dit.

Alright! Jag spelade på ett anonymt bort och ett vanligt och hann inte märka någon skillnad. Är ju dock ny på siten så ingen har notes på mig ännu.

Länk till kommentar

Efter att ha fört över en liten testsumma till Svenska spel har jag nu hunnit spela lite:

Spelar på två bord åt gången + två bord på 888poker. Backade 10 dollar på 888 men plussade 178BB ( 356kr) på SvS på drygt 1 timmes spel.

Lite roligt att första handen på SvS fick jag  AA :) Måste vara ett tecken. Backade dock  75BBs på handen 😮

Länk till kommentar