Gå till innehåll

Utveckla en fisk


f0rtress

Recommended Posts

4 timmar sedan, säger f0rtress :

...

Varför slutade du spela HU? Var det för dålig action? 

Det var många skäl. Huvudsakligen för att jag inte vann så mycket pengar på det längre.

Och det berodde på saker som att fler och fler sajter valde att ta bort HU eftersom sämre spelare förlorade sina pengar för fort, dvs inte betalade nog med rake vid pokerborden innan bust. Så det gick inte att få upp nog med bord på nog med sajter för att skrapa ihop tillräcklig action. 

Sen fanns det några sajter som hade ett begränsat antal HU-bord i sina lobbys. Så då fick man battla mot andra regs i timmar för att få hålla alla borden och få den bra actionen från dåliga spelare. Battlandet gjorde jag nästan varje dag i flera år, och jag klarade det skapligt. Men eftersom jag inte underhöll mitt spel nog och hängde med i utvecklingen blev edgen över andra HU-regs mindre och mindre, tills jag var underdog. Var helt enkelt för lat och oseriös för att bli riktigt bra.

Idag finns HU nästan inte förutom på Svs, och jag har svårt att tänka mig att det är dunderaction på 10/20 och uppåt. Men jag har egentligen ingen koll, eftersom jag sällan spelar där.

  • Like 1
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, säger Lundin89 :

Det var många skäl. Huvudsakligen för att jag inte vann så mycket pengar på det längre.

Och det berodde på saker som att fler och fler sajter valde att ta bort HU eftersom sämre spelare förlorade sina pengar för fort, dvs inte betalade nog med rake vid pokerborden innan bust. Så det gick inte att få upp nog med bord på nog med sajter för att skrapa ihop tillräcklig action. 

Sen fanns det några sajter som hade ett begränsat antal HU-bord i sina lobbys. Så då fick man battla mot andra regs i timmar för att få hålla alla borden och få den bra actionen från dåliga spelare. Battlandet gjorde jag nästan varje dag i flera år, och jag klarade det skapligt. Men eftersom jag inte underhöll mitt spel nog och hängde med i utvecklingen blev edgen över andra HU-regs mindre och mindre, tills jag var underdog. Var helt enkelt för lat och oseriös för att bli riktigt bra.

Idag finns HU nästan inte förutom på Svs, och jag har svårt att tänka mig att det är dunderaction på 10/20 och uppåt. Men jag har egentligen ingen koll, eftersom jag sällan spelar där.

Tack för utförligt svar.  Nej det är Inge vidare actions alls på SvS gällande HU.
Tycker det verkar som ett roligt format annars. Tyvärr för egen del fick jag bara action mot en som var väldigt mycket bättre än jag idag. Ledde till rekordback! Det kan svinga fort när man är semi-tiltad ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rekordback idag som sagt. Dock inte det som stör mig mest.

Svenska spel har fått för sig att sänka min spelgräns, vilket resulterar i att jag inte kan köpa in på nuvarande nivå :)

Jag förstår verkligen ingenting. Satt in 2000kr i Februari ( har inte gjort några mer insättningar), spelar mestadels 1-2 och 2-4krs-poker.. Nu måste jag tydligen skicka in information via mejl till supporten.

 

Är det här vanligt förekommande?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, säger f0rtress :

Rekordback idag som sagt. Dock inte det som stör mig mest.

Svenska spel har fått för sig att sänka min spelgräns, vilket resulterar i att jag inte kan köpa in på nuvarande nivå :)

Jag förstår verkligen ingenting. Satt in 2000kr i Februari ( har inte gjort några mer insättningar), spelar mestadels 1-2 och 2-4krs-poker.. Nu måste jag tydligen skicka in information via mejl till supporten.

Är det här vanligt förekommande?

 

Know Your Customer. 
KYC - Spelallvar.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Fick lite inspiration från Sparvens tidigare lockdown-dagbok.  Tänkte försöka mig på något liknande fast i en familjeroddande version.

Resterande delar av familjen åkte iväg på eget äventyr  så har för ovanlighetens skull 6 timmar helt solo.

Planen är att spela 5 timmar med uppdatering 1ggn/timmen med starttid 12:30. För att inte få fnatt framför skärmen slänger jag även in 30st  armhävningar +KB-Svingar var 30e minut.

 

Edit: Kom just på att jag inte kan spela på SvS pga spelgränserna :)  Ska se om det är någon action på 888poker istället.

Redigerad av f0rtress
  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger f0rtress :

Fick lite inspiration från Sparvens tidigare lockdown-dagbok.  Tänkte försöka mig på något liknande fast i en familjeroddande version.

Resterande delar av familjen åkte iväg på eget äventyr  så har för ovanlighetens skull 6 timmar helt solo.

Planen är att spela 5 timmar med uppdatering 1ggn/timmen med starttid 12:30. För att inte få fnatt framför skärmen slänger jag även in 30st  armhävningar +KB-Svingar var 30e minut.

 

Edit: Kom just på att jag inte kan spela på SvS pga spelgränserna :)  Ska se om det är någon action på 888poker istället.

Insättningen låste sig hos 888poker =/, Spel på SvS får vänta tills nästa Månad!? Mini lockdown-projektet såldes avslutat. Drar till gymmet istället. Ha en fin Lördag 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

All form av kyc är ett skämt och en ursäkt för att kunna diskriminera vinnande spelare. Jag fick KYC-jidder på ett av de stora nätverken. De valde att stänga mitt konto efter ca 30k händer. Jag visade obv upp all form av rimlig dokumentation som kan förväntas. Där jag dessutom vunnit ca 75-80k € Jag sa att de obv är helt efterblivna och inte kan behandla folk så, varav de öppnade kontot igen men jag hade en deposit limit på €500/veckan. Varav jag muckade. Får väl anses lite som en hint hur orimligt nätverket är då det obv är superbegränsat hur högt du kan spela i euros. 

 

 

 

 

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Har tänkt komma med en längre update, men fram tills dess bjussar jag på några händer i temat  *Pokern är död:

image.png.c1cd06cb32f1504e51810f3e3d9863b0.png

image.png.a86a1a97ef54050cbc8252e13935f2f1.png

 

image.png.68f7fb503c1a6c03800897f1f18d586b.png

 image.png.fc02ed95ed7cabdaa78a5c7c86321d8d.png

 

Ska leta fram mina top 3 sämsta potter också, där jag är tomten.  Men tar dom en annan dag.

 

Fridens

Redigerad av f0rtress
  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 timmar sedan, säger f0rtress :

Har tänkt komma med en längre update, men fram tills dess bjussar jag på några händer i temat  *Pokern är död:

image.png.c1cd06cb32f1504e51810f3e3d9863b0.png

 

Av nyfikenhet stoppade jag in handen i en solver, och hans linje är nog inte katastrof ändå.
Just A3 använder inte solvern som bluff, men däremot tar solvern ibland just denna linje med några tillsynes slumpmässiga händer som J4 och J6.
 

Och det finns definitivt brädor där det är korrekt att bomba bottenpar som bluff alla gator, när man har blockers för några av motståndarens troligaste tvåpar och set.

Redigerad av SantaFish-_-
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

50 minuter sedan, säger SantaFish-_- :

Av nyfikenhet stoppade jag in handen i en solver, och hans linje är nog inte katastrof ändå.
Just A3 använder inte solvern som bluff, men däremot tar solvern ibland just denna linje med några tillsynes slumpmässiga händer som J4 och J6.
 

Och det finns definitivt brädor där det är korrekt att bomba bottenpar som bluff alla gator, när man har blockers för några av motståndarens troligaste tvåpar och set.

Hej Santa,

 

Jag är ingen bra spelare och har heller aldrig använt en solver. Men jag förstår inte hur händer som J4 och J6 dyker upp. De bör väl inte finnas med i handurvalet  före floppen?  Är dom inte med där borde dom väl inte komma in efter floppen heller? 
 

Hur som helst verkar denna linje inklusive betsize vara ganska populär på sidan där jag spelar. Jag viker ju sannolikt många svagare händer på rivern, blir ju dock lite komiskt ibland ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, säger f0rtress :

Hej Santa,

 

Jag är ingen bra spelare och har heller aldrig använt en solver. Men jag förstår inte hur händer som J4 och J6 dyker upp. De bör väl inte finnas med i handurvalet  före floppen?  Är dom inte med där borde dom väl inte komma in efter floppen heller? 
 

Hur som helst verkar denna linje inklusive betsize vara ganska populär på sidan där jag spelar. Jag viker ju sannolikt många svagare händer på rivern, blir ju dock lite komiskt ibland ?

 

Hehe, att bomba tre gator med J4 eller J6 är inget jag heller skulle ge mig på!

J4s och J6s är med i rangen för de höjs först in på knappen enligt solvern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger SantaFish-_- :

Av nyfikenhet stoppade jag in handen i en solver, och hans linje är nog inte katastrof ändå.
Just A3 använder inte solvern som bluff, men däremot tar solvern ibland just denna linje med några tillsynes slumpmässiga händer som J4 och J6.
 

Och det finns definitivt brädor där det är korrekt att bomba bottenpar som bluff alla gator, när man har blockers för några av motståndarens troligaste tvåpar och set.

Skulle inte kalla J4 och J6 slumpmässiga, bör vara bland de bättre bluffarna om man kommer hit med dem (?).

A3 är riktigt bedrövlig, både turn och river skulle jag gissa. Det är att jämföra äpplen och päron att man kan bluffa bottenpar i vissa spots jämfört med denna. FI har inte många combos alls som är 2p varken pre eller som spelad. Det är också värt att fundera på vad man har för kicker och hur den spelar in.

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, säger f0rtress :

Hej Santa,

 

Jag är ingen bra spelare och har heller aldrig använt en solver. Men jag förstår inte hur händer som J4 och J6 dyker upp. De bör väl inte finnas med i handurvalet  före floppen?  Är dom inte med där borde dom väl inte komma in efter floppen heller? 
 

Hur som helst verkar denna linje inklusive betsize vara ganska populär på sidan där jag spelar. Jag viker ju sannolikt många svagare händer på rivern, blir ju dock lite komiskt ibland ?

 

Två par+ och starka Qx lär raisa väldigt ofta på flopp. Så då har du väldigt många bluffcatchers på river + 88 och Q8 som är väldigt enkla calls. Brukar inte använda den river sizen på denna bräda men kanske ska kolla upp det.  Om river skulle vara 4,9 eller 2 gillar jag nog mer att ha shove som en size. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger brusig1 :

Skulle inte kalla J4 och J6 slumpmässiga, bör vara bland de bättre bluffarna om man kommer hit med dem (?).

A3 är riktigt bedrövlig, både turn och river skulle jag gissa. Det är att jämföra äpplen och päron att man kan bluffa bottenpar i vissa spots jämfört med denna. FI har inte många combos alls som är 2p varken pre eller som spelad. Det är också värt att fundera på vad man har för kicker och hur den spelar in.


Ja, A3 är 0% bet på turn på denna bräda, med en klar EV-förlust jämfört med check.
J4 och J6 är låg frekvens överbet på turn och sedan hyfsat hög degfrekvens på rivern.
Jag tog det som exempel för om jag såg någon ta den linjen med J4/J6 (speciellt på mina micro-nivåer)
så skulle jag nog begå misstaget att automatiskt anta att den personen var en huvudlös maniac,
när han i själva verket kanske är en GTO-bot.

Angående att bluffa eller inte bluffa par så menade jag bara att man inte automatiskt ska tänka: "Jag har showdown value, därför checkar jag turn och river" (Ett misstag som jag själv för ofta begår, så var en note-to-self).
  
Exempel på en runout jag såg förut där alla ens bluffar på rivern är par:

AK4.thumb.png.a2643c5449926bf40c08d3bd02e514ec.png

Jag antar att en av skillnaderna mellan dessa situationer är att på Q53-brädan med 33% c-bet så kommer tvåpar/set oftast raisa flop = blockers till tvåpar och set spelar mindre roll.
Och OOP kommer ha en del missade stegdrag på rivern så finns inget behov att förvandla par till bluffar.

Medans på AK4 där BTN börjar med överbet redan på floppen så kommer OOP bara syna fler kombos av tvåpar/set på floppen och därför blir blockers viktigare. Och OOP foldar också alla hålstegar på turn, så när vi väl överbettar
låga par på turn och får syn så har vi 0 SDV på river = de blir våra bästa bluffar.


***********

Läste en handanalys av @GTOBåten förut.
Jag kan knappt reglerna till PLO men tyckte den var väldigt intressant och är väl lite på temat iaf.

Citat

Den 2020-10-10 kl 18:55, säger GTOBåten :

9a50efbb9f18204700259d983bf0e2d3.png

Som nämnt i Stoffes dagbok så sker det inte mycket teori eller handanalyser så jag tänkte att jag kan gå genom en hand jag postade tidigare som jag själv funderat, vridit och vänt på mycket.

Preflop

Preflop är sannolit marginellt med en väldigt stark short stack i SB. Vi öppnar runt 50% av händerna från BTN som default vid 100bb-stackar och QT95 med en dam-hög suit tar sig garanterat in där. Vid 40-50bb är vår öppnings-range närmare 30-35% och i en sådan range skulle jag inte öppna QT95. Någonstans där mellan är det sannolikt vi ska ligga och EV-skillnaden mellan Raise och Fold här är nog väldigt minimal. Tråkigt att folda så öppnar. 

Flop

På flop tillåts vi inte betta hela vår range då vi öppnat från BTN. Anledningen till det är att vår range är så pass bred att vårt range / nut-advantage på flop inte är tillräckligt trots den höga brädan. Hade vi öppnat från MP/EP är den enklaste strategin att bara CBetta hela vår range här då vi är mer viktade mot Ax-kombinationer preflop pga tightare ranger och att vi vill blocka motståndares 3b-ranger. 

QdTd9h5c ser ut som en väldigt bra CBet i mina ögon (även om just flop EVs generellt är väldigt close). Vi har dålig playability på turn utan ett BDFD och kommer i princip inte kunna syna några turn probes. Samtidigt har vi ett gäng faktorer som hjälper oss att få folds av villain och möjlighet att bluffa senare gator. Damen ger oss såklart removal på både hans raises och calls. 5c lika så. Det är också fördelaktigt att blocka eventuella BDFDs (9h) då han kommer tillåtas peela svagare händer som innehåller BDFD, och en framtida BDFD-blocker ger oss högre EV i framtida betting-linjer. 

En hand som QhTh9s5d hade jag alltid valt att checka då vi har mindre mycket removal på continues (ingen FD-blocker) medan vi samtidigt spelar turns bättre då vi så gott som alltid kan peela på en hjärter. 

Så, Bet

Turn

Turn är väldigt intressant. Vi har fortfarande några starka blockers och väldigt dålig playability / SDV över rivers. 5c är en av de få klöver-blockers vi är intresserade av att ha här. Det är viktigt för oss att unblocka vår motståndares vekare flush-drag som synar flop och foldar turn. Därför hade jag valt att checka denna hand på turn om vi istället haft 9c. 5c blockerar många av vår motståndares 53cc kombinationer som väljer att fortsätta och är därför en väldigt, väldigt effektiv blocker i detta fall.

Qd fortfarande en effektiv blocker av uppenbara skäl. 

9h också en väldigt bra blocker av skälen jag nämnde under flop. Kraven på vår motståndares klöver-kombinationer som peelar flop är relativt lågt med ett direkt FD. Ett BDFD kräver dock mer tillägg i form av stegdrag, par eller FD + BDFD för att kunna fortsätta. Värdet av en hjärter 9 är därför mycket högre än 9c. 

9h

a6620adb001730674bfc9037f1dfea5b.png

9c

100d5395bb011b8663593a928b7af2ce.png


Td är en av de sämsta blockersen vi kan ha då den endast blockerar svagare peels som Ax / Qx med en gutshot som saknar BDFD på Turn. Men 3/4 är inte dåligt så vi skjuter vidare. 

River

Mindre att säga om river. 5c fortfarande en bra blocker. Qd en extremt viktig blocker. 9h Td såklart inte optimala men inte katastrofalt heller då vi inte håller några former av dubbla bustade FDs. Inget SDV att tala om, bra par-blockers, skjut


Detta är mer ett exempel på hur jag arbetar under sessioner med elever, vi använder oss också av andra mjukvaror för att öva på många typer av kombinationer i denna specifika spot för att skapa ett tankesätt och intuition som kan överföras bortom just denna hand / kombination. 

 

Redigerad av SantaFish-_-
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, säger SantaFish-_- :

Läste en handanalys av @GTOBåten förut.
Jag kan knappt reglerna till PLO men tyckte den var väldigt intressant och är väl lite på temat iaf.

Den handen är och vad jag som slog mig då jag kollade den i Monker då jag analyserade den är verkligen det som la grunden för att ta mig från sopregs-status och allt snöbollat därifrån. Riktigt aha-moment. Bättre material än hela PLOMastermind och Run It Once kombinerat om jag får säga min egna åsikt (lite biased).

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska försöka mig på en uppdatering från sommaren och fram tills nu. Kommer hålla mig kort och koncist, mest pga av att mitt tangentbord "dubbeltrycker" på bokstäverna- mycket störande!

Höll mig till planen och spelade /2 krs poker på Svenska Spels 5/6-manna bord. Rullen pendlade mellan 7-12k och jag spelade ganska dåligt. Spelet och motivationen blev påverkade till det  sämre av att trackern började spöka. Sökte mig tyvärr mer till HU-borden där det svängde friskt! I mitten av  Augusti kom nåda-stöten när jag sluggade vilt på HU- /20kr och varians samt min spelkvalitén   höll inte måttet. Rullen ner på några hundralappar och med tanke på den blygsamma tid jag har att lägga på poker tappade jag lite suget att spela.

 

Efter en stund övervägande tog jag ett beslut i September att köra en nystart på en dollar-site. Detta för att inte ens ha alternativet att spela cashgame HU. Deposit  8k SEK.

Trafiken är dock begränsad och det händer att jag får öppna bord och då blir det ändå lite headsup (vilket är kul, men otur). 

Raken är ganska hög på siten,  så planen var och är,  att skotta mig upp i nivå för att sedan gå ner om jag blir för skadeskjuten. 

 

Har konstigt nog glidit fram rätt smärtfritt ( har sprungit bra också!). 

Jag är + 15k Sek på 5 veckor och ca 18 000 spelade händer. Sen rulle passerade drygt 1000 dollar spelar jag på 0,5/1 dollar borden.  Börjar hålla utkik på /2 borden också om det är något värde där. Har blivit ngr enstaka skott där också men blandat resultat.

 

Hade en usel nattsession igår då jag inte kunde somna,  5 BI back. Hämtade hem 3,5 BI idag på en dryg timme iaf. Mestadels tack vare händerna nedan.


image.png.2b0c1c01a56402d6ccb2540bf5f2b256.png

image.png.ad2723eba2de2dd4ce9f221553bd8f2d.png

image.png.587ec8e6ee191f01387ca893cef29e22.png

 

 

Det övriga livet rullar på och jag är exakt där jag vill vara :)

En   bonus  att mitt hobbyspelande kan få se lite gröna siffror ibland också!

 

@SantaFish-_- Det var inget ont uppsåt i min kommentar om solvers,, såg att det såg lite raljant ut.  Bara så långt ifrån mitt eget primitiva spel. Jag känner mig mer som den där neandertalaren i   memen som båten brukar posta :)

 

 

 

 

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade en stund ikväll. Upplevde mig själv som semi-tiltad under större delen av tiden och spelade aggressivare än jag brukar. Det var rätt roligt iaf. Hittade 193 dollars plus, men det var mest tur då jag vann en väldigt fiskig hand. Skäms såklart men slänger upp den iaf.

image.thumb.png.5824a4284f72c813f2760bf90f6a5b78.png 

image.thumb.png.561438a9a7385789a3e010b6761d21f2.png

 

Rullen är uppe på ATH - 2241$. 

Om det håller i sig ( turen dvs) så går jag mot en för mig rekordmånad. 

En motivator till er som faktiskt kan spela poker- det finns pengar att hämta!

 

 

 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Passade på att spela en lång session när barnen somnat. Sprang halvdåligt och spelade ganska risigt. 

Synd då det var fint värde på borden idag.

Slutade på 14 dollar pluss, efter denna hand:

image.png.723de2bc9f11c08a8b408bed718db099.png

image.thumb.png.f05fdb52c8c95e80fec25c62cb2922cd.png

 

 

Här pangade jag på rivern. Tänkte att rivern var ett okej kort för mig

Pacific Poker - $1 NL (6 max) - Holdem - 2 players
Hand converted by PokerTracker 4

Hero (BB): $103.50
SB: $103.75

SB posts SB $0.50, Hero posts BB $1.00

Pre Flop: (pot: $1.50) Hero has  A:spade: 4:spade: 

SB raises to $2.50, Hero raises to $7.50, SB calls $5.00

Flop: ($15.00, 2 players)  4:club: 8:club: 9:heart: 
Hero bets $9.95, SB calls $9.95

Turn: ($34.90, 2 players)  5:heart: 
Hero bets $27.03, SB calls $27.03

River: ($88.96, 2 players)  7:heart: 
Hero bets $58.71

 

Redigerad av f0rtress
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2022-10-13 kl 22:13, säger f0rtress :

Lirade en stund ikväll. Upplevde mig själv som semi-tiltad under större delen av tiden och spelade aggressivare än jag brukar. Det var rätt roligt iaf. Hittade 193 dollars plus, men det var mest tur då jag vann en väldigt fiskig hand. Skäms såklart men slänger upp den iaf.

image.thumb.png.5824a4284f72c813f2760bf90f6a5b78.png 

image.thumb.png.561438a9a7385789a3e010b6761d21f2.png

 

Rullen är uppe på ATH - 2241$. 

Om det håller i sig ( turen dvs) så går jag mot en för mig rekordmånad. 

En motivator till er som faktiskt kan spela poker- det finns pengar att hämta!

 

 

 

Man kan alltid räkna på det så kanske man kommer fram till något. 

Om du förbinder dig med vad du har kvar i din stack (effektivt) innan din 4bet och synar Villains 5betspush. Låt säga att 40 % av gångerna vinner du 22 kronor när Villain foldar mot din 4bet. Resterande 60 % av gånger synar du villains 5betspush. Om din equity då är 30 %. Då vinner du 116 kronor 30 % av gångerna. Resterade 70 % av gångerna förlorar du 106 kr. Då blir ditt ev -15 kronor.
0,4*22+0,6*(0,3*116)-0,6*(0,7*106)= -15 kr

Om du räknar vad du har kvar i stacken efter din 4bet så ser det så klart annorlunda ut. Du kommer fortfarande att vinna 22 kr 40 % av gångerna när Villain foldar. Resterande 60 % av gångerna synar du villains 5betspush med dina 61 kronor. 30 % av de gångerna kommer du att vinna 125 kronor. Resterande 70 % av gångerna förlorar du dina 61 kronor. Ditt ev blir då 6 kr i vinst.
0,4*22+0,6*(0,3*125)-0,6*(0,7*61)= 6 kr

Problemet är nog storleken på din 4bet. När du väl har gjort den så är det för sent att dra sig ur. 

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, säger Lobo :

Man kan alltid räkna på det så kanske man kommer fram till något. 

Om du förbinder dig med vad du har kvar i din stack (effektivt) innan din 4bet och synar Villains 5betspush. Låt säga att 40 % av gångerna vinner du 22 kronor när Villain foldar mot din 4bet. Resterande 60 % av gånger synar du villains 5betspush. Om din equity då är 30 %. Då vinner du 116 kronor 30 % av gångerna. Resterade 70 % av gångerna förlorar du 106 kr. Då blir ditt ev -15 kronor.
0,4*22+0,6*(0,3*116)-0,6*(0,7*106)= -15 kr

Om du räknar vad du har kvar i stacken efter din 4bet så ser det så klart annorlunda ut. Du kommer fortfarande att vinna 22 kr 40 % av gångerna när Villain foldar. Resterande 60 % av gångerna synar du villains 5betspush med dina 61 kronor. 30 % av de gångerna kommer du att vinna 125 kronor. Resterande 70 % av gångerna förlorar du dina 61 kronor. Ditt ev blir då 6 kr i vinst.
0,4*22+0,6*(0,3*125)-0,6*(0,7*61)= 6 kr

Problemet är nog storleken på din 4bet. När du väl har gjort den så är det för sent att dra sig ur. 

Ja den tiltade sizen på 4beten ställer såklart till det ?

Har du ngt tankar kring A4 handen?

Den är jag nyfiken på.

Sidofråga: Ngn som vet varför mina HHs konverteras fel när jag försöker posta de här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...