Gå till innehåll

Rimlig Covidrädsla vs opportunism


Markus800

Recommended Posts

Jag som vilande student är med i en del kommunikationsgrupper på diverse forum. När det nu lider mot en intensiv tentaperiod och regeringen samtidigt stramar åt restriktionerna går diskussionen varm kring om salstentamen verkligen är ok. Det ska mailas och tyckas till kreti och pleti.

 

En rolig detalj är att det aldrig, under några omständigheter, enligt min erfarenhet, är seriösa studenter som initierar dessa ändringar. Senaste tentasvängen hade åtminstone mitt universitet 2 m mellan varje plats och man får förmoda att de flesta studenter undviker riskgrupper.

 

Jag tycker därför det är ganska talande hur kristider också föder ett riktigt snyltartänk. Finns det bara en öppning att inte själv göra jobbet, ja, då ska den tas. Gud vet vad man hade fått uppleva som mellannivåchef i dessa dagar. Vad tycker och tror ni? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det reflekteras tydligt i länder med starka stödpaket där man har en extrem arbetsbrist, låg arbetslöshet, samtidigt som man har en relativt låg sysselsättning sett över hela populationen. Det finns ingen tvekan om att det skapar en större grupp människor som väljer att snylta på systemet.

Skapar man incitament så kommer beteende följa så jag tycker inte man kan skylla på individer som väljer att dra nytta utav det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...