Gå till innehåll

Vad har ni för profit på svenska spel?


gottochblandat

Recommended Posts

Tänkte det kunde vara kul och se vad folk här inne har vunnit/förlorat på just svenska spel.

Ni får säga vilka nivåer och inköp ni lirar och gärna printa och lägga in.

Jag själv lirar mest 0.25 cash och 22 kr sit and goes + upp till 50 - 75 krs turrar.

 

Såklart helt frivilligt!

2022 Ska jag gå in för pokern mer! 

poker.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gott nytt år! Ingen ville dela med sig, men det gör inget gott folk. 

Okej, jag tänkte alltså försöka få in mycket poker under 2022 och spela 0.25/50 och kanske lite tuneringar ibland, upp till 75 kr ungefär. 

Startade min lilla grind igår, spelade 3 timmar och vann totalt 345 kr på 0.25/0.50 

Min bankrulle som jag starar med är 2000, så just nu uppe på 2345 kr.

 

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kört en liten kvällsgrind nu efter middagen.. Började med att backa 0.9 inköp på 0.25 cash och sedan gick jag över  till sit@go 22 krs och där har vi sprungit fint så är plus 193 kr för dagen atm. 

En liten paus nu, sen kanske en till liten grind på cash, vi får se.

2711 kr bankrulle

711 kr + 

Bara fortsätta grinda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade en sjuk run igår hos stars.. Winter serie 2.20 dollar NLHE/Omaha pot limit. Över 5000 deltagare, kom på 8e plats vilken resulterade i cirka 117 dollar. Låg 1/20 men blinda var bara 6 min och sprang så sjukt kallt när det väl skulle avgöras.. Fick in AK mot AQ för massiv pott, kom Q turn och sen var man short short. 

Bankrullen på svenska spel är 2913 så plus 913 kr. 

 

Mat och sedan lite kvällskort. 

Redigerad av gottochblandat
  • Like 5
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en deep-run i bounty 4.40 ikväll också.. åkte ut 21e plats och fick 47 dollares för besväret. 27 i bountys + 20 för prisplatsen.. Lyckas aldrig (nästan) ta mig längre än till sista 20-30 i dessa turrar, så galen skillnad på prispengar på top 5 och 20... gör något fel säkert..

Spelade några sit&go på svs också blev 74 kr +

2987 kr bankrulle, profit 987 kr. (svenska spel)

 

Over and out, natti.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena! Hände en tråkig sak, min familj blev uthängd i en grupp ang djurplågeri av våran katt. Våran katt är döv, så han 'skriker' ganska mycket när han är ute och vill in, han vet ju inte själv hur högt han låter då han är döv. Då hör grannar och så att någon katt som låter mycket, vilket jag förstår då han verkligen kan låta som en galning när han ska in. 

Så våran granne, en sur-tant, som aldrig gillat oss, som vi inte gillat heller för den delen, har alltså skrivit i denna grupp som har 7 tusen medlemmar (för folk som bor i denna kommun) ungefär såhär: 

Ingen släpper in katten när den skriker,  katten får aldrig mat, ingen som bryr sig om den, då kommentera någon ställer dom ut någon mat då? Nej det gör dom inte heller, för dom bryr sig inte. Så hon menar då att vi håller på med djurplågeri, då har andra även kommenterat sjuka saker. Hon hängde även ut vart vi bor, alltså vilket nummer.

DÅ inget av detta stämmer, Har jag god lust att anmäla henne för förtal, tror ni kan leda någonstans? Har bild på allt hon skrivit.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger gottochblandat :

Tjena! Hände en tråkig sak, min familj blev uthängd i en grupp ang djurplågeri av våran katt. Våran katt är döv, så han 'skriker' ganska mycket när han är ute och vill in, han vet ju inte själv hur högt han låter då han är döv. Då hör grannar och så att någon katt som låter mycket, vilket jag förstår då han verkligen kan låta som en galning när han ska in. 

Så våran granne, en sur-tant, som aldrig gillat oss, som vi inte gillat heller för den delen, har alltså skrivit i denna grupp som har 7 tusen medlemmar (för folk som bor i denna kommun) ungefär såhär: 

Ingen släpper in katten när den skriker,  katten får aldrig mat, ingen som bryr sig om den, då kommentera någon ställer dom ut någon mat då? Nej det gör dom inte heller, för dom bryr sig inte. Så hon menar då att vi håller på med djurplågeri, då har andra även kommenterat sjuka saker. Hon hängde även ut vart vi bor, alltså vilket nummer.

DÅ inget av detta stämmer, Har jag god lust att anmäla henne för förtal, tror ni kan leda någonstans? Har bild på allt hon skrivit.

 

Anmäl tanten så hon lär sig nåt, kan ju inte skriva ut adress och sånt. "Grundregeln är att åklagare inte får väcka åtal för förtal, grovt förtal eller förolämpning. Initiativet till åtal ligger istället hos den person som anser sig ha blivit utsatt för ett sådant brott. Det finns dock några viktiga undantag." Ett undantag är om man pekas ut som grovt kriminell, vilket jag tror inte djurplågeri räknas som. Sen vet jag inte om det spelar roll att du och din familj möjligtvis fått en ökad hotbild mot er, eftersom djuraktivister lär ha en högre tendens att ta till våld. Sen vet jag inte hur mycket jobb det är att få det till domstol om inte en åklagare vill/får väcka åtal.  https://www.aklagare.se/om-brottsligheten/olika-brottstyper/fortal-och-forolampning/

Redigerad av ölkaka
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, säger ölkaka :

Anmäl tanten så hon lär sig nåt, kan ju inte skriva ut adress och sånt. "Grundregeln är att åklagare inte får väcka åtal för förtal, grovt förtal eller förolämpning. Initiativet till åtal ligger istället hos den person som anser sig ha blivit utsatt för ett sådant brott. Det finns dock några viktiga undantag." Ett undantag är om man pekas ut som grovt kriminell, vilket jag tror inte djurplågeri räknas som. Sen vet jag inte om det spelar roll att du och din familj möjligtvis fått en ökad hotbild mot er, eftersom djuraktivister lär ha en högre tendens att ta till våld. Sen vet jag inte hur mycket jobb det är att få det till domstol om inte en åklagare vill/får väcka åtal.  https://www.aklagare.se/om-brottsligheten/olika-brottstyper/fortal-och-forolampning/

Ja men precis, hade hon inte skrivit ut husnummer osv hade jag brytt mig noll. Men att kärringen skriver ut vart vi bor + skriver att katten ej får mat, ej får komma in och allt det där när det är ren lögn, då hon har noll insikt i det. Vet ju själv hur sne man blir på djurplågeri mot hundar, katter och alla andra djur, sen blir man själv utpekad som det i en grupp med över 7 tusen medlemmar. Hon vet ju inte att vi sett att hon skrivit det där, räcker kanske med att skriva en lapp i brevlådan och skriva att vi kommer anmäla henne för förtal, då hon skrev ut vart vi bor vilket jag tycker är vidrigt gjort. Så hon lär sig en läxa

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ugh, får flashbacks från vår förra lägenhet då vi bodde ovan en riktig surkärring...hon skrämde vår dotter/gäster flera gånger och skrek massa skit till oss, bankade i taket etc. Hon var uppenbart psykiskt sjuk så vi försökte ha överseende så gott det gick i typ 1 år~ innan det började eskalera. En gång såg jag henne slå till (!) Vår bil med en sopkvast. Vi tänkte också anmäla henne, mest bara för att skrämma henne. Men det slutade med att vi sa fuck it och satte hårt mot hårt istället. Funkade dock sådär, hon isolerade sig i nån månad, men började kloa sig tillbaka och vara odräglig efter ett tag...Vet inte riktigt vad min poäng är, blev bara tiltad då jag läste det här ? Tror du gör rätt i att anmäla iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om kärringen nu är såpass orolig över djurplågeri, varför väljer hon då att skriva ett inlägg på Facebook snarare än att göra en anmälan till länsstyrelsen själv? Verkar som att hon har mer behov av drama snarare än att hon är en djurvän.

Du kan ju anmäla henne om du pallar gå igenom den processen. Det kommer med största sannolikhet inte leda någonstans, men det lär ju täppa till truten på henne om inte annat. Annars kan du ju bara förklara för henne (och resten av kommunforumet) hur det faktiskt ligger till så får hon ta det som hon vill. Kom ihåg bara att gnällkärringar kommer aldrig att sluta vara gnällkärringar, så är ju inte direkt en fajt man vill ta.

Däremot då de hängde ut dig offentligt så känns det som att någon action borde tas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

38 minuter sedan, säger Ola Brandborn :

Det går alltid att driva ett förtalsärende privat. Jag vet inte hur djupa fickor du har, men jag hade investerat en hel del i det där om jag vore dig.

Hur mycket kan man få ut av en gnällig grannkärring bosatt i en mindre kommun i Sverige? Absolut, om man har fuckyou-pengar liggandes så är detta absolut en sak som man ska lägga fuckyou-pengar på, men det lär ju bli en rejäl förlustaffär. I bästa fall blir det för båda parter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
5 timmar sedan, säger gottochblandat :

Vad har vi att säga om pokerplaza 2022? han sitter och nöter 0.5/1 kr dag ut dag in, år in år ut.

Vad är din bedömning gällande de bästa spelarnas winrate på 0.50/1. Extra intressant skulle kanske vara winrate för spelare som "blivit kvar" på nivån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...