Gå till innehåll

Mål: 100K på SvS innan 1/6 2022


Eudaimonia

Recommended Posts

Finns det verkligen ett perfekt ögonblick för att starta en dagbok här...?

Jag vet inte. 

Men jag har samtidigt länge varit så nära men ändå tänkt att jag först måste uppnå "det där volymmålet" eller "det där resultatmålet". Men fokus har väl ändå alltid skiftat tills nu.

Vet inte ens om det är någon som läser här?

Eller jo några är det väl i alla fall... Aja, spelar väl inte så stor roll ändå, tror ändå bara att jag kommer skriva/posta här mest för min egen skull att få ur mig lite hur jag tänker och vad som händer.

BR för tillfället på SvS, 11494 kr.

Har plockat ut en del till andra utgifter genom åren, men varit stabilt vinnande på främst 1/2 men även 2/4-2.5/5 men med mindre volym.

Pluggar på universitetet. Sett pokern senaste åren som extrajobb/slippa-jobba-på-sommaren-pengar vilket har funkat ett tag.

Begränsningarna jag har är att jag inte spelar tillräcklig stor volym, för sällan spelar min A-spel samt har tendens att inte riktigt ta det där sista stegen, riskera allt typ, utan nöjer mig med det jag vunnit. 

Har haft en del volymål som varit runt 4h spel, 5-6 dar i veckan, spela mitt A-game eller iaf B+ typ, och klättra. Men har ofta tyvärr alltid fallit på något annat. 

Hoppas dock denna dagbok kan ge mig lite inspiration!

Siktar på att ha 100K  på SvS innan 1/6 2022. Rätt högt mål att 10x:a rullen tills dess men räknar med att spela bra, spela mycket och få in nån turreklonk eller två där också.

Kommer spela 1/2 tills 16K å sen kliva på 2/4+. Spelar även MTTs, försöker hålla mig till minst 100xBI om jag inte tar skott.

Spelar SM på lördag (2K-turren), kostade bara typ 6 eller 7st 200kr-satelliter haha ;). Delmål denna vecka är annars att få in 5K+ händer på 1/2 innan dess(Måndag idag).

Tänkte jag kanske postar nån hand eller resultat i dagarna som kommer, så får vi se. Ska lista ut hur jag ska göra det på bästa sätt bara, kör inte med nån handtracker. Pluggar inte med nåt solver heller... Försöker snarare intala mig att jag alltid ska lita på min inre röst istället för och betala av fisken; hoppas jag kan maxa vinsten vinsten istället. 

Ha de gött så länge!

  • Like 6
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, säger Warren Bluffet :

Lycka till!

Tack! ?

 

2 timmar sedan, säger fritjof :

För att nå ditt mål lättare skulle jag ändå rekommendera att du lägger in lite studietimmar. Behöver inte nödvändigtvis gå all in på solverland kanske men finns väldigt bra content där ute som kommer göra din resa enklare. 

Glgl! 

Jo ska väl tydliggöra att jag faktiskt ändå pluggar lite: kollar lite blandat content, analyserar intressanta händer efter sessioner och rent allmänt funderar och reflekterar. Är väl främst den mentala biten jag försöker fokuserar på nu dock. 

Tack! ?

Redigerad av Eudaimonia
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade knappt 3h igår, 1k händer på 1/2 igår samt en 110kr-turre(ingen cash). Back men bra att öva sig lite i ödmjukhet i samband med nytt mål å dagbok antar jag. 

-809kr

BR : 10685kr

En hand 1/2 öppnar jag KK 6kr otb, fisk i BB 3betar till 36kr. Först känner jag direkt lite fml att springa in AA vs fisk men lyckas ändå överrationalisera situationen  till att sätta fi på JJ+, AK och jamma... rakt in i AA såklart. Hade mer gillat en syn i efterhand. Fast då kanske ändå torskat stacken. Är väl mest att jag kan ha en tendens att sätta vissa fiskars egenskaper på andra och anta alla är maniacs ibland när denna var en nitfisk... :(. 

Rätt nöjd med spelet annars, lite otur med bordsplaceringar bara(många höga 3bets% direkt till vänster). Sprang kasst i alla stora potter med typ 65-80% equity.

 

Redigerad av Eudaimonia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...