Gå till innehåll

Zoom Cash


woopwoop

Recommended Posts

Hello, 

 

Tänkte bedriva en liten Zoom cashbok, kommer börja på 5NL och 10NL med halvaggro BR management och se vart det tar stopp samt tankar och saker om poker. 

Eventuellt kör jag en liten bio senare, kort och gott har jag haft superintresse för poker väldigt länge, är i grunden turneringsspelare och spelar mycket live. Har dock inte tid att gneta Online Turneringar då det tar för mycket tid, lättare för mig att hoppa in i Zoom ett par timmar när jag arbetar hemma, vilket jag gjort i ett par år nu känns det som. 

Jag har inte direkt någon aspiration att bli något proffs men jag har en sån här klassisk obsession personlighet och den har sannerligen fastnat för poker. Med det sagt får ni gärna smutskasta alla händer jag postar då jag inte trycker cashgame solvers osv, inte på dessa nivåer iaf. 

 

Nåväl,

Dag1: SESH 1

833311341_Day1Sesh1.thumb.png.0a745cd254dc39ead7ec98063ff90559.png

 

 

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försökte ladda upp en HH superpunt men gick inte att få med bilderna på händerna så den såg lite tråkig ut, någon som vet hur man gör det här? 

 

 (jag skriver bara in manuellt sålänge)


BTN (BTN): 32 BB
Hero (SB): 102.6 BB
BB (BB): 177 BB
UTG (UTG): 100 BB
MP (MP): 100 BB
CO (CO): 142.6 BB

Hero posts SB 0.4 BB, BB posts BB 1 BB

Dealt to Hero:
 
K9


fold, fold, fold, fold, Hero raises to 3 BB, BB raises to 9 BB, Hero calls 6 BB

Flop (18 BB, 2 players):
 6 T 
Hero checks, BB bets 8 BB, Hero calls 8 BB

Turn (34 BB, 2 players):
 T
Hero bets 8 BB, BB calls 8 BB
 
River (50 BB, 2 players):
 6
Hero bets 77.6 BB and is all-in, fold

Hero wins 48 BB
 

Redigerad av woopwoop
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt med helg, suttit i massa svennebanan möten om företagets målsättning och hur man ska få arbetare att jobba åt samma håll, allt jag ser och hör är hur vi ska maxa ut folk för så lite pengar som möjligt så att utdelningen till aktieägare blir så stor som möjligt.

SM i helgen iaf, trevligt. Jag ska på julbord på lördag så kommer nog kliva in i 6max Omaha lite smått på flötet, men det blir kul, ser det bara som en rolig grej, lär sitta med ett glas rött och gotta mig. 

 

Blev en sesh idag, röda linan är lite mer rimlig denna. Jag vet att man vill ha hög redline men på dessa smallstakes är det nog inte så. Sprang bra. 

Dag 2: SESH 1

 

782415054_Day2sesh1.thumb.png.1b4fb99ba81332e69f96323bf4ee917a.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

41 minuter sedan, säger woopwoop :

Skönt med helg, suttit i massa svennebanan möten om företagets målsättning och hur man ska få arbetare att jobba åt samma håll, allt jag ser och hör är hur vi ska maxa ut folk för så lite pengar som möjligt så att utdelningen till aktieägare blir så stor som möjligt.

SM i helgen iaf, trevligt. Jag ska på julbord på lördag så kommer nog kliva in i 6max Omaha lite smått på flötet, men det blir kul, ser det bara som en rolig grej, lär sitta med ett glas rött och gotta mig. 

 

Blev en sesh idag, röda linan är lite mer rimlig denna. Jag vet att man vill ha hög redline men på dessa smallstakes är det nog inte så. Sprang bra. 

Dag 2: SESH 1

 

782415054_Day2sesh1.thumb.png.1b4fb99ba81332e69f96323bf4ee917a.png

Läckert, första personen på PF som sprungit bra (mig inkluderat) ?GL!

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fyfan vilken helg, är fortfarande sliten. Julbord och fester högervänster, nu blir det nyktert fram till Boxingday.. förmodligen. 

 

Horribel session körde jag igår, kändes som att jag hade 2 hjärnceller kvar varav båda fokuserade på att andas. Här är den och låt oss aldrig prata om den igen. 

 

Day3sesh1.thumb.png.4a0b19aaed2a8651fc834420760603ef.png

 

Börjat denna dag med en session, kommer fortsätta lite senare. Men nu börjar jag bli hungrig och ska gå och klippa lite Latinamerikansk Streetfood. 

Day4: Sesh1

Day4sesh1.thumb.png.6d180d99390530b345d88a80948ffaf4.png

 

 

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner mig fortfarande seg/sliten sen helgen, märks att man inte är 20 längre. Då kunde man kliva bender till 07 och sen dra och plugga/jobba/dra ut igen dagen efter. Nu är det torsdag och man är fortfarande seg. Var inte ens ute så länge, vek av vid 01-02 när dom andra ville vidare till Berns, själv kom man knappt in i sin taxi hem. Fredag+lördag utgångar är förbi mig. 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

So far update: 

Vi började med 5NL och hamnade på 23bb/100 (small sample ofc), flyttade sedan upp till 3 bord pure 10NL och sprang in i betongvägg. Säkerligen ett par onödiga inköp som flög men det var även en del runbad som sannerligen tog på sinnet. (jag klagar inte än även om jag hört att det brukar fungera att whinea in) 

Bestämt för att göra lite korrigeringar som jag tror behövs: 

  • Pga sinnes rake så kommer jag höja preflop raise från 2.5 till 3 samt skippa fler mixed opens och öppna tajtare helt enkelt
  • Unvika marginella spots preflop och postflop
  • Definitivt dra ner på exploit, speciellt med små sample som jag har gjort. Hålla mig mer till teori ( av best ability).  
  • Börja med RNG, fast endast i specifika spots. Jag tror inte det är opti att använda för mycket i lowstakes

 

 

 

260651373_Framtill2dec.thumb.png.a100189272a0d0873974d468eb098616.png

 

Påbörjad session idag 5NL och 10NL mixed: 

 

dec3.thumb.png.aeb392dfa2c43b9ffc8f26de3175e131.png

 

 

I övrigt har jag tröttnat så mycket på min musik (Hiphop RNB) att jag klivit Irish folk songs och jag älskar det. Ikväll ska tjejen iväg och jag tänkte nog bara vara hemma, eventuell kort AW men det blir nog en längre session ikväll. 

 

 

 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger DunderMannen1 :

Aggro BR management på Zoom? Inget jag hade rekommenderat för att vara ärlig.

Iom. att du lirar betydligt fler händer blir swingsen också betydligt snabbare. 

I övrigt; lycka till!

Om man nu skulle busta rullen på 5NL så kan man ju alltid gå ner till Ica och panta sina tomflaskor så är man back on track igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

42 minuter sedan, säger Tiburtius :

Om man nu skulle busta rullen på 5NL så kan man ju alltid gå ner till Ica och panta sina tomflaskor så är man back on track igen.

Du snackar lite som om det är skitsamma om man vinner eller inte. Varför ska man inte försöka göra rätt redan från början?

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 timmar sedan, säger Tiburtius :

Om man nu skulle busta rullen på 5NL så kan man ju alltid gå ner till Ica och panta sina tomflaskor så är man back on track igen.

Meh. Bättre grinda micros för att bygga riktig rulle och flytta upp stakesen allt eftersom när man är ny imo. Just zoom tycker jag personligen också har betydligt bättre motstånd på micros än borden. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 timmar sedan, säger DunderMannen1 :

Aggro BR management på Zoom? Inget jag hade rekommenderat för att vara ärlig.

Iom. att du lirar betydligt fler händer blir swingsen också betydligt snabbare. 

I övrigt; lycka till!

IOM att detta inte är någon betydlig summa utan mest för att få in CG händer och bli bättre så spelar det ingen roll om jag gular, vill hellre flytta upp så fort som möjligt för att komma ifrån raken. 

 

i övrigt så är jag i dag2 på 55 dollar Big 20 Rewind med 200bb. Orelevant för denna tråd men kul. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, säger DunderMannen1 :

Meh. Bättre grinda micros för att bygga riktig rulle och flytta upp stakesen allt eftersom när man är ny imo. Just zoom tycker jag personligen också har betydligt bättre motstånd på micros än borden. 

Jag ser helt ärligt ingen anledning att grinda micros för att bygga rulle. Är i min mening helt ologiskt att spendera tid att grinda någonting där ens hourly är sämre än att bara gå och plocka tomburkar i parken.

Däremot finns det värde att lira micros för att bli bättre, och att spela på en nivå man har råd med eventuella förluster under tiden man lär sig. Men om ens syfte är att bygga rulle så kan jag tycka att grinda upp den på 5-10NL känns rätt dumt då man antagligen bygger den snabbare på att bara göra några extra timmar på jobbet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2021-12-06 kl 18:35, säger Tiburtius :

Jag ser helt ärligt ingen anledning att grinda micros för att bygga rulle. Är i min mening helt ologiskt att spendera tid att grinda någonting där ens hourly är sämre än att bara gå och plocka tomburkar i parken.

Däremot finns det värde att lira micros för att bli bättre, och att spela på en nivå man har råd med eventuella förluster under tiden man lär sig. Men om ens syfte är att bygga rulle så kan jag tycka att grinda upp den på 5-10NL känns rätt dumt då man antagligen bygger den snabbare på att bara göra några extra timmar på jobbet.

Menade lite mer som du säger; grinda upp rullen på micros och flytta upp stakesen allt eftersom. Han verkar ny trots allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...