Gå till innehåll

2000 kr start Svenska spel


gottochblandat

Recommended Posts

Hallå! Har spelat poker fram och tillbaka sedan man var omyndig, började spela online vid cirka 14-15 års ålder och har spelat i perioder under årens gång. 

Jag har plussat ok på låga nivåerna på svenska spel, skulle väl säga att jag är plus runt 30 tusen på svenska spel, just nu 18400 kr + och innan uppdateringen kom och det nollställdes så hade jag cirka 9-10 tusen plus. 

Tänkte ge mig på en liten grind på sit and go och spela 20 upp till 100 kr sitngos och se hur det går. Skulle säga att jag är bättre än genomsnittet som spelar där, vet vilka som är regs och inte då man spelat så pass länge och känner till de flesta. 

hoppas jag orkar få in lite volym, jobbar 4 nätter i veckan så kommer inte bli någon jättegrind från min sida men spelar när tid och lust finns. 

 

Må gud vara med mig, låt mig få springa fint och inte rippa skiten.

 

Ta hand om er, så höres vi på andra sidan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satte in 250 kr på pokerstars för det var dåligt med games på svenskaspel 

Spelar 3.50 - 7 och någon 15 dollars ibland och även 1.50 för att fylla ut lite.

Började igår, är uppe i 1728 kr och har en ROI på 71 % :D över 50 stycken hittills. Sprungit bra vid viktiga all-ins vi får se om man kan forsätta springa som bolt! 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 timmar sedan, säger gottochblandat :

har en ROI på 71 %

Jag blir glad när jag för ovanlighetens skull hittar en person som vet vad ROI betyder.

Det finns en exakt vetenskaplig definition av begreppet ROI, men dom allra flesta använder ROI på ett felaktigt sätt. Om vi satsar 100 kronor och får tillbaka 110 kronor så tror dom flesta att ROI är 110%, men ROI är bara 10%. Om vi får tillbaka 90 kronor så är ROI minus 10%, inte 90%.

Den stora travtidningen Travronden använder ROI felaktigt. Liksom trav- och galoppexperten "Hatten". Jag berättade för dom hur ROI ska användas, men dom bryr sej inte. Dom fortsätter på det felaktiga sättet.

Kul att åtminstone du vet vad ROI är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger Lobo :

så Hatten gör inte fel

Om det finns en definition så ska man följa den. Annars finns risk för missförstånd. Ett fel blir ju inte mera rätt för att det upprepas.

Men om man hellre vill använda bruttovinsten så går det alldeles utmärkt bara man använder rätt terminologi. Det rätta ordet är återbetalning eller payback.

Alltså payback 110% (eller ROI 10%).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger Lobo :

Det ena utesluter det andra. Du kan ha 10 % i roi, men inte 10 % i payback på lång sikt i sportbetting. Så det ska inte skapa några som helst problem oavsett vad man använder.

Ok, risken för missförstånd i sportsbetting är liten. Men man bör använda rätt terminologi. Säg 110% payback eller 10% ROI. Säg inte 110% ROI.

Redigerad av Folke Rosvall
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

42 minuter sedan, säger Folke Rosvall :

Ok, risken för missförstånd i sportsbetting är liten. Men man bör använda rätt terminologi. Säg 110% payback eller 10% ROI. Säg inte 110% ROI.

Ditt tillrättavisande, enbart för tillrättavisandets skull, börjar bli riktigt tjatigt. Om du har rätt eller inte struntar jag i.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, säger Lundin89 :

Ditt tillrättavisande, enbart för tillrättavisandets skull, börjar bli riktigt tjatigt. Om du har rätt eller inte struntar jag i.

Jag är förvånad över att du som moderator gör en sådan kommentar. En moderator borde väl vara en person att se upp till. Struntar du verkligen i vad som är rätt och fel?

  • Like 4
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, säger Folke Rosvall :

Jag är förvånad över att du som moderator gör en sådan kommentar. En moderator borde väl vara en person att se upp till. Struntar du verkligen i vad som är rätt och fel?

Moderatorer är personer precis som alla andra användare, vi är inte robotar som inte får uttrycka oss. Ifall det enda du tog med dig från mitt inlägg var "Struntar du verkligen i vad som är rätt och fel?", rekommenderar jag dig att läsa om inlägget några gånger till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, säger Ola Brandborn :

Fast nu har Folke helt jävla rätt. 

Så länge man vet om att man missbrukar begreppet så må det vara hänt, men om man lallar iväg till ett vanligt jobb och börjar fatta investeringsbelsut med felaktiga formler sp kan det stå ens företag tämligen dyrt...t

Du är säkert duktig på din pokerteori, men sluta uttala dig om sportbetting. Du är dålig på det! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, säger Lobo :

Du är säkert duktig på din pokerteori, men sluta uttala dig om sportbetting. Du är dålig på det! 

Det spelar ingen roll om jag är dålig eller bra på sportsbetting (jag är dålig), det är inte det som diskuteras, utan att sportsbettarna misshandlar väldefinierade saker. Och varje gång man gör detta så dör en kattunge. (även om jag kan förstå varför sportsbettarna gör felet).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger Ola Brandborn :

Det spelar ingen roll om jag är dålig eller bra på sportsbetting (jag är dålig), det är inte det som diskuteras, utan att sportsbettarna misshandlar väldefinierade saker. Och varje gång man gör detta så dör en kattunge. (även om jag kan förstå varför sportsbettarna gör felet).

 

Det är ingen som påstår att Rosvall har fel. Det var en enkel förklaring som gavs i tråden varför man använder det andra vedertagna sättet.

Så läs tråden en gång till om du orkar innan du börjar kommentera något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Edit: Skippat sit and goes och lirar enbart 0.25 cg (spelat lite 0.50/1 i början på månaden vilket gick bra men ska grinda 0.25 tills jag har en  ok rulle och kommer att  spela någon tunering ibland. 

Gårdagen spelade jag en tunering, skalpen 55 kr och blev en 6e plats 193 kr profit. 

Totalt plus igår: 448 kr

totalt denna månad: 1271,95 kr

Går på 3 nätters jobb från och med imorgon kväll så blir typ inget spel tills lördag (efter idag då)

 

Hoppas ni slaktar :)

Redigerad av gottochblandat
  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha en rolig hand precis på 9 hand bord 0.25/50

utg + 2 öppnar till 2 kr, en synar resten fold jag raisar till 8 kr får syn av båda (jag sitter AA i bb) floppen kommer K94. utg + 2 bettar 17 kr han efter går all in på 23 kr jag gör inget annat än går all in, utg + 2 har typ 20 kr bakom och båda visar upp 94s och 94o blev blank turn o river

Redigerad av gottochblandat
  • Sad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger gottochblandat :

Haha en rolig hand precis på 9 hand bord 0.25/50

utg + 2 öppnar till 2 kr, en synar resten fold jag raisar till 8 kr får syn av båda (jag sitter AA i bb) floppen kommer K94. utg + 2 bettar 17 kr han efter går all in på 23 kr jag gör inget annat än går all in, utg + 2 har typ 20 kr bakom och båda visar upp 94s och 94o blev blank turn o river

Jag förmodar att det blev en rejäl uppläxning i chatten efter handen! ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...