Gå till innehåll

Köpt ny laptop, grafik är helt sjuk!


mannen

Recommended Posts

Hej

Köpte mig en ferrari 3400 idag. Den har en 15 tums skärm med 1050x1400 upplösning eller nått liknande

Jag använder mig utav den upplösning som är optimal för skärmen.

 

Mitt problem är att viss grafik blir helt sjukt konstig. Kolla på bilderna så får ni se. Vad ska jag göra för att fixa detta? Är det normalt? Har senaste drivisarna til graffet.

 

http://download.kudos.se/vadfan.gif

http://download.kudos.se/heltsjukt.gif

 

menyn i pokerforum.nu är ju cp...dock blir inte alla program eller sidor så här utan hitills är det dessa två men jag har dock inte använt datorn så mycket.

 

Update: fixade bilderna mindre

 

* Lite RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...Hmmm... DPI... Ändra... Vet inte hur... Läste om det på 2+2... Kommer inte ihåg exakt...

 

Nåväl, DPI var i alla fall problemet, förekommer på en del laptops visst. Har för mig att det var att välja mellan pest eller kolera. Om du lyckas ändra DPI-inställningarna så att innehållet fyller ramen till kanterna så var det nog nåt annat som vart fel...

 

ja ja..GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...Hmmm... DPI... Ändra... Vet inte hur... Läste om det på 2+2... Kommer inte ihåg exakt...

 

Nåväl, DPI var i alla fall problemet, förekommer på en del laptops visst. Har för mig att det var att välja mellan pest eller kolera. Om du lyckas ändra DPI-inställningarna så att innehållet fyller ramen till kanterna så var det nog nåt annat som vart fel...

 

ja ja..GL

 

Jajjamen det va det som va fel :D

Fan vad mycket bättre det blev nu....slapp dom där satans stora bokstäverna nu också.

Ytterst tacksam för hjälpen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad ändra du, och hur gör man det?

 

Precis, give us some svar! :-o

 

har precis ändrat till max upplösning (som jag inte haft någon gång) och upptäckte att grafiken är "plottrig"

 

Han ändrade ju DPI inställningen. Det framgår ju i tråden

 

högerklicka på skrivbordet, välj egesnkaper, välj inställningar, välj avancerat, på fliken allmänt finns DPI inställningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad ändra du, och hur gör man det?

 

Precis, give us some svar! :-o

 

har precis ändrat till max upplösning (som jag inte haft någon gång) och upptäckte att grafiken är "plottrig"

 

Han ändrade ju DPI inställningen. Det framgår ju i tråden

 

högerklicka på skrivbordet, välj egesnkaper, välj inställningar, välj avancerat, på fliken allmänt finns DPI inställningen.

 

Tack så mycket! Var han gjorde det för någonstans framgick inte :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...