Gå till innehåll

0.25/0.50 på SvS


_Krupicka_

Recommended Posts

 

Satte in 100:- på Svenska Spel, och målet är att försöka spela upp 1 inköp till 20 000 i vinst. 
 

Ja, jag vet att jag inte får åka på någon bad beat i början osv för då är utmaningen körd - men bad beats tänkte jag hålla mig ifrån ?

6-Max är det som gäller, kommer posta händer, resultat osv här. 
 

wish me luck ?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 timmar sedan, säger _Krupicka_ :

Satte in 100:- på Svenska Spel, och målet är att försöka spela upp 1 inköp till 20 000 i vinst. 

Du försöker alltså få 100 kronor att växa till 20 000. Ok, det kan lyckas, men det kommer att bli väldigt svårt. Poker är ett spel med hög slumpfaktor så du måste ha mycket tur på vägen för att lyckas.

Jag vill önska dej lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2021-07-31 kl 19:30, säger _Krupicka_ :

 

Satte in 100:- på Svenska Spel, och målet är att försöka spela upp 1 inköp till 20 000 i vinst. 
 

Ja, jag vet att jag inte får åka på någon bad beat i början osv för då är utmaningen körd - men bad beats tänkte jag hålla mig ifrån ?

6-Max är det som gäller, kommer posta händer, resultat osv här. 
 

wish me luck ?

 

 

Bra Bank Roll Management! Är det 100 kr som är din "bankrulle"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2021-07-31 kl 19:30, säger _Krupicka_ :

 

Satte in 100:- på Svenska Spel, och målet är att försöka spela upp 1 inköp till 20 000 i vinst. 
 

Ja, jag vet att jag inte får åka på någon bad beat i början osv för då är utmaningen körd - men bad beats tänkte jag hålla mig ifrån ?

6-Max är det som gäller, kommer posta händer, resultat osv här. 
 

wish me luck ?

 

 

Sätt in en lax istället va ? 

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


Det tog några fler dagar än vad som var tänkt innan jag lyckades komma med en update här på dagboken. 

Visste ju att det var en rejäl chansning att gå in med 100:- som bankrulle och att jag inte fick åka på någon bad beat under de första sessionerna. Såklart redan första dagen åker jag på ett inköp med en 4bettad KK mot floppad set. 
 

Men frågan ställdes längre upp, om det var hela min rulle? Självklart har jag mer pengar att spela för och varit tvungen att sätta in 100:- i två omgångar till innan jag fick det att vända åt rätt håll igen. 
 

Så visst, rubriken på bloggen blir visserligen fel då jag nu egentligen har gått in med 300:- (dock cashat ut de 200:- jag satt in för att vara tillbaka på rätt utgångsläge igen) men det spelar mindre roll. 
 

En sak jag funderar lite över, jag har som standardraise 2,5xBB då det verkar vara den gängse standarden nuförtiden? Men ni som spelar mycket på SvS och är vinnande?, bör jag höja upp den till 3x, 3.5x får att eventuellt kräma ur mer värde. För fortsatt är det som jag minns det från förut, det är mkt fisk som synar lätt, öppningslimpar UTG osv osv. 
 

Totalt spelar 2730 händer nu iaf, +22,09:- med en winrate på 1,6bb/100.

Är långt ifrån nöjd med det resultatet och tycker jag sprungit rätt dåligt förutom nu senaste två dagarna då jag börjar få lite mer utdelning igen. Men på grönt är jag och nu ska jag få lite fart på SvS-bankrullen som för närvarande är på 122,09:- 

DF94EDBF-34E7-46A4-B160-C623096EDF08.png

3F78E96D-9C69-46A6-91F3-61E833F40069.png

9EB889AF-6759-4DCA-B1F0-AF20FEE2A13D.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

33 minuter sedan, säger Kalle_j :

Vad är det för app? Matar du in statistiken själv eller det görs automatiskt? 

Tagit hem den från appstore, heter Analytics 5. Får mata in statistiken själv dock. Men då det inte fungerar med Pokertracker så tycker jag det verkar fungera som ett bra alternativ för att föra statistik över sitt spel 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger _Krupicka_ :

Tagit hem den från appstore, heter Analytics 5. Får mata in statistiken själv dock. Men då det inte fungerar med Pokertracker så tycker jag det verkar fungera som ett bra alternativ för att föra statistik över sitt spel 

Både PT4 och Hm3 funkar med svs via converter. Bara googla lite. :)

Dock kostar det typ 350kr/mån så kanske inte värt det än.

 

Lycka till med liret!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, säger Spindelmannen :

Både PT4 och Hm3 funkar med svs via converter. Bara googla lite. :)

Dock kostar det typ 350kr/mån så kanske inte värt det än.

 

Lycka till med liret!

 

Finns ju trial version av convertern som inte har nån time limit dock ersätts spelarnamnen med player1 osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hann med lite lir ikväll med kombinerat med två fina Ipor och en Moscow Mule och det fortsätter uppåt, +177:- på ett par hundra händer. 
 

Ni andra som spelar på SvS, blir ni nerkopplad dagligen och måste starta om hela klienten? Och vad anser ni är standard openraise på SvS, jag kör 2.5xBB då jag sen jag kom tillbaka till pokern förstått att det är det som gäller. 
 

Och annars, vad vill man läsa i dagboken? Jag har den här sjävklart för min egen del för att dokumentera mitt resultat osv., men alltid kul om man kan få till lite dialog här. 
 

 

BA5677B7-CB3D-450E-9C04-99AB85338613.png

8187C5A5-201E-46F6-B6BC-0BAB2D7BD5A7.png

9BA5A6D3-DF91-4D2E-89E2-D4B1B291703E.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, säger pulverpysen :

Är den säker då? Mitt windows avbryter nedladdningen då den hittar en trojan i den.

Antagligen falsk varning då utgivaren är okänd. Windows brukar flagga program från okända utgivare. Dock så kan jag inte garantera nåt

Redigerad av ölkaka
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Lite update på läget. 

Fortsätter sakta men säkert bygga rullen på Svenska Spel. Blivit väldigt varierat spel sedan senaste uppdateringen - alltifrån Heads Up och Fullring samt även 1 Kvällskvisten där jag drog in en 3:e plats. 
 

Spelat cirka 13000 händer och så långt vinnande på alla spelformer - snitt 9,96bb/100

Men spelar för lite för att kunna vara säker på att vara vinnande men börjat bra iaf - om än det är långt från målet på 20 000:- i rulle ? i dagsläget ligger den på 896:- 

 

 

1DA533B2-E075-42C0-8998-7118C2520FEC.jpeg

65D2A278-D7C9-4A9D-A642-7263F4AE5C5C.jpeg

B57E9790-F360-4D25-B4F5-69AA287778B8.jpeg

Redigerad av _Krupicka_
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

34 minuter sedan, säger _Krupicka_ :

Lite update på läget. 

Fortsätter sakta men säkert bygga rullen på Svenska Spel.

Men spelar för lite för att kunna vara säker på att vara vinnande men börjat bra iaf - om än det är långt från målet på 20 000:- i rulle ? i dagsläget ligger den på 896:- 

Gneta på! ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


Jag gillar alla tre formerna typ lika mycket sett över tid - men varierar lite beroende på i vilken sinnesstämning man är i :) 

Men skulle väl påstå att jag är mest trygg i fullring-spelet. Dock så är det ju sällan så mycket bord igång där på svenska spel, så tror det kan vara bra på sikt att även spela shorthanded och en del heads up. 
 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...