Gå till innehåll

6-Max Studera inför NL200


wc3ard

Recommended Posts

Upswingpoker.com Riktlinjer för 6-MAX CASHGAME

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Cbettingranges Blöt Flop Opener IP
0-Överkort 1-Bakdörr        (Check)    (För svagt)
0-Överkort 2-Bakdörr        (Cbet)    (1-Stab utan Turndrag)    (Doublebarrel med Turndrag)
1-Överkort 0-Bakdörr        (Check) (För svagt)
1-Överkort 1-Bakdörr         (Cbet)  (Semibluff)
2-Överkort 0-Bakdörr        (Cbet)    (Semibluff)
A-Kicker +/- Bakdörr/Drag (Check)    (Showdownvalue)
Hålstege 0-Överkort          (Check)    (Svagt)
Hålstege 1-Överkort           (Cbet)    (Semibluff)
Hålstege A-Kicker              (Check)    (Showdownvalue)
Stegdrag 0-2-Överkort      (Cbet)    (Semibluff)
Stegdrag A-Kicker             (Check)    (Showdownvalue)
Färgdrag                            (Cbet)    (Semibluff)
Nötfärgdrag                       (Check)    (Showdownvalue)
Färgdrag+Stegdrag           (Cbet)    (Semibluff)
Mid-Låg-Par                       (Check)    (Merge)
Top-Par utan A-Kicker       (Check)    (Merge)
Top-Par med A-Kicker       (Cbet)    (Valuebet)
Över-Pocketpar                  (Cbet)     (Valuebet)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Cbettingranges Blöt Turn Opener IP
Oförändrade Valuehänder                    (Cbet) (Doublebarrel)
Hålstege 2-Överkort 0-Färgblocker    (Check)(För svagt)
Hålstege 2-Överkort 1-Färgblocker     (Cbet) (Semibluff)
Stegdrag 0-2-Överkort                        (Cbet) (Semibluff)
Färgdrag 0-2-Överkort                        (Cbet) (Semibluff)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ovanstående är riktlinjer som bas, bör naturligtvis justeras beroende på positioner, Stack, motståndares tendenser m.m faktorer.
Samlat pokermaterial i några års tid, här är ett exemplar på runt en promille av all viktigt material jag samlat på mig under åren.
Mitt totala pokermaterial består av:
1. Preflop Opening, 3betting, 4betting, 5betting Calling, Call vs 3bet, Call vs 4bet, Call vs 5bet Ranges + Strategier
2. Postflop Cbetting, 3bet-Cbetting, Delayed Cbetting, Checkraising, Probebetting, Donkbetting, Overbetting ,Fastplay vs Slowplay, Ranges & Strategier för specifika händer/träffar/Bord.  typ 35 punkter.
3. Matematiska formler för Outs & Odds, Breakevenodds, Equitydenial kalkyler, Bluffvaluerating, MDF-metoden (minimum defense frequenzy)
4. Statistik för hur ofta man träffar Flop/Turn/River, hur ofta motståndare i olika positioner har träff på olika sorters floppar. T.ex hur ofta BTN-3bettor har träffat par i ess på floppen, eller hur ofta BB har färgen med 2 kort. Har täckt det mesta.
5. Basala Exploateringsstrategier. (Här har jag som minst information på, men jag har lite)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag söker någon som vill komplettera och gemensamt studera mitt material och hjälpa mig göra "Tentor" på detta med frågor och svar.
Vi kan studera och ta dessa "Tentor" för att bekräfta att pokerstudierna sitter som spiken. Det gäller NLHE 6-Max. siktar på NL$200^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...