Gå till innehåll

Valuebet på river pga missclick chans?


Pippo

Recommended Posts

Jag har läst en del i trådarna och vet att här är stor kompetens inom både mattematik och allmänt kortspel. Jag har funderat på en rätt korkad grej men där "kanske" finns lite vett bakom det, vill gärna höra era åsikter

 

det hela handlar om missclickar :D Jag vet att det här e väldigt långsökt och kanske bara rent av korkat. men om vi snackar om 1300 bb i potten så kanske där är värde eller ??

 

Jag har iaf tryckt på fel knappt x antal ggr (missclick). Då jag gjort ngt som ja inte velat i ett fall tom foldat ett monster, väldigt klantig. Men jag tror inte ja är ensam om detta. Vi får också räkna in att person kan ha blivit frånvarande pga viktigare än 100 tals dollar tex på detta brand. Och att du tack vare detta kommer ta ner en jättepot som du inte alls förtjänar ;)

 

Om man nu spelar en pot tidigt i en turnering med sjukt djup stack ( detta kan vara en rebuy tex en riktigt slaskig sådan ) och man råkar floppa ett öppet str8 flush drag mot en kille med lika djup stack. Det slutar med att du missar, Kan det vara värt att beta minimum här pga risken att han kan klicka fel eller va frånvarande.

 

givetvis menar jag att potten blir REJÄLT spetsad. Man lika bra bluffa här men just denna gången känner man att killen e stark och inte kommer vika för en bluff !

 

Hoppas på ett någorlunda gott skratt men väntar mig oxå en del hånskratt :D:D men även ngt seriöst svar...

 

mvh Piipppo

 

* Lite RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om fi lägger sig för en bluff då han får 1300 gånger pengarna på sin syn lär du nog kunna hitta bättre tillfällen till att ta hans marker.

 

det hela handlar ju om att killen ska klicka på folden när han egentligen vill raisa lr syna och min fråga är om killen gör detta 1 på 1300 om d kan va värde då ?

 

Jag tror inte på detta speciellt mycket själv men jag menar ngn liten chans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har spelat mer än 30 000 händer och inte missklickat någon enda gång. Däremot har Pacifics short cut keys spelat mig ett spratt än och annan gång men bara genom att jag raisat eller reraisat när jag egentligen ämnat folda. (Suttit och skrivit i chatten eftersom jag sett att handen var kass och råkat trycka på R. R är väl vanligare än F i engelskan antar jag plus att man sällan sitter och chattar när man har bra kort och ämnar delta i handen vilket gör höjningar vanligare än foldningar i de här sammanhangen.)

Vad detta innebär för hur du ska bemöta mitt spel när vi ses på Pacific får du räkna lite på till dess :)

Rolig tråd som sagt.

Läste du förresten tråden med killen som hamnade HU i slutet av en multi table tournament vars fi blev disconnectad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror iaf att ja får spela mot dig många händer innan det lönar sig med min monster taktik :P ! Jag får nog bäst odds om ja min betar hela tiden :P

 

Fan va skönt med snabbtangenter d borde va standard på alla sajter ja menar ta tangentbordet ohh lägga sig i sängen ohh spela ? ogöött.. Btw ja har inte bärbär för er som inte förstod d ! Naj den tråden har jag inte läst men ska ta och leta upp den låter ju intressant.. ungefär som F-word reglen i wsop i ngt event var det en kille som sa Fuck i heads upen d e inte så kul att va avstängd där i 10 min :P

 

finns det någon likhet till missclick i live spel oh i sånna fall va skulle det vara ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det hela handlar om missclickar Jag vet att det här e väldigt långsökt och kanske bara rent av korkat. men om vi snackar om 1300 bb i potten så kanske där är värde eller ??

 

Om man nu spelar en pot tidigt i en turnering med sjukt djup stack ( detta kan vara en rebuy tex en riktigt slaskig sådan ) och man råkar floppa ett öppet str8 flush drag mot en kille med lika djup stack. Det slutar med att du missar, Kan det vara värt att beta minimum här pga risken att han kan klicka fel eller va frånvarande.

 

jag gav 1300 i hu som exempel d händer ju inte ofte men d har säkerligen hänt ! ett minimum bet på 1300 bb... tror själv att dem 1300 måste höjas upp lite granna !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

misclick i den formen att man verbalt sagt call när man menade all in hände ju på wpt season 3 championchip.

 

hasan habib heads up mot tuan le.

 

Tuan le raisar så säger hasan call när han menade all in, det gick inte ändra då och han fick vänta till på fjärde gatan.

 

samma sak inträffade heads up mellan tuan le och engelsmannen.

 

tuan råkar miniraisa när han egentligen bara skulle calla preflop.

 

engelsmannen luktar då till sig svagheten och raisar upp potten med nåra miljoner dollar, då går tuan iskallt allin med 7 high typ och engelsmannen lägger sig :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

japp det verbala är ju bindande 100 % så helt klart ... om jag minimumbetar river kanske han gör stringbet ( raise ) och d blir bara syn :P nice juh :D om man vet att han är en riktigt tomte osso ökar ju sannolikheten ,

 

pippo: raise 800

tomte : synar och höjer 10 000 :P

 

Nice nice speciellt om dem e helt toma.

 

misclick i den formen att man verbalt sagt call när man menade all in hände ju på wpt season 3 championchip.

 

eller så kanske dem bara kastar in handen i mucken :P osannolikt men möjligt !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...