Gå till innehåll

Markus anno 2021


Markus800

Recommended Posts

Det kommer UFC-spoilers i slutet av inlägget så läs ej vidare om ni väntat med att kolla.

 

Äntligen i stugan och har närapå sovit som en prins när friska luften fått fylla lungorna. Sommarbanor i Umeå, men inte riktigt samma här. Riktigt lurvigt väder idag dessutom men traditionsenligt har jag och en övertänd farsgubbe premiärat med öppet vatten-fiske. Man tager vad man haver som syns på bilden. Bland annat tre harrar blev facit och det är sagolik matfisk.

 


 

 

 

 

 

 

Nu till UFC. Sån otrolig gåshudsinsats av Oliveira. Chandler prickar honom ändå med samma vänsterkrok som nog fortfarande ringer i öronen på Hooker + blir ordentligt träffad väl nere på marken. Det spelade liksom ingen roll. Avslutet sen i andra ronden vittnar bara om hur komplett han är. Otroligt imponerande och häftigt när han verkligen fått grinda sig fram till denna titelmatch. Nu är det bara börja oroa sig för första försvaret som antagligen sker mot Justin Gaethje. En annan riktig hårding.

 

Barboza vs Burgos var väl antagligen årets match hittills där det small hela tiden. Tyckte dock det såg obehagligt ut med den där fördröjda effekten när Burgos gick ner. 
 

Trist, trist dock att se Tony bli dominerad för tredje matchen i rad. Han hade liksom ingen chans mot en duktig Dariush. För övrigt helt galet och antagligen direkt osunt att han inte klappade vid benlåset.

 

 

DA0FB551-EFB7-492C-8F1D-869852495826.jpeg

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28 minuter sedan, säger Markus800 :

Det kommer UFC-spoilers i slutet av inlägget så läs ej vidare om ni väntat med att kolla.

 

Äntligen i stugan och har närapå sovit som en prins när friska luften fått fylla lungorna. Sommarbanor i Umeå, men inte riktigt samma här. Riktigt lurvigt väder idag dessutom men traditionsenligt har jag och en övertänd farsgubbe premiärat med öppet vatten-fiske. Man tager vad man haver som syns på bilden. Bland annat tre harrar blev facit och det är sagolik matfisk.

 


 

 

 

 

 

 

Nu till UFC. Sån otrolig gåshudsinsats av Oliveira. Chandler prickar honom ändå med samma vänsterkrok som nog fortfarande ringer i öronen på Hooker + blir ordentligt träffad väl nere på marken. Det spelade liksom ingen roll. Avslutet sen i andra ronden vittnar bara om hur komplett han är. Otroligt imponerande och häftigt när han verkligen fått grinda sig fram till denna titelmatch. Nu är det bara börja oroa sig för första försvaret som antagligen sker mot Justin Gaethje. En annan riktig hårding.

 

Barboza vs Burgos var väl antagligen årets match hittills där det small hela tiden. Tyckte dock det såg obehagligt ut med den där fördröjda effekten när Burgos gick ner. 
 

Trist, trist dock att se Tony bli dominerad för tredje matchen i rad. Han hade liksom ingen chans mot en duktig Dariush. För övrigt helt galet och antagligen direkt osunt att han inte klappade vid benlåset.

 

 

DA0FB551-EFB7-492C-8F1D-869852495826.jpeg

Ville inte kommentera innan du skrivit och riskera att spoila dig :) Håller med om allt ovan, satan vad bra oliveira är. Chandler kommer nog gräma sig åt att han inte lyckades göra mer i slutet av första. Svårt att veta hur nära det var dock...

Burgos/Barboza: Vilken match! Fyfan vad krispiga barbozas sparkar är. Obehagligt kvicka haha

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, säger Pness :

Ville inte kommentera innan du skrivit och riskera att spoila dig :) Håller med om allt ovan, satan vad bra oliveira är. Chandler kommer nog gräma sig åt att han inte lyckades göra mer i slutet av första. Svårt att veta hur nära det var dock...

Burgos/Barboza: Vilken match! Fyfan vad krispiga barbozas sparkar är. Obehagligt kvicka haha

Ja, alltså, när hans striking är på nivån att slå ut någon som Chandler blir det ju ett hot på riktigt. Finns väl ingen som vågar grapplas med honom i hela divisionen. 9 raka segrar och 8 avslut säger en hel del.

 

Ja, Barbozas sparkar har alltid varit brutala. Låter typ som ett baseballträ mot nåt hårt. Burgos åt dom dock sjukligt bra. Rundsparken på levern hade nog sänkt många upp till lätt tungvikt. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

För den goda sakens skull ska jag in med ett ET. Hade det länge nere på 16 men Stockholmsderby borde väl sluta med kryss rätt många gånger. DIF fantastiskt dålig statistik men ska ju vända nån gång och sett till odds är tvåan grymt spelvärd. Får hoppas på Bilbao-, Osasuna- och Valladolid-kryss för lite värde i det hela. Sugen på att kryssa Everton men har streckat Sheffield hela säsongen och det har aldrig funkat så nu ger jag upp. Med andra ord för er andra spelare: stek favoritettan.

 

För övrigt fin klass på Tielemans sträckta i gårdagens final. Svårt att inte gilla Leicester överhuvudtaget. Lika svårt som att gilla Tuchel och Chelsea, även om N’Golo Kanté är en riktig favorit som jag gärna haft i mitt lag.

 

 

3A2F71DD-19FC-4121-B6F7-9A94CE397987.png

Redigerad av Markus800
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

41 minuter sedan, säger Markus800 :

För den goda sakens skull ska jag in med ett ET. Hade det länge nere på 16 men Stockholmsderby borde väl sluta med kryss rätt många gånger. DIF fantastiskt dålig statistik men ska ju vända nån gång och sett till odds är tvåan grymt spelvärd. Får hoppas på Bilbao-, Osasuna- och Valladolid-kryss för lite värde i det hela. Sugen på att kryssa Everton men har streckat Sheffield hela säsongen och det har aldrig funkat så nu ger jag upp. Med andra ord för er andra spelare: stek favoritettan.

 

För övrigt fin klass på Tielemans sträckta i gårdagens final. Svårt att inte gilla Leicester överhuvudtaget. Lika svårt som att gilla Tuchel och Chelsea, även om N’Golo Kanté är en riktig favorit som jag gärna haft i mitt lag.

 

 

3A2F71DD-19FC-4121-B6F7-9A94CE397987.png

är det typ inte mycket bättre att köra med reducerade rader än raka matematiskasystem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, säger ölkaka :

är det typ inte mycket bättre att köra med reducerade rader än raka matematiskasystem?

Är inte superkunnig på reducerade systemen, men som jag förstått saken är antalet rätt ingen garant för utbetalning. Även om du har 13 rätt så är du fortfarande kring 10 % att faktiskt få betalt för 13 rätt, kan det stämma?

—-

Apropå UFC känns det som att vår nyaste svenska stjärna kör lite väl hårt med vevandet på sociala medier. Kabib ett UFC-case som bara fått enkla matcher i syfte att fortsätta som champ? Bland det konstigaste jag läst kopplat till organisationen. Och då finns där ändå ett antal regelrätta galningar. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

47 minuter sedan, säger Markus800 :

Är inte superkunnig på reducerade systemen, men som jag förstått saken är antalet rätt ingen garant för utbetalning. Även om du har 13 rätt så är du fortfarande kring 10 % att faktiskt få betalt för 13 rätt, kan det stämma?

—-

 

https://gamblingcabin.se/reducera/ tänkte mer där man reducerar bort rader själv, alltså inte svs egena skit dåliga reducering. Du kan t.ex. välja att max 2 av 3 favoriter ska vinna. Då slipper du själv välja bort en speciell favorit. Så du kan t,ex spela 123kr system fast du reducerar bort dom kalla raderna o dom orimliga raderna, så ditt system kostar 60kr eller nåt.

Redigerad av ölkaka
  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

32 minuter sedan, säger ölkaka :

https://gamblingcabin.se/reducera/ tänkte mer där man reducerar bort rader själv, alltså inte svs egena skit dåliga reducering. Du kan t.ex. välja att max 2 av 3 favoriter ska vinna. Då slipper du själv välja bort en speciell favorit. Så du kan t,ex spela 123kr system fast du reducerar bort dom kalla raderna o dom orimliga raderna, så ditt system kostar 60kr eller nåt.

Vilket bra tips, stort tack! Har även levt i tron att man behöver satsa så mycket för värden i reducerade system, men är ju uppenbarligen felaktigt av mig. Precis som du skriver har min uppfattning grundats på svenska spels egen info. 
 

Lägger ju ändå en liten slant varje helg så det skulle man ju väldigt mycket hellre ägna till detta. Pedagogiska filmer också.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart som korvspad blev det naturligtvis kryss i derbyt. Är som DNegs i gamla HSP. Precis som i hans fall är det ju dock en form av helgardering - säg en sak och gör tvärtom - så gills inte. Är bara sämst på att tippa helt enkelt.

 

Någon som sett hur Alison lyckades avgöra för Liverpool? Känns som att man sett målvakter göra rusningen upp på nån hörna i slutet på matcher i 20 år men att det aldrig hänt något. 

Har iaf börjat med boken och den är svindlande hittills. Vi homo sapiens har i princip folkmord i vår historia. Har bara hunnit till den kognitiva revolutionen men gissningsvis är också här den mest dramatiska utvecklingen sker. 
 

För att översätta till pokertermer kan man se på mig och mitt spel som en neandertalare. Jag har bara spelat och utvecklat en strategi anpassat för nuläget och inte sett särskilt mycket framåt. Neandertalarna hade en fysik och leverne utvecklat för att överleva på nordligare breddgrader. Egenskaper som förfinades över tid, men syftet kvarstod, det handlade om att bara överleva.

 

Sen kommer spelare som lägger tid på teori och att hjälpas åt - nu till och med inklusive tekniska hjälpmedel som solvers - och fullständigt utrotar mig och alla i samma kategori. Först tvingar oss ned i nivå, typ äta de rester som blir över, men på sikt blir sluta spela enda alternativet. Något som i homo sapiens-fallet alltså motsvaras av ett språk. Extra pikant här att många forskare stöder tesen att språket primärt redan då utvecklades med syftet att skvallra. Något som väl i högsta grad lever kvar.

 

Det som gör saken så svindlande är att homo sapiens i sammanhanget har så vansinnigt kort livslängd jämfört med andra homo-arter att man i inledningen antyder att vi kommer gå samma öde till mötes inom max 1000 år. Blir spännande att se hur författaren kommer knyta ihop den säcken, men det finns paralleller på många olika sätt.

 

Bara en sån sak som att tämja elden på ganska kort tid dubblade människosläktets hjärnstorlek. Tillagad mat krävde inte lika långa tarmar, vilket frigjorde energi så att hjärnan kunde växa. Vad ska inte alla tekniska hjälpmedel som ständigt utvecklas och förädlas idag innebära på längre sikt?
 

Som sagt svindlande och då är jag bara 35 sidor in i boken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var lite snett ute, vilket framgick när jag läste lite längre. Det var inte själva förekomsten av ett språk som utgjorde sapiens edge. Det var ett språk i kombination med förmåga att i det bädda in föreställningar. Något som stärkte kollektivet ungefär.


Neandertalare kunde samarbeta i små grupper och kommunicera enklare budskap som exvis vid fara. Sapiens kunde som sagt skvallra och därmed utöka gruppens storlek, vilket gjorde neandertalarna till ett enkelt byte. Gör ju pokerjämförelsen än mer haltande, även om vissa saker funkar.

 

En annan intressant notering från boken gällde det moderna frossandet av godsaker. Det ligger i vårt DNA. Förr i tiden var det helt enkelt bara äta det man hittade innan någon annan - djur eller neandertalare - åt upp det. Ger lite perspektiv på när man tryckt ett paket glass och sen halsat en Coca-Cola. Kroppen tror helt enkelt på något plan att man fortfarande befinner sig på savannen och ska överleva.

—-

Sheffield U vann naturligtvis. Mot Everton. Borta. 
 

Tyckte hursom att utdelningen på 83 K för 13 var oväntat låg. Sheffield var streckade till 6 % och Celta till 9 borta mot Barca. Dessutom kryssade Milan (74%) hemma mot Cagliari. Nåja, det var väl helt enkelt för många andra stora favoriter som höll.

—-

Var och tittade till skogen igår och det är en tid när det riktigt myllrar av att allt ska vakna till på riktigt. Orrar som är närapå är tama för att det ska spelas och paras och älgar som njuter av maten som kommer fram när snön smälter. Läckrast var en tjädertupp.
 

Här är skogskojan som jag fortfarande hävdar skulle vara fullt möjlig att bo i över en vinter. Man skulle få elda likt kolskottarna på Titanic när det är 40 minus, men det skulle vara möjligt. Får dock bli om tyskarna eller nån ny variant av sapiens kommer.

7FBFC843-AD56-4BCE-8790-EE17097F0097.jpeg

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev inga miljoner för min krona tyvärr.
 

Har haft sån träningsvärk efter att ha hållit på med veden så har fått in en hel del timmar i klienten idag och skrivit tre rättsfallsreferat. Gått finfint på 1/2 så tänkte jag kunde testa 2/4 och 2,5/5. Tog väl 10 händer så loggade jag ut och swishade ut vinsten för att använda till V75 i helgen. 
 

Handen som fällde avgörande var att jag flattar 33 vs öppning från co. Syn även från bb. Floppar cocoschoklad i paradisask med Kcl 6d 3d Check från co, jag bet dryg halvpott, raise 3x från bb. Jag synar och gnuggar händerna. BB betar halvpott på turn 4 så jag drar in mina kvarvarande 75 bb och får syn av en äcklig K9d som flushar river.


Kall linje av bb och möjligen även av mig då väl syn turn är mest standard. Blir lätt lite sämre på att spela när jag vant mig vid en nivå och går upp. Har varken tid eller entusiasm för att orka igenom såna där för närvarande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyckte det kändes roligt att testa reduceringsupplägget som Ölkaka länkade till så lägger in 154 på ET ikväll. Valde att reducera efter en utdelning mellan 50K-300K. Möjligt att det är bättre ev att lägga sig ännu lägre när man spelar för så små belopp som jag, men det får bli lite av en testomgång. Inte alls övertygad om att Everton löser Wolves hemma mtp senaste prestationen men i övrigt tycker jag utgångsraden är lagom utmanande.


Bästa spiken borde vara PSG samtidigt som Midtjylland också är spelvärd. Slog FCK med 4-1 senast och som jag förstår saken, fortfarande ingen publik i Danmark, vilket tar bort hemmaplansfördelen ganska rejält.

 

A2A2E478-D4D7-49BE-ABA8-38147260177A.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

40 minuter sedan, säger Markus800 :

Tyckte det kändes roligt att testa reduceringsupplägget som Ölkaka länkade till så lägger in 154 på ET ikväll. Valde att reducera efter en utdelning mellan 50K-300K. Möjligt att det är bättre ev att lägga sig ännu lägre när man spelar för så små belopp som jag, men det får bli lite av en testomgång. Inte alls övertygad om att Everton löser Wolves hemma mtp senaste prestationen men i övrigt tycker jag utgångsraden är lagom utmanande.


Bästa spiken borde vara PSG samtidigt som Midtjylland också är spelvärd. Slog FCK med 4-1 senast och som jag förstår saken, fortfarande ingen publik i Danmark, vilket tar bort hemmaplansfördelen ganska rejält.

 

A2A2E478-D4D7-49BE-ABA8-38147260177A.png

Hoppas du har rätt på Everton (jag är evertonsupporter), men fan vad dom har varit kassa den här säsongen....Matchen mot Sheffield senast var ett nytt låvattenmärke. Återstår att se om dom tar sig i kragen efter en utskällning av Ancelotti eller om det blir platt fall. Tror det finns värde i X2 på den. Brom var bra sist med medan West Ham inte imponerade. Samtidigt bör dom höja sig mtp att deras säsong inte är över än.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roligt lag ändå att heja på. Haft lite extra hjärta för Everton sen Big Duncs glansdagar. På den tiden engelsk fotboll fortfarande var engelsk.

 

Det är märkligt att dom inte får bättre stabilitet i prestationerna och framför allt mer flyt i offensiven. Grym centrallinje med Allan och Ducoure i spetsen med Richarlison, James, DCL, Sigurdsson och även Bernard framför. Ställer möjligen lite frågor kring Anchellotis begränsningar vad gäller byggandet av kreativitet. Hans filosofi verkar funka bättre i mer reaktiva matcher.

 

Tycker WBA är överlägset sämst i årets PL och West Ham har ju motivationen kvar som du skriver. Tycker den borde vara klar.

 

Får fundera om jag ska flytta krysset från Arsenal till Everton, men Crystal Palace är, precis som Wolves, ganska svårdyrkade. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

38 minuter sedan, säger Markus800 :

Roligt lag ändå att heja på. Haft lite extra hjärta för Everton sen Big Duncs glansdagar. På den tiden engelsk fotboll fortfarande var engelsk.

 

Det är märkligt att dom inte får bättre stabilitet i prestationerna och framför allt mer flyt i offensiven. Grym centrallinje med Allan och Ducoure i spetsen med Richarlison, James, DCL, Sigurdsson och även Bernard framför. Ställer möjligen lite frågor kring Anchellotis begränsningar vad gäller byggandet av kreativitet. Hans filosofi verkar funka bättre i mer reaktiva matcher.

 

Tycker WBA är överlägset sämst i årets PL och West Ham har ju motivationen kvar som du skriver. Tycker den borde vara klar.

 

Får fundera om jag ska flytta krysset från Arsenal till Everton, men Crystal Palace är, precis som Wolves, ganska svårdyrkade. 

 

Ja, det är svårt att sätta fingret på vad som är problemet....Har en teori att James frihet öppnar upp för mycket luckor defensivt. Tror inte det är värt att ha han i laget, trots alla poäng han gör. Holgate, Mina, Davies, Gomez, iwobi, bernard, sigurdsson, coleman(tyvärr) - alla är för dåliga för att figtas om topplatserna. Nya tag nästa år, kommer ju en ny arena och en jävla massa cash iaf :) 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lurig fråga det där om vad individuella färdigheter gör för slutprodukten. Handlar säkert mycket om att bygga ihop olika typer av komplement som gör kollektivet. Tar man exvis West Ham så ser jag inte många spelare därifrån som går in i Evertons ordinarie elva. Något som blir än mer tydligt om man tar samma resonemang vs Liverpools elva. Det skiljer fyra poäng upp dit för WH.

 

När Leicester vann PL hade väl storlagen spenderat miljarder på individuellt skickliga spelare, men ändå vann Ranieris bygge titeln. Liverpool öste pengar i åratal på offensiv kraft, men när man väl värvade Virgil, en mittback, så kom framgången.

 

Tror att det i långa loppet, för att vinna titlar, krävs managers som har en strategi snarare än taktik. Ett eget spel som mer eller mindre spelas oavsett motstånd. Pep är ju fenomenal på detta och då har ju city också dansat hem ett knippe titlar under hans hjälm. Den prestationen avfärdas allt för ofta med att dom har så mycket pengar, men det är bara en del tror jag.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tre nya rättsfallsreferat hyfsat klara, samtliga med socialtjänstlagen som huvudsaklig utgångspunkt. Tycker den är tydlig. Mest intressant var ett avgörande i HFD angående rätten till bistånd för en arbetslös. Fick mig att tänka på att en pokerspelare med lite mindre etiska skrupler nog skulle kunna få socialbidrag.

 

Nu blir det istället lite fritids-FUP:ande då jag vill veta mer om ett mordfall i Karlskrona som dock verkar mer än lovligt tragiskt. Intressant dock hur ansvarsfrågan kommer bedömas juridiskt då det påminner lite om Vallentuna som jag nämnt tidigare.


—-

Det är också V86 ikväll och kommer delta även där. Som underhållning är det nästan bättre eftersom det är kortare tid mellan loppen. Lutar åt att chansspika och steka favoriterna på ett par ställen. Don Cash i första är bästa hästen men ska springa lopp med en mille i förstapris om en dryg vecka så tror knappast man stretchar sig särskilt hårt. Ryggar nog även en favoritexperts chansning på en femprocentare i ett lopp som blir streckkrävande annars. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2021-05-19 kl 17:03, säger Markus800 :

Nu blir det istället lite fritids-FUP:ande då jag vill veta mer om ett mordfall i Karlskrona som dock verkar mer än lovligt tragiskt. Intressant dock hur ansvarsfrågan kommer bedömas juridiskt då det påminner lite om Vallentuna som jag nämnt tidigare.

Det var ännu mer sorgligt än jag kunnat föreställa mig. Två personer i dryga 20-årsåldern som lever ihop och driver ett café, till synes helt utan affärsplan. Det lånas pengar till detta hejvilt varför adoptivpappan till den ena, förutom att snickra och jobba där gratis, belånar hus och hem för att lösa situationen. Tacken för detta är att dessa två slår ihjäl och styckar honom.


Båda har en brokig historia. Adoptivsonen med falska anmälningar, mordbrand och en uppenbar mytomani. Den andra med upprepade besök hos akutpsykvården och en annalkande könskorrigering. Vad jag kunnat läsa mig till erkänner den senare brott mot griftefriden medan adoptivsonen ännu inte förhörts i tingsrätten. De kommer naturligtvis skylla på varandra men kan inte tänka mig något annat än att båda åker dit för mord. Annars vet jag inte vad ”eller i samförstånd” ska innefatta riktigt. 
 

Det var i alla fall en gedigen förundersökning där precis allt kartlagts. Intressant också hur övervakade alla är överallt.

—-

Mycket roligt sport- och spelhelg i antågande. Avgörande ligafotboll, prins Daniels lopp och Jack Hermansson i UFC. Dessutom JP på alla stora poolspel. Jag kommer unna mig 400 1/2-bb där merparten läggs på V75. 
 

Många verkar gå kort i kallblodsloppet på två klara favoriter, men tycker att det känns kallt. Är ju uppenbart bästa hästarna men upplever att det alltid blir stökigt och att vad som helst kan hända. Jag spikar i stället i lopp 3, 6 och 7. Ville spika Milligans i sexan då han vunnit lopp med millen i förstapris men tränaren själv trodde inte på chans. Därför tar jag Disco från spår 1 där spelvärdet nog blir väldigt bra till slut. Han har strulat från innerspår tidigare men nu är det elitloppsdistans 1609 så han får gå lite längre bakom bilen i startmomentet. 
 

Vill också ha med fler hästar i lopp 1 men då blir systemet för dyrt. I ett jämnt lopp väljer jag därför baserat på spår som traditionellt brukar vara utslagsgivande, speciellt i volt.

 

Det blev sen ingen succé i min reduceringspremiär, men gör så klart nya försök. Bielefeld, Barnsley och Berlin är förutom set i B:n också spelvärda spikar på ET. Stryket har så många klara favoriter att det väl snarare handlar om vilka som ska fällas. Försöker med Arsenal, ManU, Djurgården och Häcken.

—-

Jack går upp mot en bra striker tekniskt sett men borde ha bra chans ändå på ren grit. Tycker han ser ut att ha större ram än Shabazian. Lite oroande med covidutbrott i teamet så nära inpå och han har väl i sanningens namn inte imponerat så mycket. Fotlåset mot Gastelum var ju mer ett misstag från motståndet än något annat och Cannonier åt ju upp honom i matchen innan. Roligt med skandinaviska fighters i alla fall då det innebär att även Prelims visas.

I förrgår när jag behövde en paus från skola och FUP kollade jag lite gamla HSP-avsnitt. Hittade ett riktigt guldkorn som jag missat tidigare. 

 

E329BF7C-56D6-4738-A47D-05F75B437B93.jpeg

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ufc-spoiler i slutet på inlägget.

 

Det gick inte alls vägen på V75 igår. Fick förvisso 4 rätt men var helt fel ute i loppen. Disco var blek och var aldrig nära att hitta tvåprocentaren i lopp 5. Kallblodsloppet skrällde det i som väntat. Ej heller ET gick vägen trots att alla spikar utom en satt. Det var i stället halvgarderingarna som förstörde. Gillar generellt inte att spela 12 men möjligt att det är bättre när säsongerna lider mot sitt slut. 
 

Det blir iaf 243 spänn på stryket idag där jag hoppas på revansch. Wolves, Fulham och Milan är chansningar men publiken på plats för hemmalagen samtidigt som Milan måste vinna för att säkra CL-spel. Atalanta är redan klara. Lite oroväckande att förra mötet slutade med 0-3 på San Siro dock. Denna rad är som synes byggd efter en ganska låg utdelning men ser verkligen inga skrällar i de engelska matcherna. West Ham är ju klara för EL med en pinne så tror inte på någon furiös offensiv där.

—-

Hermansson vann i natt och det var precis som förutspått på ren grit. Han blev fullständigt isärplockad stående i första ronden och gjorde sen det enda rätta och tvingade ner matchen på mattan. Väl där gjorde han en bra sistarond. Att sen kalla ut Whitaker eller vinnaren mellan Costa/Cannonier lär väl bli något att ångra. Ser inte att han har nån chans alls tyvärr. Man måste också ifrågasätta uttalandet att han anser sig ha bäst g & p i UFC medan Khabib fortfarande var aktiv. Det finns självförtroende och så finns det rent dårskap. 

309B5412-DABD-401C-A328-F2EC79D125B9.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen! Har sett iceman-dokumentären som finns/fanns på HBO och den var jättebra. Inte son of Sam dock och säkerligen grundat på imdb då det finns så himla många att välja bland. Får ge den en chans. Blev taggad när jag snabbläser om Berkowitz. Beordrad att mörda av en egyptisk demon i grannens hund. Kan bara inte vara ointressant.

 

Gillar väl framför allt att läsa FUP om svenska fall då jag lockas av juridiken i det hela, men mord innehåller ofta flera olika aspekter och detaljer så blir ofta inom den kategorin. 
 

Ser mycket fram emot kommande FUP om stans kommunala bostadsbolag där en av sossecheferna haft total attesträtt och tillsammans med andra företag blåst bolaget/skattebetalarna på 20-25 miljoner kronor.
 

Ekonomisk brottslighet är romantiserat men egentligen oerhört smutsigt om man ser till långtgående konsekvenser. Åtminstone i ett sånt här fall. Sen kommer det ändå alltid vara med lite ryck i leendet jag lyssnar på P3 dokumentär om Trustor och hur Jisander & co tog helikoptern in till troppan från monsterfartyget, badade i och vaskade hundratals flaskor Cristal för att sen köpa inventarierna (!) i Armaniaffären. Dom tog fartblindheten så långt ingen trodde var möjligt. Där fanns ju heller inget direkt lidande offer som jag förstått saken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropå svenska rättsfall så verkar ju Yasins mfl:s kidnappning av rapparen vara intressant. De var alltså vänner, varpå Yasin (som namngivits i kvällstidningarnas rapportering) styr ihop en kidnappning, förnedrar och fotar, för att sedan utpressa rapparen på massa värdesaker och 3 mille. Ingen bra kompis för att uttrycka sig diplomatiskt.

 

Har inte alls hängt med i detta men verkar ju, enligt åklagare och polis, finnas nån koppling till organiserad brottslighet också.

 

Jag upplever att brottslighet generellt håller på att ta en ganska rå utveckling. Är väl en uppenbar bias i att allt synliggörs så mycket via diverse rapporteringar och FB, men kan inte minnas att jag läste om lika mycket sjukligheter bara för 10 år sen. De traditionella motiven kvarstår dock. Antingen är det kärlek/svartsjuka eller så är det pengar på något sätt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, säger Markus800 :

Apropå svenska rättsfall så verkar ju Yasins mfl:s kidnappning av rapparen vara intressant. De var alltså vänner, varpå Yasin (som namngivits i kvällstidningarnas rapportering) styr ihop en kidnappning, förnedrar och fotar, för att sedan utpressa rapparen på massa värdesaker och 3 mille. Ingen bra kompis för att uttrycka sig diplomatiskt.

 

Har inte alls hängt med i detta men verkar ju, enligt åklagare och polis, finnas nån koppling till organiserad brottslighet också.

 

Jag upplever att brottslighet generellt håller på att ta en ganska rå utveckling. Är väl en uppenbar bias i att allt synliggörs så mycket via diverse rapporteringar och FB, men kan inte minnas att jag läste om lika mycket sjukligheter bara för 10 år sen. De traditionella motiven kvarstår dock. Antingen är det kärlek/svartsjuka eller så är det pengar på något sätt. 

Massinvandring som boostat förekomsten av osäkra killar med dåliga förebilder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...