Gå till innehåll

Slickar i sig pengar!


GeDig

Recommended Posts

Postad (redigerade)
6 minuter sedan, säger ölkaka :

Finns ju en 5k gräns vilket kan bli ett problem

Glömde helt bort det, var så länge sedan jag satt in pengar. Brukar mest ta ut lite då och då.

Men de finns ju fler sidor att sätta in på och 5000 kr räcker ju gott och väl på mina nivåer i en vecka.

Redigerad av GeDig
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jag är en pokernörd som intresserar mig för nödvändig och onödvändig information.

Här kommer lite nödvändig information som är bra att veta om man ska spela 6-max hypers.

3%+ ROI är vad man i forum och studiegrupper brukar anse vara en top ROI för 6-max hypers. En del bra spelare anser t.om att 3% ROI är vad som är max för de bästa spelarna över stora samples på 100 000+ sit&gos.

Om du spelar 200 st $7 sit&gos varje dag så kommer du 14 av 20 dagar vinna/förlora mellan -$114 och $201. Du kommer 1 av 20 dagar vinna/förlora mellan -$255 och $354. 1 av 300 dagar kommer du vinna/förlora mellan -$412 till $495.

Det är bra information att titta tillbaka på när man runnar dåligt, att dessa dagar kommer komma och man inte kan göra nåt åt det. Något annat som också hjälper är att kolla på sin lifetime graf över 6-max hypers och inse att detta hänt förut. Man får fortsätta kämpa och tillslut är man tillbaka på all time high.

image.png.573731f57f29fbb2880a2fbf692e2131.png
 

Redigerad av GeDig
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kommer en tråkig uppdatering. Hade en riktigt jobbig session där jag hamna långt under ev.

500bb under ev är riktigt mycket i 6-max hypers. Det är min värsta run under en dag i år.

Slutade med att jag hamna på -$257. Nu har jag haft tre backdagar i rad.

image.png.2b2ce299bb02f0c2c862456fb60a6a41.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger GeDig :

Spelade 100 sit&gos på lite mindre än 4 timmar idag. Var inte så spelsugen utan spelade bara mitt minimum på 100 st.

image.png.4c593d5d034df2eedd8fe5c5ff9d5caf.png

Har du ett stort fokus på att hamna på ett jämnt 100-siffrigt antal Sit n GOs per dag?  :D  Ser stabilt ut bara kötta på!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

För mig funkar det bättre att sätta ett mål på 100 sit&gos, annars blir jag så lat och spelar för få. Sen är jag väl lite knäpp som måste spela ett jämnt antal som 100 eller 200. Men kommer säkert ändras i framtiden ölkaka, men försöker hålla det nu.

Nu har jag spelat 2000 sit&gos denna månad.

image.png.232e7fbec7e473e16a59f7b629425c53.png

Redigerad av GeDig
  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är sjukt irriterad och en aning TILT. Jag svor några gånger i mina sista sit&gos. Jag var plus $140 efter 75 sit&gos. Efter att jag sen tagit en paus på några timmar så lirade jag av mina sista sit&gos. Då så bubblar jag rätt många mot samma spelare. Det sitter en kille och lirar alla $3.5, $7 och $15 sit&gos som är helt jävla lost. Han har låst sin sharkscope så jag kan inte se hur mycket han är back. Han är bara helt jävla bränd i huvudet. Han spelar cEV hela jävla vägen in i mål. Han är också överaggro och ställer så fort man limpar in i idioten. Han ställer any2 headsup upp till 12bb. Tror dock hans spelstil kan tjäna han lite mot dåliga spelare och i många spots, men killen behöver verkligen jobba på sitt bubbleplay. Så han kanske är typ brakeeven eller ha sjukt låg plus ROI.

Det var alla fall så att jag på flera bubblor ställde som chipleader med en bra hand eftersom jag vet att jag inte kan ställa löst när han är kvar. Då ska han in och syna med händer som är minus som in i helvete på bubblan. En av gångerna har jag 10bb (btn), han har 8bb (sb) och sista spelaren har 1.5bb (bb). Jag ställer A8o och tomten synar med A6o från sb. Han ska bara syna där med KK+, kanske JJ+ mot en riktigt loose btn. Han ska absolut inte syna med AK eller sådan typ av händer. Då synar han med A6o. Den typen av syner gör han hela jävla tiden. Han tänker inte ens, han bara snappar skiten mot alla spelare i alla lägen.

Skit samma, jag hade otur idag i allins och hamna under ev. Men lyckades sluta med ett plus alla fall. MEN JAG ÄR INTE NÖJD!

image.thumb.png.14d5b9f95c043e32a19e97b0b6f5e212.png
  

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Känns jobbigt att grinda när man har är i downswing. Startade morgonen riktigt dåligt. Hamna långt under ev och känns som jag inte vinner några allins. Blir också svårt att spela bra och med lätta beslut när man aldrig täcker någon spelare. Spelat 51 sit&gos idag och tar en kort paus.

image.thumb.png.03a6383351aaf4376d4b3b5dbdcc9996.png

Jag får ingen panik när det går dåligt för det beror ofta på att min ev graf går skit. Jag brukar också försöka kolla på någon graf som får mig att må bättre. Här är min graf för 6-max hypers. Har markerat perioden då jag haft otur.
image.png.aef661c72ed3b89364fe3b3e82d53505.png

De senaste dagarna ligger jag 750bb under ev, det är omöjligt att göra bra resultat då.

image.png

Jag lägger ju självklart bara in statistik här när jag haft otur. När jag har tur är allt som det ska vara :)

Nu hoppas jag på turen och vänder detta!

Redigerad av GeDig
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öppnade fönstret och skrek några väl valda när sessionen var slut. Det är så jävla jobbigt mentalt bara. Herregud vad det är sjukt att man har sådana här dagar. Jag vill ta en paus på flera dagar men innerst inne vet jag att de enda som hjälper är att lägga in mer volym. Jag spelar likadant när det går bra som när det går dåligt. 1+1 är fortfarande 2 även fast man är TILT. Det enda som hjälper är att trycka mer volym, även fast det känns helt hopplöst. Men jävlar vad långt under ev man kan ligga på 100 sit&gos.

Dagens resultat: -$177 finns chans att jag kör mer sit&gos ikväll (eller ska man kalla det risk nu för tiden)

300 jävla bb under ev på en dag när man är allin med cirka 5-15bb hela tiden är fan helt sjuktimage.thumb.png.948e97fb18dc512eb61dd88000a9c50b.png

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Statistik på mina senaste 1000 sit&gos.

Jag är back på alla fem inköpen $1.5, $3.5, $7, $15 och $30.

Jag är 770bb under ev.

Det är svårt att motivera sig själv. Men det är jävligt lätt att gnälla :)

 

image.thumb.png.45304a5911fc34612f41f515c2dafab8.png

Redigerad av GeDig
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jag har inte spelat några fler hypers och kommer ta en kort paus från hypers. Tänkte spela 18 manna turbo istället. Det känns hopplöst i hypers och eftersom jag slår alla typer av sit&go så byter jag för att få omväxling.

Jag tänkte köra på 1000 st 18 manna turbo och sen går jag tillbaka till hypers. Har inget speciellt mål med hur många jag kör om dagen, utan kör mer när de finns volym där att trycka många på samma gång.

Jag älskar min grammatik, den är på top!

Redigerad av GeDig
  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här har vi en underbar spot i en 18-manna turbo. Prisstrukturen är 40%-30%-20%-10% och det betyder att varje hopp är otroligt viktigta att klara. Man kan säga att man är på bubblan 5-handed, 4-handed och 3-handed. Nu är vi 4-handed och jag har en stor chiplead. De andra är patetiskt korta eftersom de varit för tighta när det kommer till deras showrange. I denna spot kan jag showa any2 mot tighta spelare och anledningen till det är ganska simpel.

Spelaren i BB vill inte syna eftersom han är chip 2a och de andra två spelarna har mindre än 1 bb. Han kan helt enkelt folda några händer och förhoppningsvis komma 2a eller 3a.

Spelar i SB vill inte syna eftersom knappen får big blind före honom och för att kan klara sig före spelaren i BB om handen går till showdown.

Spelar på knappen kan syna lösast av alla men vill ändå syna ganska tight då de finns chans att antingen SB eller BB synar och åker före honom.

Jag ställer här på grund av dessa anledningar och för att jag inte riskerar ett skit genom att ställa.

 

image.png.3f721e81cdaee10ffa457da6ec60213a.png

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 timmar sedan, säger GeDig :

Här har vi en underbar spot i en 18-manna turbo. Prisstrukturen är 40%-30%-20%-10% och det betyder att varje hopp är otroligt viktigta att klara. Man kan säga att man är på bubblan 5-handed, 4-handed och 3-handed. Nu är vi 4-handed och jag har en stor chiplead. De andra är patetiskt korta eftersom de varit för tighta när det kommer till deras showrange. I denna spot kan jag showa any2 mot tighta spelare och anledningen till det är ganska simpel.

Spelaren i BB vill inte syna eftersom han är chip 2a och de andra två spelarna har mindre än 1 bb. Han kan helt enkelt folda några händer och förhoppningsvis komma 2a eller 3a.

Spelar i SB vill inte syna eftersom knappen får big blind före honom och för att kan klara sig före spelaren i BB om handen går till showdown.

Spelar på knappen kan syna lösast av alla men vill ändå syna ganska tight då de finns chans att antingen SB eller BB synar och åker före honom.

Jag ställer här på grund av dessa anledningar och för att jag inte riskerar ett skit genom att ställa.

 

image.png.3f721e81cdaee10ffa457da6ec60213a.png

Du menar att folk tar hänsyn till ovanstående resonemang i spel om kaffepengar? Känns märkligt om man redan är itm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, säger VolvoUffe :

Du menar att folk tar hänsyn till ovanstående resonemang i spel om kaffepengar? Känns märkligt om man redan är itm

Det är inte ett dugg märkligt. Om du hade förstått dig på risk premium så vet du att det är otroligt viktigt att komma 2a eller 3a istället för 4a i situationen de befinner sig i. Att de är ITM ändrar inte faktum att prisstrukturen är som den är i 18-manna sit&gos. Det är också rimligt att pokerspelare spelar de inköpen där de tycker pengarna spelar roll. De som tycker att $7 sit&gos är kaffepengar spelar inte $7 sit&gos för att sedan folda ner sig till 1bb, 1bb och 2bb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Statistik över alla mina 6-max hyper sit&gos sedan jag skaffade pokertracker. Det är totalt 5000 sit&gos.

Jag kommer 1a-4a ungefär lika ofta, kommer 5a lite mer sällan och kommer 6a väldigt sällan.

Min ROI är 5,75% och jag kommer ITM 36,9%.
Jag har spelat $1.5 upp till $15. Jag har bara bra sample på $3.5 och $7. Mina $7 går bäst.

image.png.062f5c380df637be41b0419fc656ef5e.png

 

image.thumb.png.8afa5dd6009ee6eac2ab81140da7d56c.png

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Tappade helt suget för sit&gos sista veckan av månaden och orkade inte kötta på med 100+ sit&gos om dagen.

Mitt sit&go resultat i april blev plus $600. Jag gick även plus på turneringar och cashgame.

Här kommer mitt sit&go resultat:

image.png.4f84f66dc027e91aaa4b706f47232379.png

Redigerad av GeDig
  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...