Gå till innehåll

PLO med Master


Masterthejun

Recommended Posts

Hallo, tänkte börja skriva av mig om mitt grind på PLO 0,5-1 -> 1/2 på SVS

Historia

Lirat poker till och från sen 18 års åldern , 31 nu
Gått + totalt sett men inga summer man blir imponerad över om man slår ut det med antalet speltimmar :)
Så la spelet på paus då jag skaffa barn + fru,

 

Nuläge,

Hittade 500sek på mitt unibet konto i början av Januari, så körde på och lyckades vinna 4000 första veckan på PLO5 & 10
Kom sen över lite videos ifrån upswing + Jnandez vilket fick mig att börja arbeta lite mer seriöst vid sidan av borden
Vilket gjort att det gått relativt bra och jag tycker att det är väldigt väldigt roligt att spela, utan ångest och vinst stress jag upplevde förut

Så har byggt upp en rulle med 50 inköp på PLO 20 på svs, tänkte stanna där tills slutet av Mars då jag känner mig pissdålig i 3bet situationer med AA


Planen framåt


ifall allting flyter på kommer jag införskaffa mig en ny dator, då jag lirar via webläsaren i mitt nuvarande läge :)
Samt att införskaffa HEM / PT4, för att jobba med mitt spel

Målet med min dagbok är att få upp diskussion kring händer / upplägg kring spel/jobb/familj
Samt tips och tricks hur man som spelare kan förbättras :)

Mitt slutgiltiga mål är att ha pokern som en stadig sidoinkomst
Och om gudarna vill att eventuellt leva på det, men med 2 barn så ligger det ganska långt fram i planerna :)

 

Reslutat just nu

 

Vet inte hur mycket jag spelat senaste månaden på Svs
har lirat ca 25000 händer totalt, började på 0,25-0,5


och nedan är resultaten, 

4000 är vunnit på 1/2 resten på dom lägre nivåerna

 

image.png.a32b0614e6d2d9c3c679b3715022b22e.png

 

 

  • Like 5
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, säger Masterthejun :

Hallo, tänkte börja skriva av mig om mitt grind på PLO 0,5-1 -> 1/2 på SVS

Historia

Lirat poker till och från sen 18 års åldern , 31 nu
Gått + totalt sett men inga summer man blir imponerad över om man slår ut det med antalet speltimmar :)
Så la spelet på paus då jag skaffa barn + fru,

 

Nuläge,

Hittade 500sek på mitt unibet konto i början av Januari, så körde på och lyckades vinna 4000 första veckan på PLO5 & 10
Kom sen över lite videos ifrån upswing + Jnandez vilket fick mig att börja arbeta lite mer seriöst vid sidan av borden
Vilket gjort att det gått relativt bra och jag tycker att det är väldigt väldigt roligt att spela, utan ångest och vinst stress jag upplevde förut

Så har byggt upp en rulle med 50 inköp på PLO 20 på svs, tänkte stanna där tills slutet av Mars då jag känner mig pissdålig i 3bet situationer med AA


Planen framåt


ifall allting flyter på kommer jag införskaffa mig en ny dator, då jag lirar via webläsaren i mitt nuvarande läge :)
Samt att införskaffa HEM / PT4, för att jobba med mitt spel

Målet med min dagbok är att få upp diskussion kring händer / upplägg kring spel/jobb/familj
Samt tips och tricks hur man som spelare kan förbättras :)

Mitt slutgiltiga mål är att ha pokern som en stadig sidoinkomst
Och om gudarna vill att eventuellt leva på det, men med 2 barn så ligger det ganska långt fram i planerna :)

 

Reslutat just nu

 

Vet inte hur mycket jag spelat senaste månaden på Svs
har lirat ca 25000 händer totalt, började på 0,25-0,5


och nedan är resultaten, 

4000 är vunnit på 1/2 resten på dom lägre nivåerna

 

image.png.a32b0614e6d2d9c3c679b3715022b22e.png

 

Bra start! Stort lycka till på resans gång! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, säger fläskröven :

Hej och välkommen. Varför vill du leva på poker? Berätta gärna mer om det. Lycka till med spelandet!

Vet inte varför riktigt, men tror jag vill ha friheten, med ''arbetstider'' vart man kan bosätta sig till exempel
Sen så gillar jag tävlings aspekten om att vara bäst.. över tid, att man ständigt måste jobba på sig själv /teorin för att hålla sig flytande och ha fördelar gentemot dom jag möter

 

Ett mer nära mål jag har är att jobba kanske 4h på mitt jobb (egen företagare) så kan lägga upp mitt arbete hur jag vill
Sen spela 4h, med vetskapen att jag tjänar mer genom spelet än att jag jobbar dom timmarna

:)

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdatering
 

Som nybliven dagboksägare, så gick jag in med gott mod i torsdags, började väldigt bra
Och med mitt fina mod, så började jag försvara vitt och brett mot vad jag trodde var vilda 3bettare , så från +4 inköp för kvällen

Så landa jag -1,5

Lärdomen blev att inte spela fler än 4 bord, särskilt när det är anonyma.. efter ca 1-2 timmar så blandar jag ihop spelarna så har inte en susning vem som kör wide 3b vs tight range.. vilket blev kostsamt


Lira lite under torsdagen och vann tillbaks så att jag är tillbaks på 50 inköp + 2,5 så upp 800 ifrån onsdagen

Ska fortsätta jobba på mitt coldcall försvar , samt slänga in några 4b med AKKx DS + AQQds, eventuellt ifall det dyker upp ett bra läge

Är dock så vilsen då det är mer vanligt att man är 150bb djup vs motståndarna än 100bb.. så vet inte ifall det är mer +ev att syna dom händerna

men men

Ska göra en uppdatering efter helgen så får vi se vart vi landar :) fortfarande 24 /timmar i vecka i speltid ca 7-8 kvar.. 
Så väntar tills det blir ny månad då ökar mina gränser.. så vågar jag kolla i min historik och ta fram lite händer 

Allt gott 
 

Redigerad av Masterthejun
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2021-02-24 kl 12:32, säger Masterthejun :


Planen framåt


ifall allting flyter på kommer jag införskaffa mig en ny dator, då jag lirar via webläsaren i mitt nuvarande läge :)
Samt att införskaffa HEM / PT4, för att jobba med mitt spel

Dum fråga kanske, men SvSp är väl inte kompatibelt med varken PT eller HM? Eller finns det en omväg?

Den 2021-02-24 kl 12:32, säger Masterthejun :

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

image.png.92fee817af5e1737ae6015bd37769afc.png

 

 

Avsluta starkt, hade en del flyt i stora potter under gårdagen

exempel, hade AKQ5 Ds på KT2 bräda
Var typ 60 sek i potten
Betta 45, blev ch /raisad 

Hade färgdraget och spelaren jag mötte kändes lite halvgalen.. så tänkte att jag steksynar för att få en safe turn eller träffa draget då jag tänkte att han hade 2p+
Mer sannolikt TT då jag blocka kungen

Turn 2.. jag ch han gick all in
Min taktik från flop flög ut genom fönstret då jag tyckte han borde bettat mindre nu när han fått ''nöten'' :)

syna hans bett på 200bb på turn.. River A
Han visa KT

Så fiska in ett bättre 2p, var min största pott so far .. 1200sek totalt 

Idag blir det en vilodag sen nya tag i Mars :)

 

Allt gott

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

image.png.8531aa5c4f52dac85bb38dbcfd0dea39.png

 

 

Uppdatering, 

Började Mars riktigt trögt, upp 10 inköp sen ner 10, höll på så ett tag och blev nästan helt galen
Nu senaste dagarna har det lossnat lite,


Pluggmässigt känns det som att ingenting fastnar då jag måste kolla samma grejjer om och om igen
Hoppas att man snart kan byta område och gå ifrån starthänderna lite grann.

Känns som att man nästan aldrig måste sluta snegla på sina lathundar vad det gäller 3b/4b och vilka händer man bör coldcalla

Börjar bli mer bekväm i 3b pottar, dock där man torskar mest pengar fortfarande


Har dock börjat tröttna på svs klienten och alla anonyma bord så funderar på att byta till Unibet igen
Känns som att det är mer fart där på dom lägre nivåerna

Nån annan här som uteslutande kör på Unibet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, säger ölkaka :

Du borde inte överge svs gamesen helt då raken är väldigt mycket lägre. Svs har 2.7% rake med en cap på 15kr - 20kr(skiftar vid /10).  Unibets rakestruktur: 

Screenshot_20210313_082059.jpg

This. Svs är en gudsgåva för lowstakes-spelare. Jag har ingen aning om hur någon skulle grinda sig upp från micros på andra sidor. 

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2021-03-13 kl 08:24, säger ölkaka :

Du borde inte överge svs gamesen helt då raken är väldigt mycket lägre. Svs har 2.7% rake med en cap på 15kr - 20kr(skiftar vid /10).  Unibets rakestruktur: 

Screenshot_20210313_082059.jpg

 

Den 2021-03-13 kl 14:28, säger GTOBåten :

This. Svs är en gudsgåva för lowstakes-spelare. Jag har ingen aning om hur någon skulle grinda sig upp från micros på andra sidor. 

 

 

Ni har rätt, har räknat och kollat lite och det är en del pengar som försvinner till skillnad ifrån Svenska spel
Dock blev det så, efter en super session där jag gick + 22 inköp

Så rasade allt.., över 2 -3 dagar så backade jag 20 inköp , så bytte sida till Unibet då jag tycker att det är dom anonyma bordens fel att det gick som det gick :D 

 

Väl på Unibet.. så kändes det bra till en början... sen så fortsatte raset ner säkert 10-15 inköp

Sen mitt i allt, så vände allt och jag träffade allt.. och folk började med 400bb + bluffa river ifrån ingenstanns... så ifrån 600 Euro vilket jag var på ett tag landa jag på 1150..
Sen har jag lirat lite kväll och är tillbaks där jag var i mitt förra inlägg  ca 7500SEK upp på denna månad

 

Så kör Unibet ett litet tag till innan jag ev byter till Svs, dom tiderna jag vill lira så är det mindre fart på svs

Vardags kvällarna på Svenska spel så är jag säkert minus 15k totalt över 3 månader, vet inte om att jag är trött eller att alla hajar på dom högre borden gör gäst besök på 1/2 nivån
Men hur som helst blir jag golvad som fan så tänker att det är lite mjukare där på unibet, vilket gör att raken ej spelar så stor roll

Allt gott

 

 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, säger Masterthejun :

efter en super session där jag gick + 22 inköp

Citat

Så rasade allt.., över 2 -3 dagar så backade jag 20 inköp

Citat

Väl på Unibet.. så kändes det bra till en början... sen så fortsatte raset ner säkert 10-15 inköp

Citat

Sen mitt i allt, så vände allt och jag träffade allt.. och folk började med 400bb + bluffa river ifrån ingenstanns... så ifrån 600 Euro vilket jag var på ett tag landa jag på 1150..

Nu börjar det bannemej likna en riktig PLO-dagbok det här!

  • Haha 5
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe blev inspirerad av ditt inlägg igår, så reggade ett konto på unibet, föredrar nog egentligen partypoker mer, men är irriterad av att man ej kan ta ut pengarna till mastercard, orkar ej skaffa visa eller annat. Unibet kan du ju ta ut till mastercard eller swisch. Körde dock bara 2 bord i går men var kul att lira efter ett långt uppehåll, verkar ju vara fler bord aktiva i plo än på svs. Men hittade typ inte nån funktion för chatt eller handhistorik, sen tycker jag det var lite svårt ibland att se om man hade knappen osv. Nåja får kolla lite mer, vet du hur tuneringsutbudet är? 

 

Har ej så stor rulle nu då det mesta ska sparas, så ska nog börja på plo25 nivån, men det verkade rätt soft igår:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 timmar sedan, säger Tiburtius :

Nu börjar det bannemej likna en riktig PLO-dagbok det här!

haha :) hittintills så har det mestadels gått som på räls, frågan var bara när man fick känna på variansen

Jobbigast med det att man känner sig som världens sämsta PLO spelare när det går tufft och ifrågasätter alla beslut man tar :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger tretjak :

hehe blev inspirerad av ditt inlägg igår, så reggade ett konto på unibet, föredrar nog egentligen partypoker mer, men är irriterad av att man ej kan ta ut pengarna till mastercard, orkar ej skaffa visa eller annat. Unibet kan du ju ta ut till mastercard eller swisch. Körde dock bara 2 bord i går men var kul att lira efter ett långt uppehåll, verkar ju vara fler bord aktiva i plo än på svs. Men hittade typ inte nån funktion för chatt eller handhistorik, sen tycker jag det var lite svårt ibland att se om man hade knappen osv. Nåja får kolla lite mer, vet du hur tuneringsutbudet är? 

 

Har ej så stor rulle nu då det mesta ska sparas, så ska nog börja på plo25 nivån, men det verkade rätt soft igår:)

 

Vad roligt, Unibet har sina brister , enligt mig är det som du skrev, chatt och att man ej kan ''märka'' spelare
Därför jag gick till svs men där lirar ju alla anonymt, så är enklare på unibet i den bemärkelsen

 

Handhistorik ska finnas jag lirar oftast via webbläsaren där kommer jag ej åt den, men kika på hemsidan på spelhistorik så ska det finnas en funktion
har vart dålig att granska mitt egna spel sista tiden så är inte helt 100

 

Jo spelet är väldigt mjukt framförallt PLO25-50, liknar svs väldigt mycket där iaf, 
Ifall du möter en som heter MasterElin eller MasterThejun så är de jag :)  

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe okej, då ska jag hålla utkik, är väll också bra att ha en sida med lite folk, tycker svs är helt dött gällande plo fronten under dagtid, eller ja, det finns väll en del anonyma bord men föredrar dem ej. Ska kolla om det finns nå turrar att lira på unibet. Kommer bli en lång grindkväll känns det som:) Lycka till vid borden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...