Gå till innehåll

Intressant riverspot på 10/20 svs


ölkaka

Recommended Posts

Semi intressant spot! Min uppfattning om Daniel1987 är att han är en solid aggressiv reg. Har inte kört handen i PIO men kommer ju ha några snap calls som K9o och K9cc(de andra K9s raisar nog alltid flopp). Att hitta andra calls blir lite tuffare. Potodds = 41%. Hur tänker PF här? 

czL-fvfGWWyG5Fp-By769g==.png

Redigerad av ölkaka
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, säger ölkaka :

Det sa jag inte 

Det har du helt rätt i. 
Antar han har ett ganska stort nötövertag och att vi behöver folda lite för mkt här. Om vi ska ändå ska försöka hitta calls så tror jag ändå att vi får syna med K9,98, QJ.QT,JT, de combos av set vi har kvar. Sen blir det väl någon form av herocalls med blockers ibland.
Spelar själv inte stakesen men på lägre nivåer (/4) så kan man ju som FI här bluffa 100% mot många spelare som inte orkar med att syna tvåpar, antar folk är lite bättre på /20 dock. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Zanka :

Det har du helt rätt i. 
Antar han har ett ganska stort nötövertag och att vi behöver folda lite för mkt här. Om vi ska ändå ska försöka hitta calls så tror jag ändå att vi får syna med K9,98, QJ.QT,JT, de combos av set vi har kvar. 

Jo han har ett väldigt nötövertag här. Resonerar typ som dig men tror det räcker att calla tvåpar +. Ska köra handen i Pio när jag hemma. Återkommer! Tack för svar! 

Redigerad av ölkaka
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska så trivial spot, din combo i sig lär ju förvisso inte blocka någon bluff men antagligen inte något värde heller. Hans sizingar är antagligen sjukt dåliga på Flop och turn misstänker jag, dra flopp. Att folda är ev0, om du tror att han överbluffar är ev >0. 

Så egentligen är sporten väldigt ointressant imo. Skulle spontant gissa att det är väldigt bra att inte syna en bluffcatcher någonsin mot majoriteten i dina games. Och mot vissa är det bara att blunda och klicka syn med alla bluffcatchers som har bra blockers.

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger brusig1 :

Ganska så trivial spot, din combo i sig lär ju förvisso inte blocka någon bluff men antagligen inte något värde heller. Hans sizingar är antagligen sjukt dåliga på Flop och turn misstänker jag, dra flopp. Att folda är ev0, om du tror att han överbluffar är ev >0. 

Så egentligen är sporten väldigt ointressant imo. Skulle spontant gissa att det är väldigt bra att inte syna en bluffcatcher någonsin mot majoriteten i dina games. Och mot vissa är det bara att blunda och klicka syn med alla bluffcatchers som har bra blockers.

Tack, tyckte spotten var intressant då jag folk på svs sällan väljer dessa sizes  :) Jag folda iaf men vad jag fick ut av simen var att 98  är en marginellt vinnande/förlorande  call beroende på combo på river, QJ är typ breakeven/marginellt vinnande.

Redigerad av ölkaka
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 timmar sedan, säger brusig1 :

Ganska så trivial spot, din combo i sig lär ju förvisso inte blocka någon bluff men antagligen inte något värde heller. Hans sizingar är antagligen sjukt dåliga på Flop och turn misstänker jag, dra flopp. Att folda är ev0, om du tror att han överbluffar är ev >0. 

Så egentligen är sporten väldigt ointressant imo. Skulle spontant gissa att det är väldigt bra att inte syna en bluffcatcher någonsin mot majoriteten i dina games. Och mot vissa är det bara att blunda och klicka syn med alla bluffcatchers som har bra blockers.

Btw vad tycker du om att använda geometriska bet sizes i PIO (3e,2e,1e)? 

Redigerad av ölkaka
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Markus800 :

Trist spot och ett rätt bra exempel på en lucka som 99 % av alla svs-regs har. Vissa brädor blir man bara överkörd på i flatsynade potter. Lite bättre att syna KQ än QJ här gissar jag.

gjorde jag nåt fel? Förutom att posta handen då :D. Så enligt PIO är KQ en sämre call

med dessa inputs  så fick jag det såhär (EV för att calla)

unknown.png

unknown.png

Redigerad av ölkaka
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, säger ölkaka :

gjorde jag nåt fel? Förutom att posta handen då :D. Så enligt PIO är KQ en sämre call

med dessa inputs  så fick jag det såhär (EV för att calla)

unknown.png

unknown.png

Svinkul att du postade om jag nu lyckades antyda nåt annat. Lär väl vara första semiintressanta spoten i en hh senaste 2-3 åren på pf? Inte så bra på att läsa programmen men som brusig skrev lär väl ev:t i spoten göra besluten gode neutrala. Jag synar själv lite för ofta i dessa lägen för att jag är i absoluta toppen och tänker därför att min flatrange är sårbar. Är väl kanske där, pre, man ska fila lite? Vad säger facit brusig? Läge att cutta ordentligt i 3bet från bb?

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, säger Markus800 :

Svinkul att du postade om jag nu lyckades antyda nåt annat. Lär väl vara första semiintressanta spoten i en hh senaste 2-3 åren på pf? Inte så bra på att läsa programmen men som brusig skrev lär väl ev:t i spoten göra besluten gode neutrala. Jag synar själv lite för ofta i dessa lägen för att jag är i absoluta toppen och tänker därför att min flatrange är sårbar. Är väl kanske där, pre, man ska fila lite? Vad säger facit brusig? Läge att cutta ordentligt i 3bet från bb?

Tack, brukar oxå ha en tendens att syna för mycket här vs svsfolket men lyckades hitta folden. Angående det fetstilta så är det en SRP ifall du missa det

Redigerad av ölkaka
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte vad SRP betyder. Det jag menar är att min brist på balans gör att några få kör över mig i dessa spots. Om man då skippar 3bet från bb helt undviker man det. Då har man nuts kvar i rangen och kan räkna därefter. Man missar ju galet mycket värde på typ 2/4 men man kanske står sig bättre högre upp? Tycker det är en intressant tanke iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Markus800 :

Vet inte vad SRP betyder. Det jag menar är att min brist på balans gör att några få kör över mig i dessa spots. Om man då skippar 3bet från bb helt undviker man det. Då har man nuts kvar i rangen och kan räkna därefter. Man missar ju galet mycket värde på typ 2/4 men man kanske står sig bättre högre upp? Tycker det är en intressant tanke iaf.

Single raised pot,alltså inte 3bettad pot :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...