Gå till innehåll

Powerranking svenska spel


Svskrossarn

Recommended Posts

3 timmar sedan, säger Svskrossarn :

Vilka tycker ni är som bästa respektive sämsta på Svenska spel 2/4+

Min lista ?

top 3 

1. Åbro7.3

2. Striving

3. STARB

 

Bottom 3

1. JJonjoker

2. Bengan1951

3. GTO+

Kul med Powerranking. Dock är jag fundersam till vad det är för sample du bygger din lista på? Åbro7.3, Striving och gto+ är ju bland dem abslout bästa regsen på /20+ :)

 

Nåja, nedan har du min lista utan rangordning 

 

Top 3 

Stealar

Fillen3

HarryPokr

 

Bottom 3

nossaluap

Luigi

MadMoney

 

 

Redigerad av Tendensen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 timmar sedan, säger Tendensen :

Kul med Powerranking. Dock är jag fundersam till vad det är för sample du bygger din lista på? Åbro7.3, Striving och gto+ är ju bland dem abslout bästa regsen på /20+ :)

 

Nåja, nedan har du min lista utan rangordning 

 

Top 3 

Stealar

Fillen3

HarryPokr

 

Bottom 3

nossaluap

Luigi

MadMoney

 

 

Ja Åbro och striving är grymma men tror inte GTO+ ens slår 5/10 spelat mycket mot han

  • Confused 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2021-02-11 kl 15:37, säger Tendensen :

Kul med Powerranking. Dock är jag fundersam till vad det är för sample du bygger din lista på? Åbro7.3, Striving och gto+ är ju bland dem abslout bästa regsen på /20+ :)

 

Nåja, nedan har du min lista utan rangordning 

 

Top 3 

Stealar

Fillen3

HarryPokr

 

Bottom 3

nossaluap

Luigi

MadMoney

 

 

Spelade inte Striving /4 -/5  pre tredjeplatsen i SM-main? Har inte mött han på ett tag så vet inte hur bra han är

Redigerad av ölkaka
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med powerranking så roligt initiativ. Att sen ranka GTO+ lågt eliminerar dock en del av trovärdigheten på trådstarten.

 

Är väl som att svära i kyrkan men tycker då inte Striving varit så överdrivet bra de gånger vi spelat. Jag tycker Åke, GTO+ och Åbro har en nivå utöver det vanliga av de jag mött. Har ju sprungit ett par rejäla distanser över ev mot alla nämnda men vissa är bara över ens nivå, trots att man kanske råkar vinna. 
 

När vi pratar 2/4 och 2,5/5 finns det ingen reg som verkligen är sjukt solid och bara sätter upp sina ranger bra. Jag som älskat poker länge kommer ihåg nån post från en tråd jag inte riktigt har ursprunget på men som konstaterade att en ranking på 2.5/5 var som Paralympics. Lär vara en bra read när det finns sheriffer på forumet. Tycker också det intrycket håller i sig på 5/10, men sen på 10/20 och 25/50 blir då åtminstone jag överkörd.
 

Att sen ranka ner Whistler är nog varians eller ren ilska på manners, från en så förhållandevis smart spelare som du Zanka. Jag tycker han är en av få välbalanserade regs som finns på våra paralympics-nivåer. Grisa på i alla spots med alla möjliga olika sizes och ge upp här och där i nån explotro för att sen få en fräsch graf kan nog många göra, men göra det med konsekvens är jävligt sällsynt när spelen blir svårare. Upplever själv att han är rätt konsekvent faktiskt.

 

Sen, utöver det, har Whistler verkligen fått mig att skratta så tårarna sprutat vissa kvällar, så har lite extra hjärta för honom. En gång skrev han bara ”strength” i chatten och jag bara tappade andan, givet hur handen utspelade sig. Där har vi en snubbe som skulle göra pf bättre.

 

Sen vad gäller min begränsade syn på det spelteoretiskt korrekta har jag nog aldrig mött nån som är så bra som GTO+. Otroligt få explogrejer, bara så äckligt solid och plockar småpotter mot mig hela tiden och sen spelar bra i stora där rangerna blir smala. Där har ni min etta på svs powerrankning. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är verkligen få regs jag har stött på som upprepade gånger hånar och skäller ut recs på det viset som whistler gör, därför hamnar han i botten för mig. Tycker det är extremt dåligt. Har absolut inga problem med spelare som emellanåt tar ut sin frustration på andra regs, det är mest underhållande, men att förstöra upplevelsen för de som (förhoppningsvis) spelar poker enbart för att de tycker att det är roligt (och som gör det möjligt för oss andra att tjäna pengar!) är så otroligt korkat att jag saknar ord.

Sen tycker jag inte hans spel är så mycket att säga om, han är en hyfsad /4 spelare i mina ögon, Inte spelat så mkt mot honom de senaste 2-3 månaderna dock så är inte helt uppdaterad.

Redigerad av Zanka
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, säger Zanka :

Det är verkligen få regs jag har stött på som upprepade gånger hånar och skäller ut recs på det viset som whistler gör, därför hamnar han i botten för mig. Tycker det är extremt dåligt. Har absolut inga problem med spelare som emellanåt tar ut sin frustration på andra regs, det är mest underhållande, men att förstöra upplevelsen för de som (förhoppningsvis) spelar poker enbart för att de tycker att det är roligt (och som gör det möjligt för oss andra att tjäna pengar!) är så otroligt korkat att jag saknar ord.

Sen tycker jag inte hans spel är så mycket att säga om, han är en hyfsad /4 spelare i mina ögon, Inte spelat så mkt mot honom de senaste 2-3 månaderna dock så är inte helt uppdaterad.

Klart det är idiotiskt, men det är ju oftast med lite klass. Tycker oftast han skäller på regs som borde veta bättre. Han har då rättat mig i några spel som gett bättre ev så han har garanterat bra koll. Sen går det ju att skriva till recs på olika sätt imo. Ordet ”strength” var så sinnessjukt roligt i den spoten när nån riktig gris går upp i nån omöjlig linje och drog ut, men då var han då inte otrevlig.

 

Tänker liksom inte driva nån linje att Whistler är trevlig i chatten. Tänkte bara på det faktum att han skulle vara sämst reg, vilket är helt sjukt då han antagligen är bättre än många som rankas högt här, vad han nu än skriver ?

 

Hade tagit några k i Whistler i många games faktiskt. Så får han väl ha chattat vad han vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Auch, inte bra reklamen för vår coaching. Bara en elev eller tidigare elev nämnd och han är tydligen botten 3 :(

För sakens skull undviker jag att vara biased och säga någon elev. Att ingen har nämnt MrLort trots ni nämnt så många udda namn är rejält konstigt.

F.ö bara på svs/pf folk tycker det är rimligt att regga helt nya konton anonymt och trolla ang "powerrankings".. Lite udda läge att göra det med då lobbyn verkar så extremt icke-competetive.

Redigerad av brusig1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle säga att MrLort generellt håller lite för höga bord, åtminstone för mig. Senaste gångerna vi lirat har jag sprungit ihjäl honom också men tyckte just där och då att det blev en hel del abc-linjer som inte var värdigt regs på högre nivåer. Sen blir ju variansen rätt genomsjuk med fisk (jag) på bordet men bla det jag tycker gör GTO+ så häftig.

 

Gissar sen att ni bygger rätt långsiktigt och att era elever kanske inte är helt omedelbara på lägre stakes. Lite dit jag vill komma med vissa namn som nämns i tråden och som gör helt bedrövliga misstag som variansen sen smekt undan.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger brusig1 :

Auch, inte bra reklamen för vår coaching. Bara en elev eller tidigare elev nämnd och han är tydligen botten 3 :(

För sakens skull undviker jag att vara biased och säga någon elev. Att ingen har nämnt MrLort trots ni nämnt så många udda namn är rejält konstigt.

F.ö bara på svs/pf folk tycker det är rimligt att regga helt nya konton anonymt och trolla ang "powerrankings".. Lite udda läge att göra det med då lobbyn verkar så extremt icke-competetive.

nvm såg fel #nyvaken

 

Redigerad av ölkaka
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger Markus800 :

Skulle säga att MrLort generellt håller lite för höga bord, åtminstone för mig. Senaste gångerna vi lirat har jag sprungit ihjäl honom också men tyckte just där och då att det blev en hel del abc-linjer som inte var värdigt regs på högre nivåer. Sen blir ju variansen rätt genomsjuk med fisk (jag) på bordet men bla det jag tycker gör GTO+ så häftig.

 

Gissar sen att ni bygger rätt långsiktigt och att era elever kanske inte är helt omedelbara på lägre stakes. Lite dit jag vill komma med vissa namn som nämns i tråden och som gör helt bedrövliga misstag som variansen sen smekt undan.

Har heller aldrig spelat vs MrLort på /4/5 men jag har hört att han är riktigt vass. Likaså Shantaram och Longple. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade nog satt Longple som nr 1 om jag ska lägga någon överst. Sen övriga som jag känner platsar på top 5 kanske; Shantaram, MrLort, mjölkbilen och GTO+. 
 

Spelade lite /20 mot Kzoon här om dagen. Vet att han spelar HS och är antagligen väldigt bra. Kanske inte räknas som reg på svs dock och jag har i princip inga händer mot honom. 

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, Kzzon har man ju torskat en herrans massa deg till förut. Trodde inte han spelade på svs längre. Lonple och sharatarm har jag inte vågat möta då jag inte är lika sämst som förr och att det därför ofta blivit hu.

 

Kul att nån stabil vinnare från högre upp skriver Unit. Trodde kanske inte Mjölkbilen skulle kvala in men inser att jag grundar min syn på några explospel han gjort mot mig som jag tyckt varit spewiga men likväl vunnit händerna. En annan tanke som slog mig hade det varit superkul att läsa brusigs omdömen kring icke elever givet insynen som kommer av all coaching, men kanske blir lite kontraproduktivt. Finns säkert nån som printar stabilt och som flyger under radarn för oss mindre begåvade. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är lite för okonsistent med både timmar och seriositet för att själv hamna här ser det ut som med nytt nick iaf men det är helt okej ?

Vill dock tillägga att jag enligt mig själv ser rätt konstiga folk rankade högt på mina nivåer, de tightaste donk regsen med redline rakt ner i avgrunden som visserligen är stabila men de är bumhuntande eller riktiga tim-mass grindare som aldrig gjort en månad med högre än 8bb winrate och förlorar i såå många linups. Hur man vinner pengar spelar ju ingen roll men det är ju ändå en powerranking så hur hamnar domhär regsen med 5% 3bet, sub 25% riverbet, BB fold to SB steal 60+% osv som blöder varje hand förutom 1 gång om dagen de stackar en 200bb fisk här??

De ser stabila ut för de förlorar sällan stora potter, men de vinner ju inga där emellan :P Folk får prove me wrong, vet ju inte allas resultat förstås.

Men vi gör ett snabbt försök!  (Kan tänkas glömma några självklara dock, dethär var ej planerat)

DISCLAIMER: Detta är mina personliga uppfattningar efter min limiterade förmåga och de händer jag har spelat/sett vs personerna i fråga, vissa saker är lite skämtsamma och jag är fullt metveten om att jag är en gammal dinosaurie som aldrig tagit mig tillbaka till mina tidigare "höga" games för många år sen. Men är som sagt hoppyspelare utanför plugg/jobb så kommentera och diskutera hur mkt ni vill men skippa påhopp att jag inte kan säga att någon har varit dålig mot mig för att han ibland spelar /50kr lr nåt sånt dumt tack.

/1kr Top

werdball (nybliven)
DRnugget (dålig koll här nere men)

/1kr Botten

Grinder (Professional pokerplayer = WAIT WHAT?, Pofessional traveler = Broke in 3rd world country, borrowed 500kr last week (true story!) to deposit SvS, Great at fooling several Twitch chats per minute that he is in fact the first two things in this parentheses)

/2kr Top 

vraus  (blivit bra här nyligen)
Pulvret3 (finns superkonstiga luckor men ända förutom ovan som sätter någon press och lär printa mot de flesta här)
IIIIIII (bra e väl en klar överdrift, men flertalet stats okej och springer som gud i brist på andra namn)

/2kr Botten 

spicytuna (riksidiot på mer än ett sätt)
Välhängd (skön lirare dock och var decent på /4 förut ett tag (vad hände?!), köper gärna en 5a ladd av dig om vi ses!)

/4-/5kr Top

gto+++
Zanka
TJORVELOL (om vi pratar nåt år sen, sett han inne snabbis nu och verkar helt ha tappat det dock men få händer)
*****-Nr1

/4kr-/5kr Medel  (kan mkt väl vara crushers)

Harrypokr (ska säkert upp ett snäpp men inte spelat mkt alls)
AquariuMM
KingPresto
riggen
Henning
(får väl komma in här nånstans då, är lite av en robot men iaf balanserad någorlunda och jag förlorar varje hand på nåt vis)

/4-/5kr Botten

FemRingar (sjukt oklar, finns nog en hel del av de sämre regsen som tycker han e jobbigt, men är ju gratispengar 9/10 dagar, skulle inte förvåna mig om han på nåt sätt vinner dock)
GRINDER  (här brukar hans rush sluta och allting doneras tillbaka så fort dagens försa flipp förloras och han behöver på nytt ragga andra regs att låna pengar)
Oberon (ni hör ju själva, Obelix har druckit för mycket mjöd)
Atimon (vill inte säga specifik men man får ju facit i ansiktet vad han vill man ska göra)

/10kr + Top (av de games / spelare jag kört, så superstjärnorna lät inte ses här förutom en)

gto+  (orginalet, min fina internetbroder som hängd med sen han var lika dålig som mig och kvarstått exakt samma person! King e han ?)
15isOldE20
inyourhead

/10kr + Botten  (finns ju diverse roliga fiskar-regs som spelar ofta med ger en sån slot till Kungen, resten riktiga regs som är lite sämre än de andra helt enkelt och inte utgör något direkt hot)

Kungen (plockar ut den som nån slags väldigt rolig regfisk)
Agneta67 (säger inte att jag är bättre men du har aldrig satt mig i en jobbig sits och du foldar mest preflop)
STARB (spelar bra preflop men där ser det ut at ta stopp av vad jag sett, men nog mest mött på /5 där du kanske inte är lika seriös)
Whistler (e väl typ sämst reg på /4kr oxå, svårt o se att han spelar bättre på /20kr+ där jag ej spelat honom i modern tid, vidrig person förövrigt ush och fan hur han beteer sig mot fisk även om pojk verkar lugnat ner sig lite)




 

Den 2021-02-12 kl 15:49, säger Tendensen :

Det stämmer kanske. Har dock hört att han är en av de bättre /20+ regsen ifrån ett par som spelar där. 

* Striving satt häromdagen och spelade 2st /5kr bord igen så han har nog förlorat sina 300k eller var det var för SM 3e platsen. Jobbig kille att ha på /5kr såklart då han försöker köra över alla, men jag ställer hårt mot hårt och han är ju tom 80% av gångerna så brukar inte va några svårigheter. Antagligen spelar han lite andra ranger högre upp och inte kallsynar typ varje hand i SB men i alla fall... ?

Redigerad av Paddington
  • Like 1
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, säger Paddington :

Är lite för okonsistent med både timmar och seriositet för att själv hamna här ser det ut som med nytt nick iaf men det är helt okej ?

Vill dock tillägga att jag enligt mig själv ser rätt konstiga folk rankade högt på mina nivåer, de tightaste donk regsen med redline rakt ner i avgrunden som visserligen är stabila men de är bumhuntande eller riktiga tim-mass grindare som aldrig gjort en månad med högre än 8bb winrate och förlorar i såå många linups. Hur man vinner pengar spelar ju ingen roll men det är ju ändå en powerranking så hur hamnar domhär regsen med 5% 3bet, sub 25% riverbet, BB fold to SB steal 60+% osv som blöder varje hand förutom 1 gång om dagen de stackar en 200bb fisk här??

De ser stabila ut för de förlorar sällan stora potter, men de vinner ju inga där emellan :P Folk får prove me wrong, vet ju inte allas resultat förstås.

Men vi gör ett snabbt försök!  (Kan tänkas glömma några självklara dock, dethär var ej planerat)

DISCLAIMER: Detta är mina personliga uppfattningar efter min limiterade förmåga och de händer jag har spelat/sett vs personerna i fråga, vissa saker är lite skämtsamma och jag är fullt metveten om att jag är en gammal dinosaurie som aldrig tagit mig tillbaka till mina tidigare "höga" games för många år sen. Men är som sagt hoppyspelare utanför plugg/jobb så kommentera och diskutera hur mkt ni vill men skippa påhopp att jag inte kan säga att någon har varit dålig mot mig för att han ibland spelar /50kr lr nåt sånt dumt tack.

/1kr Top

werdball (nybliven)
DRnugget (dålig kolla här nere men)

/1kr Botten

Grinder (Professional pokerplayer = WAIT WHAT?, Pofessional traveler = Broke in 3rd world country, borrowed 500kr last week (true story!) to deposit SvS, Great at fooling several Twitch chats per minute that he is in fact the first to things in this parentheses)

/2kr Top 

vraus  (blivit bra här nyligen)
Pulvret3 (finns superkonstiga luckor men ända förutom ovan som sätter någon press och lär printa mot de flesta här)
IIIIIII (bra e väl en klar överdrift, men flertalet stats okej och springer som gud i brist på andra namn)

/2kr Botten 

spicytuna (riksidiot på mer än ett sätt)
Välhängd (skön lirare dock och var decent på /4 förut ett tag (vad hände?!), köper gärna en 5a ladd av dig om vi ses!)

/4-/5kr Top

gto+++
Zanka
TJORVELOL (om vi pratar nåt år sen, sett han inne snabbis nu och verkar helt ha tappat det dock men få händer)
Nr1***

/4kr-/5kr Medel  (kan mkt väl vara crushers)

Harrypokr (ska säkert upp ett snäpp men inte spelat mkt alls)
AquariuMM
KingPresto
riggen
Henning
(får väl komma in här nånstans då, är lite av en robot men iaf balanserad någorlunda och jag förlorar varje hand på nåt vis)

/4-/5kr Botten

FemRingar (sjukt oklar, finns nog en hel del av de sämre regsen som tycker han e jobbigt, men är ju gratispengar 9/10 dagar, skulle inte förvåna mig om han på nåt sätt vinner dock)
GRINDER  (här brukar hans rush sluta och allting doneras tillbaka så fort dagens försa flipp förloras och han behöver på nytt ragga andra regs att låna pengar)
Oberon (ni hör ju själva, Obelix har druckit för mycket mjöd)
Atimon (vill inte säga specifik men man får ju facit i ansiktet vad han vill man ska göra)

/10kr + Top (av de games / spelare jag kört, så superstjärnorna lät inte ses här förutom en)

gto+  (orginalet, min fina internetbroder som hängd med sen han var lika dålig som mig och kvarstått exakt samma person! King e han ?)
15isOldE20
inyourhead

/10kr + Botten  (finns ju diverse roliga fiskar-regs som spelar ofta med ger en sån slot till Kungen, resten riktiga regs som är lite sämre än de andra helt enkelt och inte utgör något direkt hot)

Kungen (plockar ut den som nån slags väldigt rolig regfisk)
Agneta67 (säger inte att jag är bättre men du har aldrig satt mig i en jobbig sits och du foldar mest preflop)
STARB (spelar bra preflop men där ser det ut at ta stopp av vad jag sett, men nog mest mött på /5 där du kanske inte är lika seriös)
Whistler (e väl typ sämst reg på /4kr oxå, svårt o se att han spelar bättre på /20kr+ där jag ej spelat honom i modern tid, vidrig person förövrigt ush och fan hur han beteer sig mot fisk även om pojk verkar lugnat ner sig lite)




 

* Striving satt häromdagen och spelade 2st /5kr bord igen så han har nog förlorat sina 300k eller var det var för SM 3e platsen. Jobbig kille att ha på /5kr såklart då han försöker köra över alla, men jag ställer hårt mot hårt och han är ju tom 80% av gångerna så brukar inte va några svårigheter. Antagligen spelar han lite andra ranger högre upp och inte kallsynar typ varje hand i SB men i alla fall... ?

Sjukt roligt och bra inlägg! Sen skiljer sig vår syn en hel del men energin och hjärtat ska ha stort beröm.

  • Like 1
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...