Gå till innehåll

Röven ordbajsar hårt 2021


fläskröven

Recommended Posts

Hej. Jag är en avdankad grinder som börjar bli gammal och som senaste 15 åren "levt" på poker. Det har inte alltid gått bra. Jag har varit tvungen att bo hemma i perioder, allt medan barndomskompisarna flyttar, skaffar högskoleutbildning,  familj, hus osv. Senaste året har det gått okej och nu har man eget boende och hybris igen. Blir lite lättare att reppa baller för polarna då...
Ska man vara lite självkritisk så borde man kanske studerat spelet bättre eller satsat på något helt annat precis som folk älskar att påpeka. Typ plugga osv.. Jag vet inte, det intresserar mig inte för fem öre. Har ingen motivation att varken studera poker eller på högskola... Jag vill inte jobba i Norge heller, spelar hellre 0,5/1 på svenska spel 14 timmar om dagen. Jag känner ändå att jag blivit mycket bättre nu på egen hand genom att till största del bara spela så vi får se vart det leder.

Det händer mycket nu och jag behöver någonstans att skriva av mig om poker, politik, crypto, ekonomi när man sitter här ensam framför datorn. Fyller kankse på mer här eftersom.. eller så dör den här efter en vecka som dom flesta dagböcker. Vi höres 
/Röven

Redigerad av fläskröven
  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara jag som njuter av att se alla bankirer och hedgefond gubbar gråta sig till sömns när wallstreetbets kör deras blankade aktier till skyarna? Så kul att dom gråter ut i media nu och kräver  att man måste sätta stop för "kursmanipulation" och personerna bakom ska ställas inför rätta etc. Samtidigt riggar dom kurser som bara satan med hjälp av bottar och media men när dom själv får den i röven börjar dom gråta... det är bara dom rika som får tjäna pengar!!

Redigerad av fläskröven
  • Like 4
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger fläskröven :

Bara jag som njuter av att se alla bankirer och hedgefond gubbar gråta sig till sömns när wallstreetbets kör deras blankade aktier till skyarna? Så kul att dom gråter ut i media nu och kräver  att man måste sätta stop för "kursmanipulation" och personerna bakom ska ställas inför rätta etc. Samtidigt riggar dom kurser som bara satan med hjälp av bottar och media men när dom själv får den i röven börjar dom gråta... det är bara dom rika som får tjäna pengar!!

Banker är en scam. Starka 2 första inlägg, behövs lite frisk luft här... Vilka nivåer spelas? gl gl

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som köpte/har gamestop? Som ren gamble tänkte jag köpa 1 aktie i fredags om den gick ner till $250, men det gjorde den aldrig.

Dippar den på måndag lär jag inte kunna hålla mig ifrån att köpa en, satan vilken kul rail det kan bli, fram tills man missar att sälja innan fritt fall börjar, men det är det nog värt :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, säger magico :

Någon som köpte/har gamestop? Som ren gamble tänkte jag köpa 1 aktie i fredags om den gick ner till $250, men det gjorde den aldrig.

Dippar den på måndag lär jag inte kunna hålla mig ifrån att köpa en, satan vilken kul rail det kan bli, fram tills man missar att sälja innan fritt fall börjar, men det är det nog värt :P

Köpte 6 den när den låg på 40$. Sålde av 4 när den låg 350~ o sparar 2 för rail :)

Redigerad av ölkaka
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 timmar sedan, säger magico :

Någon som köpte/har gamestop? Som ren gamble tänkte jag köpa 1 aktie i fredags om den gick ner till $250, men det gjorde den aldrig.

Dippar den på måndag lär jag inte kunna hålla mig ifrån att köpa en, satan vilken kul rail det kan bli, fram tills man missar att sälja innan fritt fall börjar, men det är det nog värt :P

nää är inte insatt i det där 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag var och spelade paddel idag och när vi kommer in i hallen så är det till min förvåning många människor med utländsk härkomst i hallen. Paddel ska ju vara en rikemanssport har jag hört. jag utbrister utan att tänka som den pokerspelande autism nörden jag är:

 ”jaha var spelar alla svenskar idag?”. Då får jag på fullt allvar detta svar

”vadå svenskar, vad menar du? Är inte dom här spelarna svenskar enligt dig?”

Dom andra två nickar nervöst och instämmande. 
 

”ja det är möjligt att dom är svenska medborgare men jag syftar såklart på etniska svenskar, vi är väl också en folkgrupp?”

Jag är förvånad över att jag kunde formulera ett så här bra svar så snabbt, det är inte likt mig.. Han blev tyst och det blev awkward och ingen sa något mer om saken. 
 

Man kanske borde flytta till ett land där man kan kalla saker för vad det är utan att riskera social utfrysning... Det hade verkligen underlättat för en socialt missanpassad person som mig. Känns som att man lever i Nordkorea ibland 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

49 minuter sedan, säger fläskröven :

jag var och spelade paddel idag och när vi kommer in i hallen så är det till min förvåning många människor med utländsk härkomst i hallen. Paddel ska ju vara en rikemanssport har jag hört. jag utbrister utan att tänka som den pokerspelande autism nörden jag är:

 ”jaha var spelar alla svenskar idag?”. Då får jag på fullt allvar detta svar

”vadå svenskar, vad menar du? Är inte dom här spelarna svenskar enligt dig?”

Dom andra två nickar nervöst och instämmande. 
 

”ja det är möjligt att dom är svenska medborgare men jag syftar såklart på etniska svenskar, vi är väl också en folkgrupp?”

Jag är förvånad över att jag kunde formulera ett så här bra svar så snabbt, det är inte likt mig.. Han blev tyst och det blev awkward och ingen sa något mer om saken. 
 

Man kanske borde flytta till ett land där man kan kalla saker för vad det är utan att riskera social utfrysning... Det hade verkligen underlättat för en socialt missanpassad person som mig. Känns som att man lever i Nordkorea ibland 

Sverige är i en riktigt bubbla när det gäller sånt och är en av sakerna jag absolut inte saknar("bor" i Vietnam)  :P

Hur kul var det att spela paddel? Folk hemma verkar ha blivit riktiga torskar på det och kan inte sluta prata om paddel hela tiden haha.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

42 minuter sedan, säger fläskröven :

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/pausa-dammsugaren-i-ett-par-dagar-for-klimatets-skull
 

Jaha nu ska man inte dammsuga längre för då måste vi importera dyr smutsig kolkraft-el från polen.. Stängde dom inte precis av ett kärnkraftverk, vad trodde dom skulle hända?!

Jag drog mitt strå till stacken och fick frugan att dammsuga rejält, ju fortare det går åt helvete desto bättre

  • Like 2
  • Haha 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Konst ska ju provocera, brukar vänsterskalan säga när de ska försvara diverse påhitt. Det där är så fruktansvärt kreativt av Chang Frick, konstfack borde sätta sig ner och anteckna! En (parts)inlaga i debatten som är betydligt effektivare än spaltkilometer av artikelskrivande.

Hoppas SAP är väldigt provocerade nu.

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger Ola Brandborn :

Konst ska ju provocera, brukar vänsterskalan säga när de ska försvara diverse påhitt. Det där är så fruktansvärt kreativt av Chang Frick, konstfack borde sätta sig ner och anteckna! En (parts)inlaga i debatten som är betydligt effektivare än spaltkilometer av artikelskrivande.

Hoppas SAP är väldigt provocerade nu.

Kan bara hålla med.  Ett riktigt mästerverk!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...