Gå till innehåll

Livespel samt Online-Challenge


fantrax

Recommended Posts

Heyo,

Startar en dagbok med en Zoom-Challenge samt en del live grejer. Börjar på 5NL med 50 dollar och flyttar upp vid 20 inköp till nästa nivå (Denna börjades redan i veckan och är för närvarande på 126 dollares) .

Lirar även en hel del live trots pandemi och bland annat en pokerliga där det spelas turneringar ca 1-2 turneringar i månaden där poäng räknas för placeringar och 20% av inköpet går till en rankingfinal för top 6 samt "Player of the year". Senaste året slutade jag på en 3:e plats där det var dödsspännande in i slutet, sista turneringen kunde 3 personer vinna och vi var 2 av 3 kvar i slutet och jag busta 88 mot QJ mot denna person när vi var rätt short BvB  all in pre, flopp KTx turn brick, river J. Han gick sedan och vann headsup. Det är olika events varje turnering, jag vann bland annat Sviten Special, Mörkpoker samt en 2:a plats i Short deck för att placera mig i toppen större delen av säsongen, men fick nöja mig med 3:e plats. Mina texas events gick inte så bra, (kan det vara ett tecken?). 

Kort om mig, kommer från en lite mer recreational live bakgrund men stort intresse för poker under längre tid, jobbar heltid och har precis köpt en lägenhet för x antal miljoner vilket har nollat mig ganska hårt så kommer inte kunna lägga upp någon direkt spelbudget för detta år. Kommande månader kommer mina pengar gå åt att få ihop en livsbudget igen och därför tänkte jag att det var ett passande tillfälle att starta en Bankroll Challenge för Zoom och se vart det tar stopp. Har inget intresse av att bli något cashgame proffs, men samtidigt blir jag gärna bättre och jag hade ju inte hatat att kunna tjäna lite extra där eller bygga upp en turre rulle.

Jag har jobbat hemifrån i över 1 år så tid finns att spela så länge jag fördelar upp mitt arbete rätt. Kollar mycket fotboll och spelar själv, slutade precis i Division 4 för att starta ett eget lag från botten, vi har fått in lokala sponsorer och fått ihop det rätt bra med allt. Personligen har jag avsatt mig från all hantering av det där för tillfället då jag inte har tid med det, men det ska bli kul, så fort pandemin tar slut. Det enda tråkiga är att träningstiderna kommer bli dåliga då högre divisioner får förtur. Jag är även supernörd på PL och kör i en Draft Fantasy liga, där spelare får poäng för allt dom gör (Nickar, tacklingar osv). Inte bara mål som FPL, så fort nån nämner FPL till mig så säger jag oftast bara något i form med "Hur vågar du ens tala med mig". Så om något intresse av det finns kanske det nämns här. 

Nästa helg ska jag även ner till Berga (Berga Open om någon känner till), och lira med massa gamla live gubbar som brukade hänga här på forumet back in the day. (Om någon av er läser detta lär ni veta vem jag är) Jag är by far yngst av alla dessa men har en äldre vän som brukade lira där nere och han tog med mig en gång förut och nu blir jag även medbjuden när dom ska lira. Dom brukar ha 1-2 större turneringar per år och då brukar "Inre cirkeln" åka ner och köra cashgame kvällen innan. Men nu denna kommande helg är det bara ett cashgame från Tors-söndag (endast 8 pers pga corona) med en liten SitNgo på lördagen. Mycket trevligt, bordet rullar fan konstant där nere. Senast sprang jag helt baklänges från första kvällen men lyckades dra någon scoop på sviten som gjorde att jag åtminstone inte gick super back. För er hand history nördar så gick handen ungefär såhär: POTTPOTTPOTTPOTTPOTT sen scoopa jag med färg på handen och stege på bordet. 

Angående Challenge, jag kommer nog inte ge så många HH, då jag finner dessa ganska tråkiga att läsa, speciellt i lowstakes.. men får se, kanske dyker upp något senare. För tillfället är stationära datorn trasig (yay more expenses) så jag kommer lira mest på min Mac, så några grafer kommer inte ännu. Har inflytt i slutet på februari och tänker att jag drar igång stationära efter det, så tillsvidare blir det update på gamla goda sättet. 

Helgen börjar med första eventet för året i pokerligan, Texas Double Stack. 

Jävlar vad text det blev.. All the best, 

 

 

Redigerad av fantrax
  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till Zoom kommer jag hålla mig till riktigt tajta preflop ranges, då det är en sån rake-rape environment att jag kommer skippa flats i princip. Lär väl ha några på BB och kanske knappen ifall det är en HJ Raise och LJ Syn och jag sitter på 55 eller något, då det inte squeezas tillräckligt bakom ändå. Utöver det kommer det mest bli 3bet or fold. Nu har inte jag några opti 5NL ranges men något sådant kommer det spelas. T.ex om man öppnar KJ off på knappen och blir 3bettad av BB så kanske man skulle haft någon typ av 25% fold, 25% 4bet, 50% call (jag bara wingar) så drar jag nog ner en del på synen och foldar mer samt slår om mer. Inte helt bestämt än jag behöver nog testa mig fram lite. 

Tar emot tankar här, drar igång Zoom igen på måndag. 

Redigerad av fantrax
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, säger fantrax :

Till Zoom kommer jag hålla mig till riktigt tajta preflop ranges, då det är en sån rake-rape environment att jag kommer skippa flats i princip. Lär väl ha några på BB och kanske knappen ifall det är en HJ Raise och LJ Syn och jag sitter på 55 eller något, då det inte squeezas tillräckligt bakom ändå. Utöver det kommer det mest bli 3bet or fold. Nu har inte jag några opti 5NL ranges men något sådant kommer det spelas. T.ex om man öppnar KJ off på knappen och blir 3bettad av BB så kanske man skulle haft någon typ av 25% fold, 25% 4bet, 50% call (jag bara wingar) så drar jag nog ner en del på synen och foldar mer samt slår om mer. Inte helt bestämt än jag behöver nog testa mig fram lite. 

Tar emot tankar här, drar igång Zoom igen på måndag. 

Då jag spelar själv i en high rake miljö,så har jag en snarlik approach till det.Så jag tror du är på rätt spår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Texas Double Stack

Blev 14pers som slöt upp till turneringen och det slutade på en 4:e plats för mig. Hade en viktig flip för chiplead som inte gick min väg med ca 6 pers kvar som rev ner mig på ca 11-12bb. På hårdbubblan med 5 pers kvar ställde 2 pers framför mig som båda hade ca 15bb när jag satt på knappen med 77. Snap fold, men hua när man ser 7:an i hålet. Åkte sedan ur när jag ställde K7 suited mot A4 inne i pengarna. Oh well, blev ganska turbo struktur så man får va nöjd med 65p till rankingen och en min cash. 

Ikväll bär det av till Hallsberg för Livepoker Tors-Söndag med en turnering i på lördagen. Det spelas väldigt lite Texas där nere förutom på turneringen. Dealers Choice på CG med mest PLO och Sviten som delas, när jag kör ut nån Texas ibland får man höra nån liten kommentar "ungjävel" eller något liknande, men det får man ta :D. Jag hoppas kunna introducera dem till lite Short Deck på dagen när det kanske är lite kort-handat och några badar jacuzzi eller något. Bordet rullar som sagt ständigt där nere. 

Online har jag tyvärr inte hunnit med i veckan pga mer på jobbet än vanligt samt lite annat som krävt min tid, jag har tagit någon kort session på 1 timme där jag backa 3 snabba inköp, standard grejer med AA-KK och set over set. Inget intressant där. Kommer få ta igen Onlinen nästa vecka. 

20210125_174814.jpg

Redigerad av fantrax
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...