Gå till innehåll

Zankas filosofiska hörna.

Zanka
 Share

Recommended Posts

Postad (redigerade)
4 timmar sedan, säger Zanka :

Så, jag och en kollega har bestämt oss för att dra igång coaching ihop. Vi kommer försöka ta in 3-4st som spelar /2 + men som har ambitionen att ta sig upp till åtminstone /10.

Vi är riktigt taggade och jag tror att vi kommer få ihop ett bra koncept då vi kompletterar varandra väldigt väl i hur vi approachar spelet (jag gammelreg och han ung gto-trollkarl) men samtidigt har en samsyn kring hur man bäst slår just svs-borden.

Jag själv har relativt nyligen gjort resan från /2 upp till /20 medan kollegan (Gto+) har krossat /10-/100 under ganska lång tid + att han har coachat (bla mig) tidigare med väldigt goda resultat. Om någon känner sig intresserad och vill veta lite mer så är det bara att dra iväg ett pm här på pf.

(Två spots redan fyllda så vi letar väl efter en, kanske två, till)

/z

Typiskt.. Just när en börjar få någorlunda styr  på skutan på /2 ska ni lära upp en miniarmé som ska göra livet svårt för mig,

Tycker ni kan unna en gubbe att spela lite kort och faktiskt få några hundringar extra för det. 😮

Edit: Alltså kör projektet på annan site :)

Redigerad av f0rtress
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

40 minuter sedan, säger f0rtress :

Typiskt.. Just när en börjar få någorlunda styr  på skutan på /2 ska ni lära upp en miniarmé som ska göra livet svårt för mig,

Tycker ni kan unna en gubbe att spela lite kort och faktiskt få några hundringar extra för det. 😮

Edit: Alltså kör projektet på annan site :)

Haha ❤️ sry m8

• Like 1
Länk till kommentar

Postad (redigerade)
Den 2022-04-21 kl 11:16, säger Zanka :

Slutligen så vill jag bara uttrycka hur otroligt fint livet som heltidsgrinder kan vara. För mig så finns det nog ingenting annat som slår det här. Jag har ingen chef, äger min tid, får utmana mig själv dagligen, väljer mina "kollegor".

/z

Härligt att det rullar på för dig, fortsätt gärna uppdatera!

Redigerad av fläskröven
  • Like 1
Länk till kommentar

Den 2022-05-04 kl 17:25, säger StoffeRemy :

Lätt, taget. Mitt senaste halvår! 75% volymen på /10 resten /20, upp 2inköp på /50 pruttsample.

Din tur!

bild.png

Standardavvikelsen BB/100. Är det något du försöker ha koll på eller det blir vad det blir? Du har ju mycket volym och du prickar default inställningen ganska bra på varians kalkylatorn på Primedope.

Länk till kommentar

1 timme sedan, säger Lobo :

Standardavvikelsen BB/100. Är det något du försöker ha koll på eller det blir vad det blir? Du har ju mycket volym och du prickar default inställningen ganska bra på varians kalkylatorn på Primedope.

Är väl lite lugnande för nerverna när det går tungt att ha ett hum om hur stora swings man -ska ha- givet en viss winrate*std dev. 
Jag spelar ganska mycket djupt och har knappa 120 i std dev, förvånade mig faktiskt lite hur pass mycket större swingsen blir utav det.

• Like 1
Länk till kommentar

Postad (redigerade)

Lekte i en varianskalkylator för 2år sedan, så stddev har råkat ligga kvar. Lägger noll energi på kolla den staten.

Har man hög winrate swingar det inte nämnvärt ändå. Största downswingen är väl 10inköp senaste 2åren, men 30-50k nävar B/E perioder är standard.

Redigerad av StoffeRemy
  • Like 1
Länk till kommentar