Gå till innehåll

Zankas filosofiska hörna.


Zanka

Recommended Posts

1 timme sedan, säger Zanka :

Yes 15-16bb/100 är lite lägre än vad jag håller till vardags?‍♂️

Har du nån uppfattning om hur winraten skiljer sig mellan anonyma och vanliga bord?

Ibland kan man ju se ett 2/4 bestående av 4 regs och en okänd med 270 kr. Så jag antar att det måste sitta mer sprutfiskar med 200bb-inköp på anonyma för att en sån här challenge ska vara möjlig? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja som jag tänker så blir det lite balansgång hela månaden. Klart jag kan trycka 14h/dag om det krävs men tror bb/100 sjunker ganska mycket då..  Ser inte riktigt poängen med att sänka min wr med 40% utan siktar på att hålla .75 eller så av min historiska wr..

tror ändå på att trycka kanske 12-13h fre-sön och sen 8ish på vardagar som utgångspunkt. Fuckar jag sömnen är jag rökt, bränner jag ut mig är jag rökt. 
 

Går nog för ett strikt schema första 10 dagarna och sen blir det antigen till att gå bananas med volym eller hålla i och vara konsekvent.

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, säger PIMM95 :

Har du nån uppfattning om hur winraten skiljer sig mellan anonyma och vanliga bord?

Ibland kan man ju se ett 2/4 bestående av 4 regs och en okänd med 270 kr. Så jag antar att det måste sitta mer sprutfiskar med 200bb-inköp på anonyma för att en sån här challenge ska vara möjlig? :)

5max bord är Mycket mer lönsamma än 6max bord. Så utgår ifrån 5max som standard..

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, säger Zanka :

5max bord är Mycket mer lönsamma än 6max bord. Så utgår ifrån 5max som standard..

Så är det.

Kanske bara har varit ruttna games när jag varit inne och spelat NLH sista tiden då detta mest varit dagtid. Då har man slagits av hur många nicks man känner igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, säger PIMM95 :

Så är det.

Kanske bara har varit ruttna games när jag varit inne och spelat NLH sista tiden då detta mest varit dagtid. Då har man slagits av hur många nicks man känner igen.

Ah precis. Men siktar på att vända dygnet helt och slippa värsta dagspassen. Är riktigt dåliga games dagtid den här tiden på månaden så hopplöst att spela då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 timmar sedan, säger Lobo :

Alltså, det är svårt att beställa bb/100, så volym lär bli A och O.

Ja absolut, men det är ~140k händer vi snackar om här och jag behöver ändå sikta på någonting.. Det jag vet är att om det blir 10bb/100 så är det kört, blir det 20bb/100 så blir det en promenadseger? 

Tror ändå att jag kommer få kriga på riktigt hårt med fokuset för att hålla 15-16bb/100 men tror att optimerandet av dygnsrytmen kan vara rätt avgörande. Sen är det som alltid med poker, springer jag askallt de första 5-6 dagarna så blir det svårt hur jag än vänder och vrider på det. 
 

Kommer därför försöka prioritera att vara superfokuserad från start, hålla mig till en plan och inte balla ur med 15h/dagar. Tänker att ju längre jag är med i matchen desto bättre är det för min motivation och ork att hålla i månaden ut. 
Kan ju bli några sjuka dagar sista veckan om det är så att jag är nära..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, säger Zanka :

Ja absolut, men det är ~140k händer vi snackar om här och jag behöver ändå sikta på någonting.. Det jag vet är att om det blir 10bb/100 så är det kört, blir det 20bb/100 så blir det en promenadseger? 

Tror ändå att jag kommer få kriga på riktigt hårt med fokuset för att hålla 15-16bb/100 men tror att optimerandet av dygnsrytmen kan vara rätt avgörande. Sen är det som alltid med poker, springer jag askallt de första 5-6 dagarna så blir det svårt hur jag än vänder och vrider på det. 
 

Kommer därför försöka prioritera att vara superfokuserad från start, hålla mig till en plan och inte balla ur med 15h/dagar. Tänker att ju längre jag är med i matchen desto bättre är det för min motivation och ork att hålla i månaden ut. 
Kan ju bli några sjuka dagar sista veckan om det är så att jag är nära..

Tycker du verkar ha en väldigt sund inställning till denna challenge (om det nu går att ha) och jag hoppas verkligen att det går vägen för dig!

Är dock lite nyfiken på hur det kommer att fungera med familjelivet under tiden för utmaningen? Vet att det varit svårt för mig att balansera volym under peak hours med att spendera tid med nära och kära. Har du någon "strategi" för detta?

(Kanske lite för personlig fråga, så inget du behöver besvara)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, säger Tiburtius :

Tycker du verkar ha en väldigt sund inställning till denna challenge (om det nu går att ha) och jag hoppas verkligen att det går vägen för dig!

Är dock lite nyfiken på hur det kommer att fungera med familjelivet under tiden för utmaningen? Vet att det varit svårt för mig att balansera volym under peak hours med att spendera tid med nära och kära. Har du någon "strategi" för detta?

(Kanske lite för personlig fråga, så inget du behöver besvara)

Tack! Ja jag är ju egentligen gammal i gamet och har spelat sendan 2009 typ, så jag vet på ett ungefär vad som kommer krävas och hur tufft det kommer bli. Med det sagt så var det väldigt länge sedan jag försökte trycka 300+ timmar en månad, och jag är ju inte 22år längre?

ang familjelivet så blir oktober månad Min månad. Är ju extremt svårt att få till en massa egentid och jag har väl snittat 1-2 dagar i månaden som varit mina egna de senaste 4-5 åren, alla med kids kan säkert relatera. Man blir typ glad för att man ska åka och besikta bilen så man får vara ifred nån timme haha.. 

Men med det ekonomiska i det här bettet så har det inte varit så svårt att få alla med på tåget, och jag har fått till ett rätt bra upplägg som det känns nu. Kidsen får helt enkelt se mig nån timme kring middag och sen invänta November. 
Är för mig ganska uppenbart att det här bettet har en väldigt stor uppsida, inte bara med den ev 100k bonusen men också med att jag verkligen fått lägga ner massa tid på mitt eget spel, jag kommer kunna regsen utan och innan närmsta månaderna, fått fundera över vad som är viktigt och oviktigt i vardagen och en massa annat. 

Nu går jag bara och väntar på att få sätta igång?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller på att ställa om dygnet nu, brukar ju i vanliga fall vakna kl 07 och det är ju inte optimalt. Brukar vara helt slut kring 21 och det är ju egentligen då man bör vara som piggast.. Siktar på att kliva upp vid 11-12 hugget framöver men jag är lite semiorolig för sömnen, den får verkligen inte fucka ur om jag ska orka med det här.

Kommer ihåg när jag var runt 20 och lirade, då kunde jag bara köra på, dygna och inte bry mig så mkt men det är fasen svårare att orka med numera..

Känner nästan att det här bettet är en win redan pga alla insikter jag får om hur jag borde optimera mitt liv. Saker tar så onödigt med energi och tid. Appar på telefonen, laga mat halva dagarna, onödigt skrollande, läsa nyheter osv. Om jag torskar så tror jag ändå att det här har varit värt 15k hehe..

Har räknat rätt mkt fram och tillbaka och jag kommer nog kunna landa in på runt 330h om det behövs, förhoppningsvis klarar jag av att hålla en högre winrate så jag slipper köra så mkt. Maxar jag ur totalt antar jag att jag kan trycka in ännu mer timmar men drömmen vore ju att kunna hålla en hög winrate och bara lira en 270h eller så. Då kan jag ju tom ta en dag ledigt eller så ;)

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, säger Zanka :

Håller på att ställa om dygnet nu, brukar ju i vanliga fall vakna kl 07 och det är ju inte optimalt. Brukar vara helt slut kring 21 och det är ju egentligen då man bör vara som piggast.. Siktar på att kliva upp vid 11-12 hugget framöver men jag är lite semiorolig för sömnen, den får verkligen inte fucka ur om jag ska orka med det här.

Kommer ihåg när jag var runt 20 och lirade, då kunde jag bara köra på, dygna och inte bry mig så mkt men det är fasen svårare att orka med numera..

Känner nästan att det här bettet är en win redan pga alla insikter jag får om hur jag borde optimera mitt liv. Saker tar så onödigt med energi och tid. Appar på telefonen, laga mat halva dagarna, onödigt skrollande, läsa nyheter osv. Om jag torskar så tror jag ändå att det här har varit värt 15k hehe..

Har räknat rätt mkt fram och tillbaka och jag kommer nog kunna landa in på runt 330h om det behövs, förhoppningsvis klarar jag av att hålla en högre winrate så jag slipper köra så mkt. Maxar jag ur totalt antar jag att jag kan trycka in ännu mer timmar men drömmen vore ju att kunna hålla en hög winrate och bara lira en 270h eller så. Då kan jag ju tom ta en dag ledigt eller så ;)

Du kan få byta dygnsrytm med mig ? Jag sover typ 05-12 och skulle behöva ställa om till tidigare morgnar! Skämt åsido men det är väl läge att börja försöka hålla dig vaken längre och längre var dag nu, för du börjar väl 1 okt?

Har du räknat på ca 11h per dag varje dag då eller hur är tanken där? Tror det skulle göra gott att boka in en vilodag iaf varannan vecka, ditt huvud kommer bli mos annars. Eller att du kör stenhårt på att inte tänka poker de timmar per dag du inte spelar samt få in aktiv vila typ meditation :) Men du har säkert en bra plan kring allt! 

Blir kul att följa, GLGL!!

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, säger Hammarhajen :

Du kan få byta dygnsrytm med mig ? Jag sover typ 05-12 och skulle behöva ställa om till tidigare morgnar! Skämt åsido men det är väl läge att börja försöka hålla dig vaken längre och längre var dag nu, för du börjar väl 1 okt?

Har du räknat på ca 11h per dag varje dag då eller hur är tanken där? Tror det skulle göra gott att boka in en vilodag iaf varannan vecka, ditt huvud kommer bli mos annars. Eller att du kör stenhårt på att inte tänka poker de timmar per dag du inte spelar samt få in aktiv vila typ meditation :) Men du har säkert en bra plan kring allt! 

Blir kul att följa, GLGL!!

Vilodag i en sån här challenge är galenskap. Däremot kanske dra ner på timmarna och bara spela peakhours någon dag kan väl vara rimligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, säger Hammarhajen :

Du kan få byta dygnsrytm med mig ? Jag sover typ 05-12 och skulle behöva ställa om till tidigare morgnar! Skämt åsido men det är väl läge att börja försöka hålla dig vaken längre och längre var dag nu, för du börjar väl 1 okt?

Har du räknat på ca 11h per dag varje dag då eller hur är tanken där? Tror det skulle göra gott att boka in en vilodag iaf varannan vecka, ditt huvud kommer bli mos annars. Eller att du kör stenhårt på att inte tänka poker de timmar per dag du inte spelar samt få in aktiv vila typ meditation :) Men du har säkert en bra plan kring allt! 

Blir kul att följa, GLGL!!

Ja det låter ju klockrent;) Ja jag har redan börjat ställa om, är väl uppe till 02 nu ca :) Nja jag kör nog lite viktat mot mer timmar helgdagarna + typ löning och sådär, sen får vi se lite hur det utvecklar sig och hur resultaten ser ut. Jag har några olika scenarion i huvudet om hur jag ska justera.
Ja vilotiden blir med tjejen, bastun, hunden, kidsen så kapar allt analyserande och tänkande på pokern utöver liret. Möjligen att jag sparar de roligaste händerna och tittar igenom medan jag startar upp borden varje dag eller något sådant.

Tack !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger 33sunshine :

Vilodag i en sån här challenge är galenskap. Däremot kanske dra ner på timmarna och bara spela peakhours någon dag kan väl vara rimligt?

Ja jag utgår ifrån att det inte blir några vilodagar förutom om jag når 100k någon dag i förtid, blir som du säger antagligen dagar med 13-14 timmar och dagar med 8 eller så. Går det kallt lär det väl bli bara 15h dagar osv, allt beror (som vanlig) på.

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Polarn jag hyr kontor av är en jäkla legend. Nu har jag fri tillgång till bastun, han har styrt upp en massagestol plus att han ska styra upp poolen med kallvatten (för sin egen skull också) så att jag kan börja dagen med ett dopp. Hämtade just 40 matlådor hos en annan polare ocskå så nu är jag nästan good to go, bara lite smågrejer kvar. 
Känslorna inför det här pendlar rätt mycket, ibland har jag sjuk hybris och tror jag kommer krossa hem det, i nästa så är jag rädd för att jag ska choka helt och bara nå 30k hehe. 

Hursomhelst ska det här bli riktigt spännande, jag börjar tagga till ordentligt och går för att vara klar runt den 20e;) 

 

  • Like 4
  • Thanks 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan relatera lite till din oro kring om det blir slakt eller om det är en själv som slaktas. Kan jämföras lite med när man är 5 dagar in på en 1 månads lång turneringsserie om man inte ens närmat sig cash. Tror starten är extra viktig att försöka hantera, speciellt om den är kall. Mitt tips är att är att repetera för sig själv att det är X antal händer kvar o spela och verkligen tänka långsiktigt.

Glgl ska bli spännande o följa!

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger fritjof :

Jag kan relatera lite till din oro kring om det blir slakt eller om det är en själv som slaktas. Kan jämföras lite med när man är 5 dagar in på en 1 månads lång turneringsserie om man inte ens närmat sig cash. Tror starten är extra viktig att försöka hantera, speciellt om den är kall. Mitt tips är att är att repetera för sig själv att det är X antal händer kvar o spela och verkligen tänka långsiktigt.

Glgl ska bli spännande o följa!

Tack! Ska bryta ner månaden i lite mindre delar och försöka fokusera på nuet tänker jag, bra input ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

37 minuter sedan, säger Pness :

Upp med vloggen nu ffs! Folk är ju övertaggade. Jag vill betala mina 99 sek och se 40 staplade ikea-matlådor, en vibrerande massagestol, en stekhet svampingrodd bastu - allt detta med Hearts on fire på max i bakgrunden. 

Stort gl, hoppas du fixar det (vloggen alltså) ?

Hahaha❤️ 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, säger Ola Brandborn :

Im before HERO klonkar 100k på 25 dagar, sedan fortsätter för att "nu är det löning och gamesen är för bra för att missa" och så kan ni ju lista ut hur det gick... Hur är detta avtalat? 

Haha. Inget är avtalat men jag kommer givetvis inte spela en hand till om jag når 100k oavsett action. Om det skulle vara så att jag når det i förtid kan vi säkert lösa det om jag mot förmodan skulle vilja spela mer antar jag, men det är nog väldigt osannolikt.

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...