Gå till innehåll

Einar - Nr 1


Paddington

Recommended Posts

7 timmar sedan, säger Paddington :

Tidigare har jag alltid haft stressen att jag vill upp i nivå, vill vinna x kr på en månad, vill battla regs osv vilket resulterat i att jag aldrig är nöjd och glad. 

Det är så himla skönt att mixa mellan de games jag är bekväm i och bara spela det som jag antingen har lust med för stunden eller där jag tror jag har högst timlön, har jag haft en bra dag på /4kr PLO så kan jag avsluta dagen med lite chill /2kr texas sista timmen när jag är trött och kanske inte spelar som bäst + hade blivit små irriterad av att torska stort precis innan läggdags. Tycker mig ha funnit ett bra lugn vad gäller både plugg och poker där allting rullar på och jag mår bra, hoppas jag kan fortsätta så :) 

En stark dag på borden igen.

image.thumb.png.625c7677355a4069f4daf610bdd17064.png

Riktigt kul att du verkar ha hitta rätt balans som funkar för dig! Det är först när man gör det som kommer nå nya höjder! Keep up the good work.

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, säger Paddington :

Tidigare har jag alltid haft stressen att jag vill upp i nivå, vill vinna x kr på en månad, vill battla regs osv vilket resulterat i att jag aldrig är nöjd och glad. 

Det är så himla skönt att mixa mellan de games jag är bekväm i och bara spela det som jag antingen har lust med för stunden eller där jag tror jag har högst timlön, har jag haft en bra dag på /4kr PLO så kan jag avsluta dagen med lite chill /2kr texas sista timmen när jag är trött och kanske inte spelar som bäst + hade blivit små irriterad av att torska stort precis innan läggdags. Tycker mig ha funnit ett bra lugn vad gäller både plugg och poker där allting rullar på och jag mår bra, hoppas jag kan fortsätta så :) 

En stark dag på borden igen.

image.thumb.png.625c7677355a4069f4daf610bdd17064.png

WPWP

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, säger Paddington :

Tidigare har jag alltid haft stressen att jag vill upp i nivå, vill vinna x kr på en månad, vill battla regs osv vilket resulterat i att jag aldrig är nöjd och glad. 

Det är så himla skönt att mixa mellan de games jag är bekväm i och bara spela det som jag antingen har lust med för stunden eller där jag tror jag har högst timlön, har jag haft en bra dag på /4kr PLO så kan jag avsluta dagen med lite chill /2kr texas sista timmen när jag är trött och kanske inte spelar som bäst + hade blivit små irriterad av att torska stort precis innan läggdags. Tycker mig ha funnit ett bra lugn vad gäller både plugg och poker där allting rullar på och jag mår bra, hoppas jag kan fortsätta så :) 

En stark dag på borden igen.

 

Att ha vinnarskalle är bra, men det kan stundtals vara riktigt jobbigt :) Skönt att du hittat lugnet, samma här än så länge. Nu kör vi en lugn och tiltfri februari ;)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha bra referens, men ne inte alls, hade deltenta häromdagen och sluttenta nästa vecka så har inte så mkt ro att spela just nu då denna är viktig, men fick precis hem betyg B från Makroteorin jag tentade i januari så är hoppfull :) 

Bara spelat 9k händer och är back 1k så ingen fara där, ska ta upp spelet snart igen men bowling/middag/sprit planerat imorrn och sen 3 dagars hårt tentaplugg.

Min elev vinner pengar och gör snabba framsteg iaf så det är alltid nåt!

Redigerad av Paddington
  • Like 6
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2021-02-05 kl 03:11, säger medini :

seg downswing.. har du några PLO-händer att bjuda på? 

Tycker det är svårt att hitta intressanta händer i PLO, det blir mest en massa whine händer känns det som i 3/4bettade potter med låg SPR. Men lovar gräva fram nåt antingen nästa gång jag spelar det eller när jag får lust.

Skrev en post i powerranking tråden ör skojs skull så klistrar in här :P

 

 Är lite för okonsistent med både timmar och seriositet för att själv hamna här ser det ut som med nytt nick iaf men det är helt okej ?

Vill dock tillägga att jag enligt mig själv ser rätt konstiga folk rankade högt på mina nivåer, de tightaste donk regsen med redline rakt ner i avgrunden som visserligen är stabila men de är bumhuntande eller riktiga tim-mass grindare som aldrig gjort en månad med högre än 8bb winrate och förlorar i såå många linups. Hur man vinner pengar spelar ju ingen roll men det är ju ändå en powerranking så hur hamnar domhär regsen med 5% 3bet, sub 25% riverbet, BB fold to SB steal 60+% osv som blöder varje hand förutom 1 gång om dagen de stackar en 200bb fisk här??

De ser stabila ut för de förlorar sällan stora potter, men de vinner ju inga där emellan :P Folk får prove me wrong, vet ju inte allas resultat förstås.

Men vi gör ett snabbt försök!  (Kan tänkas glömma några självklara dock, dethär var ej planerat)

DISCLAIMER: Detta är mina personliga uppfattningar efter min limiterade förmåga och de händer jag har spelat/sett vs personerna i fråga, vissa saker är lite skämtsamma och jag är fullt metveten om att jag är en gammal dinosaurie som aldrig tagit mig tillbaka till mina tidigare "höga" games för många år sen. Men är som sagt hoppyspelare utanför plugg/jobb så kommentera och diskutera hur mkt ni vill men skippa påhopp att jag inte kan säga att någon har varit dålig mot mig för att han ibland spelar /50kr lr nåt sånt dumt tack.

/1kr Top

werdball (nybliven)
DRnugget (dålig koll här nere men)

/1kr Botten

Grinder (Professional pokerplayer = WAIT WHAT?, Pofessional traveler = Broke in 3rd world country, borrowed 500kr last week (true story!) to deposit SvS, Great at fooling several Twitch chats per minute that he is in fact the first two things in this parentheses)

/2kr Top 

vraus  (blivit bra här nyligen)
Pulvret3 (finns superkonstiga luckor men ända förutom ovan som sätter någon press och lär printa mot de flesta här)
IIIIIII (bra e väl en klar överdrift, men flertalet stats okej och springer som gud i brist på andra namn)

/2kr Botten 

spicytuna (riksidiot på mer än ett sätt)
Välhängd (skön lirare dock och var decent på /4 förut ett tag (vad hände?!), köper gärna en 5a ladd av dig om vi ses!)

/4-/5kr Top

gto+++
Zanka
TJORVELOL (om vi pratar nåt år sen, sett han inne snabbis nu och verkar helt ha tappat det dock men få händer)
*****-Nr1

/4kr-/5kr Medel  (kan mkt väl vara crushers)

Harrypokr (ska säkert upp ett snäpp men inte spelat mkt alls)
AquariuMM
KingPresto
riggen
Henning
(får väl komma in här nånstans då, är lite av en robot men iaf balanserad någorlunda och jag förlorar varje hand på nåt vis)

/4-/5kr Botten

FemRingar (sjukt oklar, finns nog en hel del av de sämre regsen som tycker han e jobbigt, men är ju gratispengar 9/10 dagar, skulle inte förvåna mig om han på nåt sätt vinner dock)
GRINDER  (här brukar hans rush sluta och allting doneras tillbaka så fort dagens försa flipp förloras och han behöver på nytt ragga andra regs att låna pengar)
Oberon (ni hör ju själva, Obelix har druckit för mycket mjöd)
Atimon (vill inte säga specifik men man får ju facit i ansiktet vad han vill man ska göra)

/10kr + Top (av de games / spelare jag kört, så superstjärnorna lät inte ses här förutom en)

gto+  (orginalet, min fina internetbroder som hängd med sen han var lika dålig som mig och kvarstått exakt samma person! King e han ?)
15isOldE20
inyourhead

/10kr + Botten  (finns ju diverse roliga fiskar-regs som spelar ofta med ger en sån slot till Kungen, resten riktiga regs som är lite sämre än de andra helt enkelt och inte utgör något direkt hot)

Kungen (plockar ut den som nån slags väldigt rolig regfisk)
Agneta67 (säger inte att jag är bättre men du har aldrig satt mig i en jobbig sits och du foldar mest preflop)
STARB (spelar bra preflop men där ser det ut at ta stopp av vad jag sett, men nog mest mött på /5 där du kanske inte är lika seriös)
Whistler (e väl typ sämst reg på /4kr oxå, svårt o se att han spelar bättre på /20kr+ där jag ej spelat honom i modern tid, vidrig person förövrigt ush och fan hur han beteer sig mot fisk även om pojk verkar lugnat ner sig lite)

/2kr-/10kr PLO Top
waah

/2kr-/10kr PLO Botten

Finns väl ingen annan reg??

Den 2021-02-12 kl 15:49, säger Tendensen :

Det stämmer kanske. Har dock hört att han är en av de bättre /20+ regsen ifrån ett par som spelar där. 

* Striving satt häromdagen och spelade 2st /5kr bord igen så han har nog förlorat sina 300k eller var det var för SM 3e platsen. Jobbig kille att ha på /5kr såklart då han försöker köra över alla, men jag ställer hårt mot hårt och han är ju tom 80% av gångerna så brukar inte va några svårigheter. Antagligen spelar han lite andra ranger högre upp och inte kallsynar typ varje hand i SB men i alla fall... ?

Redigerad av Paddington
  • Like 7
  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

48 minuter sedan, säger brusig1 :

Haha rolig och utförlig lista, mycket kul att läsa. Jag hörde att admanovich spelar 2/4kr, hur rankas han?

Trevligt att det uppskattas!

Har haft spelfritt några dagar så har inte haft äran ännu, men vs min vän så hitta han ett fint sätt att 3betta river all in för 500bb pot med A6o på typ A72J5 eller något sånt BTNvsBB SRP. Huruvida det var dåligt eller inte låter jag vara osagt men min vän snapsyna honom med A7 efter att ha hört att han inte fått sina pengar från cashgames :) 

På tal om något helt annat så vill jaga bara inflika lite på den glada konversation som varit i eran db på senaste @GTOBåten med att jag har tidigare likt andra då tyckt att ni bara var dryga och jävlades med folk här (länge sen nu) och det började väl med att jag tog det ni sa om min coach personligt typ några år sedan. Men dels så hade ni rätt om vad ni sa, dels så både beteer ni er vettigt, hjälpsamt och bidrar med mycket på forumet nu och mer än nånsin.

Sen så har jag känt en av era elever som nu är inte på andra vändan i nytt format och gjort sinnes bra ifrån sig och har framförallt där men även från andra håll hört så oerhört mycket bra saker, och all dess information jag råkar sitta på om er coaching och resultat av elever + er själva som inte är lätt hittat här osv har jag även idag vidareförmedlat till den person ni precis approchade om att erbjuda coaching åt just för att jag förstår att det är en chans man inte borde missa om man får chansen och jag bara blir glad för den personen om ni får ihop det, även om en kan vara lite avis oxå haha.

Hoppas ni förstår vad jag menar, gillar inte att ha "ovänner" varken på nätet eller någon annan stans men ibland blir det inte 100% bra när man ska få fram något med en oneliner på ett forum när man är sur. :P 

Redigerad av Paddington
  • Like 5
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Paddington :

Tycker det är svårt att hitta intressanta händer i PLO, det blir mest en massa whine händer känns det som i 3/4bettade potter med låg SPR. Men lovar gräva fram nåt antingen nästa gång jag spelar det eller när jag får lust.

Skrev en post i powerranking tråden ör skojs skull så klistrar in här :P

 

 Är lite för okonsistent med både timmar och seriositet för att själv hamna här ser det ut som med nytt nick iaf men det är helt okej ?

Vill dock tillägga att jag enligt mig själv ser rätt konstiga folk rankade högt på mina nivåer, de tightaste donk regsen med redline rakt ner i avgrunden som visserligen är stabila men de är bumhuntande eller riktiga tim-mass grindare som aldrig gjort en månad med högre än 8bb winrate och förlorar i såå många linups. Hur man vinner pengar spelar ju ingen roll men det är ju ändå en powerranking så hur hamnar domhär regsen med 5% 3bet, sub 25% riverbet, BB fold to SB steal 60+% osv som blöder varje hand förutom 1 gång om dagen de stackar en 200bb fisk här??

De ser stabila ut för de förlorar sällan stora potter, men de vinner ju inga där emellan :P Folk får prove me wrong, vet ju inte allas resultat förstås.

Men vi gör ett snabbt försök!  (Kan tänkas glömma några självklara dock, dethär var ej planerat)

DISCLAIMER: Detta är mina personliga uppfattningar efter min limiterade förmåga och de händer jag har spelat/sett vs personerna i fråga, vissa saker är lite skämtsamma och jag är fullt metveten om att jag är en gammal dinosaurie som aldrig tagit mig tillbaka till mina tidigare "höga" games för många år sen. Men är som sagt hoppyspelare utanför plugg/jobb så kommentera och diskutera hur mkt ni vill men skippa påhopp att jag inte kan säga att någon har varit dålig mot mig för att han ibland spelar /50kr lr nåt sånt dumt tack.

/1kr Top

werdball (nybliven)
DRnugget (dålig koll här nere men)

/1kr Botten

Grinder (Professional pokerplayer = WAIT WHAT?, Pofessional traveler = Broke in 3rd world country, borrowed 500kr last week (true story!) to deposit SvS, Great at fooling several Twitch chats per minute that he is in fact the first two things in this parentheses)

/2kr Top 

vraus  (blivit bra här nyligen)
Pulvret3 (finns superkonstiga luckor men ända förutom ovan som sätter någon press och lär printa mot de flesta här)
IIIIIII (bra e väl en klar överdrift, men flertalet stats okej och springer som gud i brist på andra namn)

/2kr Botten 

spicytuna (riksidiot på mer än ett sätt)
Välhängd (skön lirare dock och var decent på /4 förut ett tag (vad hände?!), köper gärna en 5a ladd av dig om vi ses!)

/4-/5kr Top

gto+++
Zanka
TJORVELOL (om vi pratar nåt år sen, sett han inne snabbis nu och verkar helt ha tappat det dock men få händer)
*****-Nr1

/4kr-/5kr Medel  (kan mkt väl vara crushers)

Harrypokr (ska säkert upp ett snäpp men inte spelat mkt alls)
AquariuMM
KingPresto
riggen
Henning
(får väl komma in här nånstans då, är lite av en robot men iaf balanserad någorlunda och jag förlorar varje hand på nåt vis)

/4-/5kr Botten

FemRingar (sjukt oklar, finns nog en hel del av de sämre regsen som tycker han e jobbigt, men är ju gratispengar 9/10 dagar, skulle inte förvåna mig om han på nåt sätt vinner dock)
GRINDER  (här brukar hans rush sluta och allting doneras tillbaka så fort dagens försa flipp förloras och han behöver på nytt ragga andra regs att låna pengar)
Oberon (ni hör ju själva, Obelix har druckit för mycket mjöd)
Atimon (vill inte säga specifik men man får ju facit i ansiktet vad han vill man ska göra)

/10kr + Top (av de games / spelare jag kört, så superstjärnorna lät inte ses här förutom en)

gto+  (orginalet, min fina internetbroder som hängd med sen han var lika dålig som mig och kvarstått exakt samma person! King e han ?)
15isOldE20
inyourhead

/10kr + Botten  (finns ju diverse roliga fiskar-regs som spelar ofta med ger en sån slot till Kungen, resten riktiga regs som är lite sämre än de andra helt enkelt och inte utgör något direkt hot)

Kungen (plockar ut den som nån slags väldigt rolig regfisk)
Agneta67 (säger inte att jag är bättre men du har aldrig satt mig i en jobbig sits och du foldar mest preflop)
STARB (spelar bra preflop men där ser det ut at ta stopp av vad jag sett, men nog mest mött på /5 där du kanske inte är lika seriös)
Whistler (e väl typ sämst reg på /4kr oxå, svårt o se att han spelar bättre på /20kr+ där jag ej spelat honom i modern tid, vidrig person förövrigt ush och fan hur han beteer sig mot fisk även om pojk verkar lugnat ner sig lite)

/2kr-/10kr PLO Top
waah

/2kr-/10kr PLO Botten

Finns väl ingen annan reg??

* Striving satt häromdagen och spelade 2st /5kr bord igen så han har nog förlorat sina 300k eller var det var för SM 3e platsen. Jobbig kille att ha på /5kr såklart då han försöker köra över alla, men jag ställer hårt mot hårt och han är ju tom 80% av gångerna så brukar inte va några svårigheter. Antagligen spelar han lite andra ranger högre upp och inte kallsynar typ varje hand i SB men i alla fall... ?

Riktigt rolig läsning! Fick mig ett par goa skratt. Precis vad jag behövde idag! Tack! :)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som rätt klockren lista.

Femringar är ju ingen tvekan över att han är gratispengar/bottom 3. Men han verkar ju till någon mån inse det själv och totalvägra spela folk som är bättre än honom. Han bumhuntar själv och blir arg och gormar när andra regs jagar honom haha.

Håller inte riktigt med om Agneta heller, skulle sätta honom någonstans runt mitten. Fine att han kanske inte är den som river mest, men det finns så väldigt många andra regs som tillex truter9, cashmeer etc som är så mycket mer lättspelade att det inte känns riktigt rättvist med din placering.

Saknar några namn från /20+ i din topp men kanske inte finns några regs/action där öht längre?

 

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 timmar sedan, säger Paddington :

 

Citat

Grinder (Professional pokerplayer = WAIT WHAT?, Pofessional traveler = Broke in 3rd world country, borrowed 500kr last week (true story!) to deposit SvS, Great at fooling several Twitch chats per minute that he is in fact the first two things in this parentheses)

 

 

Fyfan... Tgrinder måste spela dig HU efter den beskrivningen för att få tillbaka sin heder, du förnderar ju honom + 5 generationer framåt......

Hade förväntat mig julkort + fight till döden

Redigerad av nubtne
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 timmar sedan, säger Paddington :


Agneta67 (säger inte att jag är bättre men du har aldrig satt mig i en jobbig sits och du foldar mest preflop)

Väldigt uppskattat inlägg. Men höll på att spotta ut kaffet när jag läste mitt nick på bottom 4* haha:D

Har vi ens spelat några händer mot varandra på 5/10+?

Kanske lite på /5 när jag väntar på bättre tider, men kan ju knappt vara 200 st ens? du som trackar kan ju visa annars...:) Och tror inte min prefloprange är tightare än ngn annans. Fold pre är iofs en styrka så det kan jag tipsa om när man inte är bästa reggen i stan o fortfarande vill göra pengar:)

Redigerad av 33sunshine
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 timmar sedan, säger Paddington :

FemRingar (sjukt oklar, finns nog en hel del av de sämre regsen som tycker han e jobbigt, men är ju gratispengar 9/10 dagar, skulle inte förvåna mig om han på nåt sätt vinner dock)

Snubben är helt otrolig som gärna seatar två nya bord på nivån som man själv håller . Dvs att det blir tre bord med 1 spelare på...riktigt jobbigt när man ibland slöspelar på mobilen och inte kan köa andra bord om man inte seatar honom först på samtliga (japp värdelös app men bättre än instagramslösurf).. Mr Wiltzi aka FemRingar brukar med sitt no-manners påminna mig om att jag borde gå o göra ngt annat istället:)

Och ja, jag tror också han på ngt jäla vänster vinner pengar ändå.....

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26 minuter sedan, säger 33sunshine :

Snubben är helt otrolig som gärna seatar två nya bord på nivån som man själv håller . Dvs att det blir tre bord med 1 spelare på...riktigt jobbigt när man ibland slöspelar på mobilen och inte kan köa andra bord om man inte seatar honom först på samtliga (japp värdelös app men bättre än instagramslösurf).. Mr Wiltzi aka FemRingar brukar med sitt no-manners påminna mig om att jag borde gå o göra ngt annat istället:)

Och ja, jag tror också han på ngt jäla vänster vinner pengar ändå.....

Har sett att han har gjort entré på /20 den senaste tiden där han battlar friskt med regs. Undra om han inlett någon coaching-deal. Han verkar ha fått bättre koll på sina sizes iaf.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha wiltzi (om jag nu inte blandar ihop honom med någon, vilket jag är 99% säker på att jag inte gör) måste vara den mest sprängda som ansökt till oss någonsin som vi faktiskt snackat med på skype.

Hans resultat var ganska mediokra och han hade ingen jättestor databas, vi som alla andra stall brukar ofta gå igenom deras hhs för att kolla att samplsen är icke fejkade och att vart de ligger till skillmässigt så vi vet vilka games vi ska sätta de i och vilken deal vi ska erbjuda.

Vilket han vägrade att göra, han började babbla om massor med konspirations-teorier att vi skulle ta alla hans händer och bryta ned hans spel (för att lära oss från honom / göra några slags databas-analys enbart på honom så att våra hästar skulle kunna krossa honom). Har aldrig varit med om att någon reagerat så defensivt och argsint över den requesten någonsin innan.

 

  • Haha 5
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, säger 33sunshine :

Väldigt uppskattat inlägg. Men höll på att spotta ut kaffet när jag läste mitt nick på bottom 4* haha:D

Har vi ens spelat några händer mot varandra på 5/10+?

Kanske lite på /5 när jag väntar på bättre tider, men kan ju knappt vara 200 st ens? du som trackar kan ju visa annars...:) Och tror inte min prefloprange är tightare än ngn annans. Fold pre är iofs en styrka så det kan jag tipsa om när man inte är bästa reggen i stan o fortfarande vill göra pengar:)

Hehe ja asså sorry jag själv är ju förlorande på /10+ senaste åren och spelar där sällan så de namn som kom med i botten var mer de jag kom på för stunden som har varit lättast att spela mot, men det rör sig ju inte om många tusen händer även om vi spelat lite mer på gammalt nick.

Men jag spelar ju här på botten och du där uppe som sagt så min åsikt får man ta med nypa salt...xd

Sen förstår ju jag att du kanske spelar superstabilt utan tilt med god brm och kan ta alla bra spots och därmed vinner gott om pengar, så tolka det inte som att jag menar att du är dålig :P 

Och som sagt så saknas ju namn helt för /20+ även om jag kan med arslet lista ut att det är gto/shanta/åke i top typ så spelar jag ju inte där.

Redigerad av Paddington
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Paddington :

Hehe ja asså sorry jag själv är ju förlorande på /10+ senaste åren och spelar där sällan så de namn som kom med i botten var mer de jag kom på för stunden som har varit lättast att spela mot, men det rör sig ju inte om många tusen händer även om vi spelat lite mer på gammalt nick.

Men jag spelar ju här på botten och du där uppe som sagt så min åsikt får man ta med nypa salt...xd

Sen förstår ju jag att du kanske spelar superstabilt utan tilt med god brm och kan ta alla bra spots och därmed vinner gott om pengar, så tolka det inte som att jag menar att du är dålig :P 

Och som sagt så saknas ju namn helt för /20+ även om jag kan med arslet lista ut att det är gto/shanta/åke i top typ så spelar jag ju inte där.

Fair enough!

ang. Fetstilta blir jag lite orolig att regs ska posta hh’s här som motbevisar detta ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...