GÄ till innehÄll

Recommended Posts

Hej igen! 👋

Sedan Diana-utmaningen har jag tappat lite fart i spelandet. Bara blivit nÄgra strösessioner hÀr och dÀr och haft svÄrt att hitta glöden. PÄ nÄgot sÀtt var det enklare (och lite roligare) nÀr jag hade igÄng dagboken. SÄ varför inte starta en ny med ett av mina mÄl för Äret? Ja, jag testar och ser var det bÀr av.

Generellt sÄ brukar jag försöka sÀtta upp lite mÄl vad gÀller allt möjligt. Blir som en form av vÀgledning och visualisation om vart man vill och hur det ska gÄ till. Har genom Ären haft en tendens att svÀva ivÀg lite i tankar och drömmar som oftast slutat med lingondricka istÀllet för champagne. Ingen ont om lingondricka men det Àr nog som en tidigare chef en gÄng sa: "Du siktar alltid mot stjÀrnorna men landar i trÀdtopparna". Jag svarade, nÄgot irriterad "Jo, men om jag inte siktat mot stjÀrnorna sÄ hade jag landat vid första grenarna som alla andra pÄ det hÀr företaget". Och Àven om mitt svar till största delen kom frÄn amygdala i nÄgot försök till sjÀlvförsvar sÄ var det lite sÄ det var. Alla letade genvÀgar, var rÀdda för att gÄ utanför spelplanen och strÀvade hellre efter ett "bra" Àn ett "grymt bra" för att undvika en sÄgning. SÄdan var inte jag. Jag blev sÄ smÄningom befordrad efter att landat i de dÀr topparna tillrÀckligt mÄnga gÄnger och vips sÄ var jag sjÀlv chef. Nu hade jag bara ett mÄl i sikte - att fÄ mitt team att vÄga gÄ ut ur boxen och vÄga. Det finns inga höga berg utan djupa dalar. Det finns inga vinster utan förluster. SÄ lÀnge man lÀr sig av misslyckanden och inte upprepar dem sÄ kan det bara sluta med succe och framgÄng. VÄrt team levererade rekord efter rekord och jag har nog aldrig haft en sÄ rolig och upplyftande tid i mitt liv. NÄgot Är senare blev jag headhuntad till ett sÄdant dÀr supermossigt toppstyrt företag. Lönen skulle bli dubbel sÄ jag tackade ja. Efter 6 mÄnader sa jag upp mig. Ibland Àr en stjÀrna inte en sÄ trevlig plats att vara pÄ trots allt. 

Jaha, nu svÀvade jag ivÀg lite hÀr. 

För mig har höga mÄl alltid fungerat som brÀnsle. Det skapar driv, inspiration och vilja. Finessen Àr att hitta den magiska grÀnsen mellan vad som Àr för högt eller för lÄgt. SÄklart.

Denna dagbok kommer följa mitt tim-mĂ„l pĂ„ SVS.Â đŸ€“

Jag har rĂ€knat ut att jag borde kunna spela ca 35 timmar/veckan i genomsnitt under Ă„ret (sĂ„ lĂ€nge jag inte hoppar pĂ„ fler projekt Ă€n de jag har igĂ„ng idag). SĂ„ vi sĂ€ger 38,9 timmar istĂ€llet, för att krydda lite och fĂ„ till den dĂ€r “utmanar-kĂ€nslan”. Det blir alltsĂ„ 2021 timmar under 2021. Sjukt passande va?

Kommer lira Texas cash som grund och hÄlla till pÄ /4 - /5 allt som oftast. Kommer blanda in anonyma bord sÄ blir ingen tracking i HM eller liknande denna gÄngen men har skapat ett dokument med grafer och annat statistiskt skoj som jag tÀnkte uppdatera med. 

Lite kort historik om mig och mitt spelande:

• Spelat poker i snart 15 Ă„r, mestadels som hobby men Ă€ven som försörjning under perioder.

• Lagt ner 1000 timmar plus pĂ„ det teoretiska. Livin it! GTO Senser Ă€r just nu den mest anvĂ€nda appen jag har. Lol. (Om jag ska vara helt Ă€rlig sĂ„ gör jag det av ett större (lĂ€s: fiskigare) syfte. Jag Ă€lskar att kolla serier medans jag spelar. SĂ„ mycket att jag hellre nöter ranger och solvers för att skaffa mig en sĂ„ solid autopilot och intuition som möjligt Ă€n att klĂ€ttra i nivĂ„er eller bli nĂ„gon form av Endboss. Fem bord Svs och nĂ„gra avsnitt Breaking bad - mums. DĂ„ mĂ„r jag. 

• Syftet med mitt spelande Ă€r utmaningen, det speltekniska (den kognitiva stimuleringen), möjligheten till oĂ€ndlig utveckling, det monetĂ€ra och spĂ€nningen. Kan fortfarande fĂ„ puls nĂ€r man gör en större non-solver-approved-bluff pĂ„ river och fĂ„r tank 22:45 en tisdagskvĂ€ll. Det fick jag inte sĂ„ ofta pĂ„ moss-jobbet. Inte ens nĂ€r den enda snygga tjejen sa “hej” i korridoren en fredagseftermiddag. (Eller egentligen var hon ju inte sĂ„ snygg. Men det blir lĂ€tt sĂ„ nĂ€r de Ă€r mest manligt bland kollegorna. UngefĂ€r som det blir varje gĂ„ng nĂ„got lĂ„nghĂ„rigt kommer in i pokerrummet pĂ„ CC. Allt Ă€r relativt osv.)

• END GOAL - ja
 tĂ€nkte skriva etablera mig pĂ„ highstakes. Men varför dĂ„ slog det mig sen. Jag gillar nog serier lite för mycket för det.

Övriga rutiner jag har (dessa gör jag direkt efter jag vaknat allt som oftast)

mall dagsrutin.png

Hittills i Jan: 

12 jan speltid.png

12 jan res.png

Redigerad av Warren Bluffet
  • Like 7

Dela detta inlÀgg

LÀnk till inlÀgg
Dela pÄ andra webbplatser

Har insett att jag oxÄ trivs bÀst i seriegrinden och lagt highstakes drömmar pÄ hyllan haha!

Förstod inte dedÀr med anonyma bord, Àr ju ingen skillnad i att tracka hÀnder dÀr allt kommer ju in i HM om du satt ditt nick rÀtt.

Stort gl med 2021 iaf :)

Dela detta inlÀgg

LÀnk till inlÀgg
2 minuter sedan, sÀger Paddington :

Har insett att jag oxÄ trivs bÀst i seriegrinden och lagt highstakes drömmar pÄ hyllan haha!

Förstod inte dedÀr med anonyma bord, Àr ju ingen skillnad i att tracka hÀnder dÀr allt kommer ju in i HM om du satt ditt nick rÀtt.

Stort gl med 2021 iaf :)

Haha heja old school poker+serier-grind!đŸ€ 

Visst ja, finns nĂ„gon seat-instĂ€llning dĂ€r ja. Tack för infon! 👍

Dela detta inlÀgg

LÀnk till inlÀgg

Hej,

Intressant dagbok att följa. Hade sjÀlv tÀnkt mig ett liknande projekt men sprang pÄ patrull direkt. 

Har relaterat till det en frÄga gÀllande svs och uppenbarligen alla andra siter med svensk licens relaterat till den nya cappen pÄ 5k/vecka att sÀtta in. 

Är sjĂ€lv en gammal grinder som spelade mycket 2005-2012, sen kom jobb och familj ivĂ€gen. Sitter nu i karantĂ€n mellan tvĂ„ jobb i 9mĂ„n och har börjat kolla en del pĂ„ rĂ€tt roliga youtube kanaler om poker vilket har vĂ€ckt intresset igen. SĂ„, perfekt tĂ€nkte jag, kan grinda lite under mina 9 mĂ„nader hemma. Vill ha lite thrill och kan inte riktigt tĂ€nka mig att spela under 2k sek buy in per bord. TĂ€nkte vĂ€l lira 4-6 bord och spelar ganska aggressivt sĂ„ blir ju lite varians dĂ€r det svĂ€nger rĂ€tt friskt om man springer pĂ„ lite bad run. Vill sĂ„ledes ha minst 50 men gĂ€rna 100k i rullen att starta med. Hade ingen aning om att det fanns nĂ„gon cororna regel som sa 5k i veckan, det betyder alltsĂ„ att jag mĂ„ste vĂ€nta minst 10v (!???!!!??) före jag kan börja spela? Finns det nĂ„gon vĂ€g runt det hĂ€r? NĂ„gon vettig site som inte implementerar den hĂ€r 5k regeln?

Mvh

IC

Dela detta inlÀgg

LÀnk till inlÀgg