Gå till innehåll

2021 timmar SVS


Warren Bluffet

Recommended Posts

Hej igen! ?

Sedan Diana-utmaningen har jag tappat lite fart i spelandet. Bara blivit några strösessioner här och där och haft svårt att hitta glöden. På något sätt var det enklare (och lite roligare) när jag hade igång dagboken. Så varför inte starta en ny med ett av mina mål för året? Ja, jag testar och ser var det bär av.

Generellt så brukar jag försöka sätta upp lite mål vad gäller allt möjligt. Blir som en form av vägledning och visualisation om vart man vill och hur det ska gå till. Har genom åren haft en tendens att sväva iväg lite i tankar och drömmar som oftast slutat med lingondricka istället för champagne. Ingen ont om lingondricka men det är nog som en tidigare chef en gång sa: "Du siktar alltid mot stjärnorna men landar i trädtopparna". Jag svarade, något irriterad "Jo, men om jag inte siktat mot stjärnorna så hade jag landat vid första grenarna som alla andra på det här företaget". Och även om mitt svar till största delen kom från amygdala i något försök till självförsvar så var det lite så det var. Alla letade genvägar, var rädda för att gå utanför spelplanen och strävade hellre efter ett "bra" än ett "grymt bra" för att undvika en sågning. Sådan var inte jag. Jag blev så småningom befordrad efter att landat i de där topparna tillräckligt många gånger och vips så var jag själv chef. Nu hade jag bara ett mål i sikte - att få mitt team att våga gå ut ur boxen och våga. Det finns inga höga berg utan djupa dalar. Det finns inga vinster utan förluster. Så länge man lär sig av misslyckanden och inte upprepar dem så kan det bara sluta med succe och framgång. Vårt team levererade rekord efter rekord och jag har nog aldrig haft en så rolig och upplyftande tid i mitt liv. Något år senare blev jag headhuntad till ett sådant där supermossigt toppstyrt företag. Lönen skulle bli dubbel så jag tackade ja. Efter 6 månader sa jag upp mig. Ibland är en stjärna inte en så trevlig plats att vara på trots allt. 

Jaha, nu svävade jag iväg lite här. 

För mig har höga mål alltid fungerat som bränsle. Det skapar driv, inspiration och vilja. Finessen är att hitta den magiska gränsen mellan vad som är för högt eller för lågt. Såklart.

Denna dagbok kommer följa mitt tim-mål på SVS. ?

Jag har räknat ut att jag borde kunna spela ca 35 timmar/veckan i genomsnitt under året (så länge jag inte hoppar på fler projekt än de jag har igång idag). Så vi säger 38,9 timmar istället, för att krydda lite och få till den där “utmanar-känslan”. Det blir alltså 2021 timmar under 2021. Sjukt passande va?

Kommer lira Texas cash som grund och hålla till på /4 - /5 allt som oftast. Kommer blanda in anonyma bord så blir ingen tracking i HM eller liknande denna gången men har skapat ett dokument med grafer och annat statistiskt skoj som jag tänkte uppdatera med. 

Lite kort historik om mig och mitt spelande:

  • Spelat poker i snart 15 år, mestadels som hobby men även som försörjning under perioder.

  • Lagt ner 1000 timmar plus på det teoretiska. Livin it! GTO Senser är just nu den mest använda appen jag har. Lol. (Om jag ska vara helt ärlig så gör jag det av ett större (läs: fiskigare) syfte. Jag älskar att kolla serier medans jag spelar. Så mycket att jag hellre nöter ranger och solvers för att skaffa mig en så solid autopilot och intuition som möjligt än att klättra i nivåer eller bli någon form av Endboss. Fem bord Svs och några avsnitt Breaking bad - mums. Då mår jag. 

  • Syftet med mitt spelande är utmaningen, det speltekniska (den kognitiva stimuleringen), möjligheten till oändlig utveckling, det monetära och spänningen. Kan fortfarande få puls när man gör en större non-solver-approved-bluff på river och får tank 22:45 en tisdagskväll. Det fick jag inte så ofta på moss-jobbet. Inte ens när den enda snygga tjejen sa “hej” i korridoren en fredagseftermiddag. (Eller egentligen var hon ju inte så snygg. Men det blir lätt så när de är mest manligt bland kollegorna. Ungefär som det blir varje gång något långhårigt kommer in i pokerrummet på CC. Allt är relativt osv.)

  • END GOAL - ja… tänkte skriva etablera mig på highstakes. Men varför då slog det mig sen. Jag gillar nog serier lite för mycket för det.

Övriga rutiner jag har (dessa gör jag direkt efter jag vaknat allt som oftast)

mall dagsrutin.png

Hittills i Jan: 

12 jan speltid.png

12 jan res.png

Redigerad av Warren Bluffet
  • Like 7
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, säger Paddington :

Har insett att jag oxå trivs bäst i seriegrinden och lagt highstakes drömmar på hyllan haha!

Förstod inte dedär med anonyma bord, är ju ingen skillnad i att tracka händer där allt kommer ju in i HM om du satt ditt nick rätt.

Stort gl med 2021 iaf :)

Haha heja old school poker+serier-grind!?

Visst ja, finns någon seat-inställning där ja. Tack för infon! ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Intressant dagbok att följa. Hade själv tänkt mig ett liknande projekt men sprang på patrull direkt. 

Har relaterat till det en fråga gällande svs och uppenbarligen alla andra siter med svensk licens relaterat till den nya cappen på 5k/vecka att sätta in. 

Är själv en gammal grinder som spelade mycket 2005-2012, sen kom jobb och familj ivägen. Sitter nu i karantän mellan två jobb i 9mån och har börjat kolla en del på rätt roliga youtube kanaler om poker vilket har väckt intresset igen. Så, perfekt tänkte jag, kan grinda lite under mina 9 månader hemma. Vill ha lite thrill och kan inte riktigt tänka mig att spela under 2k sek buy in per bord. Tänkte väl lira 4-6 bord och spelar ganska aggressivt så blir ju lite varians där det svänger rätt friskt om man springer på lite bad run. Vill således ha minst 50 men gärna 100k i rullen att starta med. Hade ingen aning om att det fanns någon cororna regel som sa 5k i veckan, det betyder alltså att jag måste vänta minst 10v (!???!!!??) före jag kan börja spela? Finns det någon väg runt det här? Någon vettig site som inte implementerar den här 5k regeln?

Mvh

IC

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Hej hej, då var det dags för en liten kort summering av månad 1 av 12. Målet är stort och långsiktigt så kommer nog inte bli särskilt täta uppdateringar. Med det sagt ska jag ändå gör allt för att hålla liv i detta. Är riktigt taggad och tycker poker är roligare än på många år! (Förhoppningsvis kommer den vara ganska kul även om/när man stöter ihop med Herr Downswing. Allt är konstigt nog så mkt roligare när det går bra.. ?)

Blev en liten större mix av både spel och sajter än vad jag tänkte mig i januari. PLO är ju så kul och värdet på andra sajter är ju också väldigt bra emellanåt. Men fokus i denna tråd är Svs och det är där jag kommer husera mest kommande månad. 

Fick in strax över 120 timmar effektivt. Lagt ner ca 30 timmar på aktivt plugg (Solvers etc) och 10-15 på passivt (videos etc). Så ca 160 timmar pokerrelaterat blev det, vilket är ok men inte bra - jag har ett högt uppsatt mål som kräver ganska mycket mer än "vanlig" grind-tid så i februari blir det mer tid på än utanför borden!

Januari:

Speltid: 122,5 timmar

Händer: 47 098

Resultat: +24 364 kr

image.png.5d7e158621e8121aaa2f4d6edcf7d805.png

SVS:

image.png.7349db559362bfee036aa9d06675214f.png

Målet för feb är 200 timmars speltid och/eller 80k händer.

På återhörande!

Redigerad av Warren Bluffet
  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade ett par ganska roliga gamla trådar när jag kollade igenom arkivet tidigare idag. Finns många fler. Bara länka här om man hittar nåt skoj. Kul med lite tillbakablick i historeböckerna och hur man tänkte och analyserade förr ?

2004 ♥️?

https://pokerforum.nu/topic/669-posta-din-statistik-från-pokerklienten/

https://pokerforum.nu/topic/907-länk-apropå-varians-i-resultat/

 

Redigerad av Warren Bluffet
  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

 ? UPDATE månad 2 

Med något fyrkantiga ögon och träningsvärk i höger pekfinger är det dags att summera februari: 

  • Ca 75k händer
  • Ca 170 timmar speltid
  • Ca 25 timmar teori
  • Ca + 40k sek och flera kilo ny pokerkunskap!

Bestämde mig för att pressa lite extra denna period vilket resulterade i ett krig både mot trötthet (främst mentalt) och disciplin. Många sessioner där jag var på väg att ge upp men på något sätt lyckades ta mig över mållinjen (följde ett schema som jag satte upp dag 1 av månaden).  Frihet under ansvar innebär ibland att vissa dagar är lite mindre roliga än andra helt enkelt om man ska överleva på micro och samtidigt bygga rulle för att klättra. Överlag riktigt skoj (särskilt teori-delen) och taggningen är fortfaranade bra nu när man går in i ny månad. Inte omöjligt att man pallar någpt liknande, även om schemat är något luftigare i mars. ?

90% Svenska Spel och 10% andra sajter, /2kr - /10 kr med klart mest volym på /4-/5.

SVS:

313068628_Svsfeb2021.png.c7f928c2295b12eb3bbb57d27f68b9fb.png

  • Like 12
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt imponerande, måste säga att din morgonrutin ser väldigt bra ut..
Har i omgångar försökt att få in nått liknande men har fallit helt platt.. vad brukar du köra för 15 min träning?

Gällande plugget du kör, hur bra är solvers kontra instruktionsvideos, i din mening?

Allt gott 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2021-01-13 kl 21:54, säger icecoffe :

Hej,

Intressant dagbok att följa. Hade själv tänkt mig ett liknande projekt men sprang på patrull direkt. 

Har relaterat till det en fråga gällande svs och uppenbarligen alla andra siter med svensk licens relaterat till den nya cappen på 5k/vecka att sätta in. 

Är själv en gammal grinder som spelade mycket 2005-2012, sen kom jobb och familj ivägen. Sitter nu i karantän mellan två jobb i 9mån och har börjat kolla en del på rätt roliga youtube kanaler om poker vilket har väckt intresset igen. Så, perfekt tänkte jag, kan grinda lite under mina 9 månader hemma. Vill ha lite thrill och kan inte riktigt tänka mig att spela under 2k sek buy in per bord. Tänkte väl lira 4-6 bord och spelar ganska aggressivt så blir ju lite varians där det svänger rätt friskt om man springer på lite bad run. Vill således ha minst 50 men gärna 100k i rullen att starta med. Hade ingen aning om att det fanns någon cororna regel som sa 5k i veckan, det betyder alltså att jag måste vänta minst 10v (!???!!!??) före jag kan börja spela? Finns det någon väg runt det här? Någon vettig site som inte implementerar den här 5k regeln?

Mvh

IC

Hej, helt missat att svara på denna. Sorry!

Jag var gul på Svs när jag gjorde en omstart där i december. Satte in 5k i veckan under någon månad och grindade 1/2kr tills rullen var för nästa nivå. Bara gilla läget och ta den lite längre vägen med rådande lagstiftning. 

Jag har turen att ha bra kontakter in  på GG så har kunnat lira en hel del där också, vilket varit ett bra kompliment till Svs när action där varit lite sämre (speciellt dagtid).

Hoppas du kommit igång och att det går bra! Gl framöver!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

 

1 timme sedan, säger Masterthejun :

Väldigt imponerande, måste säga att din morgonrutin ser väldigt bra ut..
Har i omgångar försökt att få in nått liknande men har fallit helt platt.. vad brukar du köra för 15 min träning?

Gällande plugget du kör, hur bra är solvers kontra instruktionsvideos, i din mening?

Allt gott 

Tackar! Ja, det där med rutiner är inte alltid så lätt, särskilt inte i början. Men tillslut blur det lite som tandborstning. Blir konstigt att gå och lägga sig utan att ha borstat gaddarna och blir konstigt att börja grinden utan att ha gjort sin "uppvärmning" :)

Träningen varierar beroende på humör och vad jag känner för. Kan va allt från strecth till HIT, oftast med hjälp av någon app eler youtube video. Det viktigaste är att det blir någon form av rörlighet. Bestämt mig för att vara nöjd med det då jag tycker det är ganska tråkigt. 

Ang teroridelen så föredrar jag solvers när jag vill gå lite djupare och videos när jag behöver lite inspiration. Gillar båda lika mkt. :)

Kör mycket Poker Scientist och GTO+ vad gäller GTO/solvers just nu och Ginge poker vad gäller inspirations-videos.

Allt gott till dig med!

23 minuter sedan, säger Pness :

Vilken graf, wp! Kör du uteslutande GTO senser vid plugg? Testade den lite snabbt för nån dag sen, gränssnittet var inte GTO (heh) i min mening...

Tack! Flyttat över mitt studerande till Poker Scientist och GTO+  i princip helt nu. Gillar broswerbaserade solvers med förinställda inputs. Även om de är begränsade så får man snabbt en bra bild om hur rätt eller fel man är i en spot. Sen är det kluriga att lista ut VARFÖR hehe.

13 timmar sedan, säger Lundin89 :

Wow! Kan inte annat än lyfta på hatten, keep it up!

Tack! Detsamma till dig. Gillar din db och plan för kommande tid starkt. Kommer gå bra på alla sätt för dig så länge du fortsätter ha glöden. Gl! 

Redigerad av Warren Bluffet
  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 timmar sedan, säger Warren Bluffet :

 ? UPDATE månad 2 

Med något fyrkantiga ögon och träningsvärk i höger pekfinger är det dags att summera februari: 

  • Ca 75k händer
  • Ca 170 timmar speltid
  • Ca 25 timmar teori
  • Ca + 40k sek och flera kilo ny pokerkunskap!

Bestämde mig för att pressa lite extra denna period vilket resulterade i ett krig både mot trötthet (främst mentalt) och disciplin. Många sessioner där jag var på väg att ge upp men på något sätt lyckades ta mig över mållinjen (följde ett schema som jag satte upp dag 1 av månaden).  Frihet under ansvar innebär ibland att vissa dagar är lite mindre roliga än andra helt enkelt om man ska överleva på micro och samtidigt bygga rulle för att klättra. Överlag riktigt skoj (särskilt teori-delen) och taggningen är fortfaranade bra nu när man går in i ny månad. Inte omöjligt att man pallar någpt liknande, även om schemat är något luftigare i mars. ?

90% Svenska Spel och 10% andra sajter, /2kr - /10 kr med klart mest volym på /4-/5.

SVS:

313068628_Svsfeb2021.png.c7f928c2295b12eb3bbb57d27f68b9fb.png

Riktigt imponerande! ??

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2021-03-02 kl 11:06, säger Warren Bluffet :

 

Tackar! Ja, det där med rutiner är inte alltid så lätt, särskilt inte i början. Men tillslut blur det lite som tandborstning. Blir konstigt att gå och lägga sig utan att ha borstat gaddarna och blir konstigt att börja grinden utan att ha gjort sin "uppvärmning" :)

Träningen varierar beroende på humör och vad jag känner för. Kan va allt från strecth till HIT, oftast med hjälp av någon app eler youtube video. Det viktigaste är att det blir någon form av rörlighet. Bestämt mig för att vara nöjd med det då jag tycker det är ganska tråkigt. 

Ang teroridelen så föredrar jag solvers när jag vill gå lite djupare och videos när jag behöver lite inspiration. Gillar båda lika mkt. :)

Kör mycket Poker Scientist och GTO+ vad gäller GTO/solvers just nu och Ginge poker vad gäller inspirations-videos.

Allt gott till dig med!

Tack! Flyttat över mitt studerande till Poker Scientist och GTO+  i princip helt nu. Gillar broswerbaserade solvers med förinställda inputs. Även om de är begränsade så får man snabbt en bra bild om hur rätt eller fel man är i en spot. Sen är det kluriga att lista ut VARFÖR hehe.

Tack! Detsamma till dig. Gillar din db och plan för kommande tid starkt. Kommer gå bra på alla sätt för dig så länge du fortsätter ha glöden. Gl! 

Nice, ska kika på Scientist :) Lekte själv runt med Simple GTO när jag nötte HU sims för 1-2 år sen. Spelar knappt nått själv nuförtiden, men har ändå fått lite blodad tand av att börja grinda sims igen då man läser alla nya grymma dagböcker hehe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, säger Pness :

Nice, ska kika på Scientist :) Lekte själv runt med Simple GTO när jag nötte HU sims för 1-2 år sen. Spelar knappt nått själv nuförtiden, men har ändå fått lite blodad tand av att börja grinda sims igen då man läser alla nya grymma dagböcker hehe

Hehe, ja ibland är det minst lika roligt att leka runt i solvers som på borden :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...