Gå till innehåll

Vinter projekt


nubtne

Recommended Posts

Insåg precis att jag spelat nästan 40k (37k) händer sen trådens början, tror även 40k händer i månaden ska vara uppnåeligt framöver, bjuder på graf iaf!

Har även en fråga till lite mer kunniga på forumet! Jag vill unna mig någon nice skärm då jag sitter väldigt mycket framför datorn (jobb hemifrån samt mycket poker) några tips här? Sitter för nuvarande på en gammal Philips 27a ifrån 2012....

Min laptop börjar även kärva lite för att runna diverse sims, jag vill inte ta kostnaden att behöva köpa in en rejäl dator enbart för att runna sims, någon som har ett bra tips på tjänst för server här? Funkar det att splitta server med andra?

 

Allt det bästa!

image.thumb.png.e00565e10fdc50255ab2ddd4cc66489a.png

Redigerad av nubtne
  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag kommit fram till är ca 32" och 2560x1440 upplösning väldigt passande för poker, upplösningen ännu viktigare än storleken då det gör att du får plats med så mycket mer på skärmen + att det inte ser ut som minecraft om du går upp lite i " med.

Så typ nåt sånthär: https://www.netonnet.se/art/gaming/gamingskarm/lenovo-g32qc-10/1014758.12150/

Nu kanske du inte behöver 144hz men är la ingen skillnad i pris längre.

GL med liret :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, säger Paddington :

Vad jag kommit fram till är ca 32" och 2560x1440 upplösning väldigt passande för poker, upplösningen ännu viktigare än storleken då det gör att du får plats med så mycket mer på skärmen + att det inte ser ut som minecraft om du går upp lite i " med.

Så typ nåt sånthär 

Nu kanske du inte behöver 144hz men är la ingen skillnad i pris längre.

GL med liret :)

Tackar! 

Nja 144hz tror jag inte jag behöver är väl mest för spel och sånt? Ändå rätt saftigt med 4k! Tackar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, säger nubtne :

Tackar! 

Nja 144hz tror jag inte jag behöver är väl mest för spel och sånt? Ändå rätt saftigt med 4k! Tackar

Ja precis, du kan komma ner till ca 3k med tex denna nedan men billigare blir det nog inte om du ska få något som är bättre än vad du har, även om du hittar en 60hz i samma storlek.
https://www.netonnet.se/art/gaming/gamingskarm/mission-sg-em32165mqhd/1011165.12150/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, säger Paddington :

Ja precis, du kan komma ner till ca 3k med tex denna nedan men billigare blir det nog inte om du ska få något som är bättre än vad du har, även om du hittar en 60hz i samma storlek.
https://www.netonnet.se/art/gaming/gamingskarm/mission-sg-em32165mqhd/1011165.12150/

Enda negativa med de två skärmarna är väll att de ser väldigt hmm "Pojkiga ut" dvs gamingprylar.

Men hittade faktiskt en curvad 31.5 tums 60hz, i högre upplösning som du tipsade om! Lär välll duga till mina behov!

 

Tack igen :)

 

31.5" Curved monitor SE590C with incredible picture quality | LS32E590CS/XS  | Samsung Singapore

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger GTOBåten :

Låter väldigt sannolikt i mina öron, men samtidigt rätt oskönt beteende om man accepterat den lösningen att outa det på forum senare. 

IDD, spelar tydligen nl200 - nl500 på POKIO även... Tror inte han har vart snubben som möjligtvis häng med i den teoretiska utvecklingen på senaste? Ytterst tragisk om det stämmer att i stort sett degena bort så mycket helt självförvållat.

Ganska sjuk även det som tydligen hänt hans bror, kanske ej bör skrivas här öppet men men.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rauls AMA var intressant, men tycker det är lite konstigt att välja att outa sin identitet när man slutar med poker och samtidigt hur mycket han attentionwhorade. Det han skrev om isildur och hans bror är ju bara onödig information som han inte borde nämna. Om man har en skuld och man "settlar" den känns det lite konstigt att hänga ut den personen utan att ens ge detaljer för att låta folk få en uppfattning vad som hände. Oavsett hur han lånat/stejkat eller whatever han har gjort fanns det ju uppenbarligen en risk bakom det.

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

image.thumb.png.b6d8d2ccd3a1be0066c67605382e6b8e.png

 

Veckans resultat, nästan 20k spelade händer! Blir nog att nöta en del teori resterande samt fixa IRL grejer. Jobbat nästan varje dag på mitt spel och känner att det ger avkastning, mycket nöjd med coachningen även.

Bara att kriga på och fortsätta :)

Ligger för övrigt på 1a plats i skalpen as we speak, tar man ner den med innan sängen så blir det riktigt fin vecka.

 

Allt gott 

Redigerad av nubtne
  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sinnes resultat för att va en vecka där!

Ang skärmen om du köper en sen, testa skillnaden om du ställer in den på 1080p eller 1440p så kommer du blir sjukt glad att du inte klanta dig och köpte den sämre upplösningen ;)  Ser för övrigt ut som att du har råd med vilken skärm du vill även om du envisas med att posta graf i bbs ?, himla dålig trend som verkar smitta av sig haha.

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, säger Paddington :

Sinnes resultat för att va en vecka där!

Ang skärmen om du köper en sen, testa skillnaden om du ställer in den på 1080p eller 1440p så kommer du blir sjukt glad att du inte klanta dig och köpte den sämre upplösningen ;)  Ser för övrigt ut som att du har råd med vilken skärm du vill även om du envisas med att posta graf i bbs ?, himla dålig trend som verkar smitta av sig haha.

Thx, ska se vad månaden slutar på! Gnetar man på rejält med teorin ska de nog ej vara någon fara månaden ut.

Ah de är så värt med 1440p alltså.... tänkte budgeta och gå 1080

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger nubtne :

Thx, ska se vad månaden slutar på! Gnetar man på rejält med teorin ska de nog ej vara någon fara månaden ut.

Ah de är så värt med 1440p alltså.... tänkte budgeta och gå 1080

Alltså går du 1080 på får du exakt samma funktion på skärmen som du har nu, enda som sker är att storleken på allting blir lite större och allting suddigare, du får inget extra space eller utökad nytta liksom. Du kan säker hitta nå bra youtube grejer lr nåt som visualiserar skillnaden om du letar lite, aja nog om det ville bara påpeka det för tror du ångrar dig annars :) 

Skärmytan blir 77% större med 1440 + mkt skarpare.

Redigerad av Paddington
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger Paddington :

Alltså går du 1080 på får du exakt samma funktion på skärmen som du har nu, enda som sker är att storleken på allting blir lite större och allting suddigare, du får inget extra space eller utökad nytta liksom. Du kan säker hitta nå bra youtube grejer lr nåt som visualiserar skillnaden om du letar lite, aja nog om det ville bara påpeka det för tror du ångrar dig annars :) 

Skärmytan blir 77% större med 1440 + mkt skarpare.

Tack igen Paddington!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...