Gå till innehåll

Från live till Online


Tendensen

Recommended Posts

2 timmar sedan, säger en_stor_keps :

Det är verkligen beklagligt att PF's insiktsfulle auktoritet/högsta highstakes-höns inte besitter mer klass än så här. :P

Jag får väl själv dra slutsatsen då att det är möjligt att krossa 5/10 och under med monster-winrates om 30-40-50 bb/100 (eller ännu mer kanske?) med vackra uppåtgående kurvor i både blå och röd färg eftersom det knappast finns på kartan att du skulle ha fel.

Kul att ha nåt att sträva efter nu iallafall, tillbaka till ritbordet för mig och alla andra gemene regs!

Haha, ja får hålla mig undan ett tag nu :P 

 

2 timmar sedan, säger bomanlol :

@ölkaka vad är det för roligt med den kommentaren?

sorry för off topic men här tror jag det finns något att lära för alla om emoji-game på sociala medier

Forumpolisen i full sving!

Detta påminner mig lite om då jag trodde jag var hot shit för att jag hade bra winrate på 10/20sek (guldmedalj i paralympics), sen kom varenda annan reg in på nivån och postade bättre winrates än min. (Jag vann för 12bb/100 över någon 200k händer sample och var kass). 

Nu för tiden försöker jag påminna mig varenda dag hur mycket sämre jag är än de bästa regsen, och de gör ett väldigt bra jobb i att påminna mig dagligen vid borden. Jag tror man är lite förskonad av från upplåst ego omatt man spelar cash och allting överlag är mer lowkey än för MTT-regs som kan luckboxa hem en turnering och behandlas som om de var guds gåva till pokern trots de är breakeven lifetime. 

Ställer man frågor med en dryg och passivt aggressiv underton får man ett drygt svar tillbaka :D

Redigerad av GTOBåten
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, säger GTOBåten :

 

Forumpolisen i full sving!

Detta påminner mig lite om då jag trodde jag var hot shit för att jag hade bra winrate på 10/20sek (guldmedalj i paralympics), sen kom varenda annan reg in på nivån och postade bättre winrates än min. (Jag vann för 12bb/100 över någon 200k händer sample och var kass). 

Nu för tiden försöker jag påminna mig varenda dag hur mycket sämre jag är än de bästa regsen, och de gör ett väldigt bra jobb i att påminna mig dagligen vid borden. Jag tror man är lite förskonad av från upplåst ego omatt man spelar cash och allting överlag är mer lowkey än för MTT-regs som kan luckboxa hem en turnering och behandlas som om de var guds gåva till pokern trots de är breakeven lifetime. 

Ställer man frågor med en dryg och passivt aggressiv underton får man ett drygt svar tillbaka :D

Fyndiga oneliners i all ära, men du håller säkert med om att det var rätt låg och fjantig nivå på den Brusig drog där. Hur som helst så är det inget som berör mig, så det är inga problem.

Jag vet inte om du med det du skriver syftar på att jag ska ha kommit in här och trott att jag var nån "hot shit" eller på något sätt ha försökt hävda mig, eller om du bara drar allmänna paralleller till dina egna erfarenheter. Jag är fullt medveten om att jag inte är så mycket mer än en average low stakes-reg och att det finns många bättre spelare än mig även på mina nivåer.

Anledningen att jag skrev från början var för att jag blev nyfiken när brusig skrev "F.ö vinner man inte i redline på 5/10 och nedåt lämnar man extremt mycket winrate på borden." Detta eftersom jag vet att jag själv har en riktigt kass redline, men även för att jag tidigare i den här tråden har sett Tendensen (och även Bakdörr som du påstod hade en likadan graf) ha mycket högre winrate än mig men ändå "bara" en breakeven redline. "Bara", eftersom Brusig hävdar att de i detta fall lämnar "extremt mycket winrate vid borden". Detta väcker ju rimligen stor nyfikenhet, då han menar att det går att uppnå mycket högre winrates och bli mycket bättre än dem.

Jag hoppades (och antog) såklart att han hade intressanta erfarenheter, fakta, evidens eller starka argument som han kunde dela med sig av för att utveckla sitt resonemang för mig och alla andra nyfikna som aspirerar på att bli bättre pokerspelare. Så verkar dock fallet uppenbarligen inte vara, konstigt nog.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, säger GTOBåten :

Alla dina inlägg är fulla av aroganta undertoner. Oavsett så är ingen här för att coacha dig gratis eller vinna pris för årets snällaste forummedlem. Du har rätt i att det var en fyndig one-liner. 

Insåg att det var lite väl mycket hyckleri då min standard-ton är arrogant och dryg. Men kvarstår att man kan skippa sådant om man åtminstone ber någon om hjälp eller input på någonting. 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, säger en_stor_keps :

Anledningen att jag skrev från början var för att jag blev nyfiken när brusig skrev "F.ö vinner man inte i redline på 5/10 och nedåt lämnar man extremt mycket winrate på borden." Detta eftersom jag vet att jag själv har en riktigt kass redline, men även för att jag tidigare i den här tråden har sett Tendensen (och även Bakdörr som du påstod hade en likadan graf) ha mycket högre winrate än mig men ändå "bara" en breakeven redline. "Bara", eftersom Brusig hävdar att de i detta fall lämnar "extremt mycket winrate vid borden". Detta väcker ju rimligen stor nyfikenhet, då han menar att det går att uppnå mycket högre winrates och bli mycket bättre än dem.

Jag hoppades (och antog) såklart att han hade intressanta erfarenheter, fakta, evidens eller starka argument som han kunde dela med sig av för att utveckla sitt resonemang för mig och alla andra nyfikna som aspirerar på att bli bättre pokerspelare. Så verkar dock fallet uppenbarligen inte vara, konstigt nog.

Det är roligt att du sitter och postar med en sån passivt aggressiv underton som en riktig svenne. Sen att du blir sur över svaren på frågorna du ställer har ingenting med mig att göra.

Ang det fetstilta, ja jag utvecklar gärna fakta/evidens eller starka argument av detta för de som tillhör vårt stall. Jag gör lite undantag ibland när man är trevlig, vilket du hade svårt för att vara.

Sen fetmarkerade jag hävdar, vet faktiskt inte vad du menar med att jag hävdar något. Jag antar mtp att jag själv spelade svs med en av dem högsta winratesen i flera år, jag/vi coachade sedan flera generationer av dom som hade högst winrates. 

Om det nu var så att jag lyckades uppröra någon stackars aspirerande reg vars winrate inte = hans iq. Så kan jag säga att ja, jag tror man bör vinna mer än break/even på redline på micros. Ja, det gick att bli bättre än vad Bakdörr var då eller vad Tendensen är nu. Vill minnas att det var den sista 2/4kr bakdörr-grafen någon postade då han tog coaching av oss någon månad därefter. Han gick upp i nivå, spelade tuffare games och bibehöll samma/högre winrate.

Jag har gjort en video för våra elever där jag bröt ned vad som skiljer Bakdörr från andra regs, det är tyvärr enda screenshotten jag har från hans resultat. Men detta är 5/10-50/100kr med majoriteten av det 10/20kr.

a9a7259ebb29f4bc2bcae7b71ff95973.png

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar lurka detta forum emellanåt då det är kul att läsa folks dagböcker. Brukar aldrig posta som ni såklart märker men kan bara inte motstå just nu!

Tycker att er respons mot kepsen i denna tråd är rätt lustig. Tycker inte på något sätt att hans post var särskilt aggressiv mot vare sig brusig eller båten. Läser snarare in det som nyfiken. Har ni så känsliga egon att ni inte kan ta att någon vill veta mer innan dom sväljer allt ni säger med hull och hår?

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger afghan_balla :

Brukar lurka detta forum emellanåt då det är kul att läsa folks dagböcker. Brukar aldrig posta som ni såklart märker men kan bara inte motstå just nu!

Tycker att er respons mot kepsen i denna tråd är rätt lustig. Tycker inte på något sätt att hans post var särskilt aggressiv mot vare sig brusig eller båten. Läser snarare in det som nyfiken. Har ni så känsliga egon att ni inte kan ta att någon vill veta mer innan dom sväljer allt ni säger med hull och hår?

Tänkte skriva nåt liknande med du hann före. Håller med 100%. Anar verkligen inga arroganta undertoner som båten uttrycker det. Han ställde ju bara frågor. Sen ser det ut som att ni (brusig och båten) teamar upp mot han och ska försvara varandra bara för att ni är polare ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger afghan_balla :

Brukar lurka detta forum emellanåt då det är kul att läsa folks dagböcker. Brukar aldrig posta som ni såklart märker men kan bara inte motstå just nu!

Tycker att er respons mot kepsen i denna tråd är rätt lustig. Tycker inte på något sätt att hans post var särskilt aggressiv mot vare sig brusig eller båten. Läser snarare in det som nyfiken. Har ni så känsliga egon att ni inte kan ta att någon vill veta mer innan dom sväljer allt ni säger med hull och hår?

Han ställde flera frågor som jag svarade på artigt flera gånger, sen skriver han att mina svar är konstiga och att jag hävdar något.

Sen frågar han efter "bevis", "fakta" eller "starka argument". Det är ett pokerforum där jag inte har någon som helst skyldighet att hjälpa eller svara någon. Om man betvivlar vad jag eller båten säger om SVS NL-games så tror jag att man antingen har något stort problem med sig själv, eller är väldigt bitter över hur vi gjort gamesen tuffare över åren och en eventuellt hamnat bakom.

Ang det fetstilta, han ställde frågor som jag besvarade. Den enda frågan jag inte besvarade var "Hur mycket lämnar jag på borden i winrate". En fråga jag ska basera efter att ha sett en graf varav varje nivå har 30-200k händer och det är från 0.5/kr till /10kr varav en del av det är ett spel jag inte ens spelar?? Jag vet inte spelarens nickname eller när händerna är spelade.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror bara han ville ha ett utförligare svar för att han som många andra uppskattar er respons i forumet då ni vad jag har förstått från min lurking är dom största crusherna här!
 

edit: är otydlig som vanligt. Det är ju väldigt intressant vad ni faktiskt ger för feedback dom gånger ni är utförliga med tanke på hur mkt ni har och kontinuerligt studerar spelet.

Redigerad av afghan_balla
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, säger afghan_balla :

Tror bara han ville ha ett utförligare svar för att han som många andra uppskattar er respons i forumet då ni vad jag har förstått från min lurking är dom största crusherna här!

Mitt stora ego hindrar mig från att göra ett uförligare svar, jag överlåter frågan till dig. Hur mycket lämnar han på bordet? Och vilken wr är möjlig att uppnå på hans nivåer. Likt en mattefråga i skolan måste du visa uträkningar och exakt hur du har tänkt följt av svar: x.

gogo!

Redigerad av brusig1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

7 timmar sedan, säger afghan_balla :

Tror bara han ville ha ett utförligare svar för att han som många andra uppskattar er respons i forumet då ni vad jag har förstått från min lurking är dom största crusherna här!
 

edit: är otydlig som vanligt. Det är ju väldigt intressant vad ni faktiskt ger för feedback dom gånger ni är utförliga med tanke på hur mkt ni har och kontinuerligt studerar spelet.

 

Jag svarar glatt på i princip varenda fråga folk skriver i dagböcker eller i PM och jag vet att Brusig gör samma sak. Jag lägger ofta ner mycket tid på att se till att bra frågor får ett så utförligt svar som går även om jag ofta kanske inte är den bästa personen att fråga. 

För mig var det uppenbart att kepsens frågor helt saknade någon form av produktiv substans och bara försökte märka något ordval jag gjorde för att sedan på något sätt vinna några argumentations-poäng emot Brusig. Det kanske inte var så uppenbart för andra och jag förstår att min respons kan uppfattas som otrevlig, men trams får trams tillbaka. 

Ifall någon kan hitta ett inlägg där jag svarat otrevligt på en seriös fråga så frirullar jag in de i Sunday Million. 

Ber om ursäkt för att ha dragit en massa onödigt drama till din dagbok Tendsenen, grymma resultat och jag tycker det illustrerar perfekt hur långt man kommer med ett sunt mindset och en bra grundstrategi på low stakes. Även det faktum att du tar coaching trots en sådan hög winrate tycker jag är en väldigt stark indikation att du har en ljus framtid inom poker. Det är inte många som har den ödmjukheten i kombination med bra resultat. 

 

  • Like 7
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger GTOBåten :

 

 

Jag svarar glatt på i princip varenda fråga folk skriver i dagböcker eller i PM och jag vet att Brusig gör samma sak. Jag lägger ofta ner mycket tid på att se till att bra frågor får ett så utförligt svar som går även om jag ofta kanske inte är den bästa personen att fråga. 

För mig var det uppenbart att kepsens frågor helt saknade någon form av produktiv substans och bara försökte märka något ordval jag gjorde för att sedan på något sätt vinna några argumentations-poäng emot Brusig. Det kanske inte var så uppenbart för andra och jag förstår att min respons kan uppfattas som otrevlig, men trams får trams tillbaka. 

Ifall någon kan hitta ett inlägg där jag svarat otrevligt på en seriös fråga så frirullar jag in de i Sunday Million. 

Ber om ursäkt för att ha dragit en massa onödigt drama till din dagbok Tendsenen, grymma resultat och jag tycker det illustrerar perfekt hur långt man kommer med ett sunt mindset och en bra grundstrategi på low stakes. Även det faktum att du tar coaching trots en sådan hög winrate tycker jag är en väldigt stark indikation att du har en ljus framtid inom poker. Det är inte många som har den ödmjukheten i kombination med bra resultat. 

 

Du behöver verkligen be om ursäkt för det som har skett. Tror att jag talar för många här på PF när jag säger att vi uppskattar all feedback och alla kloka tankar som du och Brusig delar med er utav. För mig betyder det mycket att ni tar er tiden till det och jag vet att PF inte hade varit detsamma utan Krillbåten. 

Sen så vill jag även tillägga att all marknadsföring är väl bra marknadsföring? :)

 

Tack för de fina orden! 

Redigerad av Tendensen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 timmar sedan, säger GTOBåten :

Insåg att det var lite väl mycket hyckleri då min standard-ton är arrogant och dryg. Men kvarstår att man kan skippa sådant om man åtminstone ber någon om hjälp eller input på någonting. 

Härligt att se att du har självinsikt nog för att kunna erkänna det. Det var mycket respektabelt sagt. Man borde definitivt skippa sådant om man ber om hjälp eller input på någonting. 

Jag tycker dock inte att jag är speciellt arrogant och dryg, och det verkar vara flera andra som tycker likadant. Har för den delen heller varken bett om hjälp eller input. Jag har ställt mig nyfiken, men även skeptisk, till Brusigs resonemang om att man "lämnar extremt mycket winrate vid borden" om man inte har en vinnande redline på 5/10 och under. Jag har därför ställt frågor med syfte att få honom att utveckla sitt resonemang. Han har absolut svarat på vissa av dem men inget som han har sagt har riktigt talat för att hans påstående skulle stämma, vilket jag tycker är konstigt.

Vad tycker du själv om hans resonemang? Lämnar man extremt mycket winrate vid borden om man inte vinner redline på 5/10 och under?

Redigerad av en_stor_keps
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, säger brusig1 :

Det är roligt att du sitter och postar med en sån passivt aggressiv underton som en riktig svenne. Sen att du blir sur över svaren på frågorna du ställer har ingenting med mig att göra.

Ang det fetstilta, ja jag utvecklar gärna fakta/evidens eller starka argument av detta för de som tillhör vårt stall. Jag gör lite undantag ibland när man är trevlig, vilket du hade svårt för att vara.

Sen fetmarkerade jag hävdar, vet faktiskt inte vad du menar med att jag hävdar något. Jag antar mtp att jag själv spelade svs med en av dem högsta winratesen i flera år, jag/vi coachade sedan flera generationer av dom som hade högst winrates. 

Om det nu var så att jag lyckades uppröra någon stackars aspirerande reg vars winrate inte = hans iq. Så kan jag säga att ja, jag tror man bör vinna mer än break/even på redline på micros. Ja, det gick att bli bättre än vad Bakdörr var då eller vad Tendensen är nu. Vill minnas att det var den sista 2/4kr bakdörr-grafen någon postade då han tog coaching av oss någon månad därefter. Han gick upp i nivå, spelade tuffare games och bibehöll samma/högre winrate.

Jag har gjort en video för våra elever där jag bröt ned vad som skiljer Bakdörr från andra regs, det är tyvärr enda screenshotten jag har från hans resultat. Men detta är 5/10-50/100kr med majoriteten av det 10/20kr.

a9a7259ebb29f4bc2bcae7b71ff95973.png

Jag har absolut inte blivit sur över svaren du har gett mig. Däremot har jag blivit besviken och konfunderad eftersom du inte har gett mig några svar som talar för att det du hävdar stämmer. I min värld hävdar man iallafall något när man skriver så här:

"F.ö vinner man inte i redline på 5/10 och nedåt lämnar man extremt mycket winrate på borden."

Det är det här resonemanget som har varit det centrala hela tiden och som jag har önskat att du skulle kunna utveckla eller berätta om vad som får dig att tro att det är så. Det är ett ganska konstigt påstående när du samtidigt har sett Tendensen posta en 20-30bb/100 graf med en breakeven redline och gett honom beröm för hans snygga resultat.

Genom att hävda detta borde du ju rimligtvis också ha en ganska klar bild av vilka winrates som går att uppnå och att dessa per din egna definition skulle vara extremt mycket högre än Tendensens. När jag ställde frågor om detta verkade du ju dock inte alls ha en speciellt klar bild, eller för den delen något annat att berätta, som skulle kunna tala för att ditt påstående skulle stämma.

________________________________________________________________________

"jag tror man bör vinna mer än break/even på redline på micros"

Screen-Shot-02-20-21-at-07-44-PM.png

Detta är mitt 70 bb/100-sample på /0,50 kr med en negativ röd kurva med ungefär -17bb/100.

________________________________________________________________________

Kul att du grävde fram den gamle Bakdörr-grafen där. Den har ju en väldigt fin redline men det säger ju tyvärr inte jättemycket när siffrorna är bortklippta så att det inte går att utläsa någon winrate. Då redlines ändå varierar beroende på spelstil, och inte bara på hur hårt man krossar en nivå (eller hur mycket winrate man lämnar på borden) så skulle ju denna grafen lika gärna kunna representera en winrate likvärdig med Tendensens, fast med en annorlunda spelstil. Den skulle ju såklart också lika gärna kunna representera en riktig monster-winrate som korrelerar med ditt påstående men jag hoppas att du inser och har förståelse för varför jag och andra är skeptiska till att det stämmer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, säger brusig1 :

Han ställde flera frågor som jag svarade på artigt flera gånger, sen skriver han att mina svar är konstiga och att jag hävdar något.

Sen frågar han efter "bevis", "fakta" eller "starka argument". Det är ett pokerforum där jag inte har någon som helst skyldighet att hjälpa eller svara någon. Om man betvivlar vad jag eller båten säger om SVS NL-games så tror jag att man antingen har något stort problem med sig själv, eller är väldigt bitter över hur vi gjort gamesen tuffare över åren och en eventuellt hamnat bakom.

Ang det fetstilta, han ställde frågor som jag besvarade. Den enda frågan jag inte besvarade var "Hur mycket lämnar jag på borden i winrate". En fråga jag ska basera efter att ha sett en graf varav varje nivå har 30-200k händer och det är från 0.5/kr till /10kr varav en del av det är ett spel jag inte ens spelar?? Jag vet inte spelarens nickname eller när händerna är spelade.

 

Du svarade absolut artigt flera gånger. Du har absolut hävdat något. Du har absolut inte någon som helst skyldighet att hjälpa eller svara någon. Det var dock en mängd frågor som du inte besvarade.

Frågan "Hur mycket lämnar jag på borden i winrate" var kanske dåligt formulerad, men det framstod som att du hade en ganska klar bild över hur en redline ska se ut och vilka winrates som man ska kunna uppnå. Den var mer av generell karaktär och syftade inte till att du skulle ge ett preciserat svar för varje nivå, eller för mig som individuell spelare, och ja okej, omaha-samplet var inte alls relevant, det smög sig med bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...