Gå till innehåll

Rånad av BET365


bomanlol

Recommended Posts

Hej, jag behöver nog lite hjälp.

I förrgår kväll blev jag utkastad från BET365 poker, tror det är iPoker, var då inköpt i turrar på runt €60. Fick ej logga in igen förrän efter midnatt så det var kört, och det enda de hänvisade till var att jag hade fyllt de 12 timmarna som är satt som spelgräns. Var lite svårt att ta det då jag hade svårt att se att det stämde, men då det inte var helt omöjligt att så var fallet så accepterade jag det och la det bakom mig.

Igår kväll, dubbelkollade så jag verkligen hade 12 timmar som gräns och hade det. Vaknade typ kl 10 och blev bannad igen kl 20(10h), inköpt i €100 och det gick jättebra i alla. Jag började spela nångång runt 17-18, så jag hade inte ens varit inloggad i 3h. 

Då blev jag lite ledsen men inget farligt, försökte ringa dem och kom fram efter en halvtimma. Fick ingen hjälp, det enda de hänvisade till var att jag använt mina 12 timmar och det var lite svårt att lyssna på det då jag inte ens suttit vid datorn mer än vad som kunde vara max 10h(sen jag vaknade). Jag var väl lite leds när vi pratade så istället för att hjälpa mig med något så började istället fråga ut mig om jag har problem med mitt spelande då jag nämnde att det är betydande summor för mitt spelande (10inköp) och att jag kräver en förklaring. Jag förklarade att jag inte har problem, men att det är lite tufft att bli rånad såhär.

 

Så i morse när jag loggade in så har de satt begränsningar på mitt konto så jag inte kan spela mer, har biljett värd €100 på kontot som jag inte kan använda. Det enda som jag fick som förklaring att jag måste logga ut på rätt sätt, annars fortsätter den logga timmar. Den hade tydligen loggat 4 timmar från midnatt och framåt natten innan då jag loggat in och kollat mitt saldo och stängt ner datorn direkt efter det. Jag hittar inte heller något annat sätt att logga ut än kryssa klienten, vilket jag alltid  gjort överallt. Det här är helt sjukt, jag har inte tid och ork, men det är fan flera tusen det handlar om ändå.

 

Vem kan man vända sig till? Sorry, är finne

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, säger bomanlol :

TL;DR

 

Klienten loggar timmar trots att man stänger ner den, blir utkastad mitt i turregrinden med hänvisning till att 12H är uppfyllt när så inte är fallet, ens i närheten, alla insatser och eventuell profit går förlorat.

 

 

Alltså att dom fortsätter logga timmar när du är utloggad kan ju rimligtvis aldrig vara ditt fel, det är ju ett misstag från deras sida medan du som kund blir straffad. Det här måste gå att lösa på ett sätt så du kan få tillbaka dina inköpspengar, måste vara omöjligt att dom kan hålla inne dina pengar när det inte är ditt fel. Vi kan plita ihop ett mail om du vill boman

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

?

 

Det är såpass tätt inpå och jag hoppas kunna lösa det, det jag tänkte med trådstarten är att ev. varna men också fråga om det inte finns något ombud i spelbranschen man kan anlita för såna här oegentligheter. Helt beyond hur supporten låtsades inte förstå bedrövelsen, ursäktade sig med att klienten buggar och rekommenderade att köra webbläsare i framtiden. Lol, de sa först  innan de sa att klienten buggade, att jag loggat ut på fel sätt och att det är mitt fel att den fortsatt logga, när det inte ens verkar finnas något annat sätt att logga ut. Jag köpte till och med det och mycket anbnat som dom sa, men nu när jag satte mig för att se var jag felat så hittar jag inte hur jag skulle logga ut på ett annat sätt. 

 

Sick ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt att det händer! Men jag blir glad att jag inte är ensam som samma problem. Jag har tiltat sönder på deras support i flera veckor, eftersom min tid är uppnådd varje jävla dag, även fast jag loggar ut på samma sätt varje dag. Men så fort jag ska sätta mig och spela på kvällen får jag inte logga in före kl 00:00 eftersom mina 12h är borta, men jag har i själva verket max använt 2-3h innan jag loggade ut.

Supporten har varit så vansinnigt blåst så det har nästan tiltat mig ännu mer än själva problemet med mitt konto. Det enda dom hänvisar till är "var noga med att logga ut korrekt", även fast jag påpekar att jag har loggat ut på exakt samma vis i nästan 2års tid, och det har fungerat, men nu har det buggat varje dag i flera veckor. 

Jag testade allt möjligt, att logga in på annan dator och logga ut, men ingenting hjälper...men nu, hux flux, 3v senare, har jag kunnat använda skiten normalt igen i någon vecka, peppar peppar!

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow! Jag har också spelat i flera veckor utan problem och garanterat fler timmar än igår och förrgår. Kändes som att jag inte var den första som ringt in om det här när jag pratade med supporten igår kväll, det verkade också som att han sökte anledningar att låsa mitt konto, mer än att hjälpa mig. Han redovisade inga tider eller nånting, som hade kunnat förklara saken, förmodligen för att det inte finns något att redovisa.

 

Sjukt jobbigt och overkligt. Han i morse öppnade dock upp för att klienten verkar bugga men var inte sugen på att ta något ansvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger z4muz :

Tråkigt att det händer! Men jag blir glad att jag inte är ensam som samma problem. Jag har tiltat sönder på deras support i flera veckor, eftersom min tid är uppnådd varje jävla dag, även fast jag loggar ut på samma sätt varje dag. Men så fort jag ska sätta mig och spela på kvällen får jag inte logga in före kl 00:00 eftersom mina 12h är borta, men jag har i själva verket max använt 2-3h innan jag loggade ut.

Supporten har varit så vansinnigt blåst så det har nästan tiltat mig ännu mer än själva problemet med mitt konto. Det enda dom hänvisar till är "var noga med att logga ut korrekt", även fast jag påpekar att jag har loggat ut på exakt samma vis i nästan 2års tid, och det har fungerat, men nu har det buggat varje dag i flera veckor. 

Jag testade allt möjligt, att logga in på annan dator och logga ut, men ingenting hjälper...men nu, hux flux, 3v senare, har jag kunnat använda skiten normalt igen i någon vecka, peppar peppar!

Varför har du inte bara bytt sajt btw? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Möjlig teori: vill att jag ska bli glad över att de låste upp kontot igen och glömma pengarna. Har inte den blekaste varför kontot är låst, har ingenting som borde förorsakat detta. Pratar i support just nu men det är svårt när varenda där verkar pårökta eller någonting, sluddrar och svarar osakligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, säger bomanlol :

Tips på andra skins inom samma nätverk mottages tacksamt också, kommer ju aldrig våga spela där igen. Lagom traumatiserande att kastas ut när det brinner som mest, 2x ? Var lagom kul att fortsätta grinden på de andra ställen sedan.

Paf såklart. Där har du i alla fall en kompetent second line support.

Redigerad av Ola Brandborn
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ställd i kö för ett samtal från sektionen Ansvarsfullt spelande som ska förklara för mig varför jag är bannad ?

Senaste samtalet fick jag förklarat för mig att deras tekniska avdelning inte hittat något som tyder på att det är de som åsamkat felet.. ingen större skräll givetvis och inga intentioner på något annat whatsoever.

Är nog kört tyvärr, fan så liten man känner sig återigen :D Senast jag spelade poker var 2011 då jag körde för Supernova Elite på Stars, blev bannad med 200k VPPs kvar i slutet på oktober. Hade då spelat 10 nävar när jag var i Amerika i JUNI och VPN:en brast. my bad givetvis. Schysst att jag fick rakea ända fram till slutet på året iaf :D Sedan låste de upp kontot strax innan jul.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 timmar sedan, säger bomanlol :

Fan vad härligt, hade jag ju valt från första början om jag fattat det. Tack!

Just nu har iPoker problem med alias creation (inte bara hos oss, flera andra sajter med) så du kanske kan softa lite över helgen innan du startar konto på ny sajt, just saying.

Vid lunchtid i går gick skiten ner.

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrev såhär åt aftonbladet/expressen ? Seriöst jag orkar inte så det här är den sista energin jag lägger ner på det här. Har fått en grym start på PAF.se iallafall, inte helt oväntat. ??

 

Hej!

Jag undrar om ni skulle vara intresserade av att skriva en artikel om en händelse som är på bet365 där jag tycker det har gått så orättvist till och i den bästa av världar är till allmänhetens kännedom.

Kortfattat: jag spelade poker som jag gjort helt utan problem under flera veckors tid, tills på onsdag kväll förra veckan, då pokerklienten kastade ut mig helt plötsligt. Då jag var inköpt i flera turneringar till ett värde av runt 700kr så infann sig lite panik över att veta vad det var som hände, men också över det faktum att det är ganska jobbigt att bli utkastad mitt i när man sitter och kämpar.

Jag fick tag på supporten efter ett tag och de hänvisade då till att jag hade fyllt min spelgräns för dagen, som är 12 timmar. Jag hade väldigt svårt att köpa att det stämde men eftersom det ändå fanns en chans att så var fallet, så accepterade jag förklaringen och det ändå var så "lite" pengar det rörde sig om som gick förlorat, så lade jag det bakom mig.

Dagen efter, på torsdagen, satte jag mig åter att spela. Lite försiktigare den här gången, såg till att absolut inte vara inloggad nära de där tolv timmarna. Lik förbannat, klockan 20.00, då hade jag betalat närmare 1000kr i olika turneringar, och det gick dessutom väldigt bra i samtliga, blev jag utkastad på samma sätt.

Då blev jag lite ledsen för jag förstod direkt att både pengarna och turneringarna var att glömma givet hur det såg ut från kvällen innan, men den här gången var det tungt nog så jag försökte ringa in och få en förklaring. Det tog en halvtimma att komma fram, och de enda de kunde hänvisa till, igen, var att jag hade fyllt spelgränsen 12 timmar för dagen. Det stämde över huvudtaget inte så jag blev väl kanske lite irriterad och med mitt perspektiv på pengar, så förklarade jag att jag kände mig rånad på nästan 2000kr, att pengarna betydde mycket för mig. Då blev han i supporten intresserad helt plötsligt och började fråga ut mig om mina spelvanor och om jag hade problem med mitt spelande, vilket jag lugnt förklarade att jag inte hade men att det av flera olika skäl var ganska tungt att det här hände, andra kvällen i rad dessutom.

Nu är det fredag, och jag loggar in på kontot på Bet365 för att se över mitt saldo, så kom det upp en skylt vid inloggningen, att mitt konto hade blivit avstängt, men att jag kunde ta ut de pengarna jag hade kvar på kontot.

Det här var ju bara för absurrt tänkte jag, och jag hade fortsatt svårt att tro att det stämde att jag hade fyllt spelgränsen på både onsdag och torsdag, dels för att jag spelat både mer och oftare i flera veckor innan det här, utan problem, och för att jag på torsdagen inte ens startade datorn innan klockan 10, och jag blev utkastad klockan 20, vilket inte ens är 12 timmar. Jag får ihop det till att jag satt ungefär maximalt sex timmar, högt räknat.


Så då ringer jag supporten på fredag morgon och får prata med en vettig och tydlig person som faktiskt kändes som han var ute efter att hjälpa mig mer än annat, och han föreslog idéen om att pokerclienten på Bet365 för tillfället har problem och fortsätter logga timmar även efter man har stängt ner den. Okej tänkte jag, det låter iallafall möjligt. Jag frågade vidare om hur jag ska göra med mitt frysta konto, och han bad mig återkomma efter klockan 14:30 då berörd avdelning för ansvarsfullt spelande åter var i tjänst. 

Klockan 15:00 ringer jag tillbaka och får återigen dels förklarat för mig att de inte hittar några tecken på att det skulle vara pokerklienten som felat men också att jag är satt i en kö för ett samtal från avdelningen ansvarsfullt spelande för att vidare förklara varför mitt konto är fryst, och jag väntar ännu idag på att de ska ringa.

Ni får ursäkta men jag tycker det här är så konstigt att man mig ännu veterligen inte har någonstans att vända sig till som konsument av de här tjänsterna. Jag har förlorat både de €170 jag var inne för i turneringarna då pokerklienten felaktigt skickade ut mig+ en biljett inne på pokerkontot värd €100 som jag inte kan använda för att kontot HELT UTAN anledning är fryst. Det skulle isånafall vara för att jag på torsdagkvällen efter det andra missödet ringde in och ifrågasatte om det verkligen stämde att jag suttit i tolv timmar, men sånt kan man väl inte stänga av folk för i en rättvis värld.

Tack
Jona

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...