Lundin89 Postad 12 April , 2021 Författare Rapport Share Postad 12 April , 2021 Den 2021-04-11 kl 18:15, säger Markus800 : Superkul läsning. Fräscht att nån fortfarande styckeindelar 2021. Verkar som att du har något bra på gång, till skillnad från oss Svensson-grinders. Snygg också. ? ❤️ Livet blir vad man gör det till Markus, grinda på så kan du också ta flyget! 19 timmar sedan, säger ludvvig : Du fick mig att logga in efter några års inaktivitet! Kul att läsa dagboken, keep it up ? Haha, vad sjukt. Trodde aldrig du skulle ramla in på PF igen. Hoppas allt är fint med dig kompis, och att du inte börjat prata som en stockholmare Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bomanlol Postad 28 April , 2021 Rapport Share Postad 28 April , 2021 Är det fint i värmen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jimmit Postad 27 Maj , 2021 Rapport Share Postad 27 Maj , 2021 Underbar läsning, men led verkligen genom texten med dig under din karantän. Det låter snarare som att du nyss muckat från kåken än åkt på semester ? Kör hårt Ludde! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hyfsad Postad 1 Augusti , 2021 Rapport Share Postad 1 Augusti , 2021 Bump! Hur går livet i Thailand? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lundin89 Postad 2 Augusti , 2021 Författare Rapport Share Postad 2 Augusti , 2021 Den 2021-08-01 kl 18:12, säger Hyfsad : Bump! Hur går livet i Thailand? Skriver lite i dagarna 3 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
minibiff Postad 6 Augusti , 2021 Rapport Share Postad 6 Augusti , 2021 Såg att det surrades om reduceringsverktyg och cabinens variant. Med all respekt för cabinen så är deras verktyg en nedbantad variant och jag tillsammans med några andra gick precis live med vårt verktyg https://www.reducering.se/ För er som spelar Stryktipset regelbundet så ger ni upp otroligt mycket EV av att spela matematiskt =) Prova på reducera nu, det är inte så svårt som det verkar! Dessutom support tillgänglig dygnet runt om ni PM:ar mig! (Hoppas det är ok att länka här, tänkte att cabinens variant länkades fritt =)) ) 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
minibiff Postad 6 Augusti , 2021 Rapport Share Postad 6 Augusti , 2021 Haha ser nu att man postade här och inte i Markus blogg Man är diskret och försöker smyga in lite härlig reklam och skickar in de rakt in i den enda aktiva moderatorns dagbok. UPPFÖRSBACKEN!!!!!!!!!!!!!!! 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lundin89 Postad 7 Augusti , 2021 Författare Rapport Share Postad 7 Augusti , 2021 Tjena boys Long time, no see. Augusti nu, och vi är kvar i Thailand. Nästan fem månader. Har varit här en längre sväng förut, men i övrigt brukar jag ofta få hemlängtan när jag varit hemifrån i kanske en månad, sen en gång till fast mycket värre vid tre. Den här resan är inget undantag. Längtade hem nå fruktansvärt där runt tre månader in och funderade över vad fan jag egentligen gör här. Men samtidigt fick jag ju bemöta mig själv med logiskt resonemang; vad är det jag längtar efter egentligen? Livepoker? Typ stängt. Svensk sommar? Men hur lång är den då liksom, och det är väl varmt här med. Man slipper ju ha mask och det finns knappt nå restriktioner i Sverige, det är bättre? Äh, det är inte som att restriktionerna här är ett problem för mig ändå. Dom har stängt poolen på taket av huset jag har lägenheten i sen en vecka, men annars har jag inga bekymmer. Igen och igen har jag fått förklara för mig själv att det är trams med hemlängtan. Men jag har alltid varit sån. Dock nu, när jag varit här i nästan fem månader känner jag i princip ingen längtan efter Sverige alls, och det är skönt. Planen har ju hela tiden varit att jag skulle vara här en längre tid, och genom att se till att det blir så så tror jag att jag växer lite som människa. Vart i Phuket nu i över två månader, och även om Jomtien vid Pattaya hade sina fina egenskaper så var det rätt att åka hit. Känner mer folk här, hittar mycket bättre och framförallt så är allt så mycket grönare. I Jomtien fanns det knappt träd eller buskage när man brände runt på 125cc:n, allt är liksom en enda stad som sitter ihop med Pattaya, som i varje fall jag aldrig rörde mig utanför. Det hjälper så klart inte att restriktionerna var tuffare där eftersom covid var lite mer utbrett, men bara att man ser berg, skog och träd var man än är här gör att jag känner en sån ro varje dag. Däremot ska jag säga att restaurangerna i Pattaya-området slår högre, fanns massor med svintrevliga ställen för gott käk. Sen kan man ju rada upp argument för this and that, hit och dit, mellan två ställen när man jämför, men för mig är det egentligen att magkänslan säger att Phuket är rätt för mig, och då spelar egentligen inte resten så stor roll. Känns platsen du är på i livet rätt för dig, så tror jag helt enkelt att det är så. Thairegeringen gick ju vidare med sin idé om att Phuket skulle bli någon sorts pilotbubbla för vaccinerade turister, för att få igång turismen igen. Så om man är vaccinerad kan man (just nu iaf) flyga till Phuket och slippa den här 14-dagarskarantänen som kändes ungefär som fängelse. Trots att coronaläget successivt, långsamt har blivit sämre sedan slutet på maj eller så, så handlar det ju mycket om att inte tappa ansiktet för regeringen så "Phuket Sandbox" fortsatte enligt planen. Än så länge är restriktionerna här inte så tuffa, vi överlever och har det rätt gott. Men i Bangkok och många andra provinser är det mer eller mindre lockdown, Thailand peakar på antal covidfall atm. Så det dom gjorde för att få ner antalet i Phuket igen var att stänga för inrikes resande (LOL!), dom enda som kan komma hit är alltså internationella turister, men thai national = persona non grata. Sen stramar dom åt restriktionerna kanske var 14:e dag nu, och det känns som att det kommer bli värre. Enligt några polare här är det inte alls omöjligt att det blir någon form av lockdown här heller inom en månad eller två. Och då blir det inte så rock'n'roll att bo i en småort med några tusen invånare, när det står poliser och blockerar varje exit av samhället. Så prayers att det inte blir så. Förutom att poolen är stängd som gör mig lite tiltad (thairegeringen är övertygade om att pool med extremt hög klorhalt bidrar till corona, men packade restauranger, np) och att det inte får serveras alkohol på restauranger så stör faktiskt inte situationen mig alls nämnvärt. Jag glider på som vanligt, käkar thaimat till lunch, försöker komma ut i solen dom dagar det inte regnar, möter upp nån/några polare någon gång i veckan men i övrigt trivs jag ganska bra med att vara mycket själv. Det är rätt lugnt och skönt på ön ändå, dom här 15000 turisterna som ska ha landat har varken jag eller någon polare sett röken av, och då var vi ändå på fyra olika stränder idag för att scouta lite var folk håller hus. Kommer väl vara röd som en tung backsession imorn, men successivt har jag i varje fall slutat se ut som att jag klev av planet igår och det är ju positivt, trivs med att ha lite bränna. Men poker då. För typ en vecka sen eller något vann jag motsvarande 7k$ på kanske tre dagar och lyckades äntligen plugga igen hålet jag varit i sen i mars. Eftersom det då återstod ungefär tre veckor på kontraktet jag signat med Båten och Brusig så hörde jag mig för om det skulle vara okej att jag kliver av redan nu, så vi slipper riskera att jag lämnar i make up. Jag tycker det känns bättre så, ifall jag skulle lira tre veckor till kanske jag skulle vinna en del och för min del skulle ju det vara grymt. Däremot om jag skulle tappa tillbaka en hel del så suger ju det för pappa och pappa, blir lite som att frirulla dom. Det var lugna puckar. Så nu är jag free agent, med blandade känslor. Att jag valde att kliva har ingenting att göra med att jag inte trivdes eller uppskattade upplägget, tvärt om, jag är helt övertygad att arbetet jag gjort med coach Båten och kollegorna i vår grupp är den överlägset bästa vägen mot miljonerna. Men för min del handlar det om det inte finns några garantier för att jag vinner något under de kommande månaderna (är ungefär 100 buyins under EV), och det måste jag göra, för jag har inte så mycket pengar just nu. Och då får jag helt enkelt vara realistisk. Jag lär ta lite tid där jag bara trycker in volym och mördar Svenska Spel på låga nivåer tills jag är i en lite tryggare ekonomisk situation. Håller det inte alls för omöjligt att jag kanske hör av mig till Båten i framtiden och tittar om det finns utsikter för ett nytt samarbete, för det har gjort mig till en vansinnigt mycket vassare spelare och det har varit fantastiskt roligt. När jag tittar tillbaka på hur jag spelade för ett år sedan, så vill jag påstå att jag var på gränsen till fisk. Konstant ute och cyklade i alla möjliga situationer. Så ett stort tack för det här året med alla lärdomar, och speciellt alla garv, vill jag rikta till Båten och mina kollegor, keep on killing it. Har i varje fall satt mig i en bra situation för att kunna grinda på och bygga upp lite liferoll nu. Mina fasta utgifter ligger på ungefär 3.5-4k sek per månad och lägg sen till kanske 7-10k för att leva skapligt. En dålig månad på svs lågt är 10k upp om jag spelar mycket, tror jag, sen sky's the limit. Nu inledningsvis kommer jag börja jävligt BR-nitigt och spela 1/2-2/4, sen när jag tycker jag har rulle till högre tror jag man kan hålla en rätt fin snittmånad om man trycker in timmarna. Så vi börjar där och ser vart tåget går helt enkelt. Slänger in en gammal låt jag hittade som träffade mig som en knytnäve i ansiktet, känns som det är mig han sjunger om. Aldrig nöjd, fly till paradiset, grönare på andra sidan, vägrar inse vad jag redan har osv. Kanske bra iofs att aldrig vara nöjd, jag vet inte... nåja, på återseende boys. 9 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lundin89 Postad 7 Augusti , 2021 Författare Rapport Share Postad 7 Augusti , 2021 23 timmar sedan, säger minibiff : Haha ser nu att man postade här och inte i Markus blogg Man är diskret och försöker smyga in lite härlig reklam och skickar in de rakt in i den enda aktiva moderatorns dagbok. UPPFÖRSBACKEN!!!!!!!!!!!!!!! lol, vilken sopa du är biffen ?. Kikade lite snabbt och jag tyckte det såg ut som att verktyget var gratis, och i så fall bryr jag mig inte. Att gambling cabins verktyg har länkats innan hade jag ingen aning om, men det kostar väl heller inget så inga problem. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valterego Postad 8 Augusti , 2021 Rapport Share Postad 8 Augusti , 2021 Otippat att man nästan av en slump skulle plöja en dagbok efter 2,5 års mer eller mindre total ignore på hela pokervärlden. Men vad fan kan jag säga? Du Lundin är ju en av de jag saknar mest av alla sen jag stängde dörren efter mig. Kul att du hänger i. Vi borde ses vid tillfälle. Kram påre! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lundin89 Postad 9 Augusti , 2021 Författare Rapport Share Postad 9 Augusti , 2021 20 timmar sedan, säger valterego : Otippat att man nästan av en slump skulle plöja en dagbok efter 2,5 års mer eller mindre total ignore på hela pokervärlden. Men vad fan kan jag säga? Du Lundin är ju en av de jag saknar mest av alla sen jag stängde dörren efter mig. Kul att du hänger i. Vi borde ses vid tillfälle. Kram påre! Tack så hemskt mycket, Valter! En ära att en sån legend loggar in för att skriva några rader ❤️ Ja, det hade varit trevligt som fan att ses kompis. Nån dag, nån gång, när jag är på hemmaplan, garanti. Hoppas du har det fint som snus hemma i sommarvärmen! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hammarhajen Postad 24 Augusti , 2021 Rapport Share Postad 24 Augusti , 2021 Den 2021-08-07 kl 17:38, säger Lundin89 : En dålig månad på svs lågt är 10k upp om jag spelar mycket, tror jag, sen sky's the limit. Nu inledningsvis kommer jag börja jävligt BR-nitigt och spela 1/2-2/4, sen när jag tycker jag har rulle till högre tror jag man kan hålla en rätt fin snittmånad om man trycker in timmarna. Så vi börjar där och ser vart tåget går helt enkelt. Hur går det för dig med grinden? Kul med någon som spelar på liknande nivåer som en själv. Vore kul om du ville dela med dig lite mer av resultat, tidsåtgång osv, skulle vara sporrande att se vad som är möjligt! Avis på att få vara i värmen!! ☀️ Njut! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lundin89 Postad 25 Augusti , 2021 Författare Rapport Share Postad 25 Augusti , 2021 8 timmar sedan, säger Hammarhajen : Hur går det för dig med grinden? Kul med någon som spelar på liknande nivåer som en själv. Vore kul om du ville dela med dig lite mer av resultat, tidsåtgång osv, skulle vara sporrande att se vad som är möjligt! Avis på att få vara i värmen!! ☀️ Njut! Tack för dom fina orden. Grinden går framåt, jag tänkte jag skulle skriva en summering när augusti är slut, så då får du resultat, hur mycket jag spelat, random thoughts osv. Gl själv! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hammarhajen Postad 25 Augusti , 2021 Rapport Share Postad 25 Augusti , 2021 8 timmar sedan, säger Lundin89 : Tack för dom fina orden. Grinden går framåt, jag tänkte jag skulle skriva en summering när augusti är slut, så då får du resultat, hur mycket jag spelat, random thoughts osv. Gl själv! Kuuul! Ser fram emot update Tyty Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Katt3n Postad 27 Augusti , 2021 Rapport Share Postad 27 Augusti , 2021 Komigeeen, Augusti är i princip slut. I a f augustilönen. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lundin89 Postad 6 September , 2021 Författare Rapport Share Postad 6 September , 2021 Tjena boys Augusti till ända. Fantastisk och bedrövlig månad, på samma gång. Som jag tidigare berättat så gjorde jag och Båten avräkning och stängde böckerna i början av månaden och jag satte in några småpengar på Svenska Spel, where it all begun, för många år sedan. Hade lite grus där sedan tidigare och kunde stoppa in en femma till, så fick börja med 8500kr i rulle, att kunna göra ett leverne på. Nu är det inte så att jag var bust bakom eller så, men man lär ju ta det rätt lugnt pga Shekarabis 5k-cap som gör det omöjligt att ladda på kontot. Så jag tänkte att jag mixar 1-2/2-4 till en början och ser whats up. Inledningsvis spelade jag mest heads up, det är ju HU-spelare jag är i grunden, och det gick bra. Efter en vecka kanske hade jag runt 15k på sajten och fimpade 1-2 helt. Fick så mycket spel på 2-4/2-5 ändå. När det var dåligt med napp från fiskebåten hoppade jag in i en del ringgames och det gick lika bra där. Nog fan vore det märkligt om det inte skulle göra det, efter ett års intensivt studerande torde ju micros på Svs vara gratispengar, och det stämde. Det rullar ofta rätt schyssta anonyma bord så volymdelen är absolut inga problem bara man själv ser till att trycka in timmarna. Och det vill jag påstå att jag gjort rätt bra under augusti. I slutet spelade jag en del 5-10 med, tyvärr så har jag inte vunnit så många all ins där, men det blev ändå en ganska bra första månad. Stämplar ut aug på ca 28k upp med ok volym (dock back ett antal tusenlappar på att internet dött mitt i potter). Huruvida det är bra eller jättebra vet jag inte, jag är ju ny på spelplanen här. Det känns dock faktiskt lite som ett vanligt jobb, jag tror jag hade kanske fyra backdagar eller så. Men visst var det nära ögat när en riktig vevare sprang upp till 5k på 2-5 HU på kanske 20 minuter, fast där turade man ju att han satt kvar så man fick gå vinnande ur ringen. Innan återkomsten var jag helt säker på att jag skulle spela nästan uteslutande HU, eftersom det varit mitt bread and butter historiskt. Fast andra halvan av månaden spelade jag nästan ingen HU alls. Tycker ring känns mer smooth, man får in bra mycket mer händer och det jämnare ut variansen så mycket finare. HU får du vissa dagar skralt med spel, och hoppar det in en gubbe som nyper 500bb lite fort och kliver kan ju hela dagen vara förstörd om det sen bara dyker upp 40bb-limpare som drar vid dubbling liksom. Jag har helt enkelt tröttnat på det, HU är lite mer lotteri medan ringgame är en grind. Jag väljer grinden. IRL då? Jag är tillbaka i Sverige sen slutet av augusti. Vad fan då för, undrar ni säkert allihop nu. Jo, det var så här. För lite mer än tre veckor sen var jag på stranden och badade med en polare, dagen efter korkade mitt högra öra igen. Hörde kanske 10-20% på det, lite obehagligt, men jag tänkte att det är väl vatten eller vax och går säkert över om någon dag. Tre dagar senare försvann hörseln på vänstra örat också, jag var alltså i princip helt döv. Det sög riktigt hårt, kunde alltså inte snacka med nån, och då inte heller hänga med nån. Fixade en tid på sjukhuset några dagar senare. Drog dit, fick träffa en läkare på öron, näsa, hals, som kikade lite, blåste ur öronen ifall det var proppar. Det var det inte. Då skulle vi alltså diskutera vad vi ska göra härnäst, jag och doktorn. Hon börjar snacka, jag informerar om att jag inte hör, doktorn tolkar detta som att jag alltså inte förstår engelska, och drar upp google translate på datorn och skriver på engelska till svenska. Tilten var total kan jag säga. Jävla kvacksalvare. Hon ville göra ett hörseltest på mig, och det skulle hon ha 1200kr (inte baht) för. Jag frågade varför då. Ja, för att jag vill testa din hörsel. Jag förklarar att det är väl alldeles uppenbart för både mig och henne att jag inte hör något, eller? Alltså vad tusan hjälper det att jag sitter och lyssnar efter pip för en massa pengar när det är glasklart att jag är döv. Så hon skickar hem mig med antibiotika och nån medicin till, får order om att inställa mig igen en vecka senare efter avslutad kur. Sagt och gjort, isolering och tilt hemma en vecka till. Tillbaka på sjukhuset. Hon kikar i öronen igen, jag hör naturligtvis ingenting nu heller. Doktorn förklarar att hon inte har en susning om varför jag inte hör något. Kul. Vad fan gör man nu då. Återigen tjatas det om hörseltest, och jag tänker att detta måste helt enkelt lösas, jag håller på att dö instängd hemma. I'll bend over. Sätter mig i lådan, lurarna på, trycker på knappen när det piper. Doktorn får ett papper, jag får en räkning, grattis, 1-0 till Bangkok Hospital. Pappret studeras i minsta detalj, nice, nu ska jag väl äntligen få hjälp. "Jag har fortfarande ingen aning om varför du inte hör, problemet verkar vara på insidan av ditt öra, alltså bakom trumhinnan, det är inte vax". Tack, precis den informationen jag letade efter... Återigen börjar det knappas på datorn, och jag blir hemskickad med inte mindre än FEM mediciner som alla med olika instruktioner ska tas dagligen. Det brinner nu grabbar. Självklart svintiltad när jag kommer hem. Det räcker. Kan inte ha det så här. Funderar någon dag på vad fan jag ska göra. Kommer fram till fuck it, jag drar, jag ska hem, jag ska ha hjälp av svensk sjukvård. Hade alltså i princip inte pratat med någon på över två veckor, det var värre än karantänfängelset i Bangkok, trots att jag kunde äta vad jag ville. Bam, bokade biljett 16.00, planet gick 02.30. Slå ihjäl några timmar, ta en burgare med en polare för att säga lite hej då. Ner med grejerna i väskan och taxi till flygplatsen. Resan hem var inget vidare märkvärdig, Qatar Airways bra som alltid. Sen en vecka och växel är jag alltså tillbaka i Gävle, the roots. Föräldrarna har en övervåning till sin lägenhet med sovrum, vardagsrum med stor soffa och TV, badrum, balkong med möbler och ett kontor. Finns egen ingång också. Dom går aldrig någonsin upp hit, utan valde den här lägenheten när dom tröttnade på huset med dess bestyr endast utifall någon av oss grabbar vill komma hem och hälsa på någon gång. Så nu är planen att det blir nån månad här, och sen flytta till antingen Stockholm eller Göteborg. Har inte bestämt mig, Stockholm är nice för poker och jag känner mycket mer folk där, men jag kände mig mer hemma i Göteborg by far. Nåja, den biten blir nog bra, hur det än blir. Så nu blir det hänga med lite gamla homies och spela ett gäng timmar poker varje dag (utan att bli dc:ad, sjuk lyx ska ni veta). Spelade månadens första session idag eftersom det varit en liten turneringsserie live här på en lokal klubb, som dom har en gång om året. Mincashade/bubblade tre turrar och åkte först i den fjärde, samt dundrade iväg lite på CG så det kostade en 5k eller så. Men dom fick jag tillbaka på kvällssessionen nu på 2-4 lite fort, funkar. Och just ja, hörseln. Det löste sig så random; samma morgon som jag hade bokat läkartid var problemen borta när jag vaknade, trots att jag haft dom konstant utan nämnvärd förbättring i tre veckor. Begriper inte alls hur det gått till, men det är taget. Anyhow, bygga lite liferoll och flytta till storstan är planerna framledes. GL till mig, och GL till er boys. Good times ahead, lets go. 11 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lundin89 Postad 6 September , 2021 Författare Rapport Share Postad 6 September , 2021 Den 2021-08-27 kl 11:19, säger Katt3n : Komigeeen, Augusti är i princip slut. I a f augustilönen. Sorry Katt3n, försökt börja skriva flera gånger, men som alltid funkar det bara för mig när jag från nowhere får skrivsug. Så du fick vänta lite väl länge, men nu finns det en liten whats up 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
z4muz Postad 7 September , 2021 Rapport Share Postad 7 September , 2021 3 timmar sedan, säger Lundin89 : Och just ja, hörseln. Det löste sig så random; samma morgon som jag hade bokat läkartid var problemen borta när jag vaknade, trots att jag haft dom konstant utan nämnvärd förbättring i tre veckor. Begriper inte alls hur det gått till, men det är taget. Skaplig rungood på en fronten! Jag tappade ungefär 80% av hörseln på höger öra för strax över 3 år sedan helt utan anledning, jag vaknade upp en morgon och hörde dåligt helt enkelt. Läkarna hittar inget som är fel så det var bara att leva med, 20% hörsel är bättre än 0%. Men nu för drygt 5 månader sedan märkte jag att något började hända med hörseln under dagen och att jag verkligen hörde 0% istället för ca 20%. Har inte fått något svar om varför det är så, men bara leva med det, jippi 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jinti91 Postad 7 September , 2021 Rapport Share Postad 7 September , 2021 Kul (fast samtidigt nej, inte alls obv) att du är tillbaka och vevar på Svs! ? Vi lär springa på varann titt som tätt på ringgamesen. Blir det Stockholm sen så får du hojta till så styr vi en grindstuga eller nått! ? 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lundin89 Postad 7 September , 2021 Författare Rapport Share Postad 7 September , 2021 12 timmar sedan, säger z4muz : Skaplig rungood på en fronten! Jag tappade ungefär 80% av hörseln på höger öra för strax över 3 år sedan helt utan anledning, jag vaknade upp en morgon och hörde dåligt helt enkelt. Läkarna hittar inget som är fel så det var bara att leva med, 20% hörsel är bättre än 0%. Men nu för drygt 5 månader sedan märkte jag att något började hända med hörseln under dagen och att jag verkligen hörde 0% istället för ca 20%. Har inte fått något svar om varför det är så, men bara leva med det, jippi Fyfan vilket mörker, önskar verkligen ingen det efter min korta period som halvdöv/döv. Så ja, onekligen bra spring. 3 timmar sedan, säger Jinti91 : Kul (fast samtidigt nej, inte alls obv) att du är tillbaka och vevar på Svs! ? Vi lär springa på varann titt som tätt på ringgamesen. Blir det Stockholm sen så får du hojta till så styr vi en grindstuga eller nått! ? Ty brorsan! Givet att ses om det blir Stockholm imo 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lundin89 Postad 11 September , 2021 Författare Rapport Share Postad 11 September , 2021 Klurig sittning när man fortfarande är back trots den här stacken ? 1 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ölkaka Postad 12 September , 2021 Rapport Share Postad 12 September , 2021 (redigerade) nvm Redigerad 12 September , 2021 av ölkaka Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lundin89 Postad 1 Oktober , 2021 Författare Rapport Share Postad 1 Oktober , 2021 Tjena boys September till ända, min andra månad som egenföretagare. Det känns fortfarande rätt ovant, speciellt när jag har ett år bakom mig med dagliga studier och kollegor att surra med. Kan välja precis vad jag vill spela, när jag vill spela och hur mycket. Känslan av total frihet är nice. Att volymen inte blivit vad den borde varit har definitivt room for improvement. Hade en grym första halva av månaden och blev efter det istället lite lat eftersom jag kände att en fin månad redan var i hamn, precis som en riktig sopa tänker. Det handlar inte om fin månad hit eller dit, det handlar om att jobba på varje dag. Poker is a marathon. Börjat spela mera live. Finns ett litet lokalt ställe som har öppet en eller två gånger i veckan som jag börjat gå till, både för att jag tycker mycket om livepoker och för att jag vill få in lite rutin till den dag jag packar ihop livet och drar till en större stad. Det har blivit ca 40h där den här månaden. De flesta sessioner har jag spelat bra, men två kvällar har jag spelat alldeles för dåligt. Lite för otåligt, och lite för mycket grejer som fungerar bra på nätet som inte har något att göra vid ett livebord. Och dom båda kostade lite för mycket. Att jag blev otålig tror jag är en kombination av att det finns två spelare som gillar kameratid lite väl mycket varenda gång det är dags att agera, och orutin. Inte spelat en hand live på kanske ett och ett halvt år innan jag kom tillbaka till Sverige. Så på den fronten lär det bli uppsträckning bums. Rimligtvis borde jag ha vunnit åtminstone 10k+ live, men istället blev det kanske 2k, och då är det inte värt tiden även om det tidvis är väldigt roligt. Så skärpning i oktober nu, eller så får det bli mindre live, och det vill jag inte. Online har jag för det mesta spelat 2/4-5/10 med något enstaka besök på 10/20. På nätet är jag mycket stabilare, mycket mer grindmindset än nöje. 90% ring och 10% hu eller så. Och det har gått bra, jag har inte så många backdagar. Inne och spelar i princip varje dag, tror jag har kanske tre lediga dagar i september. Men jag spelar för lite under mina speldagar, nöjer mig lite för lätt när jag egentligen borde grinda vidare för att jag spelar bra och actionen är fin. En polare kallade det att vara vinsttrött, och kanske ligger det något i det. Minns speciellt en session där jag efter ca 40 min vann en pott på ca 5.5k eller så på 5/10 och bara stängde ner kort därpå, för att ta ledigt resten av dagen. Easy plusdag på 3k och tack för mig. Men det är väl då man ska grinda på, inte när det är tråkig action och inget händer. För att det ska bli en dundermånad måste jag bli bättre på att spela rushen. Dock ska tilläggas att hade det gått trögare hade jag spelat mycket mer, så samtidigt har jag svårt att se att jag kommer ha en kass månad på mina nivåer, och har jag inte det går det ändå att leva helt okej när man är så pass ekonomisk som jag är. Nätet blev runt 27-28k upp så månaden totalt landade på strax under 30k in the green, ett gott tillskott till livsrullen. Peak på ca 40, men man kan inte få allt här i livet. Spelar jag lite mer tror jag att jag har goda chanser att ha en 50k-månad innan årsskiftet, men det är ju som alltid, helt upp till mig själv. Vidare till livet. Idag åker jag ner till Stockholm, ska träffa en tjejkompis från studietiden i Lund. Ska bli jävligt roligt faktiskt, att göra något annat än att uggla vid datorn, samt se storstan igen. Inte varit på besök i huvudstaden nästan alls under de senaste två åren. Nästa helg blir det Göteborg för att träffa en annan polare, ska också bli grymt. Velar fram och tillbaka om jag vill bosätta mig i Stockholm eller Göteborg kommande månaderna, har otroligt svårt att bestämma mig. Så förhoppningsvis kommer närmaste veckorna ge mig en fingervisning om vart som känns rätt inför framtiden. Känns som oktober kommer definiera mitt kommande år på många sätt, och vilket det än blir så är det good times ahead. Sen är det lite som Admiral P sjunger, klaga inte, pengar är inte allt, du är chefen i ditt liv. Livet är sweet, pröva tänk nått positivt. Var glad för vad du har, gilla det du gör. Vi som kan göra en bra slant varje månad genom vår hobby har det rätt jävla bra, så var glad för det lite varje dag kompis. 8 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lundin89 Postad 18 Oktober , 2021 Författare Rapport Share Postad 18 Oktober , 2021 Tjena boys I förra veckan snackade jag med lite olika polare och körde en intressekoll om nån ville dra ner till Stockholm och kika läget på CC. En pajade ryggen på jobbet, en annan skulle på krogen och i övrigt rätt skralt intresse. Men det lär ju säkerligen vara nå folk jag känner igen på kasinot, så jag fixade en tågbiljett ner på lördagen för att landa lagom till öppning 14.00, (trodde jag...). Numera kan man nämligen skriva upp sig på kölistan till poker i receptionen tidigare på dagen. Och eftersom jag var tvungen att ta tåget hem igen vid midnatt hade jag ingen lust att behöva vänta en två-tre timmar på en stol. Till mitt stora förtret hade jag kommit ihåg helt fel, CC öppnar 16.00, så jag klev upp tidigt och drog helt i onödan. Fick helt enkelt knalla tillbaka till centralen, ta en kaffe och slå på Gambling Cabins podcast, Tiltad & Klar. Lyssnade på ett avsnitt från tidigare i år med Martin de Knijff, kanske mer känd som Kniven, som gäst. Rätt roligt att höra lite stories från pokersveriges tidiga dagar om Kortoxen, Klubben, WPT m.m. Så dom två timmarna flög förbi rätt fort. 15.45, tillbaka utanför kasinot. Först i kön känner jag igen lite av en PF-kändis, Folke Rosvall. Han känner igen mig också, vi småpratar lite om hur det är på CC nuförtiden, innan det är dags att gå in. I receptionen känner jag igen båda grabbarna som jobbar, hejar, skriver upp mig på PLO-listorna och säger att jag vill bli medlem. Till min förvåning får jag höra att jag fortfarande har åtta månader kvar på mitt medlemsskap, jag: ?????. Minns liksom inte ens senast jag var på CC, vi pratar om två-tre år här. Men tydligen frös dom alla medlemsskap när dom bommade igen för corona. Får ett nytt kort och går igenom säkerhetskontrollen. Numera kan man inte heller köpa poletter vid borden utan all växling till marker sker i kassan. Tänker att jag likväl kan göra det direkt så jag slipper eventuella köer senare. Framme vid kassan får jag fylla i ett papper om kundkännedom och spelvanor, vilket det verkade som de flesta fick göra och därför tog varje ärende rätt lång tid. Sen lite frågor: Kassabiträde: Jaha, var har du fått pengarna ifrån? Lundin: Huvudsakligen bankomaten. K: Och var kom pengarna ifrån innan bankomaten? L: Sparande och sen spelar jag poker på Svenska Spel. K: Okej, jag ska bara ringa min chef som du kanske får prata med... Här är min första reflex att fråga "varför då?", men erfarenheten säger mig att det ofta går fortast om man bara nickar och är tyst, så jag nickar och är tyst. Dock behöver jag inte prata med någon chef i slips, utan får lämna över mitt medlemskort så min växling registreras, får mina marker och lämnar. Som alltid när jag är på CC går jag till baren och beställer en kaffe, vandrar sen runt lite på main floor för att se om det är några roliga människor i personalen jag känner igen, brukar alltid heja på lite CC-folk och prata lite. Men icke, jag känner inte igen en enda person, det känns väldigt märkligt, och tråkigt. Förr i tiden var det alltid flertalet människor jag gärna pratade lite med. Inte så konstigt egentligen kanske, stället har ju varit stängt i ett och ett halvt år eller så, många har säkert sökt sig vidare till andra branscher eller börjat plugga. Slår mig ned vid ett turspelsbord som kallas Three Card Poker, du får tre kort som ska bli en pokerhand. Tre i rad är stege, tre av samma färg är färg osv. Triss och färgstege ger "bäst" betalt. Även här kommer inspectorn och vill ha mitt kort för att registrera var jag spelar, skumt. Har två timmar att slå ihjäl och spelar aldrig turspel egentligen, men att sitta där och smyga lite kort med min-insats är något att fördriva tiden med och det kan liksom inte försvinna mycket pengar heller. Har jag en otrolig otur kanske det hade kostat 2000kr eller så, och det kan jag leva med. Men så blev det inte. Tittar på två av mina kort som är två tvåor, eftersom man "synar" med alla par så gör jag det och lägger min hand i rutan på bordet. Då blir det sista kortet som en liten, hemlig frirulle, en rolig grej bara att inte veta. Dealern slänger upp två kungar som sin hand, jag måste alltså spika en tvåoutare. Typ fem händer visas före min och ingen av dom har en tvåa, chans finns. Och mycket riktigt var tvåoutaren inga problem, triss i tvåor, får typ 30x pengarna eller något på det, och klockan 17.40 kliver jag en lax och grus upp. Vidare upp till pokerrummet på plan fyra. Där känner jag igen båda headbrusharna i varje fall, thank god. Varav en av dom är en favorit, alltid trevlig att snacka med och väldigt duktig på sitt jobb. Tänk dig en sån person du mer än gärna hade kunnat ta en öl med (om jag nu drack) bara för att det är en skön person. Vad gäller dealers däremot är det nästan bara nya ansikten. 25-25 omaha öppnar lagom till 18.00 på bord elva, ett av dom två borden bredvid baren där man brukar spela turneringsfinalbord. Det fylls givetvis direkt, listorna är långa, tycker mig höra att 25-25 texas har 34 namn på listan innan pokern drar igång. Så kommer du precis som mig utifrån för att spela bara för en kväll, skriv upp dig på förhand. Känner igen tre äldre herrar vid bordet, i övrigt är det bara folk jag aldrig sett förut. Att det är många man inte spelat med förut brukar dock ofta vara ett bra tecken för spelet. Och visst är bordet bra. Köper in 4k och det händer inte så mycket för min del första timmen eller två. Nytt 25-25 PLO annonseras och eftersom det ramlat in en hel del folk jag känner igen flyttar jag över trots att jag sitter bra, eftersom jag bara är nere över dagen och vill surra lite med gamla bekantingar. Här känner jag faktist igen varenda en vid bordet, en bra mix av duktiga och nöjesspelare. Speciellt roligt är det att en av mina bättre vänner i Stockholm lite senare får en stol, samt en kille jag gillar mycket från Dalarna. Let the gambling commence, några händer: H1 Vi spelar med autostraddle, så gamet är 25-25-50. Öppnar från tidig position till 200, får tre syn. Flopp: BB check, jag bettar 600 in i 875, CO synar och de andra viker. CO är en äldre turneringsspelare som är topp tio på höga rankingen varje år, åt det försiktigare hållet vad jag vet. Turn: Jag bettar pott (2075) med ca 7-800 bakom och får en stekfold, men jag tror han oftast har öppet stegdrag och ett par, så han var nog aldrig nära att stoppa in mera pengar. Vi har en fin hand, men fold funkar alltid, då kan man inte förlora potten. H2 Min kompis från Stockholm, som jag tycker är väldigt duktig, öppnar CO till 200, BB samt jag på straddle tar en kik, vi har . Spelar ca 4700, CO och BB täcker. Flopp: Vi checkar till CO som kastar in 200 till, BB viker och jag betalar. Turn: Check, check. River: Tror CO sällan har något bra här, så jag slänger in 400 för att få betalt av rätt marginella händer och kanske till och med inducera en bluff. Det hinner inte gå fem sekunder innan CO slänger in två svarta tusingar, jag tar väl inte mycket längre på mig innan jag ställer in mina 4k eller vad jag nu hade. Snapfold. CO säger: "du kan väl låta mig svettas lite innan du degar i alla fall", och skrattar H3 En spelare postar 25 i mitten, det blir fold till en gammal livelegend på BTN som slår 200, fold till mig i BB. Vi tittar ner på och vevar givetvis om till 700. BTN synar. han spelar strax under 5k, vi täcker. Flopp: Ding-ding-ding, bättre blir det inte, gin. Här har nog BTN oftare en piece än vad vi har så jag knackar, han kastar fort in 1200 och har väl någonstans kring 2700 bakom. Tror inte han kommer folda och en del turns bromsar action; jag degar och får syn blixt. Turn: River: Jag säger två par, han svarar att det kanske vinner, jag visar JT och det står fint. En bra pull till hemmalaget. Inte nötrunouten kanske, men han kan ju ha ett bättre färgdrag så vem vet, vi tar det H4 Min vän från Dalarna spelar upp till 200 från HJ, alla kastar fram till mig i straddle som synar in med . CO har kanske 8k och jag täcker. Flopp: Jag spelar check, HJ skjuter 225, syn. Turn: Check från mig, HJ bettar ganska snabbt pott, 900. Vi har spelat några gånger och jag är helt övertygad om att han har bra. Stege, med eller utan tillägg, set med tillägg eller typ AKJ med högt ruterdrag. Inte lust att göra potten enorm mot någon av dom händerna, så jag ser en river. River: Funderar lite och väljer knack. HJ bettar återigen pott, 2700. Det känns verkligen inte som en bluff, men jag stirrar mig blind på att jag har två knektar själv och betalar ganska snabbt. Så här i efterhand tycker jag min syn är svindålig, men alla gör vi ju den där synen ibland och jag själv är långt ifrån en perfekt pokerspelare. HJ visar för turnad dundernöt, rivrad större nöt och vinner. Nice hand, sir. Det var inte världens mest spännande session actionmässigt för egen del, men jag tyckte det var fantastiskt roligt att vara tillbaka där allt började en gång i tiden. Tro det eller ej, men runt 2010-2011, var jag nog CC:s tightaste 10-10 NL-grinder på helgerna, tänk typ ATs från CO med fold till mig, jag kastar. Den trodde man inte, men så var det, för många, många år sen. Trivs bara genuint bra i lokalerna och har alltid gjort. Packade ihop runt 00.30, dalmasen insisterade på att skjutsa mig till Gävle för att sedan bränna vidare till Dalarna. Frågade flera gånger om han verkligen är säker på att han vill göra det, men han försäkrar att klart jag ska åka med honom, och så blir det. Vi växlar ut (givetvis ska medlemskortet fram så vinsten kan registreras...) och jag bokar en vinst på ungefär 6500kr, vilket så klart känns fint som snus. Vi stannar på en mack på vägen och jag försöker få betala lite soppa och något att tugga på, aldrig i livet säger dalmasen och bara skrattar och ler, precis som dalmasar gör. Han är lite för snäll den killen, ska komma på något sätt att vara snäll tillbaka när jag får chansen. Mycket trist att många i personalen som jag verkligen uppskattat gått vidare, men så är livet. Åren går, och det som var rätt plats för någon för fem år sedan kanske inte är det idag. Det är ju jag ett strålande exempel på. Åker jag dit fler gånger kommer jag säkerligen att lära känna mer roligt folk, både spelare och personal. Life goes on. Kommer troligen spela i Stockholm både fredag och lördag denna vecka med, och det känns som att det är Stockholm jag vill flytta till närmaste månaderna. Ska du också spela? Kom och säg hej vettja. Och känner någon mot förmodan till någon vettig lägenhet jag kan hyra så tar jag gärna emot tips. Som avslutning på denna monsterpost kommer en låt som jag har en tradition med. Varje gång, under alla år som jag besökt kasinot i Stockholm och tagit tåget dit, så slår jag på samma låt när jag kliver av på perongen och bara älskar livet i några minuter. Enjoy: 14 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
minibiff Postad 20 Oktober , 2021 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2021 Fortfarande bara 4kort i Stockholm ja, när börjar ni med 5kort Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts