Gå till innehåll

Comeback till #vinnarlivet

Recommended Posts

Jag gillar själv inte klubb så mycket, så tycker definitivt att bara träffa någon i vardagen eller tinder  är bättre och enklare. Vet inte om jag håller med att det är svårare i Sverige än någon annanstans. Att så många svenska killar inte trivs med att ragga nyktra på dagen gör det enklare då man redan har försprång. Träffade själv min dam så.

Har flera kompisar som har orimligt lite begränsningar, en raggade när vi åkte buss på en tjej. Bussen var full och alla stod packade som sillar, givetvis tjuvlyssnar alla i en sån situation, det hade jag aldrig vågat själv.

• Like 1
Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • Svars 124
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Okay boys. Dags för fortsättning. I vanlig ordning har det hänt en del sen sist. Ups and downs. Precis som varje gång jag skriver ett inlägg där jag hypar, ska spela mycket, och att nu är det dag

Tjena PF! Fick både lite dåligt samvete och inspiration av Stoffes korta dagbok. Som jag skrev där så är det ju många som inte bidrar med särskilt mycket content, däribland jag själv. Så där sådd

Tydligen nyårsafton idag, kändes inte som det när jag vaknade. Men samtidigt är vi nog många som är redo att bli klara med 2020 hursom, pandemins år. Troligen varit ett av mina sämre år i livet. Pensi

Posted Images

9 timmar sedan, säger magico :

Håller med, dock har de situationerna du nämnde ett gemensamt problem men som går att undvika. De har ingenstans att ta vägen ifall dom inte är bekväma med att du tar kontakt.

Nyckeln är att ta kontakt i situationer där både du och tjejen lätt kan ta sig ur situationen utan att det är socialt konstigt eller jobbigt.

T.ex. en tjej som lunkar fram i en galleria/gågata/shoppinggata, eller vartsomhelst som är öppet och mkt folk så hon kan säga vilken anledning som helst och kunna gå utan att det blir jobbigt/pinsamt/oförskämt.

Mycket bra råd. Instämmer. Om man ska ge tinder ett försök så rekommenderar jag att kolla upp hur man chattar förutom att fixa rätt bilder. Jag har upptäckt att många killar har förbannat svagt chatgame. Mvh RöveN

• Like 1
Länk till inlägg

Då var julen över för det här året. Dagen före julafton satte jag mig på tåget mot Gävle, tar totalt en fem timmar eller så eftersom man ofta får vänta i Stockholm. Hemma hos päronen lagom till middag. Den jag hade längtat mest efter visade tydligt att han saknat mig också, Ville, vovven. En golden på tio som eventuellt är inne på sista julen eftersom han varit lite krasslig sista året, men peppar peppar, han verkade mycket piggare än i somras i varje fall. Det enda som är odiskutabelt när jag väl stadgar mig med nån tjej nån gång är att jag kommer vilja skaffa hund nån gång. Tycker egentligen inte ett hem är ett hem utan, det har liksom ingen själ på något vis. 

Julen för oss är rätt basic. Vi är en liten släkt, och med pandemin och en av brorsorna som fick äran att släcka bränder kring Stockholm, så var vi bara fyra i år. Päronen, mellanbrorsan och jag. Vi käkar julmat, kollar på Kalle och delar runt lite julklappar. Och äter en jävla massa godis så klart. Fyfan. Hade inte ätit socker sedan mitten på november eftersom jag ville kicka ett halvtaskigt sockerberoende jag var på. Men det är svårt när man ligger borta utan dator, så det blev lite väl mycket TV-tittande i soffan med dessa jävla chokladaskar på bordet som jag inte har karaktär att hålla mig ifrån. Så nu lär jag väl kompensera det med en månads bann igen. Som tur var gick man precis som alla andra år plus på julklappsskörden iaf :)

Juldagen blev ner på stan på eftermiddagen med en av mina äldsta vänner, vi drack två Irish Coffee och en liten Plantation var på en glesbefolkad bar. Körde lite catch up-talk i några timmar innan det började röra sig en massa folk på stan. Då drog vi hemåt, var och en till sig. Som sagt är jag egentligen inte så orolig för det här med corona för egen del, men försöker tänka lite på föräldrarna. På tal om det så kändes tågåkande med mask och utan radgrannar rätt safe såvitt min outbildade medicinhjärna förstod iaf. Mot kvällen blev det några glas rödvin och några Plantation till i lägenheten. Och fy farao vad sliten jag var dagen efter. Eftersom jag dricker kanske en gång var tredje månad och ju numera är 30+ så brukar det ta mig två dagar att återhämta mig, och detta var inget undantag. Åkte hem igår, alltså söndagen, och är alltså i Göteborg nu, och känner mig fortfarande inte riktigt pigg. Bästa vore om jag kunde hålla mig borta från alkohol permanent egentligen, det funkar bra för många men det mynnar alltid ut i att det inte är värt det för mig. Både för att jag blir så dålig dagen efter, och för att jag vissa gånger jag dricker mer inte kan bete mig som folk. Och det är inget jag är stolt över, det är faktiskt riktigt pinsamt. Så troligen håller jag mig borta ett bra tag igen. Det brukar fungera bättre för mig utomlands dock, så kanske väntar tills Thailand. Det känns som en rimlig plan.

Vad gäller pokern så har ju inte detta varit någon milstolpe i volymhistorien direkt. Men jag har spelat ett gäng timmar sen jag kom hem och det har gått bra. För första gången på ett tag så tycker jag att jag har sprungit bättre än jag förtjänar. Men någon gång ska man ju vara på den sidan av myntet med. Vi pokerspelare är ju annars duktiga på det här med selektivt minne. Känner dessutom att jag spelar lite rostigt, inte som att jag spelar dåligt, men att jag inte är riktigt lika varm i kläderna. Trots att det bara varit fem dagars uppehåll. För mig fungerar det bäst att spela i princip varje dag. Så jag tänker att jag ska försöka fortsätta göra det. 

As we speak ligger jag på ungefär 15k sek upp för månaden. Hade varit roligt med mer, men månaden i sig har varit väldigt trög så jag känner mig ändå inte riktigt missnöjd. Det känns som att jag är på rätt väg, 2021 blir garanterat ett bra år! Hoppas ni haft ett trevligt julstök på era håll med, PF, så hörs vi runt nyår och ställer upp lite mål och grejer. Ciao!

Bjuder på en suddig bild på mig från juldagseftermiddagen:

1234.thumb.jpg.d7c700e2b541ca0501665ca5e41c2379.jpg

• Like 11
Länk till inlägg

Tydligen nyårsafton idag, kändes inte som det när jag vaknade. Men samtidigt är vi nog många som är redo att bli klara med 2020 hursom, pandemins år. Troligen varit ett av mina sämre år i livet. Pensionerade mig från pokern i februari eftersom jag inte var vinnande längre, och inte hade energin och orken att på egen hand göra något åt det. Jag hade varit en medioker, utdaterad spelare ett tag vid den tiden ändå. Egentligen har jag väl kanske aldrig varit sådär vansinnigt duktig som många av dom som är kvar idag är, men tillräckligt liksom, lagom duktig. Dom som känner mig från längre tillbaka genom pokern vet kanske att jag avskyr teori och siffror, har alltid varit en intuitionsspelare. Allt eftersom utvecklingen i pokersfären har gått framåt steg för steg, med alla verktyg som numera finns för att reda ut ranger och träna bort sina misstag, så har nivån för hur duktig du måste vara för att kunna spela nästan endast på intuition höjts ordentligt. Så jag hade gett upp, det räckte, jag var klar. 

Så jag fick började leva väldigt billigt, eftersom jag inte hade så mycket pengar kvar. Vinsterna de sista två åren var inte stora så det åt liksom upp min liferoll att leva. Så nu skulle jag alltså skaffa ett hederligt arbete, bli Svensson. Och den tanken var ju fin. Dock hade jag två problem, för det första så fanns det ett fem-sex år långt hål på mitt CV, och för det andra så slog pandemin hårt precis just när jag klev av pokertåget och massa människor fick sparken från sina arbeten. Jag sökte en massa jobb, fick oftast ingen återkoppling, ibland ett "tack, men nej tack"-mail. Det var rätt själadödande, att man liksom inte var värd nånting i samhällets ögon. Vilket inte i sig är orimligt egentligen, samhällsvärdet alltså, dom människor jag konkurrerade med hade utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i ryggsäcken. Och visst, det är inte som att jag aldrig jobbat, men det är för längesen för att vara relevant. Så under en period på några månader blev det väldigt mycket World of Warcraft Classic, något måste man ju sänka timmar i för att inte bli galen liksom, och det spelet är väldigt kasta bort timmar-vänligt.

Vi behöver ju inte göra storyn om hur jag signade upp för KrillBåten för lång. Men det är klart jag funderat på att det vore en fin möjlighet tidigare. Mitt problem var att jag var rätt övertygad om att jag inte alls passade in i profilen de letade/letar efter som numera old schooler. Med många år av invant spel och förutfattade idéer om hur man ska spela, samt att man troligtvis inte har samma hunger som en tio år yngre spelare troligtvis har med att både få in timmar och lära sig nytt. Dock så bestämde jag mig ändå för att slänga iväg en intressekoll på PM. Båten hade skrivit att de letade efter nya elever, och som vanligt scrollade jag bara vidare, men när han veckan senare eller så återigen frågar om det verkligen kan vara möjligt att ingen är sugen på att bli PLO-elev kunde jag inte låta bli. Egentligen hade det väl varit rimligare att ansöka i tidigare svängar, men liksom många andra pokerspelare så ville jag väl undermedvetet inte få ett nej, eftersom det kan vara en törn för egot. Hur som så löste det sig ju, och jag är glad för det, det kändes lite som en realistisk sista chans för mig och pokern. För egentligen har jag inte tröttnat på spelet eller livsstilen, jag tröttnade på att inte vara tillräckligt bra när jag slutade där i februari.

För två dagar sen fick jag ett mail av min hyresvärd, som bor i England, att han ska sälja pga Brexit. Så han meddelade att mitt kontrakt är uppsagt. Sista mars är min sista hyresdag. Allra, allra helst, hade jag velat ta flyget till Thailand där i kring. Det löser ju problemet med att slippa betala dubbla hyror, men det skapar också ett i form av att jag har lite tidspress på mig att spela ihop nog med pengar för att kunna dra med gott samvete. För jag tror inte jag har det i mig att dra iväg för short, vore sisådär roligt att busta i thai om jag helt enkelt bara skulle vara lite varianskall. Så som jag räknat ut det skulle jag behöva vinna ca 50k sek i snitt under nästkommande tre månader, annars måste jag skaffa ett annat boende och skjuta upp resan några månader. Vilket jag för allt i världen inte vill. Därför måste jag spela riktigt mycket nu framöver för att jämna ut variansen så mycket jag kan, så min chans att vinna bra är så stor som möjligt. Så allt under 45k händer per månad är oacceptabelt framöver, och helst mer. Det är helt enkelt upp till mig och hur mycket jag verkligen vill det här med att dra, ingen kommer göra det åt mig, man är ju sin egen lyckas smed. Långt ifrån säkert att jag lyckas, men jag vill verkligen ge mig själv chansen. Så i med nästa växel, nu jävlar ska det jobbas. Så glgl till mig, och till er grabbar.

Ett inlägg med lite mål och grejer kan vi ta några dagar in på nya året. 

Slänger in en låt från det bästa bandet Sverige producerat på 2000-talet, Sabaton, det överlägset bästa band jag sett live. Dom inleder alla spelningar med den här låten, så jag inleder mitt nya år på samma sätt, with a bang. Live så klart, dom ska upplevas live: 

• Like 12
Länk till inlägg

En knapp vecka har gått sen senast. Det har hänt mycket. Först och främst har jag bestämt mig för att gå tillbaka till Svs som mainsite, kommit fram till att det är bästa platsen för mig att göra stabila winnings under i varje fall några månader. Det jag är ute är ju just stabilitet nu, eftersom jag inte är särskilt ekonomiskt stark. Under tiden jag varit frånvarande så att säga har jag vunnit återigen pyttelite, så min lilla semester i det avseendet har inte gett mycket. Men däremot har jag blivit en mycket tuffare spelare. Igårkväll körde jag Svs igen och jag kände verkligen av direkt att jag höjt mig några snäpp kalibermässigt. Vissa jag innan tyckte var dryga att spela med kändes inte alls tuffa nu. Innan har jag nog varit för vek i mitt spel, men jag har lärt mig mycket under speciellt december. Så än en gång ny plan liksom, men målet är detsamma, mot thai och miljonerna.

Har dessutom fått en ny vän som bor här i krokarna och också spelar poker. Vi bestämde oss att ses på en kaffe för att vi båda gillar att träffa nya människor och hade en del gemensamma intressen. Det var klick direkt. Vi verkar vara lite på samma våglängd. Med risk för att låta jävligt självgod så vill jag själv tro att jag är ganska enkel att bli vän med, eller i varje fall bekant, eftersom jag inte är särskilt blyg och har lätt för att få igång samtal och hålla dem vid liv. Men egentligen har jag aldrig haft många nära vänner, liksom bästa vänner, som man pratar med flera gånger i veckan och umgås med ofta. Det är ju tidigt att säga, men jag tror att jag och den här snubben på sikt kan bli mycket goda vänner, och det är jag glad över. Jag menar, vi har bara setts två gånger, och han har redan lärt mig flera saker som jag tror kommer göra mitt liv bättre. 

Nåja, back to topic. Jag tänkte att jag vill sätta lite mål för 2021. Men jag är inte riktigt säker på vad en sådan lista bör innehålla. Standard är väl om jag kommer ihåg rätt att folk brukar skriva att de vill vara vinnande på en viss nivå, tjäna en viss mängd stålar, kanske träna x antal pass, resa x antal månader/besöka x antal länder osv. Samt några personliga grejer som att få igång ett ordentligt sparande på börsen/crypto eller dylikt, hoppa fallskärm, skaffa dykcert eller något annat man alltid tänkt man ska göra men inte gjort. Vad tänker ni PF, vad för grejer ska en bra lista med årsmål innehålla? Om ni själva har någon sådan, vad innehåller den?

• Like 6
  • Confused 1
Länk till inlägg
  • 4 weeks later...

Tjena boys, har tydligen gått tre veckor sen senast. Tanken var ju att den här boken inte skulle dö efter några veckor som man sett så många andra gör, men ändå är vi på arkivets kant ändå på något vis. Dags att blåsa lite liv i glöden.

Alldeles efter jag förstod att jag var tvungen att vinna väldigt mycket för mina relativt blygsamma nivåer, för att kunna dra iväg redan nu i vår, så förlorade jag direkt en hel del. Det blev lite som ett slag i ansiktet, och en rejäl törn för motivationen. Det är ju liksom inte direkt en optimal start att börja med att flyga rakt ner i avgrunden är jag mer eller mindre hade varit tvungen att vinna mycket varje vecka för att målet skulle vara fortsatt realistiskt. Där och då kände jag avsmak för pokern, jag klarade inte av att sätta mig vid bordet på en två dagar eftersom jag var övertygad om att jag skulle förlora. Riktigt fiskigt tänk, usch. Men ibland har jag sådana perioder på några dagar, där jag bara måste ladda batterierna. Jag tror det handlar om att jag just nu inte har den trygghet i livet som man egentligen bör ha när man spelar kort på heltid. Man ska ha en relativt solid, ekonomiskt grundplåt att stå på, så man klarar en kallare period utan att det är hela världen. Allra helst hade jag velat ha nog sparat att kunna leva bekvämt i ett helt år utan att vinna något. Det i sig är kanske en ganska hög ribba, och jag tror det räcker med att ha nog för sex månader för att all stress ska försvinna. Men eftersom jag, trots de senaste årens motgångar, ändå ser pokern som mitt huvudsakliga levebröd under ett överskådligt antal år känns det rimligt. 

Som jag skrev tidigare i månaden har jag återigen försökt att göra Svs till min hemmaplan, och så har jag haft det större delen av månaden. Men nu håller jag på och skiftar fokus igen, och kommer dela min uppmärksamhet likvärdigt mellan Svs och övriga alternativ. Försöka spela på bra bord helt enkelt. I den bästa av världar hade jag kunnat bomba upp fem 5/10-bord på Svs och spelat mest där, men tyvärr så upplever jag det som att de flesta dagar har riktigt trög fart där. Både att borden inte är så roliga som andra jag kan hitta, och att det oftast rullar noll-två bord ungefär. Att spela 80% 2/4-2/5 håller inte, det är för lågt. Och när jag säger för lågt menar jag inte att det är för lågt för mitt ego, utan det är för lågt för att det ska vara värt det ekonomiskt. Jag spelar på stejk, och enligt min erfarenhet har en vinnande spelare (med det sagt säger jag inte att jag var en vinnande ringspelare när samarbetet inleddes) vanligtvis någonstans mellan 70-80% av winnings till sin favör, men eftersom jag också betalar x antal procent för coaching i vårt samarbete så är min andel mindre. Så jag har flyttat upp lite nu, och spelar företrädelsevis motsvarande 10/20kr på mina andra sajter, och det känns bra. Alla studier har verkligen gett resultat. Min coach sa t.ex. till mig och min kollega att vi resonerar bättre under studiesessioner än många som spelar betydligt högre än vad vi gör. Det var jävligt roligt och motiverande att höra, och bådar gott för framtiden. Gäller bara att keep it up.

Resultatmässigt denna månad slutade det ändå helt okej. Jag började med att backa ca 20k de första dagarna av januari och det kändes så klart förjävligt, när jag hade satt så höga och orimliga mål. Men vi landar ändå på i runda slängar 35k upp för månaden, där majoriteten av winnings kommer från sista tio dagarna eller så. Vi är helt klart påväg åt rätt håll. Känner mig bekvämare och bekvämare mot andra regs framförallt. Vad gäller volym så är januari dock något jag får skämmas lite för, spelat strax under 30k händer om jag räknat rätt. Och där finns det ju onekligen utrymme för förbättring. Men vad gäller studier känns det som att januari nog varit min bästa månad. Jag tänker inte påstå att jag varit med på exakt varje studiepass som erbjudits, men de allra allra flest iaf. Det väsentliga med den biten är dock att jag börjar komma upp på en ganska hög lägstanivå, det är oftare rätt resonemang kommer som rinnande vatten numera. Med det sagt så har jag fortfarande fruktansvärt många grejer jag behöver bli bättre på. Men jag tror att jag har blivit bättre på att lära mig, och då blir varje studietimme värd mer.

Mitt mål står i varje fall fast. Jag ska till Thailand, punkt slut. Det kommer bara ta lite längre tid än vad jag först hade tänkt. Både för att det kommer ta lite längre tid att spela ihop min målsumma på 100k, och att det är så vansinnigt dyrt att ta sig över nu under pandemin. Man behöver först ett flyg som inte ställs in, går säkert på 5k. Ett sånt där snabbcoronatest för att flyga, säkert minst en lax till där. Och sist men inte minst, det dyraste av allt, karantän på coronahotell, där de allra billigaste alternativen verkar gå lös på runt 15k. Så med övriga utgifter som säkert tillkommer så kostar min totala flygbiljett ungefär 25k. Usch och fy. Det var fan bättre förr, när man bra dagar kunde hitta en biljett över för 2,5k om man timade lågpriskalendern bra. Nåja, över kommer vi, det är bara en fråga om tid. Lets go.

Klart vi ska ha en fredagsbanger också, från ett ställe jag alltid velat åka till men aldrig kommit iväg till. Tomorrowland.

• Like 6
  • Thanks 2
Länk till inlägg
1 timme sedan, säger fläskröven :

När riskgrupperna är vaccinerade kommer sjukhuset inte längre vara överbelastade och då kommer mycket återgå till det normala. Det kommer gå mycket fortare än folk tror. Vad är planen när du är i Thai? Ska du grinda lika mycket?

Kul att du dragit en gång en db, har en känsla av att den kommer bli läsvärd.

Hoppas ju så klart att du har rätt, att det lägger sig fortare än man tror. Men regeringar är ju inte direkt kända för att ha käkat raketbränsle till frukost. 

Tanken är att försöka köra som jag gjorde på Koh Chang, kliva upp tidigt, köra ett gäng timmar, lunch, sen optional att grinda eftermiddagen. Men att spela fem-sex timmar eller mer, iaf sex dagar i veckan. Tror man kommer ha mer motivation att grinda när man har ett nice liv utanför grinden. Planen är ju att jag ska spela så pass mycket att jag kan snitta winnings per månad högt nog för att både kunna leva rätt bekvämt och stoppa undan pengar. Har en vän som är väldigt duktig på börsen som jag tror jag kan lära mig mycket av. Mitt dröm-endgoal är att betala everyday expenses, räkningar och fortsätta fylla på sparkontot med pokern. Men att när jag är klar med pokern vill jag kunna leva på avkastning från börsen. Så jag tänker mig ha ett gäng år nu där jag ska försöka arbeta hårt för att kunna säkra framtiden. Sen får vi väl om det är realistiskt eller inte, men det är planen.

Länk till inlägg

Alltså det jag skrev ovan låter ju rätt abstrakt, men i grund och botten handlar det om att jag måste arbeta för att göra min vardag till det jag vill att den ska vara. Och det enda sättet att komma dit är att jobba på hårt tills den är tryggad. När jag väl är där kan jag unna mig mer fritid och nöjen.

• Like 1
Länk till inlägg

Tjena boys

Spelat vansinnigt mycket hittills i februari. Fått en morot att jaga utan dess like. Ni med bra minne kanske kommer ihåg att mitt hyreskontrakt blev uppsagt på grund av försäljning och att jag var lite bedrövad över att behöva skjuta upp resan. Men nu verkar det som att jag hittat en out. Har en mycket god vän som själv drar till Thailand snart, med bra kontakter och know-how i Jomtien, som ligger inte allt för långt från Pattaya. Vi har setts lite grann nu under 2021 och planerat. Han kommer kunna hjälpa mig fixa boende för en överkomlig peng i något trevligt område, så där kan jag dra ner en del på de kostnader jag planerat. Men viktigast av allt, eftersom han själv ska göra resan så har han koll på exakt alla kostnader och dokument man behöver för att åka. Så vi räknade lite på det, och att ta mig dit kommer kosta ganska exakt 20k, med försäkring, expresstest för corona, karantänhotell, flyg, visum med mera. Det är en stor summa, men den är då i varje fall 5k+ mindre än vad jag själv trodde. Sen så har jag två "fallskärmar" med skulle man kunna säga, jag har lite pengar som kommer in från annat håll de närmaste månaderna, och nummer två är att om exakt allt skulle skita sig när jag väl varit där ett gäng månader har jag blivit erbjuden att låna lite pengar tills resultaten kommer igen. Det sistnämnda tror jag verkligen inte ska behöva bli aktuellt, men det känns ändå skönt att veta att den möjligheten finns ifall things go south. Med det sagt så har jag aldrig lånat pengar nån gång i mitt liv, och planerar inte att göra det nu heller.

Idag fick jag ett uttag från pokern också på runt 20k, så det lilla thaikontot ligger numera på ca 42k. Så med 20-30k som kommer från ickepokerrelaterade grejer de närmaste månaderna har jag kommit fram till att om jag har 60k på thaikontot i slutet av februari så drar jag. Detta betyder att jag behöver vinna landa någonstans norr om 30k-gränsen i det gröna för februari, och det är ingen omöjlighet med tanke på att jag numera huvudsakligen spelar motsvarande 10/20kr. Så det känns inte som att det är så långt dit längre, nu känns det realistiskt igen. Det är klart att det inte finns några garantier för att jag kommer klara det, men det går, det går verkligen. Och ju mer timmar jag pumpar in de närmaste veckorna, desto mindre tur behöver jag. Volym med bra spel är nyckeln. Och seger ska det bli, en kämparseger.

Vad tror ni grabbar, det är klart jag ska fixa det va? Lets goooooooo

Älskar irländsk rock, så just nu det är sånt här som rullar under grinden atm, ska dra en Irish Open-TR nån gång.

• Like 10
  • Thanks 1
Länk till inlägg
1 timme sedan, säger Lundin89 :

Tjena boys

Spelat vansinnigt mycket hittills i februari. Fått en morot att jaga utan dess like. Ni med bra minne kanske kommer ihåg att mitt hyreskontrakt blev uppsagt på grund av försäljning och att jag var lite bedrövad över att behöva skjuta upp resan. Men nu verkar det som att jag hittat en out. Har en mycket god vän som själv drar till Thailand snart, med bra kontakter och know-how i Jomtien, som ligger inte allt för långt från Pattaya. Vi har setts lite grann nu under 2021 och planerat. Han kommer kunna hjälpa mig fixa boende för en överkomlig peng i något trevligt område, så där kan jag dra ner en del på de kostnader jag planerat. Men viktigast av allt, eftersom han själv ska göra resan så har han koll på exakt alla kostnader och dokument man behöver för att åka. Så vi räknade lite på det, och att ta mig dit kommer kosta ganska exakt 20k, med försäkring, expresstest för corona, karantänhotell, flyg, visum med mera. Det är en stor summa, men den är då i varje fall 5k+ mindre än vad jag själv trodde. Sen så har jag två "fallskärmar" med skulle man kunna säga, jag har lite pengar som kommer in från annat håll de närmaste månaderna, och nummer två är att om exakt allt skulle skita sig när jag väl varit där ett gäng månader har jag blivit erbjuden att låna lite pengar tills resultaten kommer igen. Det sistnämnda tror jag verkligen inte ska behöva bli aktuellt, men det känns ändå skönt att veta att den möjligheten finns ifall things go south. Med det sagt så har jag aldrig lånat pengar nån gång i mitt liv, och planerar inte att göra det nu heller.

Idag fick jag ett uttag från pokern också på runt 20k, så det lilla thaikontot ligger numera på ca 42k. Så med 20-30k som kommer från ickepokerrelaterade grejer de närmaste månaderna har jag kommit fram till att om jag har 60k på thaikontot i slutet av februari så drar jag. Detta betyder att jag behöver vinna landa någonstans norr om 30k-gränsen i det gröna för februari, och det är ingen omöjlighet med tanke på att jag numera huvudsakligen spelar motsvarande 10/20kr. Så det känns inte som att det är så långt dit längre, nu känns det realistiskt igen. Det är klart att det inte finns några garantier för att jag kommer klara det, men det går, det går verkligen. Och ju mer timmar jag pumpar in de närmaste veckorna, desto mindre tur behöver jag. Volym med bra spel är nyckeln. Och seger ska det bli, en kämparseger.

Vad tror ni grabbar, det är klart jag ska fixa det va? Lets goooooooo

Älskar irländsk rock, så just nu det är sånt här som rullar under grinden atm, ska dra en Irish Open-TR nån gång.

Kul att du lyckats ta dig till /20! och kul med ett så tydligt mål! Detta fixar du, glgl!!!

Redigerad av Tendensen
Länk till inlägg
10 timmar sedan, säger Snake911 :

Bara kötta och se hur det går! Håller tummarna! Grattis till att ha kommit upp till 10/20 !

9 timmar sedan, säger Tendensen :

Kul att du lyckats ta dig till /20! och kul med ett så tydligt mål! Detta fixar du, glgl!!!

8 timmar sedan, säger Zanka :

Det kommer du klara! 

8 timmar sedan, säger bomanlol :

Helvete vad spännande kungen, hoppas du får som du vill! Hur ser plan B ut? 

4 timmar sedan, säger nubtne :

fan vad kul, GL!

53 minuter sedan, säger Warren Bluffet :

Kommer gå vägen! Gl!

Tack för all support grabbar, får mycket motivation av dessa små gls! Vi ska i mål!

@bomanlol atm finns det ingen plan B, men i absolut värsta fall tänker jag bo i nån friggebod i skogen med hyra sub 3k tills jag kan dra. Jag SKA iväg, nu eller senare.

• Like 3
  • Thanks 1
Länk till inlägg

såg att de sålde en lägenhet i Sorsele för 1kr (SVT text), kan väll bli plan C :) Kul att du närmar dig målet, lycka till och hoppas pokern går fortsatt bra, vågar dock inte tänka på vilka swings det kan vara på 10-20 PLO :) 

• Haha 2
Länk till inlägg
  • 2 weeks later...
18 timmar sedan, säger Lundin89 :

Visa dolt innehåll

5b193fd0f1d6765bed9d37ce31315461.png

Fortsättning följer...

Okay boys. Dags för fortsättning.

I vanlig ordning har det hänt en del sen sist. Ups and downs. Precis som varje gång jag skriver ett inlägg där jag hypar, ska spela mycket, och att nu är det dags att vinna osv, så backade jag rakt ut i några dagar efter jag tryckt på "Skicka svar"-knappen. Och när jag istället för att vara upp 30k, så var jag ner 30k, bara pang boom liksom. Hur följde jag upp det då? Jo jag blev svinsjuk och bara sov större delen av tiden i fem dagar eller så. Gjorde ett till covidtest, hoppades typ att jag skulle fått det så jag slipper oroa mig inför resan, det var negativt. 

Har fortsatt både studera och spela efter min sjukfrånvaro. Initialt backade jag ännu mer, tror jag peakade någonstans kring 50k back. Men den här gången har jag känt en markant skillnad. Innan har jag kunnat känna en olust till att spela, en känsla i hela mig som säger att jag bara kommer förlora mer, när jag haft backrush. Inte nu dock. Det känns som att jag krossar mina games, fast jag förlorar. Man kan prata om spring hit och dit, men springet avgör inte vad du har för egentlig timlön i EV. Och när jag spelar nu känns det som om jag har en riktigt fin timlön där, så det är roligt att spela. Jag menar, i förrgår kostade det ca 10k, men det var liksom inte mitt fel, och därför blev jag heller inte grinig. T.ex. förlorade jag en av de största potter jag spelat på 10/20 sen comebacken, fick in det i en 600bb-pott på turn med nötstege och dubbla färgdrag vs set och färgdrag. Det hjälper liksom inte att oja sig över det. Tog backet som en man och laddade om bössan inför nästa dag, alltså igår. Körde ett gäng timmar och visste att jag var upp, men ingen aning om hur mycket eller lite, spelar alltid bäst när jag inte vet, för då bryr jag mig inte. När jag klev hade jag vunnit 15k. Just nu är vi fortfarande strax över 30k i hålet, men det gör inte så mycket. Det kan vara snabbt löst, det viktigaste är att vara på tårna och spelar bra, så kommer resultaten i sinom tid. Ner med visiret och grinda på bara, ingen kommer göra jobbet åt dig.

Men till något roligare. Trots att jag inte vunnit några mer pengar så räknade jag återigen igenom kostnadskalkylen för thairesan, och jag fått ner alltihop till ca 15,5k nu eller så. Helt insane vad man kan spara pengar om man har ett stabilt googlegame. Sen om jag lever så billigt som jag tror jag kan göra, så bör jag klara mig ungefär sex månader med det jag har även om jag inte skulle få in nå mer. Så efter att jag tagit en av mina nattliga promenader, där jag var helt vansinnig för att jag höll på att frysa ihjäl och det var snö överallt, så bestämde jag mig, jag åker. Fuck it. Måste ha lite jävla faith i mig själv och min dröm. No balls, no glory ni vet.

Så 18:e mars lyfter planet mot Bangkok, bokat och klart. Klev upp orimligt tidigt idag och fixade alla papper, foton, kopior osv till visumet och lämnade in alltihop på thailändska konsulatet i Göteborg. Visumet är klart på onsdag, så när jag fått det bokar jag karantänhotell och expresstest för covid. Sen är det lite mer grejer som behövs för att man ska släppas på planet, men som tur är har jag en broder som redan landat i Land of Smiles och har stenkoll på allt. Och med honom som facit ska väl till och med en pappskalle som jag kunna fixa det. Så om nån annan forumit är sugen på att dra, och kan leva med att det är mycket jobb och jävligt dyrt, hojta bara så hjälper jag dig med vad du behöver göra.

Så nu jävlar grabbar, vi är påväg. 27 dagar till mitt nya liv, comebacken till #vinnarlivet. Tills dess, tung grind. En god vän till mig sa "jag tror att Martin kommer hem om några månader", kanske är det sant, kanske inte. Men det är oväsentligt. Om det är något jag lärt mig de sista åren, vad som är viktigast, så är det precis som Petter säger, att ha kul på vägen.

• Like 18
Länk till inlägg