Gå till innehåll

Comeback till #vinnarlivet

Recommended Posts

Tjena PF!

Fick både lite dåligt samvete och inspiration av Stoffes korta dagbok. Som jag skrev där så är det ju många som inte bidrar med särskilt mycket content, däribland jag själv. Så där såddes ett frö, som jag tänkte ska bli en dagbok. Svarar gärna på alla möjliga frågor förutom hur jag pluggar poker eller typ stats. Skulle kunna skriva många sidor om mina år som pokerproffs om resor, städer, alla människor jag mött, men det kanske kommer längs vägen om skrivlusten faller på.

Jag heter Martin, närmar mig 32, bor sen några månader i Göteborg. Spelat heltid större delen av tiden från 2014 till idag, huvudsakligen PLO heads up, med en snittnivå på PLO200-600. Men eftersom HU är ett döende (troligtvis redan dött) format så har jag sadlat om till ringgame. I februari i år tog jag beslutet att det var dags att lägga kortleken på hyllan, i varje fall som huvudsaklig sysselsättning. Marknaden för HU har blivit smalare och smalare för varje år, de andra regsen har blivit mycket tuffare, och själv har jag inte tagit utvecklingen av mitt personliga spel tillräckligt seriöst. Spelade tjurigt vidare och tänkt att till slut kommer det vända och jag kommer göra en massa stålar. Men så blev det inte.