Gå till innehåll

Comeback till #vinnarlivet

Recommended Posts

Tjena PF!

Fick både lite dåligt samvete och inspiration av Stoffes korta dagbok. Som jag skrev där så är det ju många som inte bidrar med särskilt mycket content, däribland jag själv. Så där såddes ett frö, som jag tänkte ska bli en dagbok. Svarar gärna på alla möjliga frågor förutom hur jag pluggar poker eller typ stats. Skulle kunna skriva många sidor om mina år som pokerproffs om resor, städer, alla människor jag mött, men det kanske kommer längs vägen om skrivlusten faller på.

Jag heter Martin, närmar mig 32, bor sen några månader i Göteborg. Spelat heltid större delen av tiden från 2014 till idag, huvudsakligen PLO heads up, med en snittnivå på PLO200-600. Men eftersom HU är ett döende (troligtvis redan dött) format så har jag sadlat om till ringgame. I februari i år tog jag beslutet att det var dags att lägga kortleken på hyllan, i varje fall som huvudsaklig sysselsättning. Marknaden för HU har blivit smalare och smalare för varje år, de andra regsen har blivit mycket tuffare, och själv har jag inte tagit utvecklingen av mitt personliga spel tillräckligt seriöst. Spelade tjurigt vidare och tänkt att till slut kommer det vända och jag kommer göra en massa stålar. Men så blev det inte.

Så jag bestämde mig för att sluta som heltidsspelare. Anledningen till att jag inte bara bytte till ringgame tidigare är för att jag aldrig varit särskilt duktig på det. Det är otroligt annorlunda. Heads up är så mycket dynamik, gameflow och feeling, vilka alltid har varit mina starka sidor. Jag har alltid varit en spelare lagd åt det intuitiva hållet, men det håller inte idag såvida man inte är extremt begåvad. Ren pokerteori har jag alltid undvikit helt enkelt för att jag tycker det är tråkigt. Just där och då gjorde jag bedömningen att jag inte hade de verktyg och den kunskap som behövs för att kunna börja i den teoretiska änden, jag orkade inte helt enkelt, det skulle bli ett för stort projekt. Och vid det laget hade jag ändå spelat i så många år att den där gnistan som många nya heltidsspelare/duktiga hobbyspelare inte fanns. Så sen dess har jag hobbyspelat lite ring, och inte vunnit pengar.

I augusti såg jag än en gång att KrillBåten sökte nya studenter, men som alla gånger förut tänkte jag att jag troligen inte är intressant för dem som numera dinosaurie och scrollade bara vidare. Men när Båten bumpade sitt tidigare inlägg och skrev att det omöjligen inte kan finnas en enda PLO-spelare som är intresserad, tänkte jag att det värsta som kan hända är att jag får ett nej. Det tog bara en dag eller två från att jag hört av mig tills vi skrev ett CFP-kontrakt på ett år. Jag tycker fortfarande mycket om att spela poker så jag kände att jag måste ge mig själv chansen, så upp på hästen igen. Det där PM:et jag drog iväg på ett infall kvalar nog in bland de bästa besluten jag tagit i livet.

Spelar i princip uteslutande på svs eftersom det är så snäll rake på mina låga nivåer, nickar Bankomaten. Vi började på 1/2-2/5kr och tur var nog det, för när vi inledde samarbetet var jag beyond katastrof-dålig, en riktig fisk. Men på dessa två månader har jag lärt mig mycket, och tror numera jag är stabil vinnare upp till 10/20 på svs. Är fortfarande riktigt risig på många saker men vi kämpar på.

Graf sen start, majoriteten av händerna är 2/4-2/5 svs men i oktober har min snittnivå varit 5/10. Grafen ljuger lite eftersom jag förlorat ett gäng inköp 1/2$, så resultaten i pengar är hittills inte så stora.

37669b6181ce7cc1c8b5142b47e29662.png

PS. Spelar med avstängd chatt eftersom jag kan bli tiltad av den.

• Like 12
Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • Svars 124
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Okay boys. Dags för fortsättning. I vanlig ordning har det hänt en del sen sist. Ups and downs. Precis som varje gång jag skriver ett inlägg där jag hypar, ska spela mycket, och att nu är det dag

Tjena PF! Fick både lite dåligt samvete och inspiration av Stoffes korta dagbok. Som jag skrev där så är det ju många som inte bidrar med särskilt mycket content, däribland jag själv. Så där sådd

Tydligen nyårsafton idag, kändes inte som det när jag vaknade. Men samtidigt är vi nog många som är redo att bli klara med 2020 hursom, pandemins år. Troligen varit ett av mina sämre år i livet. Pensi

Posted Images

3 minuter sedan, säger Lundin89 :

Tjena PF!

Fick både lite dåligt samvete och inspiration av Stoffes korta dagbok. Som jag skrev där så är det ju många som inte bidrar med särskilt mycket content, däribland jag själv. Så där såddes ett frö, som jag tänkte ska bli en dagbok. Svarar gärna på alla möjliga frågor förutom hur jag pluggar poker eller typ stats. Skulle kunna skriva många sidor om mina år som pokerproffs om resor, städer, alla människor jag mött, men det kanske kommer längs vägen om skrivlusten faller på.

Jag heter Martin, närmar mig 32, bor sen några månader i Göteborg. Spelat heltid större delen av tiden från 2014 till idag, huvudsakligen PLO heads up, med en snittnivå på PLO200-600. Men eftersom HU är ett döende (troligtvis redan dött) format så har jag sadlat om till ringgame. I februari i år tog jag beslutet att det var dags att lägga kortleken på hyllan, i varje fall som huvudsaklig sysselsättning. Marknaden för HU har blivit smalare och smalare för varje år, de andra regsen har blivit mycket tuffare, och själv har jag inte tagit utvecklingen av mitt personliga spel tillräckligt seriöst. Spelade tjurigt vidare och tänkt att till slut kommer det vända och jag kommer göra en massa stålar. Men så blev det inte.

Så jag bestämde mig för att sluta som heltidsspelare. Anledningen till att jag inte bara bytte till ringgame tidigare är för att jag aldrig varit särskilt duktig på det. Det är otroligt annorlunda. Heads up är så mycket dynamik, gameflow och feeling, vilka alltid har varit mina starka sidor. Jag har alltid varit en spelare lagd åt det intuitiva hållet, men det håller inte idag såvida man inte är extremt begåvad. Ren pokerteori har jag alltid undvikit helt enkelt för att jag tycker det är tråkigt. Just där och då gjorde jag bedömningen att jag inte hade de verktyg och den kunskap som behövs för att kunna börja i den teoretiska änden, jag orkade inte helt enkelt, det skulle bli ett för stort projekt. Och vid det laget hade jag ändå spelat i så många år att den där gnistan som många nya heltidsspelare/duktiga hobbyspelare inte fanns. Så sen dess har jag hobbyspelat lite ring, och inte vunnit pengar.

I augusti såg jag än en gång att KrillBåten sökte nya studenter, men som alla gånger förut tänkte jag att jag troligen inte är intressant för dem som numera dinosaurie och scrollade bara vidare. Men när Båten bumpade sitt tidigare inlägg och skrev att det omöjligen inte kan finnas en enda PLO-spelare som är intresserad, tänkte jag att det värsta som kan hända är att jag får ett nej. Det tog bara en dag eller två från att jag hört av mig tills vi skrev ett CFP-kontrakt på ett år. Jag tycker fortfarande mycket om att spela poker så jag kände att jag måste ge mig själv chansen, så upp på hästen igen. Det där PM:et jag drog iväg på ett infall kvalar nog in bland de bästa besluten jag tagit i livet.

Spelar i princip uteslutande på svs eftersom det är så snäll rake på mina låga nivåer, nickar Bankomaten. Vi började på 1/2-2/5kr och tur var nog det, för när vi inledde samarbetet var jag beyond katastrof-dålig, en riktig fisk. Men på dessa två månader har jag lärt mig mycket, och tror numera jag är stabil vinnare upp till 10/20 på svs. Är fortfarande riktigt risig på många saker men vi kämpar på.

Graf sen start, majoriteten av händerna är 2/4-2/5 svs men i oktober har min snittnivå varit 5/10. Grafen ljuger lite eftersom jag förlorat ett gäng inköp 1/2$, så resultaten i pengar är hittills inte så stora.

37669b6181ce7cc1c8b5142b47e29662.png

PS. Spelar med avstängd chatt eftersom jag kan bli tiltad av den.

Kul med lite mer content, det behövs! Hoppas det går riktigt jäkla bra nu! 💪

• Thanks 1
Länk till inlägg

Ni som spelat på Anonyma plo-borden på /4 och /5, vilket TS säkert har gjort också; Vad tycker ni om spelarna(spelaren?) som konstant open limpar alla pos, speciellt UTG och på BU. Denna spelare möter man hela tiden på dessa anonyma bord, oavsett tid på dygnet, varje dag och sitter du på 3-4 anon bord så ser du exakt samma ''strategi'' (open limp och sen pot bet på flop ifall bet) på samtliga bord. Jag har också konstaterat att det inte finns någon som spelar regelbundet som spelar på alls liknande sett på dem vanliga borden. Denna spelstil är så klart kass och vanligtvis så blöder man bort pengar när man spelar på detta sett. Detta faktum gör mig därför fundersam: Om det skulle vara en hobbyspelare bakom detta, kommer han verkligen då sitta timme efter timme, dag efter dag och blöda bort pengar genom att spela små, limpade potter hela tiden? (hur lockande låter det här för en fiskspelare?) Och ifall det nu handlar om en potentiell bot, så måste man anta att den vinner pengar i slutändan? 

Var lite extra uppmärksamma när ni spelar på dessa anonyma bord så kommer ni fort märka det jag berättat om nu. Gärna får ni bevisa mig fel ifall det nu skulle vara så! 

Länk till inlägg

Har inte funderat över det eventuella scenariot över huvud taget, en spelare som limpar mycket ser jag som en funplayer. Många sådana gillar de anonyma borden just för att gör du ett lite väl optimistiskt spel tappar du inte ansiktet, eftersom det inte går att koppla till dig bakom tangentbordet genom ett nick. Om det nu, vilket jag verkligen inte tror, skulle vara någon form av bot, så är det en extremt dåligt programmerad bot. Jag har inte snappat upp någon skillnad i antalet limpande spelar på anonyma respektive vanliga bord, jag tycker båda varianterna i princip alltid är mycket spelvärda oavsett om det limpas mycket eller lite. Dock identifierar man ju funplayers fortare när det limpas friskt.

Länk till inlägg
1 timme sedan, säger VakuumspelarN :

Ni som spelat på Anonyma plo-borden på /4 och /5, vilket TS säkert har gjort också; Vad tycker ni om spelarna(spelaren?) som konstant open limpar alla pos, speciellt UTG och på BU. Denna spelare möter man hela tiden på dessa anonyma bord, oavsett tid på dygnet, varje dag och sitter du på 3-4 anon bord så ser du exakt samma ''strategi'' (open limp och sen pot bet på flop ifall bet) på samtliga bord. Jag har också konstaterat att det inte finns någon som spelar regelbundet som spelar på alls liknande sett på dem vanliga borden. Denna spelstil är så klart kass och vanligtvis så blöder man bort pengar när man spelar på detta sett. Detta faktum gör mig därför fundersam: Om det skulle vara en hobbyspelare bakom detta, kommer han verkligen då sitta timme efter timme, dag efter dag och blöda bort pengar genom att spela små, limpade potter hela tiden? (hur lockande låter det här för en fiskspelare?) Och ifall det nu handlar om en potentiell bot, så måste man anta att den vinner pengar i slutändan? 

Var lite extra uppmärksamma när ni spelar på dessa anonyma bord så kommer ni fort märka det jag berättat om nu. Gärna får ni bevisa mig fel ifall det nu skulle vara så! 

Hm, asså, tycker det låter som att du beskriver de klassiska löspassiva fiskarna som har VPIP/PFR på 70+/0 bara? Som funnits på klienten sen urminnes tider. Har extremt svårt att se att det skulle vara en bot, och ännu mer svårt att se att de skulle vara i profit med en sådan spelstil. 

Länk till inlägg
6 minuter sedan, säger lunkiZ :

Kul med nån man vet vem det är, har sett dig mest sitta och försöka få igång HI/LO bord tidigare? Spelar mest 10-20+ så vi har bara varit på samma bord senaste veckan. Kul med nytt blod! Lycka till! 

Du tänker nog på botanisten tror jag, jag spelar inte high/low. Tack för gl, gl till dig med (förutom mot mig obv :) ), vi lär ses mera vid borden framöver.

Du får gärna skriva nick här eller i PM om du vill

Länk till inlägg
3 timmar sedan, säger tordi :

Kul! Lycka till!

Vilket är ditt favoritland för bästa grindvardag?

Stort tack!

Jag har rest en del, men det enda andra landet förutom Sverige som jag faktiskt stannat i och grindat i under mer ordnade former är Thailand. Och trots att 90% av min grindtid troligen är på svensk mark, vill jag ändå säga att Thailand fungerat bäst för mig. Många andra kanske fastnar i att festa en massa och/eller andra fritidsaktiviteter, och det förstår jag, allt är så lättillgängligt och det är alltid bra väder. I Sverige har jag alltid varit dålig på rutiner, ofta lagt mig när jag känner för det och sen struntat i att ställa klockan, krupit till datorn och ganska snart påbörjat spelet. Redan där förstår man ju att det inte direkt är GTO.

I Thailand fungerar jag oftast annorlunda. Vi kan ta när jag var på Koh Chang för något år sen med två polare som också spelar som exempel. Tog flyget dit, dom hade redan fixat ett nice hus med fyra sovrum, en tennisboll från stranden i ett väldigt lugnt område. Vi klev alla upp runt 06-07 thaitid varje dag (00-01 svensk tid), den som vaknade först slog på kaffepannan. Så med en varsin kaffekopp började vi arbetsdagen tillsammans, spelade till 11-12, och kring den tiden fick den som inte hade action (vi spelade alla HU) knalla iväg till närliggande restaurangen och plocka upp lunch till alla. Vi grindade på efter lunch till 14-15 någonting och sen var det ledigt. Då brukade jag och en av grabbarna ofta gå till stranden och klippa en timme eller två i solen, eller till gymet. Vid kanske 18-tiden brukade vi åka in till stan och äta en ordentlig middag, ibland stanna kvar och dricka några bärs eller drinkar på stranden, typiskt enjoy life liksom. Det kunde bli sent dom kvällarna, men då var det inte värre än att man tog en liten sovmorgon. Och det hände inte mer än en eller två gånger i veckan. Annars tog vi det bara lugnt på vardagskvällarna för det mesta, ibland grindade någon vidare lite om man var sugen, men högst optional. Nu har det inte alltid varit just så här uppstyrt när jag varit i Thailand, men grinden har aldrig fungerat bättre någon annanstans för mig. 

Bifogar en gammal bild jag tog från verandan på det huset:
027631c0d4c9adcd751823e3d0fbdbde.png

22 minuter sedan, säger Sunbird88 :

Nu blir man ju sugen på att lira igen! Har inte spelat på flera månader 😊

Vad hade du för planer när du la korten på hyllan? Plugga? Jobba?

Klart du ska in och bomba lite kompis. Du vet, man kan ju spela för att det är kul också, sjukt va? ;)

Min plan då var att landa någonstans, leta på ett jobb jag kunde stå ut med tills jag kommit på vad jag vill göra med resten av mitt liv. Hittills har jag inte bott på samma plats eller stad längre än ett år under större delen av min pokerkarriär. För mig fanns det aldrig egentligen någon riktig plan vad jag skulle göra efter pokern, jag är väldigt mycket ta det som det kommer, dag för dag. Just nu pluggar jag väldigt halvhjärtat i Göteborg, men i ärlighetens namn sökte jag mest in för att få en anledning att flytta hit. Jag har alltid haft det någonstans i bakhuvudet att jag tror att jag skulle trivas riktigt bra i Göteborg, och på den vägen är det.

4 minuter sedan, säger PIMM95 :

Pokerboomen under corona: Vinnande spelare som hittar tillbaka till borden? 😱

Ptja, jag tror nog att jag kvalade in som semifisk när jag hittade tillbaka till borden. Men nu har nog tyvärr en vinnande spelare hittat klivet tillbaka 😇

Länk till inlägg
33 minuter sedan, säger Lundin89 :

Klart du ska in och bomba lite kompis. Du vet, man kan ju spela för att det är kul också, sjukt va? ;)

Min plan då var att landa någonstans, leta på ett jobb jag kunde stå ut med tills jag kommit på vad jag vill göra med resten av mitt liv. Hittills har jag inte bott på samma plats eller stad längre än ett år under större delen av min pokerkarriär. För mig fanns det aldrig egentligen någon riktig plan vad jag skulle göra efter pokern, jag är väldigt mycket ta det som det kommer, dag för dag. Just nu pluggar jag väldigt halvhjärtat i Göteborg, men i ärlighetens namn sökte jag mest in för att få en anledning att flytta hit. Jag har alltid haft det någonstans i bakhuvudet att jag tror att jag skulle trivas riktigt bra i Göteborg, och på den vägen är det.

Ptja, jag tror nog att jag kvalade in som semifisk när jag hittade tillbaka till borden. Men nu har nog tyvärr en vinnande spelare hittat klivet tillbaka 😇

Förstår!! Du får PMa om ni kör homegames och vill ha dit en PLO-fisk 😊

Ska bli kul att följa din dagbok! Kör hårt!

Länk till inlägg
5 timmar sedan, säger Lundin89 :

Stort tack!

Jag har rest en del, men det enda andra landet förutom Sverige som jag faktiskt stannat i och grindat i under mer ordnade former är Thailand. Och trots att 90% av min grindtid troligen är på svensk mark, vill jag ändå säga att Thailand fungerat bäst för mig. Många andra kanske fastnar i att festa en massa och/eller andra fritidsaktiviteter, och det förstår jag, allt är så lättillgängligt och det är alltid bra väder. I Sverige har jag alltid varit dålig på rutiner, ofta lagt mig när jag känner för det och sen struntat i att ställa klockan, krupit till datorn och ganska snart påbörjat spelet. Redan där förstår man ju att det inte direkt är GTO.

I Thailand fungerar jag oftast annorlunda. Vi kan ta när jag var på Koh Chang för något år sen med två polare som också spelar som exempel. Tog flyget dit, dom hade redan fixat ett nice hus med fyra sovrum, en tennisboll från stranden i ett väldigt lugnt område. Vi klev alla upp runt 06-07 thaitid varje dag (00-01 svensk tid), den som vaknade först slog på kaffepannan. Så med en varsin kaffekopp började vi arbetsdagen tillsammans, spelade till 11-12, och kring den tiden fick den som inte hade action (vi spelade alla HU) knalla iväg till närliggande restaurangen och plocka upp lunch till alla. Vi grindade på efter lunch till 14-15 någonting och sen var det ledigt. Då brukade jag och en av grabbarna ofta gå till stranden och klippa en timme eller två i solen, eller till gymet. Vid kanske 18-tiden brukade vi åka in till stan och äta en ordentlig middag, ibland stanna kvar och dricka några bärs eller drinkar på stranden, typiskt enjoy life liksom. Det kunde bli sent dom kvällarna, men då var det inte värre än att man tog en liten sovmorgon. Och det hände inte mer än en eller två gånger i veckan. Annars tog vi det bara lugnt på vardagskvällarna för det mesta, ibland grindade någon vidare lite om man var sugen, men högst optional. Nu har det inte alltid varit just så här uppstyrt när jag varit i Thailand, men grinden har aldrig fungerat bättre någon annanstans för mig. 

Bifogar en gammal bild jag tog från verandan på det huset:
027631c0d4c9adcd751823e3d0fbdbde.png

Ser sjukt najs ut.Vad fick ni betala i månaden för att hyra huset?

Länk till inlägg

Satan vad less jag är, hade skrivit ett längre inlägg om min första resa till thai, men råkade reboota datorn och det försvann, tilt. Skulle blivit typ resebloggstyle på det, är det ens något folk vill läsa på PF? Ni är väl mest intresserade av just poker tänker jag

• Like 2
Länk till inlägg
1 timme sedan, säger Lundin89 :

Satan vad less jag är, hade skrivit ett längre inlägg om min första resa till thai, men råkade reboota datorn och det försvann, tilt. Skulle blivit typ resebloggstyle på det, är det ens något folk vill läsa på PF? Ni är väl mest intresserade av just poker tänker jag

Fan va aids, tror dock att det är mycket uppskattad läsning av fler än mig om du skulle få tråkigt och orka. GL med bingon :)

• Thanks 1
Länk till inlägg

Random tankar utan röd tråd:

Planen med att starta en dagbok på PF var att försöka få lite struktur, tvinga mig själv att följa rutiner och lägga ut det public så jag kan bli bashad/basha mig själv om jag maskar. Men hittills har jag nog ändå varit ganska dålig på att effektivisera min tid.

Ringgame är som en annan värld jämfört med att spela HU, HU är så sjukt mycket mer slött degen medan ring faktiskt är ett jobb. Förr i tiden när jag spelade HU var det ofta att nästan innan kaffebryggaren var på när man klivit upp var borden uppe, eftersom man ville ha chans till action så många timmar på dygnet som möjligt. Ofta var borden uppe över 10h per dag, och det var näst intill ett krav för att man skulle kunna få in vettig månatlig volym. Vissa dagar kunde man lurka framför datorn från soluppgång till mörker och scrolla facebook, glo youtube, kika serier eller något annat trams och bara möta en shortstack på lägstanivån som dubblar och drar. Andra var man under full beskjutning hela passet, med fyra-fem bord samtidigt.

Sen är ju HU mycket ego med, extremt mycket ego. Jag och bästa polaren brukade dela lobbys på en del sajter, där vi helt enkelt spelade andra regs två till fyra bord i upp till sex timmar bara för att dom skulle förstå att det är lönlöst. Allt som oftast under två års tid gav dom upp efter en session eller två, men vissa var återkommande. En del gånger hade jag troligen inte edge heller, men man fick helt enkelt bjuda på det lilla EV:t för att kunna få action av recs. Så länge motståndarna visste att man aldrig ger sig hade man ändå en form av fördel i att dom många dagar helt enkelt inte orkade battla. Men swingsen blev ju enorma, många dagar swingade man 500-2k€/$ mot recs, medan det var 3-5k€/$ mot regs. Höll jag en lobby själv och fick action på ett eller två bord var det inte alls ovanligt att någon reg hoppade in på fyra bord för att försöka få mig att släppa lite av lobbyn och fokusera på de bättre spelen, men det var sällan jag gjorde det, och då satt man där med sex bord helt plötsligt. Inte optimalt.

Så här i efterhand kan jag inte låta bli att fundera på om jag var dum som tog alla de där fighterna genom åren, för jag tror inte jag är upp massor på regbattling, men jag kanske inte tjänade så mycket jag kunde mot recsen heller pga för många bord på sidan av. Som exempel hade jag en kollega som också spelade HU, han battlade aldrig, bara tog bord var han än kunde hitta när det var ledigt. Jag hade ibland väldigt stora backmånader, han hade ALDRIG någon backmånad, utan vann mycket exakt varje månad. Hade troligen haft en mycket starkare ekonomi än jag har idag om jag valt samma väg, tror jag. Men det är ju lätt att vara efterklok. Sen är det som är facit för dig inte nödvändigtvis facit för någon annan.

Om vi går tillbaka till ämnet ring så tror jag det är mycket bättre upplagt för att lägga sig en viss tid, ställa klockan, kliva upp och göra sina måsten för dagen. Det finns nästan alltid någon form av spel att hitta under de timmar som passar dig bäst att spela, du är inte beroende av om endbossarna är inne och håller allt. Och så tror jag att mitt spel skulle fungera bäst om jag gjorde. Men det är svårt, jag har historiskt aldrig ställt någon klocka eller brytt mig om någon form av kontinuerligt upplägg. Att få in volym hittills har fungerat ganska bra, jag har fått upp uthålligheten en hel del. Jag är fortfarande inte riktigt van med att man under grinden spelar exakt hela tiden, men det blir bättre och bättre. I september spelade jag 30k händer, i oktober ökade jag till 43k händer, och nu i november vill jag öka ännu lite så jag når 50k. Det tror jag är en rimlig nivå över sikt.

Mitt problem är att jag slösar bort så otroligt mycket av tiden jag inte grindar varje dag. Så nu under resten av november ska jag försöka hålla mig till följande riktlinjer:
- Kliva upp 09.00 varje dag, lägga mig absolut senast 02.00.
- Teori 30-60min, varje dag
- Spela två sessioner á 2-6h, fem-sex dagar i veckan
- Fysisk aktivitet varje dag där 45 min promenad är minimum, men annan form av träning är att föredra
- Ingen alkohol
- EDIT: Ingen prestige/ego, spela bordet med bäst timlön istället för det som är högst

Tänkte försöka göra någon form av update ungefär en gång i veckan så jag får skämmas om jag fuskat. 

• Like 4
Länk till inlägg
Den 2020-11-03 kl 18:17, säger tordi :

Satan så nice! Bjud på lite anekdoter från thailivet! 

Spenderade själv flertalet vintrar i Thailand och Hua Hin ffa för golfen, i övrigt finns de ju definitvt roligare ställen i Thailand att vara på. 

1 timme sedan, säger Paddington :

Fan va aids, tror dock att det är mycket uppskattad läsning av fler än mig om du skulle få tråkigt och orka. GL med bingon :)

Alright, får se när jag börjar skriva men räkna med att del ett av första thairesan dyker upp inom några dagar :)

• Like 2
Länk till inlägg

Kul dagbok och +1 på storys från resor!

En grej jag undrar över, pallar du verkligen sitta 6h i sträck? Hur många bord kör du? Nu må jag vara lite smått trött i huvudet från ungar och diverse annat men jag föredrar helt klart kortare sessions, spelar nästan aldrig längre än 2.5h/session. De gånger jag suttit långa sessions flera dagar i sträck så bränner jag ut mig och behöver tillslut ta flera dagar ledigt för att hjärnan protesterar rakt ut.
Vore intressant att höra din input!

Länk till inlägg
5 timmar sedan, säger Zanka :

Kul dagbok och +1 på storys från resor!

En grej jag undrar över, pallar du verkligen sitta 6h i sträck? Hur många bord kör du? Nu må jag vara lite smått trött i huvudet från ungar och diverse annat men jag föredrar helt klart kortare sessions, spelar nästan aldrig längre än 2.5h/session. De gånger jag suttit långa sessions flera dagar i sträck så bränner jag ut mig och behöver tillslut ta flera dagar ledigt för att hjärnan protesterar rakt ut.
Vore intressant att höra din input!

Tack!

Det beror mycket på hur pigg och sugen jag är på en given dag. Förra veckan spelade jag 15-03 med en 20-minuters matpaus, dvs tolv timmar. Spelar alltid fem bord på svs. Men tolv timmar var en extremgrej, oftast spelar jag 3-6h skulle jag säga. Vi är alla olika, har polare som aldrig spelar längre än 90 min, men spelar flera sessioner per dag, medan andra spelar mer eller mindre hela dagar.

• Like 2
Länk till inlägg