Gå till innehåll

TV: Nordic Poker King


Pekka3

Recommended Posts

Jag såg det första avsnittet i repris på Viasat Sport och måste kommentera ett par anmärkningsvärda saker. Produktionen var väl inget vidare men det hade varit okej om inte allt hade känts som ett hastverk. Nu kändes det tyvärr lite som en misshandel av pokerunderhållning.

 

* Mitt i programmet så hoppade allting tillbaka en reklampaus (även om det inte var några sådana avbrott) och man fick genomlida åtta-tio händer om igen. Hur kan man missa något sådant, och var det verkligen så den första gången programmet visades också?

 

* När det var tre spelare kvar så bröt de programmet då den tredje spelaren som uppenbarligen inte gick vidare hade gått all-in och de andra lagt sig innan floppen. Sedan visades bara intervjuer med de två som gick vidare. Man fick alltså inte ens se de avgörande händerna.

 

* I grafiken som visade repris av en hand där en spelare fick färg så hade de fel färg på det kortet som spelaren hade som hålkort, vilket också kommentatorn verkade påpeka för någon av producenterna lite i bakgrunden, men det ändrades aldrig och kommentatorna verkade ha lämnat sina stolar ett tag.

 

* Procenten visade fel procent nästan hela tiden, bl a påstod den att AJs var 56 procents favorit mot TT i två andra färger. Det omvända hade varit betydligt närmare sanningen.

 

* Att spelarna hela tiden tvingades ta tillbaka korten som de muckade och vänta fem sekunder för att kameran och grafiken skulle hinna med var bara komiskt.

 

* Kommentatorna var helt uppe på läktaren ibland, bl a såg de fel på vilka kort som kom ibland. I en pott var t ex 55 all-in mot 44 och det låg 987x på bordet och kommentarn verkligen skriker att det är en femma, det är en femma på det sista korten även om det var en sexa och handen som redan ledde fick stege. Inte för att det spelade någon roll om det var en femma eller en sexa men det roliga var att kommentatorn blev upphetsad över vilket kort det var när det var helt ointressant i sammanhanget. De var väl helt okej annars, men det verkar inte ha skett någon som helst redigering av vad de sade i efterhand. De hade i alla fall inte lika endimensionell syn på spelet som Glimne har, och var i stort sett helt okej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • Svars 72
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det jag reagerade mest på var hur dåliga spelarna var....

 

snubben hade pocket tior och träffa en kåk på turn somtidigt som dom andra fick en triss i kungar...han sitter dessutom på knappen, perfekt läge..

vad gör han? jo checkar efter rivern istället för att beta ut dom...var pinsamt "oj hade jag så bra kort" ungefär

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg första programmet av NPK igår och kan bara instämma med alla andra sågningar här. Det var ju urkasst. T o m Pokermiljonen är flera klasser högre. Spelarna var ju riktigt usla!.. Undrar hur de lyckades kvala in om de spelade som igår. Kanske skulle försöka med det själv i framtiden... Har ju riktigt stor chans att vinna allt isf 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Det är sämre än urkasst! Strukturen är urkass, spelarna är kassa, och kommentatorerna är sämst av allt!

 

Med fyra spelare kvar har ingen mer än 9BB i stacken. Jättebra poker.

Elin limpar med J9o. "That's a great play by Elin", säger kommentatorerna.

Andra handen heads-up. Lars i big blind har 23k i stacken och mörkarna är 16k/8k. Knappen går all-in och Lars med K5s funderar! Men hallå! Han synade i alla fall till slut.

 

Men programmet har ett visst kalkonunderhållningsvärde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska försöka lova mej själv att inte se resten av detta.

Allting med NPK är ju bara så fel och dåligt!

 

För att inte tala om strukturen, 10,000 i marker med 7 stycken 1000 marker?

Och blindsen som gick från 4,000/8,000 till 8,000/16,000, det är ju nästan någon freerollsklass på det.

Och spelarna...haha!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar jag strukturen rätt? 10000 i startmarker och 100/200 i mörkar? Det är ju som att spela en SnG på Party.

 

Det är den klart bissaraste pokerturneringen som finns. Det är en pokerturnering, men ändå inte. Den klassiska frågom om "what is the most important in real estate? Location,location,location" kommer fram i mitt huvud. Vad är viktigast i en pokerturnering? Strukturen, strukturen, strukturen! Helt jävla sinnessjukt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Instämmer med all kritik av NPK. Jag vill dock framhålla en bra sak, att de sänder en oklippt version av spelet. Det är ju grymt irriterande att den som ligger 2:a i chips plötsligt är shortstack och dessutom sitter på knappen 2 ggr i rad. Detta är ju något man får stå ut med i alla andra pokerprogram. Tänk att få se en oklippt version av WPT, det vore väl helt suveränt för oss pokerälskare. Som det funkar nu är det ju som om man bara skulle få se fasta situationer målchanser och mål i en fotbollsmatch.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instämmer med all kritik av NPK. Jag vill dock framhålla en bra sak, att de sänder en oklippt version av spelet. Det är ju grymt irriterande att den som ligger 2:a i chips plötsligt är shortstack och dessutom sitter på knappen 2 ggr i rad. Detta är ju något man får stå ut med i alla andra pokerprogram. Tänk att få se en oklippt version av WPT, det vore väl helt suveränt för oss pokerälskare. Som det funkar nu är det ju som om man bara skulle få se fasta situationer målchanser och mål i en fotbollsmatch.

 

Skillnaden kanske är att ett finalbordet för vissa pokerturneringar kan hålla på uppemot 10-15 timmar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara att ladda upp med ostbågar alltså. :D

Kan vi enas om att det vore ganska schysst att få se några timmar av finalen i wsop i alla fall? Det enda positiva med att de klipper så mycket är väl att det skapar en hel del fisk som tror att det är världens action hela tiden. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...