Gå till innehåll

PL 7CS - Hel vs halv bring in


snerki

Recommended Posts

Spelar numera en hel del 7cs (0.50/1$ PL)

 

Har ännu inte förstått meningen med att göra hela bring ins.

 

För det första, det indikerar en mycket stark hand (trots att man sitter på lägsta synliga) dvs. , AA KK QQ i de mörka eller trips, förutsatt att man inte bluffar, vilket jagar iväg med stegdrag, flushdrag och låga par.

 

Man hindrar en eventuell raise som där en reraise kan vara värd tänkbar.

 

Enda tänktbara är väl att försöka stjäla potten direkt eller 4th street.

 

 

Vad är era tankar kring detta? Vad har jag missat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar bara FL Stud 8/b för tillfället. På dom limits ja spelar så är bring-in på $1 och complete på $3.

Kan väl säga så här att de är inte så många som bryr sej om du completar eller ej.

Folk synar iallafall, de som är bra med det specielt när man spelar PL är att man får in mer pengar i potten när man har en stark hand.

 

På låga limits så har inte de så stor funktion om ja får tala av egen erfarenhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På låga limits så har inte de så stor funktion om ja får tala av egen erfarenhet.

Tja, man får in mer pengar om man spelar mot passiva nötter. Tror jag hade 222 till att börja med någon gång, jag gick in för ett fullt bet, fick 5 callers och vid rivern så var vi tre pers. Kommer dock inte ihåg om jag vann eller ej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, man får in mer pengar om man spelar mot passiva nötter. Tror jag hade 222 till att börja med någon gång, jag gick in för ett fullt bet, fick 5 callers och vid rivern så var vi tre pers. Kommer dock inte ihåg om jag vann eller ej.

 

Översättning

En anledning är att man kan få in mer pengar i potten, och därmed minska dom direkta oddsen för sina motspelare. Detta fungerar om man spelar mot mycket passiva och samtidigt dåliga motspelare. Dock så måste man komma ihåg att om man får väldigt många synare vid en sådan manöver, så blir potten stor, och det blir mer eller mindre korrekt för motståndarna att syna hela vägen, även med små chanser, som till exempel en hålstege.

 

Jag kommer ihåg en gång där jag hade triss i tvåor på de tre första korten. Jag satsade maximalt vad jag kunde redan på första kortet. Det var fem motspelare som synade denna satsningsrunda. När vi kom till sjunde och sista kortet så var det jag och två motståndare. Kommer inte ihåg om jag vann potten eller ej, men troligtvis så förlorade jag, och jag kan bara skylla på mitt eget dåliga spel i så fall

 

 

:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dock så måste man komma ihåg att om man får väldigt många synare vid en sådan manöver, så blir potten stor, och det blir mer eller mindre korrekt för motståndarna att syna hela vägen, även med små chanser, som till exempel en hålstege.

 

Vilket är helt ok om man spelar mot folk som spelar alldeles för många händer, man tjänar så obscent mycket på deras misstag i den första rundan att det inte gör något om de får odds att spela korrekt på andra ställen i handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...