Gå till innehåll

Stoffe fer til Íslands


StoffeRemy

Recommended Posts

Ang. stoffes attityd så håller jag med om att den kanske är lite aggro emellanåt. Men ärligt, de flesta av oss andra bidrar inte så mycket till content på PF (jag själv t.ex.), för min del läser jag gärna här ändå, tror det här kommer bli en tråd med bra läsning.

Hur kommer det sig att du ens intresserade dig för Island? Det har aldrig riktigt funnits på min karta, jag hörde att det var dyrt som fan där men eftersom islänningarna tjänar därefter så funkar det fint för dom, men det själv rensade jag bort det som potentiellt resmål. Tänker själv eventuellt dra iväg lite runt om i världen från nästa sommar eller så så vem vet, kanske har jag missat Island.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

31 minuter sedan, säger Lundin89 :

Ang. stoffes attityd så håller jag med om att den kanske är lite aggro emellanåt. Men ärligt, de flesta av oss andra bidrar inte så mycket till content på PF (jag själv t.ex.), för min del läser jag gärna här ändå, tror det här kommer bli en tråd med bra läsning.

Hur kommer det sig att du ens intresserade dig för Island? Det har aldrig riktigt funnits på min karta, jag hörde att det var dyrt som fan där men eftersom islänningarna tjänar därefter så funkar det fint för dom, men det själv rensade jag bort det som potentiellt resmål. Tänker själv eventuellt dra iväg lite runt om i världen från nästa sommar eller så så vem vet, kanske har jag missat Island.

Pokerforum är extremt ovärt för de som delar med sig, sen blir det att alla som läser förväntar sig man ska outa precis allt, och gnäller sedan när man vill hålla på vissa saker precis som om man har någon skyldighet att dela med sig. Och sen är det ingen annan som kan bjuda på minsta lilla själv :P Tycker jag outar extremt mycket jämfört om vad man annars får läsa. Finns ju en anledning till att ingen tycker det är spec roligt att ha longterm dagbok här.

Min tanke var uteslutande livedagbok för att tracka mitt egna spelande. Uppskattas det att jag delar med mig av min nystartade heltidskarriär kan jag dock tänka mig dela med mig av online med nu när corona satt stop för livespelandet. Men det spårar ju alltid ur haha.

Valde Island pga flickvännen som bor här. Är ett väldigt trevligt land förutom priser på boende och mat. Tycker definitivt det är ett måste för alla som gillar naturupplevelser att åka hit. Jag som inte gillar storstadslivet trivs tbh väldigt bra här även om jag bor i Reykjavik.

Redigerad av StoffeRemy
  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att det går bra! Skönt för övrigt att läsa din dagbok, så man kan drömma sig bort lite från corona-vardagen.
Här kommer ett par frågor från en nöjesspelande gammal gubbe ;)

- Det är givetvis inget tvång på att svara på detta, men spelade du för egna pengar (och betalade en del av vinsten) eller blev du stejkad? Utifall det senare, påverkade det ditt spel på något sätt, eller gick det bra att koppla bort stejkningen mentalt vid pokerbordet? 

- Jag läser här och där på olika forum om RTA, men tycker det verkar vara mycket rykten och lite verkstad. Kanske en flummig fråga men vad tror du om internetpokerns framtid?

- Och avslutningsvis bjuder jag på lite underhållning: hur grön är fiskmarkeringen på Joshua? ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppskattar också dagboken, hoppas du orkar hålla igång den ett litet tag iallafall ;)
- Om jag inte minns fel var du ofta ganska frustrerad när du lirade /2-/5,  har du fått någon bukt på ditt mental game och vad har du isf förbättrat?
- Vilka delar av ditt game behövde du fokusera mest på för att ta steget från /5 till /10+?
- Om du enbart fick fokusera på 1 aspekt av spelet de kommande 3 månaderna, vad skulle det vara då? (Fritt fram att tolka fritt)
 

/z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, säger Joshua :

Kul att det går bra! Skönt för övrigt att läsa din dagbok, så man kan drömma sig bort lite från corona-vardagen.
Här kommer ett par frågor från en nöjesspelande gammal gubbe ;)

- Det är givetvis inget tvång på att svara på detta, men spelade du för egna pengar (och betalade en del av vinsten) eller blev du stejkad? Utifall det senare, påverkade det ditt spel på något sätt, eller gick det bra att koppla bort stejkningen mentalt vid pokerbordet? 

- Jag läser här och där på olika forum om RTA, men tycker det verkar vara mycket rykten och lite verkstad. Kanske en flummig fråga men vad tror du om internetpokerns framtid?

- Och avslutningsvis bjuder jag på lite underhållning: hur grön är fiskmarkeringen på Joshua? ?

Ja fyfan är uttråkad deluxe av att bara sitta hemma. Är inte den som är ute och röjer direkt men tom jag börjar bli knäpp av att det inte händer något.

1: Yupp coaching for profit. Jag började med en rulle på ca 50k av egna pengar. Upplevde aldrig att jag var nojig över pengar såsätt. Underlättade tom när jag skottade, då alla vinsterpengar jag sitter på egentligen är som om att jag effektivt blir stakead. Sitter på alla pengar i de 12månader dealen gällde, så kändes som jag bara var inne för tillex 2500kr av mina egna pengar när jag lirade /50.

Men på /100 var det lite svettigt. Min största backdag innan det var typ 15-20k. Och jag droppade nog 43k på ca 45min när jag skottade. (Fick smaka Khög färg vs Ahög färg, och 99 vs AK på AK9-6-A kommer jag ihåg)

Då kommer jag ihåg att det blev lite svettigt och magont t.o.m, 43k är fan två månadslöner lixom och det dumpade jag på under en timma xD  Men man blir ju mer och mer avskärmad hela tiden. 3år sedan ojade jag mig över typ 2000kr back på en kväll, nu bryr man sig inte om man droppar en månadslön en kväll.

2: Dålig koll, men tror de flesta sites kommer lyckas hålla borta det hyfsat. Kanske turneringar/sitngos får fortsätta lida. Men tror det är andra saker som dödar onlinepokern före RTA. Känns som en hel del regs börjar röra sig mot PLOn med.

3. Haha ojjj, det var längesedan man lirade mot dig. Kommer  inte ens ihåg vad jag har för noteringar på dig. Får återkomma nästa gång jag ser dig online!

 

 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svenska Spels Poker lever åtminstone ?

Haha syn med A2 och det finns något att argumentera om 

Tycker just KQdd kan vara en give up river men skillnaden mellan eventuellt misstag och villains linje är nog i 20x-klassen när vi funderar EV. 

Tillägger att vi också stejkar, men vi ger såklart bättre deals för ren CFP. Tar man coaching av någon med mindre CV rekommenderar jag alltid att ta staking i samband med coachingen också. 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

42 minuter sedan, säger Zanka :

Uppskattar också dagboken, hoppas du orkar hålla igång den ett litet tag iallafall ;)
- Om jag inte minns fel var du ofta ganska frustrerad när du lirade /2-/5,  har du fått någon bukt på ditt mental game och vad har du isf förbättrat?
- Vilka delar av ditt game behövde du fokusera mest på för att ta steget från /5 till /10+?
- Om du enbart fick fokusera på 1 aspekt av spelet de kommande 3 månaderna, vad skulle det vara då? (Fritt fram att tolka fritt)
 

/z

Kul att höra! Ja vi får se. Sålänge jag springer bra brukar det vara lite roligare att skriva med.

1: Jag är inte lika arg längre, men kan definitivt fortfrande bli irriterad/trött på poker de perioder man springer kallt länge. Det börjar alltid rätt tydligt i att jag börjar syna borderline nävar som jag vet egentligen är folds osv. Enda som funkat är att jag blivit bättre på poker och är mer självsäker i att det jag gör är någorlunda rätt. Är jag nöjd med bluffen/synen jag tagit så är resten utom min kontroll så att säga, och vi alla får uppleva samma sketna spring någon gång så liten tröst i det med.

2: Jag var tbh rätt värdelös när jag lirade /5, ett under jag ens vann pengar. Fick lära mig poker från grunden igen haha. Är ff kass men har mer struktur i mitt spel. Något som hjälpt är att alltid tänka i ranger. Och med varje action på varje gata göra spelträdet mindre i huvudet, eller hur jag ska förklara det. Har jag 3 val att göra på varje gata, och jag kan ta bort 2/3 av spelträdet varje gata så kan man ju luska ut vad FI faktiskt kan dyka upp med eller vad som är rimligt att jag gör på olika runouts. Och reppar han något på river som inte stämmer överens med tidigare val och den sidan av hans spelträd är borta så blir det oftast syn. Men man kan ju ändå ha fel, man vet ju aldrig 100% vad FI har, man gör bara en så bra uppskattning som möjligt.

3: Att få in volym. Jag var extremt bra på det förut, grindade fan 100timmar+ varje månad när jag hade heltidsjobb. Men ända sedan jag börjat lira poker heltid och är hemma hela tiden har  man fan blivit slapp. Skäms t.o.m i perioder. Att träna regelbundet och försöka ha någon sorts rutin varje dag även fast man sover 04.00-12.00 brukar hjälpa rätt bra. Nu när jag är i Island och det är 2timmar efter Sverige (klockan är 23.30 här atm), är det ju perfekt.

Redigerad av StoffeRemy
  • Like 1
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att jag formulerade mig dåligt när alla misstolkade vad jag menade. Jag argumenterade inte för att det skulle vara en syn, jag diskuterade att den inte var "så orimlig" under vissa förutsättningar.

Tex att random svs reg kanske:

* värdebettar för få händer

* synar 4bets för brett

* Ogärna gör om uppfattat showdownvärde till bluff

Sen blockar väl även KQdd en del av händerna han vill att FI ska folda.

Kanske är väl A2hh fortfarande för slaskig, men lägg till att hero kanske var märkbart tiltad när handen utspelade sig, så kanske vi närmar oss något som "inte är så orimligt", vad är det orimliga i det? haha

Men jag spelar sällan 5max, bara om 2 riktiga grisar eller ngt sitter :P

Sen tycker jag det är en jävla stil att bli bemött som jag blev.

"F.ö förvånad över hur kallt intresset med frågor osv är här, inte ofta man kan fråga någon som spelar midstakes heltid och precis avslutat en coachdeal om iprincip allt (svarar på typ allt förutom exakta frågor om min inkomst i SEK),"

Hur kan man tolka det på något annat sätt än att han uppmuntrar till diskussion/frågor, för att i nästa inlägg t.o.m svara på "exakta frågor om min inkomst i SEK".

Men, läxan lärd.

Mvh en gubbreg

 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger magico :

Sen tycker jag det är en jävla stil att bli bemött som jag blev.

Mvh en gubbreg

 

Hahaha vilken liten princessa du är.

Jag lägger upp den sämsta linjen jag sett av en "reg" 2020 och du ska argumentera om den, finns inget att diskutera ens. Sedan droppar du "Jag har f.ö ingen aning om hur en 3b sen syn 4b range ser ut här, men jag har svårt att bygga upp någon större värderange för en riverdeg. "

Du är ju helt clueless. Hur ska vi kunna diskutera river om du inte ens vet hur preflop ska spelas. Finns inget att diskutera och jag vill inte ge facit eller min tankegång upp och ner till någon på ett publikt forum helt enkelt. Jag är inte omöjlig att diskutera HHs med (har gjort i justers dagbok). Men det är ingen jävla välgörenhet.

Redigerad av StoffeRemy
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker argumentation kring denna hand illustrerar något jag försöker banka in i mina elever dag 1, och det är sambandet mellan exploativa adjustments och sannolikheten att deras antaganden är korrekta. 

Väldigt ofta ser jag en linje som ser väldigt dålig ut på pappret (inte så dålig som A2 tack och lov) och frågar eleven vad de baserade sina beslut på. 99.9999% får jag ett mumlande svar om hur han såg en showdown i en annan spot där villain gjorde någonting och bestämde sig efter det att ta en linje som sannolikt förlorar 15bb emot en grundstrategi. Dum dum.

För att göra en sådan stor adjustment som här med A2 måste man vara EXTREMT säker på att ens antaganden är korrekta, då misstaget sannolikt avviker runt 50-80 big blinds (5-8bb/100 om man hittar på något sånt här var tusende hand). 

Så desto större avvikelsen är från vad som skulle anses en korrekt strategi, desto säkrare måste du vara på din read. 

I verkligheten gillar folk bara inte att folda, hittar på en snabb rationalisering i sitt huvud om varför det är en bra linje och gör sedan ett enormt misstag. Tycker detta summerar typ 90% av alla handanalyser jag ser från lägre stakes. 

Redigerad av GTOBåten
  • Like 7
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2020-10-10 kl 03:48, säger KlonkSteve :

 

4hzuhx.jpg

downswingar på partypoker atm, och jag matar 5k i veckan för att försöka fluffa upp den innestående rullen så att jag inte måste gå ner i nivåer allt för snabbt för att inte sitegula men jävlar så lönlöst det känns, som att försöka ha ihjäl en myggsvärm med knytnävar. Tack för den döden.

Redigerad av killerwolf2
  • Sad 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att A2 synen är bedrövlig är väl självklart, var lite skämtsamt att Stoffe själv spela handen dåligt då jag tyckte han var så överagressivt inställd till motspelarens "pio korrekta" syn :D

Linje samt sizeings går absolut att argumentera emot men går inte direkt att göra något fel med KQdd där, alla alternativ har snarlika EVn.

Båtens kommentar summerar det väl mkt bra, magico hade rimliga antaganden att std svs reg jammar för lite för värde, ofta tar sd värde med Ahögt osv men A2 blir ett alldeles för långt avvikande då IP i denna handen ska bluffa bättre Ahöga händer tex så blir ju synen megaslakt om man har fel bara nån gång. Men Stoffe undrade ju över fi's tankegång och den kan väl ha varit ungefär så :P 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, säger Paddington :

Får erkänna mitt eget fel med handen här med, hade förlagt mina solvade 200bb ranger och snickrade lite själv efter minnet vilket gav ett skevt resultat. Nu när jag hitta dom och stoppa i solvern så är det ju WP, ett rng beslut på turn men helt plötsligt rätt sizeing osv ?

Men är de inte väl magstarkt att bara säga solvern säger så "Ok då kan jag gå vidare de var rätt/fel spelat". Man skippar helt att tänka på vem man spelar mot och hur man då istället borde justera sina ranger utifrån det? Menar den här liraren som hittar hit med A2s och dessutom knacksynar river med lär ju vi ju vilja tänka både en och två gånger innan vi lastar bluffar? 

Bara funderingar från ännu en gubbreg :)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2020-10-09 kl 12:33, säger StoffeRemy :

Morranv70 känns som någon gubbreg typ. Tveksamt han är vinnande på NL sidan men skulle inte säga han är regelrätt fisk.

Truter9 har endel rätt saftiga leaks, Men håller han sig till /5-/10 kan han nog göra en liten slant rätt lätt varje månad. Han största leak verkar även vara 10steg framåt, tilt och 9steg bak varje månad där han antagligen dumpar stor del av månadens profit på enstaka dagar. Stop loss vore något för honom.

Ty! Jag räknar på att hamna någonstans mellan 250k-1miljon beroende på spring under året så får hoppas på lite medvind.

Vilka leaks tycker du truter har?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2020-10-09 kl 12:43, säger StoffeRemy :

Har en fin HH från en månad sedan som etsat sig fast.

5max /10, 200bb deep

duddee öppnar MP, jag 3b :Kb::Qb: på CO, han 4b, jag syn.

Flop :Jb::5h::6h: tror jag det var. Han cbet litet, jag syn.

Turn :Tb: Han check. Jag bet 400 in i 800ish. Han syn.

River någon blank lågt typ :3s:. Jag jamm 1200 in i 1600 något. Han steksynar. Fläker upp :Ah::2h: och scoopar med A högt. Hade betalat rätt 5k rätt av för att veta hans tankegång genom handen och riversynen. PIO approved combo att bluffcatcha med på river.

Folk spelar i regel mycket sämre postflop vid 3-4-5 bet. Det märkte du säker själv när ditt hjärta slog extravolter innan du blev herocalled på rivern. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, säger Paddington :

Får erkänna mitt eget fel med handen här med, hade förlagt mina solvade 200bb ranger och snickrade lite själv efter minnet vilket gav ett skevt resultat. Nu när jag hitta dom och stoppa i solvern så är det ju WP, ett rng beslut på turn men helt plötsligt rätt sizeing osv ?

 

2 timmar sedan, säger tordi :

Men är de inte väl magstarkt att bara säga solvern säger så "Ok då kan jag gå vidare de var rätt/fel spelat". Man skippar helt att tänka på vem man spelar mot och hur man då istället borde justera sina ranger utifrån det? Menar den här liraren som hittar hit med A2s och dessutom knacksynar river med lär ju vi ju vilja tänka både en och två gånger innan vi lastar bluffar? 

Bara funderingar från ännu en gubbreg :)

 

 

 

 

Jag ville aldrig diskutera online/hhs i dagboken för jag vet det alltid blir aids. Och HHn jag la upp var i mina ögon så blatant dålig och ointressant att det inte ens fanns något att diskutera utan det var mer en kul grej " såhär ser svs ut 2020 titta titta".

Men blir typ tiltad av att se nya kommentarer dagligen om det, 2 sidor får fan räcka lol. Dagboken var enbart tänkt till Live grindet på Island, och att hänga lås på dagboken tills efter nyår känns overkill då det kanske kommer något kul från online att uppdatera osv.

Tanken var även att ha någon sorts "veckans roligaste/skevaste hand" då man ser rätt mycket konstigt på svs på daglig basis. Men njeaaa orka ta detta varje gång.

2 timmar sedan, säger Achunter :

Vilka leaks tycker du truter har?

 

Den 2020-09-18 kl 15:19, säger StoffeRemy :

Pokerforum har ju varit deprimerande i år och vet att listor uppskattas men gör det med en tvist. Varje person får fråga vad jag tycker om ETT pokernick. Så svarar jag en rad vad jag har dom markerade som och vad jag tycker om deras pokerspelande. Nya/annars ej aktiva konton som frågar får obv inget svar.

 

1 timme sedan, säger Lobo :

Folk spelar i regel mycket sämre postflop vid 3-4-5 bet. Det märkte du säker själv när ditt hjärta slog extravolter innan du blev herocalled på rivern. 

 

Många regs är väldigt clueless postflop i 4b potter upp tills /20ish och det går exploita det rätt mycket ja. /10 var längesedan jag fick puls av att bluffa på. Skottar jag /100 brukar det dock pumpa lite extra men det har jag inte gjort sedan April.

 

Ahh edit. Klarade corona test nr 2 idag så slipper sitta i karantän. Men mtp hur det ser ut nu så blir det ändå att undvika allt förutom det nödvändigaste som mataffärer etc tills det lugnat sig igen.

Redigerad av StoffeRemy
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, säger Achunter :

Vilka leaks tycker du truter har?

 

6 timmar sedan, säger StoffeRemy :

Pokerforum har ju varit deprimerande i år och vet att listor uppskattas men gör det med en tvist. Varje person får fråga vad jag tycker om ETT pokernick. Så svarar jag en rad vad jag har dom markerade som och vad jag tycker om deras pokerspelande. Nya/annars ej aktiva konton som frågar får obv inget svar.

 

 

?

Kan använda min one time, vad tycker du om truter

  • Thanks 1
  • Haha 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, säger bearhund :

 

?

Kan använda min one time, vad tycker du om truter

Har redan svarat, är inte så snäll att jag tänker outa exakta reads på honom.

Den 2020-10-09 kl 10:33, säger StoffeRemy :

Truter9 har endel rätt saftiga leaks, Men håller han sig till /5-/10 kan han nog göra en liten slant rätt lätt varje månad. Han största leak verkar även vara 10steg framåt, tilt och 9steg bak varje månad där han antagligen dumpar stor del av månadens profit på enstaka dagar. Stop loss vore något för honom.

 

1 timme sedan, säger 33sunshine :

Har en till request. Vad är din read på Fabergéägg? ?

Är nog en bot.

Railar 40+ bord åt gången på NL sidan dagligen utan att någonsin spela själv.

Redigerad av StoffeRemy
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...