Gå till innehåll

Stoffe fer til Íslands


StoffeRemy

Recommended Posts

35 minuter sedan, säger StoffeRemy :

F.ö förvånad över hur kallt intresset med frågor osv är här, inte ofta man kan fråga någon som spelar midstakes heltid och precis avslutat en coachdeal om iprincip allt (svarar på typ allt förutom exakta frågor om min inkomst i SEK), oftast är det ju ingen som delar med sig av något såfort dom börjar försörja sig på poker. Hade själv haft minst 5frågor om bara coachingen själv för 1år sedan. Eller har alla gett upp om pokerdrömmen?

 

 

Tbh så är ju det fetstilta det enda intressanta.  Eller iallafall för att få någon slags boll i rullning.
Jag menar, om du nu tagit coaching av krillbåten i 1 år och fortfarande sitter på /20 svs som du gjorde innan dealen, så tänker nog majoriteten här att du förmodligen inte utvecklats nämnvärt och kommer inte rusa in i kommentarsfältet för att fråga om pokerteori eller annat fundamenta, UNLESS du vispar fram en graf á la longple och visar hur du gått från xbb/100 till typ 30bb/100 på /20 eller nåt.

Utan grafer, HHs samt att inleda med att trashtalka andra så kunde det här ju lika gärna varit en blogg på nouw

  • Like 2
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Namehere :

Tbh så är ju det fetstilta det enda intressanta.  Eller iallafall för att få någon slags boll i rullning.
Jag menar, om du nu tagit coaching av krillbåten i 1 år och fortfarande sitter på /20 svs som du gjorde innan dealen, så tänker nog majoriteten här att du förmodligen inte utvecklats nämnvärt och kommer inte rusa in i kommentarsfältet för att fråga om pokerteori eller annat fundamenta, UNLESS du vispar fram en graf á la longple och visar hur du gått från xbb/100 till typ 30bb/100 på /20 eller nåt.

Utan grafer, HHs samt att inleda med att trashtalka andra så kunde det här ju lika gärna varit en blogg på nouw

Fair enough. Lär väl ändå aldrig springa på någon irl längre så kan ju outa lite.

Året pre krillbåten gjorde jag 100k tot där nästan allt var /4/-5. Skulle knappt kalla mig vinnande på /10 och /20 hade jag knappt spelat. På 2 månader nu efter dealen är slut har jag gjort nästan 100k och då har jag samtidigt flyttat och spelat rätt lite volym.

Hade runt 13bb/100 på /10 över ett 100k+ sample under dealen vilket antagligen var en av de bästa winratesen på nivån. /20 gick rätt dåligt tbh. Men runt 7-8bb/100 där. Och på /50 hade jag ca 12-13b/100 men inget jätte sample. Skottade även /100 i april efter jag haft min första 100k+ månad i mars, och hade min största backdag någonsin på 43k (slutade April månad breakeven ändå), men sen hann jag inte skotta där något mer, blev lite moneyscared oxå tbh.

Dealen slut, dom fick sin cut. Jag behövde även casha ut endel själv. Och mtp corona rullar det knappt /50+. Därför har jag valt att inte skotta /50 utan ist bygga upp en 300k ish rulle på /10-/20 först. Men mtp hur det går nu kommer jag antagligen skotta rätt snart.

EVt i en deal har ju varit galet bra. Hoppas kunna göra ca 500k+ kommande året. Vilket är 5x vad jag gjorde året pre CPF-dealen.

bild.png.b76848fa3c42db7d70b71fb8c2749c2c.png

 

 

 

 

 

Redigerad av StoffeRemy
  • Like 12
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

4 timmar sedan, säger Namehere :

Tbh så är ju det fetstilta det enda intressanta.  Eller iallafall för att få någon slags boll i rullning.
Jag menar, om du nu tagit coaching av krillbåten i 1 år och fortfarande sitter på /20 svs som du gjorde innan dealen, så tänker nog majoriteten här att du förmodligen inte utvecklats nämnvärt och kommer inte rusa in i kommentarsfältet för att fråga om pokerteori eller annat fundamenta, UNLESS du vispar fram en graf á la longple och visar hur du gått från xbb/100 till typ 30bb/100 på /20 eller nåt.

Utan grafer, HHs samt att inleda med att trashtalka andra så kunde det här ju lika gärna varit en blogg på nouw

Endzi borde vinna något award för att han är så dedikerad att lurka PF och instantly gilla något post som kan tolkas som vagt kritiskt mot mig eller en elev. Biobiljett till Cats kanske? Man kan ju undra hur många stejkansökningar jag har avfärdat för den nivån av dedikation. 

Mer grafer och HHs också, och ingen filtrering av nicks från Svenska Spel! 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, säger ölkaka :

Fina resultat! Vad tycker du om morranv70 och truter9? 

Morranv70 känns som någon gubbreg typ. Tveksamt han är vinnande på NL sidan men skulle inte säga han är regelrätt fisk.

Truter9 har endel rätt saftiga leaks, Men håller han sig till /5-/10 kan han nog göra en liten slant rätt lätt varje månad. Han största leak verkar även vara 10steg framåt, tilt och 9steg bak varje månad där han antagligen dumpar stor del av månadens profit på enstaka dagar. Stop loss vore något för honom.

5 timmar sedan, säger Namehere :

 Snyggt! All lycka mot 500k+
 

Ty! Jag räknar på att hamna någonstans mellan 250k-1miljon beroende på spring under året så får hoppas på lite medvind.

Redigerad av StoffeRemy
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en fin HH från en månad sedan som etsat sig fast.

5max /10, 200bb deep

duddee öppnar MP, jag 3b :Kb::Qb: på CO, han 4b, jag syn.

Flop :Jb::5h::6h: tror jag det var. Han cbet litet, jag syn.

Turn :Tb: Han check. Jag bet 400 in i 800ish. Han syn.

River någon blank lågt typ :3s:. Jag jamm 1200 in i 1600 något. Han steksynar. Fläker upp :Ah::2h: och scoopar med A högt. Hade betalat rätt 5k rätt av för att veta hans tankegång genom handen och riversynen. PIO approved combo att bluffcatcha med på river.

Redigerad av StoffeRemy
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inget om ditt spel, men det är väl inte så orimligt att tro att folk generellt bluffar för stor range i förhållande till sin värderange här. Tror man dessutom att FI(du alltså) checkar alla eller de flesta Ahög så känns synen inte så orimlig.

Hur light värdedegar en svsreg i din sits på river ungefär?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, säger magico :

Vet inget om ditt spel, men det är väl inte så orimligt att tro att folk generellt bluffar för stor range i förhållande till sin värderange här. Tror man dessutom att FI(du alltså) checkar alla eller de flesta Ahög så känns synen inte så orimlig.

Hur light värdedegar en svsreg i din sits på river ungefär?

Hur många bluffar slår A2hh här på river som CO 3bettar och sen synar en 4b från MP och tar denna linjen? Kom på 5st combos utöver KQhh/KQdd

A2hh slår knappt hälften av mina bluffar till att börja med, shovear ju bättre nävar som bluff. Sen min värderange på det.

Redigerad av StoffeRemy
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, säger StoffeRemy :

Hur många bluffar slår A2hh här på river som CO 3bettar och sen synar en 4b från MP och tar denna linjen? Kom på 5st combos utöver KQhh/KQdd

Ganska många om FI/spelarpoolen generellt gillar att checka A hög för sitt showdown värde. Krävs ändå lite bollar att dega som bluff med händer som kan bluffcatcha eller med lite flyt få se showdown gratis.

Jag har f.ö ingen aning om hur en 3b sen syn 4b range ser ut här, men jag har svårt att bygga upp någon större värderange för en riverdeg.

A2hh slår knappt hälften av mina bluffar till att börja med, shovear ju bättre nävar som bluff. Sen min värderange på det.

Jag förstår om du inte vill dela med dig av din värderange, därför frågade jag i förra inlägget "Hur light värdedegar en svsreg i din sits på river ungefär?", det undrar jag fortfarande och det avgör ju ganska mycket. Min gissning är att generellt sett är en värdedegs-range inte är särskilt stor här.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att låta dryg men jag är som sagt inte jätte intresserad av att diskutera HHs eller strategi med någon utöver folk som själva tagit coaching av krillbåtens stall då det inte är givande för mig öht och jag inte är intresserad av att ge bort gratis information som jag själv betalat för.

Men när du säger ganska många bluffar på den rivern undrar jag som sagt igen vad du tror att jag tar mig till river med som A2hh slår. Att jag själv checkar A högt som du säger stämmer rätt dåligt. Och vilka Ahögt kommer jag ens till river att börja med när han själv har Ah.

Att du ens argumenterar för att det är en rimlig syn beats my mind. Skulle själv säga det är top 3 absolut sämsta combon att syna med och antagligen den sämst spelade handen jag sett av en "reg" på flera månader.

Redigerad av StoffeRemy
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 timmar sedan, säger StoffeRemy :

F.ö förvånad över hur kallt intresset med frågor osv är här, inte ofta man kan fråga någon som spelar midstakes heltid och precis avslutat en coachdeal om iprincip allt (svarar på typ allt förutom exakta frågor om min inkomst i SEK), oftast är det ju ingen som delar med sig av något såfort dom börjar försörja sig på poker.

 

43 minuter sedan, säger StoffeRemy :

Inte för att låta dryg men jag är som sagt inte jätte intresserad av att diskutera HHs eller strategi med någon utöver folk som själva tagit coaching av krillbåtens stall då det inte är givande för mig öht och jag inte är intresserad av att ge bort gratis information som jag själv betalat för.

:heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, säger okocha :

 

:heart:

Och det är något som förbryllar dig eller? Läs första posten.

Startade inte dagboken för att sitta diskutera strategi och bryta ner nävar.

Finns 0 incitament för mig att föra dagbok här, och gör det verkligen inte för att ge surgubbar och otacksamma micro grinders gratis hjälp. Och har ni inget annat att fråga än hur en 3b range ser ut är ni nog i fel dagbok.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, säger okocha :

 

:heart:

Anledningen till att hela forumet numera är dött skulle jag säga.

Spelare är så skitnödiga att dela med sig (trots att det var så man byggde boomen från början) att man hellre låter hypen dö ut än att försöka få in nya spelare till poker

DEt var ju några år sen som den här sidan "dog"..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltid ska någon ta upp pio-snacket upp precis som en upprepande papegoja så fort någon spelar lite kreativt och inte blint följer robotprogrammen, vilket visar den tråkiga utvecklingen NL formatet har tagit samt är på väg mot. förmodligen samma personer som stirrar ner i mobilen medans de korsar vägen. 

Det finns ingen värre känsla i poker än att bli rövkörd av en slaskig hero-syn på river för en tillräcklig stor pot så att nerverna börjar spasma och få ryck. Och det finns ingen bättre känsla än att göra en slaskig syn på river och vinna (naturligtvis enbart för att få sopreggen på tilt). Det är en av de få saker som verkligen är det vackra i poker. 

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, säger Lassis :

Anledningen till att hela forumet numera är dött skulle jag säga.

Spelare är så skitnödiga att dela med sig (trots att det var så man byggde boomen från början) att man hellre låter hypen dö ut än att försöka få in nya spelare till poker

DEt var ju några år sen som den här sidan "dog"..

Jag delar med mig av mitt nick, typ allt om min coaching upplevelse. Hur mycket jag vinner på svs. Vad jag tycker om andra regs i poolen.

Du har varit medlem i 15år och har inte haft en enda vettig dagbok eller liknande. Så vem är du att gnälla? Outa själv hur dina 12senaste månader ser ut på svs?

23 minuter sedan, säger VakuumspelarN :

Alltid ska någon ta upp pio-snacket upp precis som en upprepande papegoja så fort någon spelar lite kreativt och inte blint följer robotprogrammen, vilket visar den tråkiga utvecklingen NL formatet har tagit samt är på väg mot. förmodligen samma personer som stirrar ner i mobilen medans de korsar vägen. 

Det finns ingen värre känsla i poker än att bli rövkörd av en slaskig hero-syn på river för en tillräcklig stor pot så att nerverna börjar spasma och få ryck. Och det finns ingen bättre känsla än att göra en slaskig syn på river och vinna (naturligtvis enbart för att få sopreggen på tilt). Det är en av de få saker som verkligen är det vackra i poker. 

Behöver inte köra den i PIO för att se att den är misärdålig.

Är stor skillnad att vara lite kreativ eller syna random hand som en gubbreg för att "jag tror du bluffar". Samma kategori tomtar som tycker AK vs QQ inte är en flip för att QQ aldrig får stå.

 

Redigerad av StoffeRemy
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, säger Paddington :

Ditt eget spel är ju långt ifrån pio approved i handen så blir lite dumt exempel ett klaga på fi ;)

Var absolut inte menat att klaga på FI´s spel även om jag tycker det var dåligt spelat. Var mer att det var en av de sjukaste synerna jag antagligen blivit ägd av under hela 2020.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

33 minuter sedan, säger StoffeRemy :

Var absolut inte menat att klaga på FI´s spel även om jag tycker det var dåligt spelat. Var mer att det var en av de sjukaste synerna jag antagligen blivit ägd av under hela 2020.

Ja den är ju rätt rolig eller tråkig att få såklart haha, och håller med om att den är iskall men tycker du lägger fokus fel  i handen :)

Redigerad av Paddington
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24 minuter sedan, säger StoffeRemy :

Jag delar med mig av mitt nick, typ allt om min coaching upplevelse. Hur mycket jag vinner på svs. Vad jag tycker om andra regs i poolen.

Du har varit medlem i 15år och har inte haft en enda vettig dagbok eller liknande. Så vem är du att gnälla? Outa själv hur dina 12senaste månader ser ut på svs?

Behöver inte köra den i PIO för att se att den är misärdålig.

Är stor skillnad att vara lite kreativ eller syna random hand som en gubbreg för att "jag tror du bluffar". Samma kategori tomtar som tycker AK vs QQ inte är en flip för att QQ aldrig får stå.

 

Anledningen till det är ju att när jag startat en så har mitt jobb (långt mkt viktigare än min bristfälliga pokerkarriär) kommit emellan, och efter 2007 så dog sidan sakta ut. Därav så har jag ingen nuvarande igång även om jag har på andra sajter där poker fortfarande lever.

Och att sidan dött ut är ju varken ditt eller mitt fel, det råkade bara hamna i din tråd eftersom det typ inte händer mt mer här.

 

Redigerad av Lassis
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...