Gå till innehåll

Tebax till SVS


swedish_orca

Recommended Posts

Mina resultat nu (bonusar & frirullar borträknade)

unibet: +14 euro (spelade ca 6000 händer där)

SVS: +102 sek

Körde hårt idag men märkte att jag inte var tillräckligt bra i HU, kändes nästan som jag blev utspelad när jag mötte en annan individ (tappade ca 25 sek totalt innan jag gav upp och lämnade), får skylla på att jag inte var i form.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

+150 sek

Är ganska säker på att jag är onödigt bra för lägsta nivån men det blir att fortsätta på lägsta nivån då jag inte vill riskera att hamna på minus (ligger just nu plus efter bonus för alla pokersidor). Har varit innan där jag har trott att jag är bättre än övriga spelare men sen har det inte visat sig i resultaten när jag spelat fler händer (ex fiaskot innan på partypoker).

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova att signa upp för ett ”essential” medlemskap på RIO. Försök titta igenom lite händer efter du spelat dem och gör en djup analys. Gärna diskutera dina tankar med någon som är vinnande! 
 

Annars tror jag du klarar dig långt på att hålla det extremt simpelt på dina nivåer så kommer utvecklingen under tiden. Spela tight/solid preflop. Värdebetta sönder folk när du har nått etc etc. 
 

Sen är det bara att hålla disciplinen och få in lite volym. Klarar du det är det bara en tidsfråga innan du kan kliva upp nån nivå! :) 

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, säger UnitOperations :

Annars tror jag du klarar dig långt på att hålla det extremt simpelt på dina nivåer så kommer utvecklingen under tiden. Spela tight/solid preflop. Värdebetta sönder folk när du har nått etc etc.

Det är många som överfoldar även på lägsta nivån på SVS.

Behöver bli bättre på att exploita dåliga spelare tror jag.

Pseudo-GTO funkar också men winraten blir mindre än vad den hade kunnat vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, säger swedish_orca :

Det är många som överfoldar även på lägsta nivån på SVS.

Behöver bli bättre på att exploita dåliga spelare tror jag.

Pseudo-GTO funkar också men winraten blir mindre än vad den hade kunnat vara.

Nej det behöver du inte, UnitedOperations har rätt, det räcker utmärkt att spela tight preflop och sen ta mycket värde när du har träffat nåt bra.

Jag har hjälpt 2 spelare att ta sig upp från 0.25/0.5kr till högre med hjälp av en mycket enkel strategi byggd på Doug Polks preflop charts samt hans system med kategorier för vilka händer man bör cbetta med.

Jag tror att allt finns under denna:

https://upswingpoker.com/the-postflop-gameplan/

Ju bättre du blir ju mer kan du fokusera på att exploatera dina motståndare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hämtade igen backet

+166 sek

Ser att folk spelar riktigt risigt före floppen på SVS men jag vet inte riktigt var de andra gör fel efter floppen eller hur man bör anpassa sig till de andra spelarna, blir därför pseudo-GTO efter floppen tills vidare.

När jag vann 500 kronor i en poker turnering (mer än ett år sedan) så var det pga att jag såg hur jag kunde exploita andra spelare men det var tyvärr specifikt för den turneringen och inget jag kunde generalisera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Råkade syna två gånger med QQ (K på bordet) han satte mig all in men han bluffade.

vinst: 197 sek

Verkar gå åt rätt håll detta, körde två sessioner idag (+7 sek på morgonen).

Lyckades av misstag gå in på "flop & go" bordet igen men hann lämna innan blinds postades, irriterande att SVS envisas ha detta bland de normala borden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ganska säker på att jag spelade fel.

Hade höjt före floppen så det var tio kronor i potten efter floppen

Jag floppade "gutshot" och "backdoor flush draw" och bettade, blev min-höjd, synade

På turnen fick jag färgdrag. han satte mig all-in så jag synade.

Sen på rivern fick jag stege och sög ut.

vinst: 255 sek

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger swedish_orca :

Är ganska säker på att jag spelade fel.

Hade höjt före floppen så det var tio kronor i potten efter floppen

Jag floppade "gutshot" och "backdoor flush draw" och bettade, blev min-höjd, synade

På turnen fick jag färgdrag. han satte mig all-in så jag synade.

Sen på rivern fick jag stege och sög ut.

vinst: 255 sek

Svårt att säga nåt utan att få en mer detaljerad HH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
19 timmar sedan, säger ölkaka :

Svårt att säga nåt utan att få en mer detaljerad HH

Gjorde en analys och det visade sig att min motspelare spelade fel (han skulle inte höjt med den handen) vet inte vad rätt svar är mot det men man kan alltid köra pseudo-GTO i brist på något bättre.

Redigerad av swedish_orca
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlurade 14 kronor nu.

Började bra (jag pankade ut honom) men sen köpte han in igen och sen förlorade jag alla pengar till honom, spelade nog en del händer fel.

Märkte att jag blev lite tiltad av frustration men valde att spela vidare iallafall och sen fick han färg på riven när jag fick 2par på rivern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

+370.50 sek

Hade lite strul med internet innan men nu verkar det funka efter att jag böjde till ethernet kabeln lite, aktiverade också automatisk tidsbank (SVS) så att jag ska hinna logga in igen ifall jag får anslutningsfel, återstår att se om detta kommer funka.

Har alltså plussat 613BB sedan jag återvände till SVS, ska försöka uppskatta hur många händer jag spelade för att få winrate.

Om jag spelat 2000 händer blir det 30.75 BB/100

Redigerad av swedish_orca
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 timmar sedan, säger swedish_orca :

Räknade ihop det nu och fick att jag spelat 1171 händer sedan jag återvände till SVS

52 BB/100

Om man är break-even så når man det resultatet eller bättre 1 gång av 80 (för SD = 80BB/100)

https://www.primedope.com/poker-variance-calculator/

Det var inte många händer haha,typ en längre session. Är du säker på att du räknat rätt? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...