Gå till innehåll

Peeling The Onion


BeHereNow

Recommended Posts

Hejhå dags för "mig" att gå. Snart, kanske. Hur som haver, ung naiv 22 åring bosatt i Barcelona. Mediterat många timmar de tre åren. Det hela började när en nära vän tog livet av sig, det enda som hjälpte mot sorgen och ångesten var när jag vände mig inåt. Plötsligt började livet förändras. Direkta upplevelser av det eviga, fria stadiet helt fri från bias. "Allt är lidande" som Buddhismen säger blev plötsligt helt klart. Stillheten i nuet, helt fri från bakåt och framåt. Som en varm kram ovillkorlig moderlig kärlek. Livet och egot tog åter fart, back into bias. Måsten och "jag ska" tog åter över. Ett vaggande mellan dessa stadier. En vecka av himmelen, två veckor av "jag måste träna, fasta, äta keto, trycka rätt nootropics osv.." 

Måndag 18 Februari 2019: Det vanliga, morgon meditation följt utav lite breathwork (oftast Wim Hof+isdusch). Dagen till ära ägnades åt Shamanic Breathwork. En session 10 minuter lång och livet slets i tusen bitar. Något vaknade, jag var inte densamma. Allt jag tidigare trott om livet vändes ut och in. Kundalinienergin vaknade. Första veckorna bestod av Total eufori som inte en drog kan komma i närheten av. Blandat med extrem skräck. Hallucinationer i form av skepnader, människor och ljud blev min vardag. Varje meditation längre än 10 minuter lång bestod av påhälsning i en värld endast en fullblown DMT-tripp kan liknas med. Gudar och änglar som visar dig vägen. Allt det gamla bubblade upp till ytan. Varenda sak jag sagt som sårat någon eller mig själv kom upp för att förlåtas och sedan släppas. Tyngden av varje händelse släppte likt att ta bort ett viktskiva åt gången på en skivstång. Mer och mer fri.

När det åter lugnade sig och egot fick komma tillbaka för att integrera i min nya verklighet återkom även festandet. Ett enormt försök att inte glömmas bort, ett så misshandlat ego att kokainet började snöa hejvilt i vänstra näsborren. Helg efter helg, kokain, enorma mängder phenibut och x-antal flaskor vitt vin åt gången. Ego-backslash var kolossalt. Dansen mellan dessa stadier har sedan dess fortsatt. Meditera, nedbrytning av verkligheten och egot för att sedan gå på rave och stampa på amfetamin, kokain, ketamin, lsd, phenibut i något dygn.

De senare sex månaderna har varit ett spännande pendlande mellan att inte veta om jag existerar, på ett läskigt vis, till att vara fullt medveten om att varken jag, du eller något annat existerar i sin individuella form. Paradoxen smälter numera samman och det absoluta (allt är ett, inget och allt existerar som samma, finns inget bra eller dåligt osv) samt det relativa (du, jag, allt som existerar i sin induviduella form, känslor, tankar osv) är detsamma. Inget spelar någon roll men allt spelar roll. Allt är medvetande och helt fantastiskt. Allt är kärlek. 

Nu då? Vad händer, vad i hela friden gör jag här på pf? Jag älskar poker. Spelat PLO i fem år eller så. Försörjde mitt supande i gymnasiet och lite extra deg i fickan efter gymnasiet. Aldrig något seriöst all the way. Nu? Dags att spela mer, haft en livslång dröm att vara pokerproffs sedan jag fick mitt första online-poker konto av min dåvarande pokerproffs till morbror. 12 dollar på Expect poker! Fina grejer.

Jobbar just nu med kundtjänst/teknisk support och merförsäljning för ett av Sveriges största bolag inom telefoni, bredband och tv. Kanske är det den oerhörda mängden lsd som intagits senaste halvåret som gör att det är oerhört svårt att vara styrd av någon annan. Men kommer fortsätta jobba och även spela mer poker. Målet är att kunna vara självförsörjande på poker för att sedan rampa upp utvecklingen och bli riktigt duktig. Troligtvis för att sedan släppa allt och meditera i en grotta kommande 10 åren.

Dagboken kommer innehålla en del poker, troligtvis inte till en början. Mycket historier, out of line skala 1-10 nivå 8-11. Musik och annat personligt. Må väl, allt är lugnt! 

 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske är det karantänen som fått detta till liv. Sitta inne i lägenheten som ett djur på Zoo sätter saker i perspektiv. Samtidigt som det är perfekt läge att "let go". Varje tanke, känsla är en möjlighet att läka dig själv. Jaaaajaaa. 

En sak jag inte nämnde är att jag har levt som elitidrottare hela mitt liv till ålder 19. Fallit tillbaka i träningen en del men har tänkt kriga mig tillbaka till sub 34 på milen till hösten om karantänen släpps innan Juli. Snabbare än så är långt ifrån omöjligt men med tidigare problem med knän och fötter får jag ta det lite lugnt och bygga upp hastighet och uthållighet i höga hastigheter. Sen har jag nog världsrekord i att inte stretcha/yoga under min "karriär" som är en enormt viktig del att ta tag i nu hehe. Pååååå återseende

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger BeHereNow :

Kanske är det karantänen som fått detta till liv. Sitta inne i lägenheten som ett djur på Zoo sätter saker i perspektiv. Samtidigt som det är perfekt läge att "let go". Varje tanke, känsla är en möjlighet att läka dig själv. Jaaaajaaa. 

En sak jag inte nämnde är att jag har levt som elitidrottare hela mitt liv till ålder 19. Fallit tillbaka i träningen en del men har tänkt kriga mig tillbaka till sub 34 på milen till hösten om karantänen släpps innan Juli. Snabbare än så är långt ifrån omöjligt men med tidigare problem med knän och fötter får jag ta det lite lugnt och bygga upp hastighet och uthållighet i höga hastigheter. Sen har jag nog världsrekord i att inte stretcha/yoga under min "karriär" som är en enormt viktig del att ta tag i nu hehe. Pååååå återseende

Vilka grenar tävlade du i?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ledig idag. Spelat 1.30 plo. Av okänd anledning tyckte jag det var riktigt klokt att slänga upp 2/4 bord och ett 10/20. Plus några bi på 2/4 och minus 2 40bb bi på 10/20. Kul att se hur folk vevar däruppe. Mycket action, massor med varians. Har bara ett par tusen inne på kontot men har mer att fylla på med.Tips på lite brm? Är aggresiv och inte särskilt konservativ. Jobbar och har lite pengar över, tar gärna skott för pengar kommer jag fortsatt ha.... 

TLDR tips på aggresiv brm? PLO

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, säger BeHereNow :

Ledig idag. Spelat 1.30 plo. Av okänd anledning tyckte jag det var riktigt klokt att slänga upp 2/4 bord och ett 10/20. Plus några bi på 2/4 och minus 2 40bb bi på 10/20. Kul att se hur folk vevar däruppe. Mycket action, massor med varians. Har bara ett par tusen inne på kontot men har mer att fylla på med.Tips på lite brm? Är aggresiv och inte särskilt konservativ. Jobbar och har lite pengar över, tar gärna skott för pengar kommer jag fortsatt ha.... 

TLDR tips på aggresiv brm? PLO

@KlonkSteve facit?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, säger ölkaka :

@KlonkSteve facit?

Hehe, är absolut inte facit, men kan absolut ge mina 5 cent! :) 

 

Är ju såklart skillnad på om man inte har några problem med att fylla på rullen kontra att man inte har möjlighet att göra det. Men, även om man är villig att ha en aggressiv BRM (som TS säger att han vill), så tycker jag att man ändå ska ta det försiktigt. Swingsen kan vara rätt så jävla brutala, även om du slår gamsen bra liksom. 

I mitt huvud är 40-50 BI som start att betrakta som förhållandevis aggressivt. 

Sen när du har 50 BI för nuvarande nivå + 10 BI för nästa nivå kan man ju testa att mixa in bord på stejken ovanför. Mitt starkaste tips här är att mixa in 1 bord i taget på den nya stejken. Så brukar jag göra och tycker det fungerar rätt bra. Så lägger man till fler bord alltefter som, när man känner att man är redo. 

En annan viktig grej imo, är att man är ärlig mot sig själv i hur bekväm man är att spela riktigt riktigt deep. Låt inte egot stoppa dig från att ta kliven från ett bord, trots att det finns värde, och trots att du får sitta 400bb+ deep vs sprutfisk. Speciellt då man kör med en aggressiv BRM så tycker jag det är vettigare att inte spela alltför deep i spots där man kanske egentligen inte behöver göra det. 

Likaså tveka inte att shortstacka. Kan vara ett bra sätt att doppa fötterna i en ny nivå. Besluten blir så mkt enklare, vilket aldrig kan vara fel när man testar vattnet på en ny nivå. 

 

Men andra får gärna säga vad ni tycker, vet att det finns många olika filosofier gällande just BRM. :) 

 

Vet att jag själv är att betrakta som oerhört konservativ, och ser gärna att jag har 100+BIs för nivån jag reggar. Just för att jag tycker det gör under för mitt mentala game att ha en riktigt djup rulle. 

För är så ofta sprutfiskarna har fisting-VM i ens anus, och då är det jäkligt skönt mentalt att vara överrullad. 

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar KlonkeMan. 40-50 låter rimligt som aggresiv taktik. Variansen är en del av tjusningen, love it. Men får lära mig att gå ner i nivå och även som du säger lära mig kliva bord. Största läckan jag har är just detta. Haft orimligt svårt att kliva bord trots värde. Mardrömsessions -10-15bi pga fisk som aldrig missar en hålstege i plo lol.. Vad det där handlar om för min del är givetvis hur mitt mindset har ändrats i dessa lägen. JAGAJAGA 

Förövrigt så ÄLSKAR jag att shortstacka.. Får man säga så? Är det min kärlek till att inte tänka tro. Spelar på svs som ni säkert förstår, där fungerar shortstackandet lite som att sno godis från ett oskyldigt barn. Deepstackandet ligger på is till framöver, där har jag inte en aning vad det känns ?

Körde en mys session till på en timme i väntan på att damen skulle sluta jobbet. Lyckades hålla några AI pre med AA och slutade 700+, alltid lika trevligt. Nu står damen och gormar i köket till Veronica Maggio (inte techno för ovanlighetens skull). Kommer troligtvis börja slänga upp några händer emellanåt och skriva lite hur jag tänker kring spelet för lite input.

 

 

Be melting snow. Wash yourself of yourself. -Rumi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...