Gå till innehåll

Stefan9


Stefan9

Recommended Posts

Hej,

Den här ska vara en konstig dagbok. Den är mer for mig, men om du vill, du kan följa min resa. Jag studerar svenska nu och jag tycker om att spela poker. Så tänker jag att det ska vara lättare för mig om jag skriver om vad jag tycker om, därför att jag vill förbättra min svenska. Mina texter ska ha många fel. Om du är lätt triggered av mina skrifter, med många fel, läsa inte mer.

Jag har inte så mycket tid att spela, men jag vill veta om jag kan vinna på micro/small stakes. Jag tycker om också omaha, badugi och kinesisk poker. Jag tror omaha är min favorit.

  • Jag kommer att spela no limit holdem på UnibetPoker, NL4 till NL50.
  • Jag vill spela 5 timmar per vecka eller mer.
  • Bankroll är nu 92 euro. Jag kan lada mer om det är nödvändig.

200428.JPG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, säger ölkaka :

Lycka till! Hur ser raken ut på unibet nu? 

Hej, tack!

Raken är hög, men den är minst av alla spel platformer som jag kan spela på (pokerstars, 888, unibet eller netbet). Omkring 10bb-15bb/100 hands eller ~ 5%.

Också, jag skappade en ny user på unibet, så jag har liten rakeback (till 200 euro).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska skriva här min plan för den nästa några veckor. Jag kallas den `3bet plannen´.

Jag ska spela ett bord av nl4, 6 max. Regeln är jag ska börja en hand bara om jag 3bet eller bet. Ska vika alla mina andra händer. Min teori är att nl4 spelare kan inte anpassa bra på en light 3b strategin. Men vi ska se.

Jag vill:

  • 3bet den här interval {22-AA – alla par ; A2,23, 34, …, AK – alla conncetors;}
  • börja bet den här interval {77-AA; AT-AK; A5, KQ-KT;}

Jag använder inte Poker Tracker eller något motsvarande. Också, jag kan inte exportera mina händer från Unibet. Jag tycker om att den är en spel platform för hobbispelare, där man kan byta namn 3 gångar varje dag och trackers är förbjud.

Nu kör vi!

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1.5 / 5 timmar av den här vecka

Jag är en fisk.

Jag har inte tänkt att spelarna på nl4 foldar ingeting ?. Jag måste byta strategin, därfor att jag spelade idag som en aggro fisk. De callade mig med minst par på den våtaste bord som finns. Min stragi har potential, men jag måste tänka lite mer på den. Jag fårlårade bara 100 bb på nl4, men det kunde har varit mycket värst.

Jag spelade också  något nl25. Det var ok. 

Idags graf:

image.png.162924c73af73704b41087e500246fee.png

Till nästa gång.

 

200428.JPG

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, säger Stefan9 :

Jag tycker om att den är en spel platform för hobbispelare, där man kan byta namn 3 gångar varje dag och trackers är förbjud.

Tre gånger per dag!? Hade det gått på SvS hade mordhoten i chatten gått upp med 100x och full anarki hade brutit ut. 

Kul db, GL GL! :) 

  • Haha 5
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 / 5 timmar av den här veckan <---- Snabb fråga: hur är det rätt "den här vecka" eller "den här veckan" ?

Jag spelade lite nl50 idag - bara halv timme. Jag tänkte att det var mer spelare på nl50 än på nl25. Så jag tog en chans. Det kännes cool att spela med bara två buyins och jätte oansvarig. Men det var ok, jag vinnade 20 bb. Det kunde har varit värst. De spelar inte så bra, de har bara mer i deras bankroll. Jag tänker den största leak av deras spels, på nl50, är tilt kontrol. Spelarna spelar bättre än nl4 spelarna, men de är lika som impulsiva. När jag ska ha mer pengar på min konto, ska spela mer på nl50. Kanske när jag har 300 euros.

Idag var många spelare på nl10, så jag provade nl10. Det gick bra. Jag vinnade 300+ BBs. Min störste leak, på nl10, är att jag har inte tålamod. Jag vill spela och jag vill spela snabb. Jag tycker om att spela 89s, 35o, 25s och alla andra händer som är garbage darför att jag tycker om at spela emot spelarens strategin. Det är inte viktig vad han eller hon har. Kanske, det är viktig på nl10, darför att de foldar inte, men du föstår vad jag säger. En dag, kanske, jag ska spela deepstack poker som Gman. Osannolik, men vem vet det.

Idags graf:

image.png.133ae029cd17cf3618dc754609ba650b.png

Till nästa gång!

200429.png

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag skriver en liten uppdatering:

  • Förra vecka spelade jag totalt 5.5 timmar. Jag är glad med hur längre spelade jag. Sista session var bra. Jag var 4 gångar allin med 70%+ equity, men förlorade alla fyra ?
  • Denna veckan spelade jag ingenting. Kanske, på helgen, kommer jag att spela mer.

Nutid graf :

image.png.9fa8c93958d211d84203a40d9701ef57.png 

Till nästa gång!

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, säger Jag och mina mig :

lol ditt br management är helt kajko. sagt i all välmening ... men du kan  ju inte hoppa mellan nl4 och sen sitta på nl50 med knappt 2BIs. kör iaf med 20BIs/nivå ... och bevisa för dig själv att du kan slå varje nivå först innan du går upp EN nivå (inte tre).

Hej, du har rätt, mitt bankroll management har en mycket hög Ror :ola:. Del av mig vill spela på nl4 till nl50 och grind it out, men jag har inte mycket tålamod att göra det.

  • Jag väljer min stake som jag ska spela på, baserad på hur många spelaren spelar när jag har tid att spela. Till exempel om det finns 200 spelare på nl25 och 100 spelare på nl10, jag spelar nl25. 
  •  Raken är mycket hög på nl4-nl10. Om jag spelar där, jag spelar shove it when you have it poker. För att vinna där man måste spela få pots, för att betala mindre rake.

Men, tack för din råd, denna helgen jag ska prova att grinda nl4-nl10 ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vecka 2 är slut. Spelade 4.5 timmar av dem 5 jag ville spela. Bankroll är ~74 euro.

graf.JPG.a5143632e4ae35a92d274151b63a9399.JPG

Resultatet är negativ, men jag här en avslutning ?. Jag tycker inte om att spela gto poker, men jag älskar att spela exploitative poker ?. Nästa vecka jag ska spela bara ett bord nl10. Kanske jag ska göra tid för att studera lite teori också - 1 timmar.

Också jag är väldigt stolt över mig därför att jag slutade "Form i fokus, del A" idag:ola:. Jag minnas när jag provade boken första gång och tänkte det är för svårt för mig. Del B, jag kommer!

A.JPG.a5134086843aa8d0c63ba605b59d395f.JPG

Till nästa gång!

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...