Gå till innehåll

LOCKDOWN - 500 timmar på 50 dagar


Sparvöga

Recommended Posts

Såhär i Coronatider fanns det helt plötsligt en massa tid över för annat än det vanliga knegandet. Det ska firas med en rejäl utmaning (åtminstone för mig): 10 timmar  poker om dagen fram till 1:a juni. Inget trams. Bara rå grind. Lyckas jag blir det en flaska skumpa och misslyckas jag blir det en flaska whiskey. Som tur är älskar jag liret så det kommer bli vägen till målet som blir njutningen, oavsett. 

Upplägget 
?: 500 timmar poker på 50 dagar
?: 13 april
?: 1 juni
Spel: Texas Nl100$ eller motsvarande
Sajt: Olika, beroende på tid och värde 
Antal bord: 4-6 brukar det bli

Lite om mig: ?
35 år från Mellansverige. Spelat poker sedan 2005, delvis heltid, delvis inget alls. Gillar skogen, vatten och rött vin. ??

Kommer uppdatera hår med resultat och graf minst en gång om dagen. Främst för att jag själv gillar att följa sånt. ?
Har inga direkta resultatmål då det är lite utom min kontroll ??‍♂️ men med hög volym brukar det ordna sig. 

Om en person följer är mitt syfte med dagboken uppfyllt. ?‍♀️ 

??

  • Like 14
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

1/50 dagar 9/500 timmar

Första dagen avklarad. Nöjd med volymen. Kvalitén blev dock lidande av trötthet lite här och där, vilket var väntat. Hoppas kunna träna upp högvolym-muskeln allt eftersom och förbättra uthållighet, länge stretch med A-game osv. Såklart spelar förberedelser, pauser, kost, träning och allt det där in också men där känner jag mig nöjd med den plan jag har och jag tror den kommer visa resultat allteftersom. För att vara tydlig så tror jag det bli HELT avgörande hur jag sköter min hälsa, både mentalt och fysiskt, om detta ska gå vägen, särskilt med tanke på att jag i slutändan hoppas på hyfsade monetära resultat också (konstigt va?). 

9 timmar.png

Redigerad av Sparvöga
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

2/50 dagar 17/500 timmar

Bättre gig idag. Resultamässigt blev det ganska is igen men nu tyckte jag åtminstone liret kändes ok. Blev mestadels spel på nivån över 100 då det såg alldeles för bra ut för att inte testa plogen. 

17 timmar.png

Redigerad av Sparvöga
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med det Unit skrev, minst sagt passande tid för lockdown! Tror däremot inte att ett fast mål på x antal timmar är bästa approachen för bra resultat. 

Intressant upplägg ändå, imponerande om du lyckas snitta 10h per dag! Bor du utanför Sverige eller går du upp i ottan för att lira? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 timmar sedan, säger Hyfsad :

Håller med det Unit skrev, minst sagt passande tid för lockdown! Tror däremot inte att ett fast mål på x antal timmar är bästa approachen för bra resultat. 

Intressant upplägg ändå, imponerande om du lyckas snitta 10h per dag! Bor du utanför Sverige eller går du upp i ottan för att lira? 

Visst är det! :)

Är beredd att hålla med dig. Funderar på att "bara" köra lockdown och lira så mkt som möjligt, med fokus på kvalité. Suget och tiden finns ju så volymen lär bli god ändå. Tyckte det kittlade lite med ett konkret och tufft mål men nu när jag väl är igång så börjar jag fundera på om detta kanske skadar mer än vad det gör nytta. Tips mottages gärna på hur man på andra sätt kan sätta upp typer av mål. Gillar att ha en riktning att gå mot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ställ klockan. Lägg dig och vakna samma tid varje dag. Bryt upp dagen i två eller tre sessions. Gör alltid Plats för lunch/gym/promenad i solen/ middag. Att quitta ett visst klockslag (kan vara flytande om det är EPISK action, men gäller primärt hs imo då sånt rullar mer sällan där) för att utföra dessa. Skippa inte. Rinse repeat. 
 

rutiner är key imo

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dem killar som sitter 12h i sträck utan problem är primärt bumhunters/hs folk som har sparsamt med action emellanåt och således har mycket tid över emellan tassar att slösurfa, dricka kaffe, kolla tv-serier osvosv. Spelar du ring på lowstakes har du action princip från startsekunden till slutsekunden. Jag spelade 7h igår i sträck, varav 4.5h var mycket action. Min personliga smärtgräns när det rullar flera bord är tbh 2h innan jag blir frityrolja i huvvet, men kan sitta längre om gamesen dör emellanåt och man får andrum.

Alla är olika, men försök hitta din rytm istället för att säga xyz sådär direkt.

Redigerad av killerwolf2
  • Like 2
  • Sad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, säger killerwolf2 :

Ställ klockan. Lägg dig och vakna samma tid varje dag. Bryt upp dagen i två eller tre sessions. Gör alltid Plats för lunch/gym/promenad i solen/ middag. Att quitta ett visst klockslag (kan vara flytande om det är EPISK action, men gäller primärt hs imo då sånt rullar mer sällan där) för att utföra dessa. Skippa inte. Rinse repeat. 
 

rutiner är key imo

 

10 timmar sedan, säger UnitOperations :

Kan bara hålla med ovanstående!

Sikta på samma starttid varje dag är bra. Då kommer det mesta andra naturligt. Sen stänga ned senast en viss tid (Som nämnt med undantag om action är >9/10)

 

9 timmar sedan, säger killerwolf2 :

Dem killar som sitter 12h i sträck utan problem är primärt bumhunters/hs folk som har sparsamt med action emellanåt och således har mycket tid över emellan tassar att slösurfa, dricka kaffe, kolla tv-serier osvosv. Spelar du ring på lowstakes har du action princip från startsekunden till slutsekunden. Jag spelade 7h igår i sträck, varav 4.5h var mycket action. Min personliga smärtgräns när det rullar flera bord är tbh 2h innan jag blir frityrolja i huvvet, men kan sitta längre om gamesen dör emellanåt och man får andrum.

Alla är olika, men försök hitta din rytm istället för att säga xyz sådär direkt.

Tack för bra input!

Just det där med rutiner tror jag mycket på. Särskilt att kliva upp samma tid varje dag. Mina sessions idag blev genast bättre när jag tog av den tjocka volym-koftan och istället fokuserade helt på hur min kropp och hjärna kände sig. Mkt pauser och ingen press alls. Bra grejer! Lite rookiemistake att inte förstått detta innan jag klev in i denna utmaning med som sagt så tog den triggade känslan av lockdown över lite och att för att för en gångs skull ha möjligheten att pressa volym igen, precis som man kunde göra back in the days när man bara hade pokern och knappt nåt annat i sitt liv att ta hänsyn till (som exempelvis ett heltidsjobb).

Jag fortsätter posta graf varje dag så får vi se vad detta landar tillslut. Skoj att ha fått lite respons, bra rekommendationer och ett par följare. :)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2020-04-16 kl 23:20, säger Fiskpinnen :

Kul projekt, kommer följa!

Håller med alla som pratar om att rutiner är överordnat X timmar/händer. Jag har alltid presterat bättre när jag haft ramar och kunnat spela när jag mår bra. 

Stort lycka till! 

Ja, så är det ju helt klart. Detta blir väl endast en "Lockdown-dagbok" med målet att spela 50 dagar och sedan utvärdera och se hur man tar det vidare.

Den 2020-04-17 kl 10:01, säger szenna15 :

Antar inget jobb bredvid osv? Gl med målet :D

Nej, inte just nu. Ty!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hej, hej...

Får be om ursäkt för obefintliga uppdateringar. ?? Poängen försvann lite när jag bytte strategi och började fokusera mer på kvalitet än kvantitet - Tack vare fina tips från @Fiskpinnen, @killerwolf2, @UnitOperations och nån till. Bytet blev lyckat och jag har haft ganska fina resultat (i alla fall enligt eget tycke ?) och det lär knappast blir så att jag gör en liknande utmaning igen. ? Dock kul att skriva dagbok så vill gärna få liv i denna igen, men kanske då med annan rubrik. hmm ?

Har mer och mer gått över till lir på appar. ? Varit ganska skeptisk till den typen av plattform tidigare men hittills har det funkat ganska bra. Nu när Svs bommar igen (i princip) så lär det bli att man får lasta in ännu mer volym på dessa. Sneglat lite på Partypoker också men sålänge värdet är så sinnes som det är där jag kör just nu så härjar jag nog runt där en stund till. 

Ska fundera på dagboks-topic. 

Ha de fint! ?

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...