Gå till innehåll

Fiskpinnens äventyr


Fiskpinnen

Recommended Posts

1 minut sedan, säger Fiskpinnen :

Får ta en titt på detta, tjejen har snackat om detta tidigare så är öppen för det. Annars var min plan att brottas med henne för att hålla BJJ skillsen vassa under tiden gymmet är stängt ;)

Najs! Vart tränar du BJJ någonstans? Har du tränat länge? Är själv blåbälte :D 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Snake911 :

Najs! Vart tränar du BJJ någonstans? Har du tränat länge? Är själv blåbälte :D 

Fan va kul! Tränar i Malmöområdet, vill ej vara mer specifik än så. Har hållit igång det i 1.5 år nu och är vitbälte, fortfarande en del saker jag behöver bli bättre på innan jag är där du är (hoppades tjejen skulle hjälpa till nu i Coronatider men vi får se om hon är villig) :)  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger Snake911 :

Ah,najs! Bara fortsätt kötta! :D  Du kan ju alltid lura tjejen att hon ska få en ny fin morgonrock och sen när hon satt den på sig lapell chokar du henne och säger att det är massage?

Hahaha, den ska jag absolut testa! Det ger mig en ursäkt att träna på mitt gi-game också, har varit på tok för duktig på att strunta i det till förmån för nogi :O

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger Fiskpinnen :

Hahaha, den ska jag absolut testa! Det ger mig en ursäkt att träna på mitt gi-game också, har varit på tok för duktig på att strunta i det till förmån för nogi ?

Ja?

Jag är också riktigt dålig på att använda GIn. Kört mest NoGi. Sen har jag fått anpassa mitt game lite när jag kör BJJ då jag kört mest MMA. Har fokuserat mycket på takedown defense, top kontroll och att kunna ställa mig upp om jag blir nertagen.

 

Men rull med GI är suveränt om man ska bli bättre tekniskt. Så många jobbiga situationer man sätts i. 

Redigerad av Snake911
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Då säger vi officiellt att veckan är slut. Efter en processmässigt tuff start så gav den research om flow en rätt bra boost i hur bra det kändes att spela. Andra halvan av veckan var jag mycket mer avslappnad och spelade flera 2-3 timmar sittningar med B+/A- game, något jag inte kunnat göra i cash games förut. Det gör mycket för mig att ha något att fokusera på varje sittning (som inte är "vinn pengar"!) eftersom detta grundar mig och ser till att jag fokuserar på processen och inte resultatet. 

Tid spelat: 25.5 timmar 
Händer: 10'373
Resultat: +10'491 kr

Kan bara baserat på resultatet säga att jag sprungit över EV, tänker dock inte klaga :) 

Gjorde en spellista som jag kallar för "repeat" där jag lägger in låten som jag ska lyssna på för den dagen, vilket ska öka chansen att hamna i flow. De festa dagarna har nedan låt gått varm: https://open.spotify.com/track/6Lctn0LgMPYRxdRQy7r1U5?si=WDrg-5lhTMWKAFJ8K_FhQg

Trevlig kväll på er alla där ute! 

Redigerad av Fiskpinnen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Efter en liten kortare paus för att hjälpa min mor flytta samt att jag hittade lite under ground games i en av storstäderna har jag nu kommit tillbaka till online-gatorna.  

En sak som jag märkte tydligt när jag kom tillbaka är känslan jag har av att jag "måste få något att hända". Om jag efter ett tag in i en sittning märker att borden jag spelar är bord jag har tydlig edge vid känslan tydligast. Det är som att jag lägger press på mig själv att "äga dem" för att jag "borde kunna". Mycket märklig känsla, lyckades som tur var efter att jag såg det hos mig själv andas igenom det och hade sedan en mycket mer fokuserad dag än vad jag hade kunnat om jag inte märkt det. 

Under löpturen idag (nummer 4 av 8 utlovade) kom jag även till insikt om en annan sak. Först var det mest jobbigt att springa, men sedan slog det mig: "Varje steg jag tar är bra för mig. Jag får bättre kondition och kommer må bättre av detta." Då släppte allt det jobbiga. Det är som att det jag behövde var att bli påmind om att jag gjorde precis det jag skulle göra, det fanns inget sökande eller problemlösande som mitt huvud behövde göra. Länken till poker är ganska klar. Ibland hamnar jag i ett sämre mindset när jag spelar, och jag kan nästan alltid se hos mig själv att det är att jag försöker fixa något, som att det jag gör nu inte är bra nog. Detta leder till oro och att jag försöker få kontroll igen genom att försöka fixa något ännu mer. När jag väl kommer ur det och känner mig trygg i att mitt spel är bra nog känner jag mig ostoppbar. 

Behöver gräva mer i detta för att kunna lära mig att ta mig från det destruktiva till det produktiva, att spela från desperation vs att spela från inspiration. 

Hoppas allt är fint med er alla där ute och att grinden går bra! 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Missade min summering av förra veckan då jag var fullt upptagen med annat, så här kommer den för de senaste två veckorna. Nästan allt är från /4 och /5 men lyckades även hitta några händer på /10. Hittade även ett trevligt live game under helgen jag hjälpte till att flytta, så där blev det två sittningar. Kommer behöva steppa upp det lite om jag ska få in de 120 timmar jag hade som mål, men det ska gå. Träningen går också bra trots en långsam start. Hoppas söndagsgrinden har gått bra för folk! 

Online: 
Tid spelat: 
40 timmar 
Händer: 16'111
Resultat: +4'427 kr

Live: 
Tid spelat: 14 timmar 
Händer: ~350
Resultat: +7'100 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, säger ölkaka :

Att du spelar live-poker i dessa tider är ju intressant :D Kanske värt risken 

Det var det, men jag är typ 80% på att jag haft det och jag såg till att sprita/tvätta händerna typ en gång i timmen. Jaja, alla ursäkter. Gamet var bra, det är den riktiga anledningen. 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger brusig1 :

Var det möjligtvis gratis öl på home gamet och någon herre som var 2m lång i 25-30 årsåldern som spewade bort lika många kronor som han drack öl?

Detta är inget jag känner igen från mina bord men det är inte uteslutet att det hände i lokalen, öl fanns och var gratis :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

39 minuter sedan, säger Fiskpinnen :

Detta är inget jag känner igen från mina bord men det är inte uteslutet att det hände i lokalen, öl fanns och var gratis :) 

okej, var nog inte samma game då. En mate som är en riktig ex on the beach stolle spelade ett home game i malmö också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Lång tid utan uppdatering nu. Anledningen till detta är att slutet av april blev rätt oväntat annorlunda än jag tänkt mig. En vän till en vän hörde av sig med ett mycket spännande projekt där två duktiga killar letade efter 1-2 nya hästar till sitt PLO stall. Efter att ha vridit och vänt på det i några dagar bestämde jag mig för att detta var en chans jag inte kunde missa och tackade därför ja. Har spenderat slutet av april och början av maj med att komma in i det nya spelet och studerat mycket.

Resultat april blev totalt 70 timmar, 28k händer och totalt +18,7k. 

Med detta blir det lite förändringar i bloggen, kommer uppdatera mer sällan men ska försöka få med någon (förhoppningsvis) nice graf lite här och där nu när jag kan spela med tracker igen! :)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan är jag lite nitisk också så började tracka manuellt i Excel från första dagen på Svs så vet hur många händer jag spelat på de olika nivårerna etc. Fast det går ju alltid att börja om genom att ta antalet händer du har nu och tracka därifrån, blir lite av en fräsch start vilket kan vara nice :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...