Gå till innehåll

Krossad på börsen, avdankad som spelare. Nu kör vi!


UnitOperations

Recommended Posts

Tyvärr blev april en riktig skräpmånad. Aldrig kul med backmånad men bara att köra på. Får glädja mig åt att börsen återhämtat sig en aning och att jag trots allt är överrullad för alla spel jag spelar. Visserligen beroende på hur man definierar sin poker BR men känns mest segt mentalt att vara långt från ATH. Särskilt om möjligheten till bra trafik på högre SvS-nivåer försvinner. 

Hoppas det fortsätter rulla bra games och att politikerna inte fuckar upp SvS genom korkade beslut. Vore riktigt tråkigt om de dödade /50+ genom beslut som absolut inte hjälper någon med gamblingproblem...

Får bli ett par sammanfattande grafer och återkommer men upplägg för maj. PT4 grafen saknar ett gäng händer eftersom jag inte köpt ny licens till konverter som behövs. Vi kan säga ca 17-20k händer för månaden totalt vilket är helt OK med tanke på att jag jobbat heltid under tiden och det inte direkt är frågan om någon zoomgrind eller masstablande utan mer kvalitet>kvantitet. 

 

April2020.PNG

aprilpt4.PNG

  • Sad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte mig som sagt ett litet mål under maj. Blir ganska simpelt men tror inte på att krångla till saker i onödan. Den närmsta veckan kommer jag inte ha så mycket tid, så får bli start måndag 11 maj - 11e juni. Satsar på snitt 2h/dag och fokus blir huvudsakligen HU @ SvS och ring @ Upoker. 

Ska försöka hålla det uppdaterat här. Slänger eventuellt in nån kul HH också.

gl i maj alla! 

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, säger UnitOperations :

Tänkte mig som sagt ett litet mål under maj. Blir ganska simpelt men tror inte på att krångla till saker i onödan. Den närmsta veckan kommer jag inte ha så mycket tid, så får bli start måndag 11 maj - 11e juni. Satsar på snitt 2h/dag och fokus blir huvudsakligen HU @ SvS och ring @ Upoker. 

Ska försöka hålla det uppdaterat här. Slänger eventuellt in nån kul HH också.

gl i maj alla! 

Hur funkar HU på svs,mycket action?Brukar du slakta regs som sitter o väntar på 5/6 max bord?

Redigerad av ölkaka
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte supermycket action generellt men det varierar. Beror på om man aktivt söker reg battles. 

På 5/6max blir det inte jätteofta HU, men det händer. De som open sitter där brukar ofta lämna om de redan multitablar. Alternativt quitta om de inte pallar/är bekväma att spela HU. 

På HU borden är det lite mix av regbattle  och okända. Ibland regs för kul/utmaning/brist på annat. Ibland för att försvara sina lobbys eller få seat. 

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fått en del frågor angående Upoker så skriver en post här om det också.

Insättningar och uttag sker genom en agent. Personligen har jag skickat genom paypal i USD. Jag har en kille som jag anser tillräckligt pålitlig, men det är såklart alltid en risk involverad när det handlar om att lita på folk med ens pengar.

Raken är ganska hög, men förhållandevis rimlig på lägre nivåer. Dels eftersom raken också är hög på andra sidor på låga nivåer och dels för att spelen generellt är betydligt softare än på ”vanliga sidor”. Tror 3bb cap 5% med en liten RB (typ 10%).

Det går antingen att spela via telefon/platta eller genom att ladda ner en Emulator och spela på datorn. 

Spelen arrangeras i olika klubbar och du blir helt enkelt inbjuden av din kontakt/agent. 

Hoppas det besvarade något. Vill man testa kan jag absolut hjälpa till. Däremot får man göra en helt egen riskbedömning och jag kommer inte att ta något ansvar för någon annans pengar än mina egna... För att vara extra tydlig och undvika missförstånd; om något mot förmodan skulle gå snett så kommer jag varken ha hand om någons pengar eller ta ansvar för dem! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade för övrigt ca 1,5h igår. Tanken var ju 2h/dag i snitt med start igår. Vart ett mindre plus på UPoker och ett mindre back på svs.

Klart svårare att hålla bra spelkvalitet när man gått upp 6.30 och jobbat 8h samt inte spelat en hand på en vecka.

Har valt att inte uppdatera min converter till PT4. Anledning (förutom att den kostar) är att jag måste köra en massa emulatorer för att den ska tracka korrekt. Är mycket mer praktiskt att spela flera bord i samma emulator tycker jag vilket tyvärr inte funkar med converter i dagsläget. Dessutom vet jag inte hur mycket HUD ger då man sällan får jättestora sample på spelare. Det är mest möjligheten att kolla grafer, gå igenom händer enkelt i efterhand och analysera databas som jag betalar för i sånt fall... 

Får se hur jag fortsätter men kör så här tillsvidare. Grafer får bli hemmasnickrade i Excel så länge. 
 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tar och lägger upp nån hand med lite strategi. Börjar med en och den är egentligen inte alls något speciellt men bjuder på lite strategitankar helt enkelt. Den som vill får komma med kritik :)

Pre: En combo som för det mesta synar men kan platsa i en 3b range i någon frekvens...

Flop: Förväntar mig högfrekvent cbet för liten size på denna bräda. Ganska få brädor där det är lika förlåtande att beta hela sin range i HU om man jämför med många SRPs i 6max. Det här är dock en bräda jag tror att EV diffar väldigt lite från ett rent equilibrium perspektiv... I verkligheten kan det förstås finnas exploanledningar till att betta full range på brädor som egentligen inte tillåter, alternativt spela en genomtänkt check back strat på brädor där det egentligen inte behövs...

Något som är värt att fundera över här imo är hur vanligt det är (särskilt på lägre nivåer) att folk fullkomligt slaktar sin x back range när de checkar en bräda som är väldigt rimlig eller standard att beta 100% av sin range... Har inga såna reads här dock och vet att han vi möter är en reg på nivåen. 

Turn: Kommer generellt vilja checka en stor del av min range här och vid probe är min huvudsize stor och polariserad. Check/syn känns mest standard med den kombon jag håller. Finns många exploits här generellt (om folk fuckar upp flop). Återigen inga specifika reads på vår motståndare dock...

River: Antagligen en fold vs GTO. Dock tror jag mina blockers är helt ok, troligen bättre än equilibrium eftersom Qs "unblockar" hans bluffar bra och 4s är obv mer positiv än negativ från ett blockerperspektiv. Förväntar mig inte att folk mixar flopcheck med Qs7h och sen går delay dubble barrel helt enkelt.

Å andra sidan är det en spot som kan vara svår att hitta bluffar i om inte IP anstränger sig. Återigen kommer vi tillbaka till hur flop konstrueras, men det är inte jättasvårt att tänka "flop cbet ATC" när man har random missad J-hög eller liknande medan händer som Kx/KK/QQ/Ax etc kan se intuitiva/frestande ut att checka...

River = x/c 75% pot

HUhand.PNG

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, säger UnitOperations :

Tar och lägger upp nån hand med lite strategi. Börjar med en och den är egentligen inte alls något speciellt men bjuder på lite strategitankar helt enkelt. Den som vill får komma med kritik :)

Pre: En combo som för det mesta synar men kan platsa i en 3b range i någon frekvens...

Flop: Förväntar mig högfrekvent cbet för liten size på denna bräda. Ganska få brädor där det är lika förlåtande att beta hela sin range i HU om man jämför med många SRPs i 6max. Det här är dock en bräda jag tror att EV diffar väldigt lite från ett rent equilibrium perspektiv... I verkligheten kan det förstås finnas exploanledningar till att betta full range på brädor som egentligen inte tillåter, alternativt spela en genomtänkt check back strat på brädor där det egentligen inte behövs...

Något som är värt att fundera över här imo är hur vanligt det är (särskilt på lägre nivåer) att folk fullkomligt slaktar sin x back range när de checkar en bräda som är väldigt rimlig eller standard att beta 100% av sin range... Har inga såna reads här dock och vet att han vi möter är en reg på nivåen. 

Turn: Kommer generellt vilja checka en stor del av min range här och vid probe är min huvudsize stor och polariserad. Check/syn känns mest standard med den kombon jag håller. Finns många exploits här generellt (om folk fuckar upp flop). Återigen inga specifika reads på vår motståndare dock...

River: Antagligen en fold vs GTO. Dock tror jag mina blockers är helt ok, troligen bättre än equilibrium eftersom Qs "unblockar" hans bluffar bra och 4s är obv mer positiv än negativ från ett blockerperspektiv. Förväntar mig inte att folk mixar flopcheck med Qs7h och sen går delay dubble barrel helt enkelt.

Å andra sidan är det en spot som kan vara svår att hitta bluffar i om inte IP anstränger sig. Återigen kommer vi tillbaka till hur flop konstrueras, men det är inte jättasvårt att tänka "flop cbet ATC" när man har random missad J-hög eller liknande medan händer som Kx/KK/QQ/Ax etc kan se intuitiva/frestande ut att checka...

River = x/c 75% pot

 

Saknat dessa inlägg på pf då det alltid är  intressant att höra en djup handanalys av nån! Har dock inget att till lägga kring analysen :D 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
Den 2020-05-15 kl 20:40, säger 33sunshine :

Standard att använda sina suits som RNG. DOUBLE HEARTS!! #boss

Yes, hjärter är definitivt en bra färg att ha här, särskilt på turn imo. Turn unblockar vi hans tunnare flop check/calls som tex Qx/Tx d,s,c, dvs när vi har hjärter kan han komma till turn med ATdd, KQss osv vilket ger honom fler x/f på turn. Beroende på hur vi konstruerar vår BU cold call range (spelarna i blindsen är sannolikt recs) så har vi fler 7x i vår range (även om båda kan ha 67s,78s,A7s så är vår preflop range mer condensed och dessa utgör en större andel för oss). 

River måste vi obv balansera in några bluffar så vi inte bara degar 7x+. QThh är väl inte magisk blockermässigt men lågt i range och vi kan nog inte vara allt för picky om vi inte går helt out of line på tidigare gator. A8hh vore väl kanske optimalt för att blocka AA/A7s/78s men å andra sidan har den handen en gnutta SD mot A2/A5/A6cc... Tror dock de flesta aldrig spelar 7x som annat än x/r flop (alternativt nån betlinje) och är disproportionerlig viktade mot par eller Axcc.

Redigerad av UnitOperations
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Postad (redigerade)

Ajaj. Swings i HU. Spelade lite HU /50 på ett vanligt 5max. Gick bra, +~15k. Dyker upp nån som vill spela /100 på HU bord, tappar 33k där...

Det värsta är att han satt ut. Passade på att springa och pissa men han kommer tillbaka och jag sitter ut istället. Precis när jag kommer tillbaka lämnar han med 45k stacken... :( 

Redigerad av UnitOperations
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är väldigt anti ordbajs när en pratar poker, håller verkligen inte med om att din range är kondenserad. Du bör nog stabba mindre på den här texturen tror jag, i övrigt tror jag du spelar handen väldigt bra. Skulle gissa att en solver vill spela så minus stora sizingen flopp. Fast ffa turn och river (?) antar jag man får passa sig så att man inte kör varje gång. Men tror bägge gator ska bluffas en ganska så hög frekvens. Har verkligen ingen aning , men kan gissa att spelare på dina nivåer kanske underbluffar med den här linjen/ej spelar för stacks tillräckligt ofta.

Säkert många som uppskattar att du postar händer och tankar då det verkar som du är ganska bra på bägge.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innan jag svarar Brusig måste jag nog sammanfatta en rätt sjuk SvS session...

Som jag tidigare skrev, upp 15 för att sen ligga back 18 inom loppet av ca 1h. Efter detta kommer samma kille tillbaka till /100. Har nog aldrig under alla mina år dominerat så mycket men ändå backat så hårt. Dumpade ca 75k till samma kille. Måste nog ändå säga att jag körde över honom men varvade med en 3-400bb pot cooler ungefär i jämna cykler om 30minuter. Kort och gått kan man säga att jag nötte in 50+bb för att sen torkska ett par hundra stycken med nästnöt vs nöt eller liknande.

Var lite tråkigt eftersom månaden såg rätt okej ut hittills. Var inte jättelångt från 6-siffrigt innan idag. Nu är det helt öppen för vad som helst. 

Har också fått mer action än nån annan dag i HU jag kan minnas. Vid ett tillfälle spelade jag 3 bord HU mot... Ja, vad ska jag säga.. Icke regs.

Tog lite mot övriga motspelare vilket täppte igen lite av det som gick på /100. Dock största backdagen sen dagboksstarten...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger UnitOperations :

Innan jag svarar Brusig måste jag nog sammanfatta en rätt sjuk SvS session...

Helvete också, skrev ett långt inlägg men det blev raderat... Orkar inte skriva om det just nu.

Plockade tillbaka några kronor i alla fall. Får se om något mer händer innan dagen är över. Ett par tusen nävar HU har jag iaf lyckats få in idag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 timmar sedan, säger brusig1 :

Jag är väldigt anti ordbajs när en pratar poker, håller verkligen inte med om att din range är kondenserad. Du bör nog stabba mindre på den här texturen tror jag, i övrigt tror jag du spelar handen väldigt bra. Skulle gissa att en solver vill spela så minus stora sizingen flopp. Fast ffa turn och river (?) antar jag man får passa sig så att man inte kör varje gång. Men tror bägge gator ska bluffas en ganska så hög frekvens. Har verkligen ingen aning , men kan gissa att spelare på dina nivåer kanske underbluffar med den här linjen/ej spelar för stacks tillräckligt ofta.

Säkert många som uppskattar att du postar händer och tankar då det verkar som du är ganska bra på bägge.

i) Okej. Pga att jag nämner potentiella recs i blinds eller generellt? Spelar inte mycket av en cold call range BU vs HJ men "normalt" är den väl uppbyggd av en massa händer som mixar och är kanske mellan 6-10% totalt kan jag tänka mig. Explomässigt varierar det ju dock beroende på line up eller rake struktur etc.

 ii) Förstår inte riktigt hur du menar här? Bara för att jag betta QThh i denna hand betyder det inte att jag stabbar hela min range eller ens spelar full frequenzy stab med den kombon. Eller menar du helt enkelt att jag behöver vara mer försiktig än vad det framstår som när jag stabbar två random overs utan BD?
Är medveten om att många överstabbar som IP i dessa spots vilket är något jag åt minstone brukar ha i åtanke när jag spelar mot kompetent motstånd. Både när jag är PFR eller som cold caller i detta fall.

iii) Sizar strax under 50% här. Personligen har jag ingen superstark åsikt gällande size (så länge det är inom ett intervall för en liten size). Tror du det är för stort? I så fall från ett Pio-perspektiv eller hur vi vill bygga vår strat vs reg? 
En side note är väl att betta full range för den sizen känns kallt imo!

iv) Det tror jag med! 

Och tack för input och beröm antar jag! Alltid kul, och särskilt från någon av riktigt hög kaliber! Hoppas också det kan vara uppskattat. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägger upp ett smakprov från månaden (räknar 11e-11e som nämnt tidigare). Delade även upp gårdagens session i tre "mätpunkter". Dels för att jag spelade det i tre sittningar och dels för att det blir lite missvisande när man gör en session graf och swingar väldigt mycket men rätar ut mot noll. 

 

Maj svs.PNG

Upoker Maj.PNG

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2) och 3), jag syftade på en mindre sizing.

1) En synonym för kondenserad är ihoppressad. Exakt vad är vår range ihoppressad till? Vi har ju i princip samma händer som fi bara förutom dom starkaste pocketparen och lite andra broadways. Generellt förr pratade man om kondenserade ranger när man 3bettade polariserat och ens flatting-range i princip var allt som var mellanbra. Typ mediumhöga pps och broadways exklusivt ish.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...