Gå till innehåll

"Då betalar du inte skatt då?"


MullahMeck

Recommended Posts

47 minuter sedan, säger MullahMeck :

Frågan har säkert diskuterats tidigare.

Men tänk dig att du sitter på en fest och ditt pokerspelande dyker upp som ämne. Efter en stund flikar någon in, helt genuint menat alt. med något dryg ton, tolka det hur du vill, frågan: "då betalar du inte skatt då?"

Vad svarar du?

"Ja det stämmer att jag inte betalar skatt!"  Man kan ju donera nån % till någon hjälporganisation  ifall man vill ge tillbaka nåt!

Redigerad av ölkaka
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2020-02-22 kl 14:37, säger killerwolf2 :

Den dagen bankerna lånar till mig på samma villkor som ”vanliga yrken” så betalar jag gladeligen skatt. 

är väl en fras jag kan tänka mig funkar för de flesta 

Vad har detta med skatt att göra? Bankerna anser väl att det finns en högre risk att låna till pokerspelare? Sen har bankerna mer data på hur lånen går för vanliga arbetare vs pokerspelare. Mindre data => osäkerhet i att spå framtiden 

Redigerad av ölkaka
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säger inte det är vattentätt eller ens ett bra argument, sa bara en replik de flesta kan köpa utan att ha tänkt efter allt för mycket då långt ifrån alla yrken är säkra men lånas friskt till hus ändå. Folk blir av med jobb till höger och vänster men skaffar nytt kneg, många gånger helt orelaterat till vad dem tidigare försörjde sig på.  Känner mest spontant det är för att det är så .. eljest i brist på bättre ord,  än att yrket som sådant är osäkert. Kan tänka mig om prostitution skulle legaliseras och beskattats att det skulle bli rätt svårt gå till banken och be om lån och den karriären skulle nog sträcka sig längre än 90% av pokerkarriärer och med antagligen högre snittlön än 90% av pokerspelare också ? skulle älska ha fel här dock

 

 

edit : tror banker skulle dra sig för att låna till prostituerade i många år efter legalisering även om data är positivt inställd.

Redigerad av killerwolf2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...